Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Slovensko odrazilo změny na hranicích

Slováci odmítli snahu české strany zpřísnit režim na hranicích. Delegace nechtěla jednat ani o zásahu do bezvízové povinnosti pro Slováky. Česko to vzalo na vědomí. Skončila tak schůzka českého a slovenského ministra vnitra Stanislava Grosse a Ivana Šimka. Režim na hranicích se tedy nemění, Čechům i Slovákům stačí pro cestování do druhé země občanský průkaz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Dushan

Priciny a zamienky
O tejto teme som sa uz vyjadril na chatoch SME, takze len kratko. Pre Slovensko je to warning!, (a tych dostava v poslednom case viac) pred volbami o rok. Dinosaurus Meciar neodisiel z politiky, ako sme si stastne r. 1998 vydychli. Je tu znovu, v plnej velkosti, s 30%. Momentalne si zabezpecuje media, jedna so Zeleznym. Bohuzial to znamena vyskrtnutie zo zoznamu kandidatov do EU a NATO. Krok ceskej strany chapem ako pragmaticky pristup ku problemom suvisiacim s neprijatim Slovenska do NATO a EU v pripade navratu Meciara k moci. Viac by som vsak ocenil aby ste to vyslovili naplno.
0/0
27.11.2001 22:12

Vocelka

zmeny na hranicich
Jenom takova obecna uvaha: Pri jednani s politickym partnerem, ktery neni ochoten ke kompromisu je treba naprosto rozhodne zastupovat zajmy svych vlastnich obcanu. V tomto konkretnim pripade to znamena zavedeni zprisneneho rezimu a mnohem lepsi kontroly hranice JEDNOSTRANE bez souhlasu slovenske strany. Nase zeme se musi naucit jednat rozhodne a bez obav z pripadnych nasledku. K cemu jsou idealy a principy kdyz clovek nema dost odvahy za nimi stat.
0/0
27.11.2001 20:09

Vacík

gross je moula
Pořád se vymlouvá na EU a nelegální imigranty, zavádí víza pro kde koho ale asi mu nedošlo, že pašeráky lidí žádná víza ani jiné doklady nezajímají a afgánce nebo číňany narvou do náklaďáku mezi palety nebo je převedou lesem. takže víza a hraniční režim stejně jen otravuje slušné lidi a zločinci si vždy poradí. gross by se více měl věnovat práci policie a ne úřední šikaně občanů. Tomu blbečkovi při jeho cestách na diplomatický pas se to mluví, ale tuší vůbec, jak složité je mnohdy získat vízum pro normálního občana - a ještě když konzulát dané země není v ČR ?
0/0
27.11.2001 14:09

z.v

Nuz do zad
V pripade druhe svetove valky se Slovaci pripojili k Hitlerovi. Jak tento zacal kolisat, ohledli se jeste po vetsim zle. Rusko. Viz jejich oslavovave povstani. Vzdy podraz. Kdy uz se konecne CZ probudi a prestane verit sousedum! Hlavne Slovakum a Rakusanum. Kdy se obevi dobry vudce, ktery konecne sousedum bude schopen bez bazne dat najevo, tady jsme, s nami se debude manipulovat. Uz je toho dost! Od roku 1918 zadny diplomaticky uspech. Hitler,proleteri,komunisti,veskera pakaz zatim rozkradala jak se dalo! Cesi jen platili. A hodne na Slovensko. Je na case, aby se to reklo na plnou pusu. A hlavne jednalo!
0/0
25.11.2001 18:52

Dushan

Re: Nuz do zad
Vedle jak ta jedle. Pustil si sa do temy II sv. vojny kde sa tiez nemate s cim moc chvalit. Vyber si nieco ine. Inak mali sme ako Ceskoslovensko po vojne smolu ze sme boli priradeni do vychodneho bloku.
0/0
27.11.2001 22:19

Johny

Cp by to přineslo.
Zpřísníme-li režim na Slovenské harnici co to přinese? Normálním lidem se zkomplikuje život, převaděči zvýší sazby a budou "vydělávat" víc, vedle nelegálně pracujících ukrajinců budeme mít ještě nelegálně pracující slováky, úředníci v Bruselu a Praze si odfajfkují jednu kolonku a budou spokojeni.
0/0
23.11.2001 14:17

hunter

Omezit imigraci
O rozdělení ČR v 93 roce šlo hlavně Slovákům. Nikdy jsem nechápal celorepublikové referendum. Vždyť v něm by vzhledem k většímu počtu obyvatel Češi Slováky přehlasovali. Takže k čemu by toto referendum bylo. Slováci by jej nikdy neuznali. Slovensko se nikdy od r. 1918 nesmířilo se společným státem. Takže dvě samostatné republiky bylo dobré řešení. Doufám, že si uvědomujete, že je u nás místy až 20% nezaměstnanost, zejména u společných hranic se Slovenskem. Takže pracovní víza a regulace cizinců i Slováků je nutná. Co se týče ekonomických imigrantů, zpřísnit pohraniční hlídky, a azyl udělovat jenom lidem, kteří budou našemu státu prospěšní. Nechápu proč se zde volně pohybují jedinci, u kterých se dá předpokládat že budou k zajištění obživy páchat pouze trestnou činnost, jako je prodej drog, prostituce, krádeže vydírání atp.
0/0
23.11.2001 10:31

Krizan

Re: Omezit imigraci - ale velmi diferencovat
Pan Hunter, pisete :"O rozdělení ČR v 93 roce šlo hlavně Slovákům." alebo "... k čemu by toto referendum bylo. Slováci by jej nikdy neuznali. Slovensko se nikdy od r. 1918 nesmířilo se společným státem." Takato nepresnost vo vyjadrovani sposobuje hrozne vela nedorozumenia. Slova Slovaci, Slovensko by mali byt spravne a presne nahrademe 'extremni nacionalisti na Slovensku', ktori nemali nikdy na Slovensku vacsiu podporu ako cca 20 %. Tych zbyvajucich 80 % by boli s radostou prijali, ak by ich boli Cesi "prehlasovli". Dufam, ze som to napsal dost zrozumitelne. Slovaci sa urcite nechytaju prace v Ceskej republike tam, kde ich nepotrebuju, teda ako pisete v miestach nedostatku pracovnych miest. Pripustate, predpokladam, ze trh prace v Cechach funguje normalne. Teda sanca pre Slovakov a vyhoda pre zamstnavatelov v Cechach existuje iba v pripade obojstranneho zaujmu. Nebolo by vhodnejsie nechat prirodzene tento trh fungovat, podobne ako to chceme, aby ho nechali bez byrokratickych zasahov, voci nam vsetkym z Ceskoslovenska, fungovat aj staty EU?
0/0
23.11.2001 13:44

terenc

k veci...
toto je reakcia prebrata z www.sme.sk, diskusia k clanku o rokovani ministrov SR a CR... Vážená redakce, jako historik, který se jednak zabývá leta slovensko-českými vztahy (napsal jsem na toto téma dvě knihy) a specifikou slovensko-české hranice, mohu říci jen jedno: jsem velmi rád, že slovenská strana ndmítla o jakékoliv úpravě dohod. Sám vím nejlépe, že EU od České republiky žádné zpřísnění nyní nepožaduje. Pokud jde o údajný boj proti migraci, jde jen o demagogii - cizinci ze třetích zemí nemají právo překračovat hranice kdekoliv, a stejně je překračují, takže po zpřísněním režimu jebudou překračovat stejně. Slovenská vláda má mé plné sympatie - jen vydržet! Když česká vláda chce, ať dohody vypoví a pak za to sama převezme odpovědnost. (podrobně jsem o hraničním režimu napsal článek pro časopis MOSTY, 20.10.01) S pozdravem - Doc. PhDr. Jan Rychlík,DrSc, Ústav českých dějin Filozofické fakulty Univerzity Karlovy, Praha Jan Rychlík [IP:62.24.89.26] [22. 11. 2001 23:48:45]
0/0
23.11.2001 9:06

Mir

Slovensko odrazilo změny na hranicích
Jo, to jsou ty slovenské špecifika. Jaký je jejich bratrský přístup k společným hranicím jsme již meli možnost vidět v případě českých majitelů chat.
0/0
22.11.2001 21:49

miki_1976

Referendum nebylo ale volby v roce 1992 ano.
Nebyl jsem nadseny ze se Ceskoslovensko v roce 1993 rozdelilo. No jo, ale vysledky voleb hovorily jasne. Na jedne strane vitez voleb v Cechach...ODS, na druhe strane vitez voleb na Slovensku...HZDS. Dva rozdilni politici, dva rozdilne nazory na budoucnost, dva smery. Vybrali jsme si dobrovolne. Myslim, ze daleko uprimnejsi by bylo uznat si to, poprat si hodne stesti a dat si nashledanou treba v EU, a ne si hazet klacky pod nohy. Vyzva:" SLOVACI, NECHTE NAS SVOBODNE SE ROZHODNOUT, DEKUJEME." PS: Jinak souhlasim s VEGITKEM. miki_1976, RAKOVNIK
0/0
22.11.2001 21:38

booom

Re: Referendum nebylo ale volby v roce 1992 ano.
dobre.mas pravdu. Slovaci tiez nie si najcistejsi co sa tyka postojov k CR,ale proste taky uz sme. ale musis uznat. boli sme spolocny stat,sme teoreticky bratia a ja len zasnem ako ceske male deti (tak cca 10 rokov) na mna pozeraju jak na mimozenstana ked na nich prehovorim po slovensky. pred nedavnom som si to uvedomil,ze je to strasne smutne, ked kedysi 1 spolocny stat a za par rokov ked vymru generacie CSSR tak si ani nebudu rozumiet. ale to uz je o inom. potom ma ale napadlo ze by sa to dalo aj vyuzit (i ked nerad si to pripustam) ze by som na tom mohol profitovat keby som zacal predavat tu v CR cesko-slovenske slovniky. Raz o ne bude sakra zaujem :)
0/0
22.11.2001 23:02

gt4w

rovod nebyl z vule deti ale rodicu
Neverim, ze by jim rozdeleni proslo v referendu. Rozdeleni Ceskoslovenska nebylo vuli obycejnych obcanu, ale svevolnych politiku. Deti se nikdo na nic neptal. A tak je to v mnohem.
0/0
22.11.2001 21:24

Vegitek

Nic proti Slovakum, ale uz nejsme bratri.
Myslim, ze je fajn, ze jsme se od Slovenska (resp. Slovensko od Cech) odtrhlo. Vam bratrum bratru (pavel, Karel Moulis, Petr) jen chci pripomenout aby jste si vzpomneli na okolnosti rozdeleni spolecneho statu v roce 1993. Nebyli to cesti poslanci, kdo se nechal fotografovat v pozach lezicich, stojicich a na bobku sedicich fotbalovych fandu za rozvinuti nove slovenske vlajky. Nebyli to cesti poslanci, kdo v parlamentu skandoval "Slovensko, Slovensko." Nebyl to cesky statnik, kdo prosazoval ve volebnim programu rozdeleni statu, a na jehoz zaklade ho protom vetsina Slovaku zvolila do cela statu.Meli by Slovaci sami zpytovat svedomi a neprekazet Cechum ve svobodnem rozhodovani. Jeste jeden postreh, jsem si jisty, ze pokud by Slovaci byli na miste Cechu, ani by se nesnazili najit kompromis, proste by to udelali a hotvo. "Nic proti Slovakum, ale uz nejsme bratri."
0/0
22.11.2001 20:33

Janek

Re: Nic proti Slovakum, ale uz nejsme bratri.
Pokud se rozhodl zabrouzdat do casu minulych a snazil jsi se o rozbor rozpadu federace, tak by ti nemela utect ani ta zkutecnost, ze na strane slovenske politicke garnitury te doby byla cetna skupina, ktera s myslenkou rozdeleni az tak moc nesouznela. Bylo to kulturne-historicke souzneni dnes dvou samostatnych republik, ktere se podepsalo na hladkem prubehu rozpadu. Ac jsem s rozdelenim nesouhlasil, dnes nevidim realne moznost opetovneho spojeni do federativniho svazku. Tim vic vsak nevidim duvod, proc nase vztahy opet - po fazi zblizovani - kompikovat byrokratickymi vizy. Jak nasi hranici ohrozuje Slovak s vizem resp. Slovak bez viza mi neni jasne a jen cekam, ze to nekdo vysvetli! Vizova povinost pro Slovaky nasi vychodni hranici neochrani pred nelegalními prechody kohokoliv. Na to se pouzivaji jine prostredky. Na to snad ale damy a panove v Bruselu, taky casem prijdou.
0/0
22.11.2001 22:25

mato

Re: Re: Nic proti Slovakum, ale uz nejsme bratri.
konecne niekto, kto bez emocii dokaze vystihnut celu podstatu
0/0
23.11.2001 10:03

Roman

Slovensko odrazilo změny na hranicích
ja len nechapem preco sa maju vsetky krajiny ktore chcu vstupit do EU podriadovat prave EU a im pravidlam. "slobodna a demokraticka EU ? " haha. preco nie je snaha najst nejaky kompromis. mam taky dojem ze sa tu niekto chce niekomu niekam vopchat ...
0/0
22.11.2001 20:11

Roman

Hranice
Myslim si, ze je nacase, aby i na slovenskych hranicich uz konecne platila standardni opatreni jako na ostatnich hranicich. Nemame se Slovaky nastesti uz nic spolecneho nez historii do roku 1993.
0/0
22.11.2001 19:02

mato

Re: Hranice
ak zijes v jaskyni a vsetko si vyrabas vlastnorucne, potravu si sam zhanas, tak s nami urcite nemas nic spolocne... (nastastie)
0/0
23.11.2001 9:59

Hombre

studenti
Myslim, ze by se k zadnemu zprisnovani pristupovat nemelo, protoze jinak tady nebude kazdy druhy student Slovak a v Cesich by se tak potlacila snaha byt co nejlepsi, jelikoz jinak dostane jeho misto na koleji a na škole Slovak a on utre hubu.
0/0
22.11.2001 17:49

Ivo Horák

Plácnutí do vody
Bylo to z české strany plácnutí do vody. Kritizování zásadně druhé strany, v tomto případě Slovenska, a neschopnost nadhledu považuji za slabošství. Trapné je to nejen ve fotbale (s Belgií), neméně na chatu.
0/0
22.11.2001 17:33

Ivan

Hranice
Jedinou dobrou věc, kterou kdy v historii Slovensko udělalo pro Čechy bylo to, že se v roce 93 odtrhlo. To byl čin, který se nedá vyčíslit a vyplatil se nám už mnohonásobně. A nic lepšího už bych nečekal.
0/0
22.11.2001 16:51

pavel

Re: Hranice
Vetsiho blba jsem este nevidel...
0/0
22.11.2001 17:13

Karel Moulis

Re: Re: Hranice
Ne ty jseš blb. Jestli se zastáváš dráteníků z Asie.
0/0
22.11.2001 17:55

Petr

Re: Re: Re: Hranice
Znám Tě Ivane, takže vím, že ještě Tvůj dědeček jedl lidské maso. Odtud také Tvá nepatrná přitmavlost. A babičku si našel na studiích ve Volgogradu, pravou Turkmenku. Kvůli ní Ti přece rodiče dali jméno Ivan. Nevím proč z toho máš mindráky a snažíš se tvářit jako pravý západoveropan, vždyť mnozí z nich jsou ještě větší hlupáci než Ty.
0/0
22.11.2001 18:23

Anti

Re: Re: Re: Hranice
Mozok sa ti zastavil a kokot sa ti postavil.
0/0
27.11.2001 17:16

Al

Hraniční režim
Nevidím jediný důvod, proč by se na hranicích neměl uplatňovat standartní režim jako s každým jiným sousedem. Celkově se mi zdá, že SR ustupujeme ve všem jako tomu bylo i za federace. Například orgány SR se při vyskytnutí nemoci BSA na našem území reagovaly tak, že okamžitě zakázali dovoz a prodej masných výrobků pocházejících z ČR a dodaly, že na jejich území se nemoc nevyskytuje a ani vyskytovat nebude. Když došlo ke zjištění, že se nemoc na území SR vyskytla a dokonce ve dvou případech, naše strana k takovýmto opatřením nepřistoupila. Proč? Chtějí nadstandartní režim, ale jen jednostranně a ve věcech, které jsou v jen v jejich zájmu. To se ale dá pochopit, od toho ty orgány dané země existují a jsou za to placeni. Tak proč se nechováme stejně. Drtivá většina utečenců a nelegálních přistěhovalců přechází hranice se SR, tedy je v našem zájmu hraniční režim zpřísnit (nastolit standartní), tak to tedy prosaďme!!!! Neberme stále ohledy, že jsou bratři, jsou jen, když se jim to hodí.
0/0
22.11.2001 16:36

jaj

Re: Hraniční režim
Co sa tyka rozdelenia CSFR - doplatili sme na to my Slovaci ale aj Cesi. Nemysli si ze je to take jednoduche. Ved v sucasnom trende globalizacie a priclenovania sa do EU by CSFR znamenalo viac ako CR...Bezvizovy styk mi nie je ukradnuty.Mam dvojite obcianstvo a ked idem domov na slovensko - citim sa blbo ked odo mna chcu doklady a ked idem domov do ciech tak isto sa citim blbo. Vstahy tychto dvoch statov by sme mali zachovat aspon na takej urovni ako su teraz...A vyhovuje to ceskym podnikatelom nakolko drviva vacsina exportu ide do SR. A kebyze zavedieme vizovu povinnost - zasa by mali Slovaci dovod preco sa citit urazeni a nieco by zasa posrali a doplatili by nato aj ceky podnikatelia a na zaklade toho aj ceska ekonomika a aj my obcania...Ale nechcem aby to vyzeralo ze ekonomika CR by potom padla.to zdaleka nie..Ekonomika sa udrzi a CR aj SR by to prezili, ale zasa by sa narusili nase vztahy ktore su tak ci tak krehke...Nemyslis?
0/0
22.11.2001 17:11

Anti

Re: Hraniční režim
Skoda ze nie si vo vlade aspon by si sa mohla strkat nemcom do riti ako ste to robili na silvestra 1999. Cely svet sa na to pozeral. Vsetci amici sa ma pytali ci je to moja krajina a Ja som s vydychom povedal ze na stastie nie. Vela stastia v izolacii. PS: Nikdy som nebol tvoj brat!!!
0/0
27.11.2001 17:31

Vasek

Re: Re: Hraniční režim
Hej Antale, prosim Te co se stalo na silvestra 1999? Dost by me to zajimalo. Jsem strasne zvedav. Nemohl bys mi to prosimte popsat? Predem dekuji.
0/0
28.11.2001 8:37

Undertaker

Panovi redaktorovi:
Minister vnutra SR sa vola Ivan Šimko a nie Šimek!
0/0
22.11.2001 16:07

PC

Re: Panovi redaktorovi:
Jo, a ceskej ministr neni Gross, ale Grossman :)
0/0
22.11.2001 16:28

Mirek Vídeň

Re: Panovi redaktorovi:
A co jiného tam stojí. Nauč se číst a skloňovat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
0/0
22.11.2001 16:58

Undertaker

Re: Re: Panovi redaktorovi:
Fajn, uz to spravili.
0/0
22.11.2001 17:56

Anti

Re: Re: Panovi redaktorovi:
Simko, Simkovi, so Simkom. Ty ............
0/0
27.11.2001 17:35





Najdete na iDNES.cz