Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Taliban verbuje sebevrahy proti USA

Zatímco USA stupňují v Afghánistánu útoky na pozice Talibanu, afghánské vládní hnutí hledá nové taktiky boje. Podle britského listu The Guardian dal Taliban souhlas k sebevražedným útokům na cíle USA a opozičního Severního spojenectví. Afghánské vládní hnutí, které vykládá islám velmi puristicky, povolilo tyto útoky navzdory tomu, že islám sebevraždy zakazuje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Kikina

Válka je vůl!!!
Hnusná válka některým lidem připadá jako spravedlivá?Nechtěl by si někdo jít žít pár dní jako civilista do afghanistánu?Pár krvežíznivců z tzv.civilizovaných zemí by to potřebovalo aspon na pár hodin!
0/0
9.11.2001 0:13

rejpal

Re: Válka je vůl!!!
Nechtěl. V Afghanistanu už žádný civilista dávno není. Všichni utekli. Zbyli jen fanatici se zbraněmi. A je jedno, zda je to 12 letý kluk nebo 70 letá stařena. Nebo cokoli mezi.
0/0
9.11.2001 8:19

barbudo

Budu se opakovat, omlouvám se ostatním.
Zřejmě se domníváš, že veškeré obyvatelstvo Afghánistánu jsou teroristé a všichni Afghánští teroristé stojí za útokem na USA. Asi se dost pleteš. Nahlédneš-li např. do "factbooku CIA" (http://www.odci.gov/cia/publications/factbook/index.html) na stránku Afghánistánu, pak zjistíš, že počet obyvatel je cca 26 miliónů. Porovnej toto číslo s počtem "bojovníků" Talibánu stojících proti USA (30 - 150 tisíc, podle zdroje). Hned ve druhé větě kapitoly o Afghánistánu zmiňovaného factbooku se píše, kdo ty ošklivé mudžáhedíny vycvičil a vyzbrojil: "USA, Saúdská Arabie, Pakistán, a další". (UBL je Saúd, momentálně v exilu). Prostě Afghánistán byl použit jako cvičiště islámských teroristů proti SSSR. Byli úspěšní, dobře vyzbrojení, narostla jim křídla. Na možné problémy odborníci Brzezinského upozorňovali už v době, kdy přišel s nápadem použít islámský fundamentalizmus jako "bojovou ideologii" pro posílení protiruského odboje. Brzezinski tuto myšlenku prosadil, fundamentalisté zatloukli poslední hřebíček do rakve SSSR. I díky jim si tu pindáme na internetu. To, že teroristické bandy byly po použití ponechány osudu, (aby terorizovaly civilní obyvatelstvo) byla chyba, ale určitě ne chyba těch civilů. I GWB se za tuto tragickou chybu omluvil a "slíbil, že už to víckrát neudělá". Pokud současná vojenská akce pomůže alespoň trochu vrátit Afghánistán do normálních kolejí, bude to jistě dobře. USA a spol. si jenom po sobě (a částečně po SSSR) uklidí. Ovšem vliv Afghánistánu na světový terorizmus je jenom takový, že ten, kdo byl nazván viníkem útoku na USA, je pravděpodobně na jeho území a teroristická banda, ještě před pěti lety USA podporovaná, ho brání.
0/0
9.11.2001 9:42

rejpal

Re: Budu se opakovat, omlouvám se ostatním.
Barbudo, jistě máš pravdu. Alsepoň pokud cituješ zdroj a uvádíš, co se tam píše. Ale, jak jsou tyto údaje aktuální? Rok staré (alespoň co se týče počtu obyvatel), dva roky? A dál si vem, co se tam ca poslední měsíc děje! Kdo má nohy, utíká! A pokud někdo věří tisku (ať tomu či tomu druhému) je naivka!! V tuhle chvíli bych si netrouf říct, jestli je v Afghánistánu 5 mil. lidí nebo těch 26 mil. jak uvádíš. Jistě, tvrzení, že tam už není žádný civilista je nadsazené, ale obávám se že stejně, jako těch Tvých 26. mil.
0/0
9.11.2001 12:59

barbudo

Re: Re: Budu se opakovat, omlouvám se ostatním.
Údaje jsou z roku 2000. Samosebou ani CIA Afghánce nepočítala a jde nejspíš o hrubý odhad. Pokud si ale myslíš, že 20 miliónů lidí se někam vsákne, tak se podívej, jak se v ČR můžeme poprskat z pár tisícovek imigrantů. Oni by jistě rádi utekli, ale nemají kam. I od nás je šupem vracíme, a to jsme relativně bohatá zem.
0/0
9.11.2001 13:17

anonym

Re: Re: Budu se opakovat, omlouvám se ostatním.
podle odhadu je ve velkych mestech (Kabul, Kandahar...) asi jedna polovina obyvatel, vzhledem k stavu z 11.9. Druha polovina se z casti rozptylila po venkove a z casti se tisni v uprchlickych taborech u hranic. Celkovy pocet obyvatel se odhaduje na 18-20 mil.
0/0
9.11.2001 13:33

barbudo

Re: Re: Re: Budu se opakovat, omlouvám se ostatním.
Tak nějak. Nechtěl jsem citovat zdroje, kvůli kterým by mi hned někdo vynadal. CIA se tady nosí, uvedl jsem tedy CIA.
0/0
9.11.2001 13:56

anonym

Re: Re: Re: Re: Budu se opakovat, omlouvám se ostatním.
amerika by hrozne rada rozhodovala o tom, co kdo muze a nesmi, pritom jsou hrozne slepi. Vsadim se, ze vetsina lidi, ktera rozhoduje o udeleni dolozek nejvyssich vyhod, embarga atd, ani nevi kde je CR a nejzakladnejsi fakta o ni. Troufam si tvrdit, ze prumernej zak 2.stupne ZS vi o USA vice nez tito lide o Evrope. V tehle diktatorsky choutkach jsou USA v nekterych ohledech jeste horsi nez SSSR.
0/0
9.11.2001 14:13

Zeměpisec

Re: Re: Re: Re: Re: Budu se opakovat, omlouvám se ostatním.
Máš úplnou pravdu v tom, že Rusáci na rozdíl od USA zatraceně dobře věděli, kde je ČSSR. Zvláště dobře pak znali polohu Milovic, Brdského lesa, Stráže pod Ralskem a podobných lokalit. Z tohoto hlediska jsem rád, že Američané takovéto znalosti nemají. A ještě když jsme u toho zeměpisu, ty dokážeš ukázat na mapě USA, kde leží např. stát Delaware nebo Wyoming a pojmenovat jejich hlavní města?
0/0
9.11.2001 16:53

Dolfik

Re: Budu se opakovat, omlouvám se ostatním.
Barbudo poslal jsem ti prispevek k tvemu prvnimu vydani tohoto prispevku. Ps. Ja uz se tak dozadu vracet nebudu. Cau.
0/0
9.11.2001 22:43

PŘÍZNIVEC CIVILISTŮ BEZ FLINT A GRANÁTŮ

Re: Válka je vůl A TY TAKÉ KIKINO !!!
ŠKODA , ŽE JSI NEPROŽIL PÁR VTEŘIN V PADAJÍCÍ VĚŽI JEDNOHO Z DVOJČAT !!! DNESKA BY JSI NEMUSEL PSÁT TAKOVÉ KOKOTINY . UŽ TADY VYŠEL 20. 10. 2001 PERFEKTNÍ ČLÁNEK . jMENOVAL SE : " DOMKY Z HLÍNY, V NICHŽ ŽIJÍ POHOSTINNÍ LIDÉ " . TY JSI MUSEL BÝT V TOM AFGHANISTÁNU NĚKDE ÚPLNĚ JINDE - TO MÁŠ TEDA VELKOU SMŮLU !!!. ALE KDYBY JSI BYL PŘEDTÍM V TEN SPRÁVNÝ OKAMŽIK V TÉ VĚŽI , MOHLO BY TI BÝT U ALLÁHA DOBŘE A NEMUSEL BY JSI TADY PSÁT NESMYSLY !!!!!!!!!!!!!! VÁLKA JE HNUS , TO S TEBOU SOUHLASÍM .
0/0
10.11.2001 1:36

Ondřej Jirí Kocina

Chcete-li vědět víc, napište mi...
Studuji situaci poslední doby již několik let. Podařilo se mi mezitím nashromáždit spoustu informacích o věcech, o kterých nemají lidé ani tušení. Máte - li zájem, napište mi: clovek@sendme.cz - Pár věcí Vám rád zašlu. S přáním pokoje Váš Ondřej Jiří Kocina
0/0
8.11.2001 23:41

Ondřej Jirí Kocina

...co na to říct, je mi z toho všeho smutno.
Jak málo lidé vědí... jak zlí dokáží být. Nejhorší na tom je, že je všechno jasný. Slepý je ten, kdo nechce vidět. Hluchý je ten, kdo nechce slyšet. Stačí se jen dívat kolem sebe. Co třeba tohle: http://www.osud.cz/magazin/clanek.php?id=323
0/0
8.11.2001 23:36

smal

Re: ...co na to říct, je mi z toho všeho smutno.
teda cekal jsem ze na te adrese najdu nejakou picovinu a nezklamal jste me :-)
0/0
14.11.2001 11:15

Sarka

Reakce an AN
Vsechny araby a muslimy zlikvidovat... Tedy jestli tohle je zaver, ke kteremu jste dospel tak je mi z vas a vam podobnym hrozne smutno ....asi jste opravdu nikdy necetl dejiny... Uz to tu bylo mnohokrat...Zide..Slovani...Romove...vsechny je zlikvidovat...kdyby se to tenkrat Hitlerovi podarilo, tak uz tady nejste ani VY. ALe to vam bohuzel nedochazi... Kdyz nemam na to rict neco inteligentniho...tak je lepsi mlcet ! Sarka Praha
0/0
8.11.2001 19:10

AN

Re: Reakce an AN
To by me zajimalo kde v tech arabech a tech co vyznavaji Islam vidite neco dobreho? Zatim jde z tech zemi jen terorismus vseho druhu. Je videt ze jste jeste sama nezazila co to nabozensky fanatismus znamena!
0/0
8.11.2001 19:46

anonym

Re: Re: Reakce an AN
Obavam se, ze s teroristy NEPUJDE zatocit. Muzes vybombardovat Kabul, muzes vykuchat Ladina za ziva ale pomuze ti to? Oni maji svy lidi vsude, v zapadni Evrope a v USA je jich spousta. Nicim se nelisi od mistnich obyvatel. Myslim, ze prave dokazali, ze muzou Americe snadno uskodit a ze Amerika jim prakticky nemuze ublizit, viz vysetrovani Antraxu. Asi to udelali bud Saddamovi lidi, jako pomstu, za to, co Bush sr. udelal v zalivu. Ani moznost, ze to udelali americke tajne sluzby bych nezatracoval. Legalizovali by valku, omezovani svobod, odposlechy atd, a navic strach je ten nejlepsi prostredek na ovladani lidi...
0/0
9.11.2001 13:45

barbudo

Re: Reakce an AN
Správně cítíš, že mnoho z přispěvatelů má fašistické názory. Většina z nich to ani netuší. A ke všemu prezident USA, ve svém projevu "kdo není s námi, ..", chce trestat NÁRODY. (Můžeme jen doufat, že to tak nemyslel, že si jenom nevidí do úst a slovo "nation" má mnoho významů). Pokud si připadáš se svým názorem osamocena, doporučuji článek, který pro Le Monde napsal Umberto Eco (vyšel 10.10.) originál je na "http://www.lemonde.fr/rech_art/0,5987,229859,00.html", český překlad s historickými poznámkami na "http://www.blisty.cz/txt.php?id=8947".
0/0
8.11.2001 22:56

MK

Re: Re: Reakce an AN
Nation lze prelozit i jako "stat", a je to vlastne lepsi preklad nez "state", zvl. v americke anglictine trosku kniznejsiho stylu. Narody, jak jim rozumime my, by byly "peoples".
0/0
9.11.2001 4:50

MK

Re: Re: Reakce an AN
Nation lze prelozit i jako "stat", a je to vlastne lepsi preklad nez "state", zvl. v americke anglictine trosku kniznejsiho stylu. Narody, jak jim rozumime my, by byly "peoples".
0/0
9.11.2001 4:55

barbudo

Re: Re: Re: Reakce an AN
Já v to taky doufám, ale přečti si, prosím, projev celý a ještě mi to jednou potvrď. Nejsem znalec americké angličtiny, autorizovaný překlad jsem nikde neobjevil, v ostatních se "nation" překládalo jako národ. Díky předem. (Oddechnu si, že doba, ač vymknuta z kloubů, nešílí úplně.)
0/0
9.11.2001 8:37

KIN

Re: Reakce an AN
Jestli je fašismus to, že chci aby bylo zlikvidováno vše co mne ohrožuje, pak tedy jsem fašista a jsem na to hrdý!
0/0
10.11.2001 8:06

Sarka

Reakce an AN
Vsechny araby a muslimy zlikvidovat... Tedy jestli tohle je zaver, ke kteremu jste dospel tak je mi z vas a vam podobnym hrozne smutno ....asi jste opravdu nikdy necetl dejiny... Uz to tu bylo mnohokrat...Zide..Slovani...Romove...vsechny je zlikvidovat...kdyby se to tenkrat Hitlerovi podarilo, tak uz tady nejste ani VY. ALe to vam bohuzel nedochazi... Kdyz nemam na to rict neco inteligentniho...tak je lepsi mlcet !
0/0
8.11.2001 19:09

AN

Vsechny araby a muslimy zlikvidovat!
0/0
8.11.2001 17:18

Martin

Re: Vsechny araby a muslimy zlikvidovat!
Jses magor!! Ja mam mezi arabskou komunitou v Ceske republice hodne znamych a to dobrych kamaradu a musim rict, ze se stydim za lidi jako jsi ty a nechapu te. ... Martin
0/0
8.11.2001 19:24

AN

Re: Re: Vsechny araby a muslimy zlikvidovat!
Je mozne ze pred Tebou se neprojevuji jaci skutecne jsou. A nebo s nimi schvalujes co se stalo v USA a potom je jasne ze jste kamosi!
0/0
8.11.2001 19:42

Venca na Hrade

Re: Re: Vsechny araby a muslimy zlikvidovat!
Aladin vyzval vsechny muslimy k boji proti USA a jeho spojencu. CR je ve valce proti terorismu po boku Americanu. Tvym cestnym ukolem je tuto predsunutou teroristickou skupinu zlikvidovat. Zpusob ponechavame na tvem uvazeni.
0/0
8.11.2001 21:24

Mario

Re: Re: Vsechny araby a muslimy zlikvidovat!
Pracuji s Arabama v Nemecku uz 15 let a musim rict,ze tak prolhany a levy narod jako jsou arabove pod sluncem nenajdete!!!Myslim si ,ze mas spatne lidske znalosti!!!
0/0
9.11.2001 0:12

barbudo

Re: Re: Re: Vsechny araby a muslimy zlikvidovat!
Já bych to s těmi národy neviděl tak jednoznačně. Národ německý používal nordické lži, k národu českému se (v posledním sčítání lidu) hlásí taky kdekdo. Pokud jsou Arabové tak leví, jak to, že se jim povedlo tak vyděsit USA? Ono to asi není v tom, zda někdo je či není Arab. A určitě to, že někdo je Arab, není důvodem k jeho likvidaci. Já taky vím, že spolupráce s Arabskými dělníky je těžká, že by člověk někdy radši zaučoval opici než Araba. Zkus ale spolupracovat s negramotným feťákem z NY nebo bezdomovcem z Moskvy a nebude to o nic lepší.
0/0
9.11.2001 9:15

Vac

Puska?
Co je to za zbran v rukou pakistancu? AK-83? co to je?
0/0
8.11.2001 16:52

Peter Kubicko

zbran
AK-xx su kalasnikovy. Cislo je verzia.
0/0
8.11.2001 20:57

R.K.

Jejich letecké síly, pokud existovaly, jsou zcela vymazány
Tak to ani neví, co bombardovali.
0/0
8.11.2001 15:00

pkt

Re: Jejich letecké síly, pokud existovaly, jsou zcela vymazány
no... Taliban si na svých leteckých silách velmi zakládal a právě ony byly garantem jeho územní svrchovanosti... takže U.S. boys to mají vlastně v kapse:))... hlavně nezapomenout na přehlídky!!:))
0/0
8.11.2001 15:09

AN

Re: Re: Jejich letecké síly, pokud existovaly, jsou zcela vymazány
VOLE, vykulcenej bejku!
0/0
8.11.2001 17:17

AN

Zadny spech vsak je USA zlikviduje!
Myslim tim Ty zmetky Talibanske!
0/0
8.11.2001 14:51

Adamíra

Smažit, smažit, smažit .....
usmažte ty čmoudy ....
0/0
8.11.2001 14:12





Najdete na iDNES.cz