Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kněz brojil proti čertovskému sněmu

Nepočítaně čertů a jen pár andělů a Mikulášů se sešlo na Velkém čertovském sněmu v Uherském Brodě na Uherskohradišťsku. S jeho pořádáním však nesouhlasil místní farář František Král. Proti akci se vyslovili i kněží a věřící ze sousedních obcí. "Už měsíc předem jsem vyjadřoval s jeho pořádáním nesouhlas. Vstup totiž měli mít povolen jen čerti a čertice. Tato postava je pro křesťany znakem zla," vysvětlil Král.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

David Hofmann

reakce na článek ze 7.12.01 o ďábelském sněmu
K mým pracovním úkolům patří studium amerického a britského tisku. To však není jediný důvod, proč jsem přestal číst MF Dnes, nad jejímiž stránkami snídali již mí rodiče za dob hlubokého komunismu. Tím hlavním důvodem je, že mi nevyhovuje forma předkládaných zpráv a především jejich předpojatost, ideologismus a netolerance. Jako příklad použiji článek uveřejněný 7.12.2001 pod názvem: „Na čertovský sněm 'povinně' musel Mikuláš i několik andělů“ a podepsaný zkr. (mat). Četl jsem ho u přátel ve Zlíně, v příloze Východní Moravy. Článek je jednostranný, neboť autor nenechává nikoho na pochybách, na čí straně stojí. Namísto vyvážené informace nás redaktor seznamuje - na stránce věnované zpravodajství – se svým zjevně vyhraněným postojem. Nevím, jestli je to v MF Dnes přípustné, ale v seriózním tisku se s tím běžně nesetkáte, k těmto účelům bývá vyhrazena strana komentářů. „Mat“ cituje smutného organizátora srazu čertů, který tolik toužil napsat na plakát, že všichni účastníci „musí mít rohy a ocásek“ (cit. MF Dnes), avšak pod nátlakem křesťanů byl nucen dopsat, že na náměstí na svátek sv. Mikuláše „mohou i andělé a Mikuláši“. (Opět jeden znechucený muž placený z peněz daňového poplatníka, kterému připomínky občanů komplikují život.) Ať přemýšlím, jak přemýšlím, nechápu, jak mohl zmíněný redaktor dojít k závěru, že výsledek konsensu, který způsobil, že na plakátech již nestojí slovo musí, nýbrž slovo může, je výsledek negativní a hodný kritiky, leda by vycházel z premisy, že křesťané (předpokládám, že proti původnímu znění vystoupili především křesťané) nemají právo svými postoji obtěžovat majoritní společnost. Podobný ideologický přístup lze rovněž vytušit z dalších formulací. Když duchovní připomíná, že ředitelé škol jsou zodpovědní za své žáky a dodává „… já jako farář mám zodpovědnost taky“, „mat“ větu doplnil dovětkem: domnívá se (sic!) Stanislav Král. Musím podotknout, že jeho autorita je na rozdíl od autority učitelů na státních školách nesporná, protože na státní školu své děti přihlásit musíte, zatímco náboženskou výchovu svého dítěte si volí rodiče dobrovolně. Jen nerad plýtvám vaším i svým časem, ale musím-li žít ve společnosti, pro níž je kompromis prohrou a tolerance jen další záludností, doprovázející amerikanizaci naší kultury, která by se tak ráda všemu cizímu postavila, kdyby jen ty materiální výhody nebyly tak výhodné – cítím potřebu se bránit. Obávám se totiž, že slovo náboženská svoboda představuje v této společnosti jen formalitu, která však nedává křesťanům právo žádat pro svou víru od veřejnosti respekt ani vznášet jakékoli požadavky. Zdá se, že novináři v této zemi mohou kněze kritizovat jen za to, že vyjádřil svůj názor na věci veřejné, aniž by po nich šéfredaktor požadoval věcné argumenty. Kněz promluvil, to je přece skandál, na to lidé uslyší! V tomto přístupu nevidím rozdíl mezi MF Dnes a Bleskem (Blesk jsem nikdy nečetl). Mgr. David Hofmann
0/0
12.12.2001 21:59

Kosta

Věřící
Mě už ti věřící normálně štvou. Celá ta banda kolem kostela je rozhodně škodlivější než čertovský sněm.
0/0
9.12.2001 8:41

Neo

Cirkev?
Fuck off cirkev...
0/0
7.12.2001 16:34

Neo

Cirkev?
Fuck off cirkev...
0/0
7.12.2001 16:32

Sasa

knez proti certovskemu snemu
Jezisi Kriste ! Podivej se na to co se ted dela. Jste ze jsis uz vytrpel sve ! jinak by te znovu ukrizovali.Ted bychom te tady ale potrebovali,jak jsi vbehl do chramu a vsechny jsi tam povyhazel a udelal poradek
0/0
7.12.2001 13:23

Jiří

Přátelé! :-))
Vy jste ale všichni nějací rozezlení! To vám stojí za to? :-)) Nechte pana faráře, ať mluví, telefonuje a dělá co chce. Má na to stejné právo jako kdokoli jiný. A proč se kvůli tomu vzrušovat? Když nechcete, církvi neustupujte - na to máte taky právo ... a žvásty o moci a majetku? Dovolte, abych se zasmál ... je vidět, že je v nás ta totalita zakořeněná velice hluboko :-)) ikdyž vlastně :-((( Mějte se pěkně a nerozčilujte se zbytečně :-)
0/0
7.12.2001 12:31

Kasi

Re: Přátelé! :-))
Necat to byt? Nekdo, z duvodu sve fanaticke viry, se snazi omezit svobodu ostatnich. A to nejen vedenim sve vlastni kampane, to je jeste prijatelne, ale i lobovanim u starosty ktery je clen s cirkvi ponekud zblizene strany. Pokud toto jednani budou lide tolerovat s tim, ze nestoji za to se rozcilovat, tak priste se bude treba takto snazit namisto taskarice pro deti zakazat rokovy koncert nebo nejakou osvetovou akci o drogach nebo sexu. Pokud se lide nebudou rozcilovat, resp. branit takovym pokusum o omezovani svobod, tak je cesta k nastupu totality otevrena.
0/0
7.12.2001 12:47

Jiří

Re: Re: Přátelé! :-))
Ano, promiňte, máte pravdu - tímto způsobem omezování svobod skutečně zabráníte :-))) musím se pousmát podruhé :-) A zajít za starostou nebo zástupcem přece může zajít každý ne? Co si budeme namlouvat - kdybych za ním šel já (a třeba i něčeho dosáhl), psát se o tom nebude - tohle se prostě někomu hodí. Tak si to užijte :-))))
0/0
7.12.2001 12:52

Kasi

Re: Re: Re: Přátelé! :-))
Pro porovnani - kdyz komuniste podali trestni oznameni na kneze (take na to meli pravo) tak to vzbudilo politickou kampan, hovorilo se o zakazu KSC, a prezident Havel hned dotcneho omilostnil. A v principu je to uplne to same. Zijeme prece jen v alespon trochu svobodne spolecnosti, a medializovanim techto pripadu se pokusum o omezovani svobod skutecne zabrani. I kdyz mozna na Morave...
0/0
7.12.2001 13:07

Jiří

Re: Re: Re: Re: Přátelé! :-))
Máte nějaký příšerný strach, že vás někdo omezuje ... tak se na něj vykašlete a omezovat se nenechejte ... on má právo mluvit, vy máte právo říct, že nemá pravdu ... já s ním sice taky nesouhlasím, ale myslím, že se to tady zbytečně přehání ... prostě komu taková čertovská zábava nevyhovuje, ať tam nechodí, ne? Rozdíl mezi komunismem a chováním církve je v tom, že církev poukazuje, zatímco komunisti naběhli, sbalili a zavřeli, že ano ... předpokládám, že teď začnete o inkvizici :-)))
0/0
7.12.2001 13:20

Kasi

Re: Re: Re: Re: Re: Přátelé! :-))
Docela si jeste pamatuji, jak pred tak 15 ti lety nebylo nic divneho, ze treba koncert kapely se z "ideologickych" duvodu nekonal, a nebo ze byl "ukoncen". Proto nemam rad komunisty. A zda se mi, ze cirkev a KDU se pomalu snazi o to same. Namatkou: zakon proti drogam, kampan proti interupcim, kampan proti reg. partnerstvi, z mene vaznych pak prave tato "proticertovska" akce nebo aktivita nejake skupiny krest. mladeze proti koncertu Black Sabbat. Ja to vnimam tak, ze jiz (zase) omezovan jsem.
0/0
7.12.2001 13:40

Jiří

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Přátelé! :-))
Asi je třeba hledat rovnováhu mezi pravidly a anarchismem. Tedy ne přehnané omezování ani úplná libovůle. Kašlalo se tu deset let na právo, hlavní byla ekonomika a teď vidíme, jak to mezi lidma vypadá... Víte, já se cítím omezován různými spolky zelených, že nemůžu např. na Šumavě to a to ... když může vyvíjet tlak jakékoliv hnutí, proč ne třeba křesťanská mládež? Nemám vůbec chuť se hádat, ale prostě - KDU nevolte, do kostela nechoďte, na koncerty choďte a vyvíjejte tlak proti protitlakům :-)) církev nemá žádné pravomoci něco v občanských záležitostech zakazovat (a je to tak dobře)... jestliže poukazuje, poukazujte taky opačným směrem... chtít zakazovat nevinnou zábavu je pošetilé ... otázka je, nakolik nevinné jsou různé koncerty a jak působí na účastníky .... ale podlemě ať si tam klidně jdou... a žádný farář jim to nemůže zakázat :-)))
0/0
7.12.2001 13:51

Honza

Manipulace
Cirkev chce manupulovat lidmi, aby vsichni byli jejimi poslusnymi oveckami. Aby pak meli vice majetku, vice moci... za chvili treba budou chtit znovu zavest destaky...
0/0
7.12.2001 12:20

obyvatel Uh.Brodu

Inkvizitor Král...
Tak a je to tady... Jenom aby kněz Král nestál jako první u nás ostatních ,kteří nevěří těm jeho inkvizitorským myšlenkám a nezapaloval pod námi ohen na hranici.Nebo nám snad tito následníc vrahu budou zase diktovat , co smíme a nesmíme...
0/0
7.12.2001 12:03

ARF

Pan farář Král ...
Můžeme se na věc podívat ze dvou stran. Buď to budeme brát vážně a připomínat dosti temné dějiny církve ( inkvizice, upalování kacířů atd. ) nebo brát celou věc i s fanatickým panem farářem jako nechtěnou srandu. Pan farář totiž srandovní je, i když to myslí vážně. Buďme tolerantní i k těm fanatickým magorům ,pokud nikomu neškodí...
0/0
7.12.2001 11:38

Kasi

Jen tak dal
Je potreba vice takovychto aktivnich fararu. A i mene chapavym dojde, k cemu cirkev vlastne je. Je pro verici stejnou sluzbou, jako vlada komunistu pro pracujici, tj. chce je ovladat a mit moc. Ale nekomu to treba vyhovuje...
0/0
7.12.2001 10:17

frontcover

církev
Před někokolika týdny tu byla aféra s farářem, který brojil proti komunismu. Byl jsem rád, že církev o sobě dala konečně vědět v tom dobrém slova smyslu. Ale teď se mi nelíbí, že církev má snahu protlačovat svoje mínění, tak jako včera. Je v tom neustále vidět, ta vědomost moci, která tu byla nějakých 19 století. Dnes si, ale, církev nemůže manipulovat s lidmi tak jako v minulosti. Nechápu, co vidí na tom, že se dítě převlékne za čerta. Že je to symbol zla? Ale to byla církev za své praktiky ve středověku taky....Nějak na to zapoměli.
0/0
7.12.2001 6:33

Josef

knez...
souhlasim s nim, byla to provokace, dnes uz nikdo nevi, co jsou roraty, advent. Nejateistictejsi zeme sveta. Kdo ma usi k slyseni, rozumi.
0/0
6.12.2001 23:05

zdenek22

Re: knez...
Provokace?To může napadnout jedině člověka který má pod kůží zažrané vlastnosti jako manipulaci,pletichy,konfrontaci atd.(jednoduše vlastnosti které nejsou církvím vůbec cizí).Podle mě ,ten kdo organizoval tuto akci sledoval jen to,aby se děti pobavily.Nic víc a nic míň.Církev by se neměla snažit plést do životů nevěřícím-bude to jen k její škodě.
0/0
7.12.2001 10:00

vrcoun

Re: Re: knez...
deti se chteji jenom bavit a nejsou zvedave na nejakeho farare
0/0
8.12.2001 5:22

Maria

tak čerťátka jim nevoní
No, a pak že inkvizice litují:)
0/0
6.12.2001 22:59

Kaja

Starosti toho blba bych chtel mit....
0/0
6.12.2001 22:53

Lol

Volove
Lol..krestani sou pekny chudaci...ale co bysme od nich mohli cekat jineho..jinak tohle je fakt trefne " Hledat souvislost mezi 11.9. a dětmi, které se převlékají za čerta, to snad nemůže napadnout nikoho jiného, než blba."....
0/0
6.12.2001 20:43

Briza

Kdyz ono je to nebezpecne ...
.. jeste by si z fenomenu dabla zacali delat lide srandu jiz od malicka a cely tenhle business s virou lidi by ztratil jeden z duvodu sve existence.
0/0
6.12.2001 20:09

hacpat

Re: Kdyz ono je to nebezpecne ...
pan farar je asi tak trosku c..acek...vic se k tomu rict neda
0/0
6.12.2001 21:13

Jan

Farář megablb
Hledat souvislost mezi 11.9. a dětmi, které se převlékají za čerta, to snad nemůže napadnout nikoho jiného, než blba.
0/0
6.12.2001 19:15

MaT

Kde to zijeme?
Co ze to? Cirkvi se nelibi, ze mesto ve svem zpravodaji zve na takove akce jako slet carodejnic nebo setkani certu? Kde to ta cirkev zije! Mame dnes 21. stoleti - nelibit se jim to muze, ale to je asi tak vsechno, co s tim muzou delat... Cirkev nema pravo manipulovat zivotem vsech lidi - toto pravo nemela ani nikdy v minulosti a presto si ho uzurpovala - a jak to dopadlo... Nic proti cirkvim - jsem celkem tolerantni clovek - ale jen do te doby, dokud cirkve budou tolerovat mne a moje presvedceni...
0/0
6.12.2001 18:49

Václav Nyrgrýn

Re: Kde to zijeme?
církev má stejné právo jako vy na toleranci svého přesvědčení.Kromě toho si čerty sama vymyslela,tak do toho má co mluvit.
0/0
7.12.2001 1:15

Ondra

Re: Re: Kde to zijeme?
Blbecku, cirkev uz se napachala dost zla a porad by jeste rada do vseho kecala. At si buzeruje svoje cleny ale at nekeca ostatnim lidem do zivota. Celou svoji historii cirkev okradala verici, zabijela pro svoji pravdu. Stejne jako komousi. Je paradoxni, ze se oba nemaji radi.
0/0
7.12.2001 1:51

Bob

Re: Re: Re: Kde to zijeme?
Presne. Maji plnou hubu lasky a hlavne TOLERANCE,to melou kde se da, ale kdyz dojde na konkretni vec, tak je vsechno jinak. Cirkev a hlavne takovyhle debilni horlivci by nejradsi ridili vsechno...nebylo to tady uz nekdy ? Nesplet si ten flandak letopocet ???
0/0
7.12.2001 8:10

předseda

Re: Re: Re: Kde to zijeme?
Jasně, hlavní je být neutrální, o nic se nestarat, to se to pak kritizuje, že ano? Založte si stranu "neutrálních nestraníků", a já vám ukážu, kolik zla vy "nestraníci" děláte, podobně jako jiní "straníci".
0/0
7.12.2001 14:59

vrcoun

Re: Re: Re: Re: Kde to zijeme?
Kde zijes ?
0/0
8.12.2001 5:11

vrcoun

Re: Re: Re: Kde to zijeme?
Ondro sto procentni pravda . Dik za ni.
0/0
8.12.2001 5:16

xaverov

Re: Re: Kde to zijeme?
Jestli si cery vymyslela cirkev, tak ne urcite tahle...
0/0
7.12.2001 10:16

bohouš

Re: Re: Kde to zijeme?
Vzhledem k tomu, kolik zla napáchala, si to nemyslím. Jsou za ní milióny mrtvých. Vraždění v zájmu víry nelze tolerovat. Koukni se do historie, Nygrýne, pomodli se a jdi se vyčůrat.
0/0
7.12.2001 12:18

Jiří

Re: Re: Re: Kde to zijeme?
Bohouši, ale no tak, tohle přece nemyslíš vážně! :-)) Miliony mrtvých? Až někdo spáchá atentát a řekne, že to bylo v zájmu Bohouše, tak se to bude přičítat tobě? Teda teda, chlape ... :-)) Myslím si, že do takových věcí může církev mluvit úplně stejně jako ty, já nebo kdokoli jiný - nic víc, nic míň.
0/0
7.12.2001 12:26

bohouš

Re: Re: Re: Re: Kde to zijeme?
Jirko, samozřejmě, že může. A já taky. Myslím to vážně. Koukni se do historie, kolik lidí bylo zabito, když věřili jinak a na něco jiného.
0/0
7.12.2001 12:54

Jiří

Re: Re: Re: Re: Re: Kde to zijeme?
... a kolik lidí bylo zabito nebo mučeno za to, že věřilo, že jo? ... no, je logické, že vždycky byli na světě gauneři... a když byla naprostá většina lidí věřících, patřili tedy mezi ně i gauneři ... dneska naštěstí takoví na nějaké náboženství kašlou, takže je to trochu jinak ... tím ale nechci říct, že nejsou v církvi (jako ostatně všude, kde jsou lidé) i lidé zlí a špatní ... prostě tyhle lidi nezabíjela církev, ale takoví gauneři, za které se teď církev musí stydět, že do ní patřili (to je pravda)
0/0
7.12.2001 13:41

bohouš

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kde to zijeme?
a církev přitom bohatla a bohatla ... Proč, když se tak stydí, jí jde o takto získaný majetek? Ne každá, ale katolická jistě. O tom jsem přesvedčen.
0/0
7.12.2001 14:34

Jiří

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kde to zijeme?
a bohatla a bohatla a bohatla a bohatla až tak zbohatla, že ... měli ti soudruzi ty učebnice velice dobře vymakané :-)))) no, jestli nebude problém v tom, že toho také hodně vybudovala, ale stát vrací pouze to, co je v tak katastrofálním stavu, že na to nejsou peníze ... viz oprava katedrály v Olomouci, kostela sv. Václava v Ostravě ... stát raději nechá něco zchátrat, než aby vrátil např. les, jehož prodejem by se získaly prostředky na opravy ... myslím ale, že se tady diskutuje o čertech, ne? :-))) to už tak bývá, že "zaujatí" lidé kladou otázky a proč a proč a proč ... stejně se ale většinou nechtějí nic dozvědět, spíše si dokázat, že mají pravdu ... tím třeba nemyslím tebe :-))) a proč ta zbohatlá církev provozuje charity? a proč dálkově adoptuje děti ze zahraničí? a proč a proč a proč? ;-)
0/0
7.12.2001 16:28

Kosta

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kde to zijeme?
A proč se z mých daní dává část na církev, když jsem ateista?
0/0
9.12.2001 8:46

Jiří

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kde to zijeme?
Z mých daní se přispívá také na sport a já jsem nesportovec ... na divadla a já tam nechodím ... na politické strany a já do žádné nepatřím. .. asi bude nejlépe se obrátit na ministerstvo finací :-)))))
0/0
10.12.2001 13:29





Najdete na iDNES.cz