Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Můžou za to židi?

Svatá země hoří. Naděje na smír mezi Izraelci a Palestinci není. Člověk se nutně ptá. Kdo za to může? Izraelci dostali stát jako jakési výkupné za Osvětim. Evropský problém byl přenesen na Blízký východ.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

observer,Plzeň

je to starý,ale platí to.........
Za všechno můžou cyklisti a židi.Kolik lidí se zeptá:"A proč židi?"Ovšem na ty cyklisty se zeptá každý.......
0/0
19.12.2001 11:12

freak

Izrael vs Palestina
nedivím se, že Palestinci bojují proti Izraelským. Zatímco Izrael dokázal, ač zkoušen několika válkami, neustálým strachem ze sebevražedných atentátů, vybudovat praující, efektivní, ekonomiku. To se samozřejmě nelíbí ostatním arabským sousedům v regionu, kteří nejen že nedokázali Izrael porazit vojensky, ale nedaří se jim ani na poli politickém. Co se týče Palestinců. Dokážu si představit palestinský stát, jako plnohodnotný soused státu Izraelského, ale mám dojem, že ani sami Palestinci nemají zájem na budování svého vlastního státu. Raději se budou vyhazovat do vzduchu v autobusech a v kavárnách. Pak není nutné se divit nad represemi z izraelské strany. Izrael praktikuje tzv. preventivní obranu, jako to už několikrát předvedl (období tzv. šestidení války). Musí. Nemyslím, že konflikt bude trvat věčně. Na obou stranách jsou ve vedené momentálně lidé, kteří evidentně nemají situaci pod kontrolou, a zjevně nemají ani snahu nějak situaci řešit....
0/0
19.12.2001 6:33

CUBA

4 kamo
Souhlas, Marine Komárku - a komentátore "kámo" - proč je u tebe každý kdo nesouhlasí s politikou současné vlády státu Izrael antisemita? Já bych nic neměl proti izraelské politice, kterou by asi prosazoval Perez... Obě strany mají pochopitelné motivy. Jde o to, jak tuhle válku nějak utišit.
0/0
18.12.2001 15:27

kamo

Re: 4 kamo
Pane Cuba nebo Cubo, musím se ohradit, nikdy jsem nic takového netvrdil, že ti, co jsou proti politice Izraele, jsou antisemité. Antisemity jsem v nadpise svého příspěvku nazval jen ty spalovače apod., co tady předvádějí svou fašistickou rétoriku. Nebylo to mínění na všechny zde. Jestli to tak někdo pochopil, tak se omlouvám. Myslím, že každý po pročtení těchto příspěvků pochopí, koho jsem měl na mysli. :)
0/0
19.12.2001 15:42

Volšovin

Važte slova, pane Komárku!
Považuji Vás za nejtalentovanějšího českého novináře. Občas však píšete příliš nerozvážně. Jsem přesvědčen, že se nedá objektivně posoudit, kdo za průšvih na Blízkém východě může.
0/0
18.12.2001 14:40

IQtester

Re: Važte slova, pane Komárku!
Tady fakt plati "Podle sebe soudim tebe". Ty mas asi volsovy nejenom ruce ale i hlavu.
0/0
25.12.2001 14:37

kamo

Vážení antisemité
Vážení antisemité, tento konflikt je letitý a složitý. A je natolik vyostřen, že každý najde 1000 důvodů proti palestincům a 1000 důvodů proti Izraeli, záleží na čí jste zrovna straně. Jedno je ale jisté, kdyby vám začali vybuchovat sbevražedné bomby každý den kdekoliv na veřejných místech a vy byste si nebyli jisti, kyd vás to roztrhá, tak byste asi požadovali na své vládě ochranu. Za druhé, Palestinci respektive jejich útlak je velice dobrý prostředek k útokům ostatních arabských zemí na Izrael. Arabům nejde o blaho palestinců, oni je potřebují jako prostředek, proto potřebují jejich mučednický úděl. Proto jim nikdy žádná arabská zeme nepodala pomocnou ruku, proto vždy palestinci jezdili pracovat do Izraele a nikoliv do okolních arabských zemí. Palestina se bez Izraele neobejde. Zrovna tak se arabští radikálové neobejdou bez chudáků palestinců. Proto budou vždy tento konflikt dák a dál živit, protože kdyby se jednou provždy uhasil, Arabové by neměli nic na Izrael a to je pro ně nemožné, neboť z boje proti Židům si udělali náboženství a smysl života. Z těchto pohledů mi vychází izraelské chování jako logicky jediné možné, oni chtěli a chtějí jen přežít a ostatní (rozuměj Araby) chtěli a chtějí je jen zlikvidovat.
0/0
17.12.2001 17:13

Ivo Horák

Blízkému východu rozumí všichni?
Což takhle chvilku diskutovat o čínštině. Že jí nerozumíme a skoro nic o ní nevíme? No a co? Zajímavé je, že o politice si každý myslí, že jí rozumí a že na ni má zajímavé názory.
0/0
17.12.2001 15:45

observer

tak kdo teda vlastně
Aj vaj,to je docela hrůza to co se tu dá číst.On to tak špatně nenepsal.Myslím p.Komárek možná pozapomněl na angažovanost arabské politické reprezentace za "Velké války" ve prospěch Osy a pozdější naprosto nesmířlivý postoj arabů.Ale jinak naznačuje asi jediné možné řešení.Ovšem ta až na menší vyjímky vylitá žumpa v ohlasech to je ďes.Abych Vám přátelé osvěžil paměť: rasistické učení Třetí říše stavělo Čech jen nepatrně výše než Židy a je také pravda,že pomoc Československa státu Izrael byla bohužel v intencích Moskvy,až na malé víceméně individuální projevy solidarity/J.masaryk/neclubme se tedy něčím co české společnosti nebylo jako celku vlastní.
0/0
17.12.2001 15:42

jbg

jeste ke Komarkovi, take osvezeni pameti
V roce 48, kdy diky OSNa castecne take diky spatnemu svedomi krestanu vznikl stat Izrael, byl vzapeti napaden armadami arabskych statu , nikdo pro tento novy stat prave nehnul ani prstem , natoz pak mluvit o nejake pomoci, ze pane Komarek, Snad mozna jeste tehdejsi ( a jako jedine) Ceskoslovensko. Je dobre nazyvat veci pravym jmenem, pane Komarku..........
0/0
16.12.2001 17:35

Johny

Re: jeste ke Komarkovi, take osvezeni pameti
Mate pravdu. Bez leteckeho mostu z Ceskoslovenska do Izraele v roce 48, rychlych a kvalitnich dodavek vojenske techniky a vycviceni Izraelskych pilotu nasimi letci, kteri uspesne prosli bitvou o Britanii, by se tehdejsi novy stat proti stonasobne prevaze Arabu neubranil. Arabove tehdy chteli dokoncit to, co nacisti slibili velkemu Jeruzalemskemu muftimu (Arafatuv pribuzny), vycistit palestinu od Zidu. Na tuto pomoc Izraeli jsem jako Cech hrdy.
0/0
17.12.2001 10:25

jbg

Maly prispevek k osvezeni pameti
to je parada, jeden ma s Zidy "jen spatne zkusenosti a nedivi se ,ze se to Palestincum nelibi", druhy tvrdi, ze oni nici okoli ekonomicky, dalsi by chtel novou konferenci a ma prezdivku Wansee, dalsi tady pise,ze Zide "zapomneli co s nimy delal Hitler", jeden s ostatnich "odborniku" si da prezdivku spalovac....atd., to jsou blaboly, chudaci ani netusi, jak moc se nechali zmasirovat. Mozna je to zpusobeno nadmernym pozivanim piva, ktere skinheadi tak radi konzumuji, vseho moc, ale skodi, a jak je videt pri konzumaci alkoholu opravdu odumiraji mozkove bunky. V tomto pripade, jiz asi nema co odumirat.... Soudruh Stalin a jemu podobni ( ty nemecky mluvici) by z nich mel jiste radost. Drazi vypitci, jak urcite nevite, tak jste se nechali totalne zblbnout, protoze tzv. Palestinci, palestinsky problem , pal. otazka atd. je umele vytvoreny mytus, ktery bohuzel podporuje jak tisk, tak i vlady mnoha zemi. Ono to totiz zni lepe nez vyvrazdeni nebo zahnani Zidu do more, jak to puvodne Arafat a ostatni nazyvali, ale casy se meni a s nimy i retorika... Jeste bych se chtel zeptat; kdo to vlastne jsou ti "Palestinci"? Jak jiste nevite, tak nazev Palestina pro toto uzemi zavedli davno tomu Rimane, podle Filistincu, jinak tez Pelistejcu, kteri nebyli ANI Arabove ale ANI Semite, tento narod taktez davno zanikl. To asi jako argument k prevzeti uzemi nefunguje, i kdyz nekteri to tvrdi. Mimo to nikdy neexistovalo ( at chcete, nebo ne ) nejake autonomni uzemi Palestina, neexistuje zadna specificka palestinska kultura, nikdy take neexistovala zeme Palestina spravovana Palestinci, neexistuje zadny jazyk palestinstina a ti dnesni nemaji historicky nic spolecneho s narodem po kterem toto uzemi dostalo jmeno, ti dnesni "palestinci" jsou totiz Arabove. to jen tak pro informaci. A mimochodem od skonceni 1. svet. valky bylo Arabum vraceno ( na str, vychode a v sev. Africe ) 99,5 % jejich uzemi. Jak se lord Balfour domnival (niavka) kdyz dostanou tolik zpet budou velkorysi k novemu zid. statu. Bohuzel se mylil stejne tak, jako se myli ti co dnes podporuji vznik Arafatova statu...... takze cest praci rudi a hnedi soudruzi a kameraten....
0/0
16.12.2001 17:19

F. J. Palacky

Re: Maly prispevek k osvezeni pameti
Jak chcete Komarkovi osvezovat pamet, kdyz zadnou nema a ani nikdy nemel?
0/0
17.12.2001 8:11

spalovac

Zide
Hitler nicil Zidy fyzicky.Zide nici okoli ekonomicky............
0/0
16.12.2001 14:15

WERTHE

Wansee
Já bych udělal zase jednu konferenci, abychom to jednou vyřešili, konečně. Eichmann byl packal
0/0
16.12.2001 13:39

F. J. Palacky

Re: Wansee
Co kdyby jsi si zopakoval historii, mistopis a nemcinu? Pak muzes delat chytraka a narazky na konferenci o "konecnem reseni" ty hlavo vypatlana.
0/0
17.12.2001 8:09

Ben Jehuda

Radeji pis velkymi pismeny
Ty mizerny skrabale, odkdy se v tom zpotvorenem pajazyku pisou Zide s malym pismenem na zacatku? Je to tvoje blbost nebo umysl? A moc neprskej nad tim hodnocenim, tu cestinu jste zkurvili vy novinari.
0/0
16.12.2001 13:33

kamo

Re: Radeji pis velkymi pismeny
Normálně na vulgární příspěvky nereaguji, ale tady mi to nedá. Možná byste měl vědět že Žid je možné psát dvěma způsoby s malým nebo s velkým Ž, závisí to na kontextu a smyslu. Pokud se píše o židech jakožto příslušníků nebo stoupebců náboženství, v tomto případě judaismu, píše se malé "ž". Píše -li se o státních příslušnících států Izraele, píše se velké "Ž". Podobný problém je i se psaním muslimů v Bosně. Muslimové, jako příslušníci etnika chcete -li národa v Bosně, píší se s velkým "M". Jinak se píší muslimové ve smyslu náboženském s malým "m". To jen na okraj pro zvýšení vašeho přehledu. :) Přeji hezký den a méně adrenalinu.
0/0
17.12.2001 16:50

Ben Jehuda

Re: Re: Radeji pis velkymi pismeny
Vrele diky, otevrel jste mi oci. Ja jsem ve svem adrenalinovem opojeni myslel, ze Komarek pise o zidovskem narodu, takze mne nastvalo to male pocatecni pismeno. A on zatim, podle vas, myslel jen ty ortodoxni pomatence. To se tem sekularnim Zidum urcite ulevilo. Nebo je to jinak? Porad ve mne hloda pochybnost, ze Komarkovu inteligenci ponekud precenujete. Ten clanek se totiz podle mne tyka skutecne naroda. Jenze ti pisalci ve nerozumi ani rozdilu mezi narodem a nabozenstvim ani ceskemu pravopisu. Ja se take bezne vulgarne nevyjadruji, ale to co Komarek a jemu podobni s cestinou delaji, predevsim v iDNES, to se uz jinak komentovat neda.
0/0
18.12.2001 7:33

kamo

Re: Re: Re: Radeji pis velkymi pismeny
Nesmíte být tak přísný, buďte tolerantní. Na obranu Komárka musím říci: Za prvé, že chybu, spíše ve formě překlepu, než z nevědomosti, může udělat každý. A za druhé si myslím, že Komárek napíše příspěvek a redaktor nebo tvůrce webových stránek i-dnesu ho teprve umísťuje na Web, tzn. že nadpis píše on, web-pracovník, nikoliv Komárek, zrovna tak grafickou úpravu včetně obrázku dělá web-pracovník. Internetové noviny jsou přece něco jiného, než tištěné noviny. Jsou to interaktivní noviny, které se stále aktualizují. Aby byly aktuální, není času na klasickou výstupní kontrolu a je logické, že se tím dostanou do textu chyby. V kontextu se sprostými vulgárními příspěvky některých zdejších diskutujících si myslím, že nějáká ta chybička u autorů i-dnesu se dá tolerovat. Navíc, když se většinou jedná o překlepy. Mám zkušenost, že když jsem našel věcnou chybu v článku a sdělil jsem ji autorovi, byla chyba do hodiny opravena. Doporučuji podobný postup. Opravit chybu v i-novinách je narozdíl od klasických novin hračka. Přeji hezký den. :o)
0/0
18.12.2001 8:07

Buffalo Bill

Re: Re: Re: Re: Radeji pis velkymi pismeny
Musim uznat, ze mate v jedne veci pravdu. Tyto "noviny" nejsou o pravopisu, ale o obsahu. To co pise Komarek a jemu podobni je vetsinou take otresne, nicmene na to jsem tentokrat nereagoval. Novinu (a media obecne) vytvari obecnou predstavu o spisovne cestine. Takze souhlasim, ze chyby lze pochopit, ale tvrdim, ze je nelze omlouvat. Jinak ale musim konstatovat, ze uroven cestiny i myslenkovy obasah a predevsim hloubka znalosti problematiky se v prispevcich redaktoru MF Dnes a iDNES skvele doplnuji.
0/0
18.12.2001 9:00

Hilsner

Anezku Hruzovou jsem skutecne zabil ja
Ale reknu vam, ze ten Masaryk si tu obhajobu nechal pekne mastne zaplatit. Jestli on nakonec taky nebyl nas. Protoze vsechno prece ridi Zidi, nebo ne?
0/0
16.12.2001 13:27

Kefalin

Re: Anezku Hruzovou jsem skutecne zabil ja - To je mi novinka
Tohle uz vim davno, tohle prece vzdycky tvrdil muj spolubojovnik vod Cernych baronu - zaryty zidobijec Salus: "Za vsim stoji velkej Zid a taha za provazky".
0/0
16.12.2001 13:37

TIR

Co tak najednou?
Pane Komárek jsem překvapen. Od Vás jsem očekával oslavné chorály na Izrael a USA a poplivání Palestinců s Arafatem v čele. Kdo Vám napověděl? Nemáte horečku? Nebouchl jste se někde do hlavy? Jinak je to první vlaštovka, která vyvrací mýtus o mírumilovných Židech a fanatických Palestincích. Všude se píše, jaký je Arafat terorista, ale Šaron coby ministr obrany prováděl takový svinstva, že by měl být už dávno v Haagu v pruhovaným. A Amerika dnes jen nese odpovědnost za jednostrannou podporu Izraele v minulosti. Jakoby všichni Židé zapomněli, co s nimi dělal Hitler.
0/0
16.12.2001 8:12

Goric

Židé
Je jasné, že Židé žijící v Izraeli jsou dotování Židy s Ameriky. O tom přeci není pochyb. A když 12 milionu lidí s židovskou vírou řídí celý svět, co se dá očekávat? Ekonomiku řídí a budou řídít vždy jenom Židé. A jestli dostali svůj stát, kdo o tom rozhodl? Zase Židé a peníze. Dejme si ruku na srdce. Kdo je na vině? Ano, my konzumenti. Přejeme ekonomice, kterou mají pevně v ruce právě oni, Židé. Vzhůru tedy na nákupy a ještě více dejme těm, kteří už stejně všechno vlastní. Budeme na ně nadávat a budeme proti nim psát, ale budeme je i podporovat.
0/0
16.12.2001 2:57

předseda

Re: Židé
Ano, za všechno můžou Židi - to je přece už stará "pravda". Vážený antisemito, Vám asi tzv. "konečné řešení židovské otázky" za třetí říše asi nebylo příliš proti srsti, že ano ?
0/0
16.12.2001 10:49

Goric

Re: Re: Židé
Za druhé světové války, bylo zabito více jak 50 milionu lidí. Přesto byli odskodněni jenom Židé. Myslíte si, že jiní lidé byli méněcení?
0/0
16.12.2001 21:57

kamo

Re: Re: Re: Židé
Vážený nebo spíše nevážený pane Gorici, to, co tu předvádíte, je u nás v Evropě trestné, tak vám doporučuji, abyste si při vylévání vašeho antisemitského bahna z vašich úst dával pozor, abyste nakonec nešel kvůli vámi tak opovrhovaným Židům do vězení. Z lidí jako jste vy, je mi na zvracení. Tfuj! To je tak vše, co jsem vám chtěl říct.
0/0
17.12.2001 16:40

Marek

???
Pane Komarku, mozna byste se mel venovat psani komentaru na temata, kterym rozumite. Izraelsko-palestinsky problem jednim z nich rozhodne neni. Na jednu stranu chapu, ze v clanku, ktery ma mozna tak 300 slov, se tezko da napsat neco podstatneho. Ovsem prave proto by takovy clanek mel obsahovat alespon NEJAKOU smysluplnou vetu, ne nic nerikajici seskupeni hezky znejicich slov. Ackoliv se muze zdat, ze Stat Izrael byl "vykupnym za Osvetim", jde o zhruba takove zjednoduseni, jako bychom rekli, ze Ceskoslovensko vzniklo v roce 1918 z rozhodnuti prezidenta Wilsona. Faktem je, ze o vytvoreni zidovskeho statu bylo rozhodnuto uz v roce 1922 v Lize narodu. Realita holocaustu byla pouze poslednim duvodem k navrhu na rozdeleni mandatni Palestiny v roce 1947. Pokud jde o valky, v te prvni Izrael (na rozdil od arabskych utocniku) nedostal (otevrene) prakticky zadnou mezinarodni pomoc. A tvrdit, ze "Za situaci ve Svaté zemi mohou evropští křesťané." hranici s nehoraznosti. Ukazovani prstem je v soucasne situaci naprosto bezpredmetne, jelikoz kazdy ze zucastnenych ma svuj podil na tom, co se zde deje. Kdo vetsi nebo mensi je snad vedlejsi, kdyz pri tom umiraji nevinni. Nezbyva mi nez rict, ze mi unikl smysl vasi glosy.
0/0
15.12.2001 21:39

Sri

Dobrej článek
Pane Komárek, tak tohle je snad váš první rozumnej článek. Jinak se ty vaše proamerický žvásty nedaj číst.
0/0
15.12.2001 18:43

Hodný strýček

...
Koupili si vlastní stát,zdá se jim to málo???Systematické vyvražďování palestinců je hnus!!!!
0/0
15.12.2001 14:25

Godefroi

ne
Svata zeme nema patrit ani arabum ani zidum , ma patrit krestanum ...
0/0
15.12.2001 0:37

j.m.

Re: ne
a mohl bys mi rici proc? Ze ji jiz ve stredoveku krizaci dobili? A s tamnim obyvatelstvem zametli hur nez dneska Izraelci s Araby.
0/0
15.12.2001 1:53

joyhny

Re: Re: ne
a mohl by jsi mi rict, proc by mela patrit zidum ? protoze tam pred xxx lety zili ? u nas pred nejakymi lety taky zily treba germanske kmeny..takze ceska republika vlastne patri nemecku, ze ? Nemuzu si pomoct, ale mam s zidy jen spatne zkusenosti a vubec se nedivim, ze se palestincum nelibi, ze je nekdo vyhnal z mist, kde zili
0/0
15.12.2001 16:11

Asterix

Re: Re: Re: ne
Nejak jsem nepochopil, proc ma Bomemia patrit tem zatracenejm Cechum, kdyz tam pred nimi zili nasi keltsti bratri.
0/0
16.12.2001 11:29

Marek

Re: Re: Re: ne
Docela by me zajimalo, jaky TY mas spatny spusenosti s Zidy. To jako myslis Vladu Zeleznyho a Vencu Klause? Nebo nejak obecne?
0/0
17.12.2001 11:07

Graetar

Re: Re: Re: ne
Co je to za kecy? Židi v těch končinách žili odjakživa a jejich hlavním městem byl Jeruzalém. Pak přišli rabiáti, postavili si tam trucmešitu Al-Aksá a nacionálně-náboženské problémy, které se v těchto končinách objevovaly vždycky, se ještě prohloubily. A můžou za to jak křesťani (křižácká tažení), tak Židi, tak i vaši "nebozí" Palestinci. Já nevím, kdo dostal po druhé světové od OSN nabídku k vytvoření svého státu... Palestinci ji odmítli a začali dělat bordel. Teď už je všechno natolik oboustranně vyhrocené, že se to nemá šanci zastavit. Na tohle téma vyšel docela slušnej článek v posledním Reflexu.
0/0
17.12.2001 12:18





Najdete na iDNES.cz