Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

O letiště je jediný zájemce

Akciová společnost Letiště Brno má získat do pronájmu mezinárodní letiště v Brně - Tuřanech. Výběrové komise z ministerstva dopravy potvrdila, že firma splnila všechny podmínky a může s ní být podepsána smlouva. Mluvčí ministerstva dopravy Ludmila Roubcová uvedla, že do veřejné obchodní soutěže na pronájem a provozování letiště se přihlásila pouze společnost Letiště Brno.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

RoS

utopie
Ja nevim, ale podle me je velke letiste v Brne utopii. Neni prece rozume mit letiste kazdych 200km. Sice by mne to bodlo, mit to na letiste jen pul hodiny autem. Na druhou stranu do Prahy to jsou 3 hodiny a do Vidne dve a neco. Za chvilku se ozve Ostrava, to je dalsich 200 km od Brna a pripadne i Hradec Kralove nebo pardubice :) Investujme radeji ty penize do dalnice Viden-Brno-HK a na dodelani a vylepseni dalnice Praha-Brno-Olomouc-Ostrava
0/0
20.11.2001 6:41

Petr

Perspektivy brnenskeho letiste
Píši vlastně reakci na příspěvek pana Třísky k jinému článku o brněnském letišti. Prezentuje v něm projekt uzlového letiště v Brně jako projekt, který zdvojnásobí národní produkt. Na první pohled se mi to zdá nesmyslné, ale objektivně to nedokážu posoudit. Domnívám se též, že odsouzení pravidelné letecké dopravy z Brna na krátké vzdálenosti není správné, a to alespoň kvůli přípojům na evropské spoje v Praze. Uvedu příklad: pokud obchodník či investor např. z Německa přiletí jednat do Brna, trvá mu cesta do Prahy cca 1 hodinu, ale cesta z Prahy do Brna další 3. Takto je pro něho nemožné naplánovat si cestu na jediný den, to stejné platí samozřejmě i v opačném směru. Znám alespoň jednu důležitou německou firmu, která zvažovala zřízení call centra a servisního střediska pro EMEA oblast právě v Brně (tedy žádný Flextronics), ale kvůli nemožnosti operativního spojení od projektu odstoupila. O významu pro brněnské veletrhy nemluvě. Proto si myslím, že dotace ať už ze strany brněnského magistrátu nebo brněnských veletrhů nebo kombinovaná by se jistě oběma subjektům bohatě vrátily a brzy by jich ani nebylo potřeba.
0/0
19.11.2001 21:27

Milan Tříska

Re: Perspektivy brnenskeho letiste
Petře, děkuji za zmínku, ale pravdu má, bohužel, spíše kolega RoS. Letiště, které popisuje on, skutečně nemá v Brně , právě pro konkurenci Prahy a Vídně absolutně žádnou šanci.V tom má naprostou pravdu. V Brně už byla firma ABB, která zde měla 3000 zaměstnanců a sídlo v Curychu. Ve stejné chvíli existovala linka Air Engiadina , která do Curychu létala. ČSA už teď taky létá, když má volné letadlo, tedy přes poledne a ne kdy je potřeba. Koneckonců, město jí to platí,tak proč ne. Smiřme se faktem: jediné/nové/ letiště, které je ekonomicky smysluplné v Brně nebo kdekoliv tady u nás/kde to jde/, je letiště uzlové, velikosti Frankfurtu,Amsterodamu a podobně. A pozor: Praha ani Vídeň nikdy takovým letištěm nebudou, to jsou koncová letiště. Praha kolem sebe nemá dostatečně husté osídlení a Vídeň dost prostoru ani politické vůle. Ta ovšem u nás,bohužel pouze na úrovni Brna,chybí taky. Tady totiž nejde o to, aby mohlo létat pár manažerů, ale aby se letiště stalo ekonomicky asi takovým motorem, jako bylo před sto padesáti lety nádraží . A to může být jedině letiště uzlové, interkontinentální. Všechno ostatní jsou vyhozené peníze. .
0/0
23.11.2001 0:13





Najdete na iDNES.cz