Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Co všechno je špatně

Extremističtí Palestinci páchají teroristické útoky. Izrael odpovídá tvrdou silou, která se míjí účinkem. Jejím výsledkem jsou jen další teroristické útoky. A tak pořád dokola. Izrael hrozí palestinskému vůdci Jásiru Arafatovi a odveta za každý palestinský teroristický útok dopadá tvrdě hlavně na jeho palestinskou samosprávu. Ne že by nenesla za současnou situaci odpovědnost, ale jediní, kdo z toho začarovaného kruhu vycházejí posíleni, jsou zase jen extremisté.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Matyáš

6. 12. 2001 1:47
spirála násilí je klišé a blbost
Mrazí mě, když čtu o nikam nevedoucí spirále násilí, na které se podílejí obě strany stejnou měrou. Myslím, že jde o velmi nebezpečné mediální klišé, kterým novináři snižují lidem práh vnímání konfliktu v Izraeli. Zdá se mi naopak, že novináři (většina) velmi málo popisují rámec, ve kterém se konflikt odehrává. Ten je podle mne následující. Podstatná část palestinské populace se dosud vnitřně nesmířila se vznikem státu Izrael. Před pár lety mu sice dali oficiálně právo na existenci, uvnitř to však cítí jinak. Mladá palestinská generace je navíc předmětem soustavného vymývání mozků. To je usnadněno monopolizací medií a tedy nemožností slyšet odlišný názor. Na populaci se každý den řítí obrovský proud jednostranných informací, který za vše viní Izrael a USA. Vymývání se nevyhlo ani školám, kde jsou děti vychovávány k nenávisti k Izraeli a do zblbnutí je probírána historie křižáků v Palestině a hlavně jejich závěrečně zničení Saladinem. Neustále je rýsována paralela mezi Izraelem a křižáckými státy a současné období je pro mnohé pouhým čekáním na nového Saladina. V takovém podhoubí se špatně uzavírá mír. A to i samotnému Arafatovi, neboť nenávist, kterou intenzivně pomáhá zasít do myslí Palestinců, mu těžko umožní uzavření jakéhokoliv míru, který by byl byť jen náznakem kompromisní. Člověk plný nenávist přijme jen totální vítězství. Z tohoto úhlu se zdá být logické, že Palestinci nepřijali poslední, v mnoha pohledech velkorysé nabídky z Camp Davidu. Když už se zdálo, že jejich požadavky budou vyslyšeny (i u východního Jeruzaléma), přišli s dalšími (reparace, právo návratu lidí z r. 1946). A udělají to tak dle mého zase. Nejsou připraveni na uzavření míru. Závěrem jeden příklad. Mluvíme o konfliktu dvou stran, z nichž na jedné straně nebyli schopni přežit čtyři uvěznění izraelští rezervisté na policejní strážnici ani několik hodin, byť byli "chráněni" arafatovými "bezpečnostními silami". Zfanatizovaný dav je umlátil a tancoval s krvavýma rukama nad hlavou. Na izraelské straně naopak žije přes 300 tisíc Palestinců. Žijí tam desítky let a mají poslance v parlamentu. Konflikt bude dle mého ještě dlouhý, bez ohledu zda budou probíhat jednání či střílení. Petr Pravda svou šablonou "spirály" dle mého výrazně zkresluje realitu. Palestinci se nepohybují na stejné rovině jako Izraelci a dokud tomu tak nebude, nebude ani míru. Matyáš, Praha
0 0
možnosti

Honza Malina

6. 12. 2001 4:13
Re: spirála násilí je klišé a blbost
VELICE SOUHLASIM!!A navic pan Pravda neuvadi jednu podstatnou informaci, ze totiz Israel ma zakon, ze k zadnemu vyjednavani jeho predstavitele nejdou a nesmi jit, dokud neni tyden mir a pokoj.Pak teprve jdou ke kulatemu stolu.Toto je dost dulezite pravidlo, protoze Palestinci ho kolikrat i zamerne porusuji(nekdy i nezavisle na Arafatovi--ale to zase rika jen on, pozor na to!!), aby k zadnym mirovym dohodam nedoslo.Takze to jasne ukazuje, jake zamery Palestinci maji a mir s Israelem to v zadnem pripade neni.Ovsem role ceskeho oficialniho novinare v teto chvili je predem urcena, protoze jak jinak se da vysvetlit skutecnost, ze pan Pravda tu pravdu a fakta nevidi a nebo nechce videt.Podobny clanek tedy zapada do kategorie ani ryba ani rak, coz mi rika, ze nazorova jednota a dbani na principu pravdy a novinarske profesionality panu Pravdovi jasne chyby a snazi se to nahradit clankem, ktery by se dal oznacit slovy:moc napsat a nikoho neurazit, hlavne ne Palestince. Coz ale neni poctiva novinarina vubec.http://www.users.qwest.net/~honza
0 0
možnosti

přátelé

5. 12. 2001 21:08
Re: Cuba
Jistě, Arabové jsou také semité, ale výraz antisemitismus a fenomen s ním spojený je vyhrazen výlučně Židům, a tak je znám všude ve světě. Nebo snad antisemitské výpady mnoho století zpět chcete dnes přeadresovat Arabům. A ke slovíčku " nefer". Nemám ho rád, s oblibou ho užívá človíček Klaus se smečkou svých nohsledů a již jej dokonale zdiskreditoval. Nefér je i to, když je přichycen při lži. Jestli je historicky něco nefér, tak je to sama historie vůči Židům. Ale protože historie to jsou lidé, to jsme my, tak samozřejmě se vám zdá nefér. To byste pak i vy byl nefér, a to jako správný Čech nelze, viďte, vy jste od narození fér. Gratuluji i k férovému způsobu myšlení. Já svůj nároz neznámkuji, nevydávám za objektivní a fér. O sobě vím, kolikrát jsem byl nefér. Ale vždy jsem byl a budu bez výhrad na straně Izraele. Už pro Krista, byl to taky žid. A pak pro Holocaust.
0 0
možnosti

Cuba

6. 12. 2001 9:00
Re: Re: Cuba
Klause si nevážím asi stejně jako vy a souhlasím s tím, že si Židé za celou svou historii zaslouží naše sympatie. Nemyslím si ale, že by jim to mělo dávat právo dělat podobné věci jiným lidem. To že Palestinci budou mít autonomii je dohodnuto také od r.1945. Mají snad mít právo na svou zem a na svou vládu jenom Židé?
0 0
možnosti

Cuba

5. 12. 2001 17:47
Ještě o antisemitismu
Dovolil bych si ocitovat z Frankfurter Rundschau: "...Příčina konfliktu přece nespočívá jen v morálně legitimním založení státu Izraele. To znamenalo morálně neospravedlnitelné vyhnání jednoho národa. A tento vyhnaný a po celém Blízkém východě rozstrkaný národ Palestinců kromě toho na západním břehu Jordánu a v pásmu Gazy žije 34 let pod izraelskou okupací. Okupací, která je v rozporu s rezolucemi OSN. K tomu přistupuje výstavba osad na okupovaných územích, která skutečně nepřipouští možnost izraelských záměrů na spravedlivé vyrovnání s Palestinci. Avšak bez palestinského státu nebude míru pro Izrael. Hnusný, neospravedlnitelný, ale vysvětlitelný terorismus proti Izraelcům nepřestane. Tam, kde celým generacím budoucnost mizí v uprchlických táborech, začíná být sebevražda atraktivnější než život. Tady se musí ďábelský kruh prolomit, i kdyby se proti tomu stavěl teror. Jen ústupky bude moci Izrael dosáhnout míru hodného tohoto jména." CUBA
0 0
možnosti

přátelé

5. 12. 2001 13:46
Antisemitismus
Z článku čiuhá jak sláma z bot antisemitismus. I když se snaží halit do roušky objektivního pohledu. Není to tak. Jako vždy v historii je Izrael oběť, cíl násilí. 90% lidí na světě jsou antisemité, aniž vědí proč. Ani Holocaust je nepoučil. Zde je to zřejmé, radikální Palestinci mír nechtějí, nikdy ho nechtěli, vždy chtěli zničit Izrael, u po roce l945. Kdo tohle nevidí, je antisemita svou podstatou. Nyní se ale přepočítali, když ve chvíli, kdy G W Bush chtěl tlačit na Izrael, udělali v Jerušalaim a Haifa malý New York. Dnes konečně USA Arabům vzkázaly: Izrael se má právo bránit. Politováníhodný článek českého bulvarizujícího plátku na tom nic nezmění. Jen převažující české antisemity utvrdí v jejich svinském stavu
0 0
možnosti

Cuba

5. 12. 2001 16:43
Re: Antisemitismus
A radikální Židé mír a dohodu chtějí? Věříte že chce mír Šaron, člověk, kterého do křesla dostala právě eskalace násilí v oblasti, k jejímuž rozdmýchání sám výrazně přispěl? A pokud jde o antisemitismus, je typické, že za naše evropské černé svědomí platí vlastně jako jediní Palestinci. Arabové pokud vím koncentráky nestavěli ani neměli inkvizici. Argument s historií mi přijde trochu nefér. Apropos, Arabové jsou taky semiti.
0 0
možnosti

Radim

5. 12. 2001 13:32
Co vsechno je spatne
Tento příspěvek je stejně neřízený, jako nálože jejichž výbuch jej vyprovokoval. Představa nenahraditelnosti jedne osoby, představa že s Jasirem Arafatem stoji a pada palestinská otázka je, nezlobte se na mne naivní. USA se nezhroutily v novém kole občanské války po atentátu na Lincolna a vyhrály 2.světovou válku i přes Roosveltovu smrt. A to byly momenty jistě obtížnějsí, než jakým je (přes všechny skutečnosti) izraelsko-palestinský konflikt. Koneckonců i na izraelské straně se vystřídala řada vůdců a ani smrt premiéra Rabina neznamenala zásadní obrat nebo zlom. Arafat je nahraditelný. Nahraditelný horšími z řad fundamentalistů , ale i lepšími z řad realistů. Arafata netřeba glorifikovat. Naopak je třeba říct jasně - toto je zkušený politik, ale dnes již také starý a nemocný člověk. Člověk, který strávil život v jině politické realitě, dnes navíc upnutý na vytvoření palestinského státu. Upnutý na cíl, pro jehož splnění mu nezbývá mnoho času. Pro les pak možná nevidí stromy. Navíc je dnes spíš symbolem než reálnou výkonou složkou. Existuje mnohem víc důvodů, pro jeho odchod do politického důchodu, než pro jeho setrvání ve funkci.
0 0
možnosti

havran

5. 12. 2001 10:22
CTETE: ZLATÁ STŘEDNÍ LEVICOVÁ CESTA !
Je to tam napsáno dost dobře - zamyslete se třeba nad tím, k čemu vedla v německu tolerování fašistů ve 30.letech, nebo "humanistický a demokratický" přístup k činnosti komunistů v době 1945-1948, nebo k čemu vedl "humanismus" po r.1989 (cikáni, mafie,amnestie prezidenta,atd....) !
0 0
možnosti

barbudo

5. 12. 2001 12:07
Re: CTETE: ZLATÁ STŘEDNÍ LEVICOVÁ CESTA !
Máš to trochu popletené. Tolerování fašistů se moc nekonalo. Ona se spíš konala podpora - především z USA, byl to kšeft a někdo si myslel, že ví proti komu se Hitler obrátí. Co se týče levice a humanizmu, mám pocit, že pro Tebe je levičák každý, kdo není fašista. Potom ovšem nevím, proč Ti vadí "tolerování" fašizmu.
0 0
možnosti

Cuba

5. 12. 2001 8:31
palestina
Problém je podle mě v tom, že se mírová jednání dostali k těžko řešitelným problémům, u kterých žádná z nich nechce ustoupit (otázka Jeruzaléma atd). Apropos, Honza Malina by si měl o situaci v Palestině nastudovat trochu víc, než začne v zájmu dobra a pravé pravice metat rakety do měst... Jakub Dvořák
0 0
možnosti

Honza Malina

5. 12. 2001 6:22
ZLATA STREDNI LEVICOVA CESTA NEEXISTUJE ANEB HUMANISTE JSOU OSTUDA SVETA
Zase jeden z pochybenych nazoru, ze kdyz nekdo po me kamenem, ja po nem musim chtit, aby mi to vysvetlil a musim ho za to velebit.Kdyz po me nekdo kamenem, tak ja po nem poradnym balvanem, zvlaste kdyz se jedna o vyvrazdeni mojeho naroda.Je zajimave, jaka malost a malamocnost ceskych humanistu ala Gustav pardon Vaclav Havel se tu tak markantne projevuje.Kdyz nam teroristi zavrazdili zeny a deti a nevinne civilisty, tak to byli tady tito lidi humaniste, co po celem svete hlasali, ze si za to muze America sama.Pripominam, ze jde o vrazdu okolo 5000 nevinych nic netusicich lidi.Situace v israeli a Palestine je to same, akorat s tou vyjimkou, ze Palestinci neustale utoci teroristickymi utoky, Arafat nema zadny zajem s tim neco delat a zastavit je, naopak je v mnoha proverenych pripadech jeste i organizoval, a tak nezbyva Israeli nic jineho nez se branit. Jak jinak se branit, nez zase vojenskou silou? Divim se jen, ze toto tito humaniste levicovi nejsou schopni za zadnou cenu pochopit.Tak kdyz pak dojde ke krveproliti vinou fanatiku Islamu, tak se ma Israel sejit s Arafatem u kulateho stolu a prosit ho o odpusteni?Teroristu a vraha? Kdyz mu primeminister Barak nabidl na natlak Clintona skoro pul Israele, tak Arafat a cela Palestinska Authority odmitli a nakonec dochazi k dalsim utokum teroristu na svobodu Israelskeho statu, ktereho samotna existence je trnem v oku vsem Arabum.Pritom historicky israelsky narod mel toto uzemi ve sve moci od nepameti.Jak videt, cesky novinar se zastane nazoru v polovine cesty a neni schopny mit nazor, ze Israel se brani a Palestina utoci.A to je ta pravda, kterou se tito tzv. novinari boji rict naplno.Proc to tak je, to opravdu nevim, ale bojim se, ze jde zase jen o jedno a to same--davna soudrznost komunisticke nomenklatury s terorismem a Arabskym svetem proti zidum a svobodnym krestanum.Protoze prave ony dve filosofie jsou komunistum svou svobodnou virou nejvetsim trnem v oku a nejvetsim nebezpecim jejich zvraceneho nazoru na svet, ktery si tito lide chteji prisvojit stuj co stuj.A nejvetsim zlem je to, ze se schovavaji za rousku "humanismu".Ale to napachane zlo na mysleni naroda je jen a jen na jejich rukach, protoze ucit lidi, ze je dobre, kdyz se na nasili neodpovida sebeobranou, tak to je zverstvo na lidstvu, ktere nesmi byt v zadnem pripade tolerovano. A to plati i o situaci v Cesku v souvislosti s komunismem a bolsevismem.Dokonce dvojnasob.http://www.users.qwest.net/~honza
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Írán zaútočil na Izrael. Armáda zachytila většinu střel, pomohli spojenci

13. dubna 2024  20:38,  aktualizováno  14.4 8:54

Sledujeme online Írán vyslal na Izrael desítky bezpilotních letounů a také rakety. Je to odveta za útok na íránský...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Ženu soudí za sex se psem i zneužívání syna a vnuka. Byla to terapie, hájí se

15. dubna 2024  12:28,  aktualizováno  13:33

U Krajského soudu v Ústí nad Labem začalo projednávání případu dlouhodobého sexuálního zneužívání,...

Rusové zničili Ukrajině elektrárnu, Polsko kvůli útokům vyslalo stíhačky

11. dubna 2024  8:15,  aktualizováno  12:37

Sledujeme online Rusko v noci na čtvrtek podniklo rozsáhlý útok na energetickou infrastrukturu ve čtyřech...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Z léta opět do mrazů. V příštím týdnu bude i sněžit, varují meteorologové

11. dubna 2024  16:11

Léto se ještě zdaleka neblíží. Upozorňují na to meteorologové a dodávají, že podle všech modelů do...

Česko bez výjimky, ujištěním navzdory. Co přesně stojí v migračním paktu

19. dubna 2024

Premium Evropská unie schválila migrační pakt a od roku 2026 budou muset jednotlivé státy přijmout svůj díl...

ANALÝZA: Zbožný, prostý, ale silný. Čím Indy tolik uhranul fenomén Módí

19. dubna 2024

Premium Naréndra Módí válcuje Indii jako málokterý jeho předchůdce. Zdá se nezastavitelný, podobně jako...

Prezident Pavel vyzval v americké CNN, aby Kongres schválil pomoc Ukrajině

18. dubna 2024  23:09

Český prezident Petr Pavel Spojené státy, aby schválily podporu pro Ukrajinu. Řekl to v pořadu...

Slovenská sbírka na munici pro Ukrajinu splnila finanční cíl za necelé dva dny

18. dubna 2024  14:40,  aktualizováno  20:53

Zatímco slovenská vláda se pomoci svému ukrajinskému sousedovi zdráhá, slovenští občané už na...