Diskuze

Aero už ví, jak opravit L-159

Vláda souhlasila s převodem části dluhu ministerstva obrany u Aera Vodochody na britskou banku Standard Chartered Bank. Tento postup navrhoval ministr Jaroslav Tvrdík, který si od něj slibuje, že tak armáda získá dost peněz na projekt bitevníku L-159. "Ministerstvo si také z ceny zakázky, kterou by mělo Aeru uhradit, strhne penále za zpoždění dodávek bitevníků ve výši asi 250 milionů korun," řekll mluvčí vlády Libor Rouček.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Martin

19. 11. 2001 19:48
Pekna levarna - rekl bych ze to zavani tunelarenim..
Vypada to spis na slusne tunelareni (vsichni mlzi). Ale za ty prachy co vsem temhle kasparum ve vlade platime by nemuseli lhat alespon v prkotinach (Respektive by mohli vymyslet neco originalniho). KONEKTOR za par stovek, jasne urcite jo a nestabilita MS Windows je taky vlatne jenom spatne umistenej bit. Slovo bitevni letoun by asi melo znacit, ze neco vydrzi, ale nechci videt kolik konektoru se jim rozpoji pri bojove zatezi, holt doba Skody 120 jeste nepominula.
0 0
možnosti

cnc

19. 11. 2001 17:39
test
test
0 0
možnosti

konektor za par stovek korun :))))

19. 11. 2001 16:42
to je sranda
Ja se z tohodle asi pos..u, tak tohle je uz k nevire:)))); ze to nevedeli uz pred rokem , mohlo AERO uz davno zahltit svetovy trh s letadlem. :))))
0 0
možnosti

Shark

16. 11. 2001 11:59
A co zkušební piloti
Pokud jde o presentovanou závadu, logika technika mi říká, že tato závada tam buď je a nebo není, to není jako za elektronek. Museli by na ni rozhodně přijít při zalétávání. A když to je SW chyba, tak to je to nejjednodušší, co se týče nápravy, nemusíte dělat zásahy do konstrukce atd. Takže chyba musí být ještě někde jinde, a klidně u vojáků. Na druhou stranu je pravda to musí být uděláno blbuvdorně.
0 0
možnosti

Kedlub

15. 11. 2001 19:29
Cosi o motorech
Pan Oborník říká, že otáčky motoru kolísají v rozsahu deseti procent. Já jsem se ve škole učil, že u proudového motoru jedno procento otáček odpovídá pěti až sedmi procentům tahu (sice u jednoproudového motoru v oblasti 100% otáček, ale tenhle potvor je podobný). Nic se tedy neděje ??!
0 0
možnosti

kopřiva

16. 11. 2001 7:57
Re: Cosi o motorech
Samozřejmě, že se podle pánů z Aera nic neděje. I kdyby selhalo vše ostatní, přece se jim podařilo úspěšně vystřelit sedačku, tak je asi letadlo plně funkční. Na vrhovala bych, aby si do toho letadla sedli a vystřelili se na Měsíc.
0 0
možnosti

usama basama fousama

15. 11. 2001 15:29
typische tschechische schweinerei
uz si na to konecne zvyknete ze jste narod fuseru a bordelaru! cheche
0 0
možnosti

Burgenland

15. 11. 2001 18:35
Re: typische tschechische schweinerei
Du bist ein verschissener Seftl.Merk dir das!
0 0
možnosti

Jungmann

15. 11. 2001 12:33
Kde jste se ucili cesky, vy Hotentoti?
Jak muze letadlo "svevolne" snizit vykon? To maji L-159 vlastni umelou inteligenci a vuli? Pokud ano, tak maji vice inteligence nez vsichni redaktori MF Dnes dohromady. A konstruktery a programatory z Aera v tom pripade navrhuji na Nobelovu cenu. Clanky v MF Dnes by se mely predcitat na zakladnich skolach pri vyuce slohu jako odstrasujici priklady. To maji ti redaktori z toho zivota co vedou - totalne vyhulene hlavy. Pokud jim nahodou zbyl nejaky mozek, tak asi uplne zeleny a vzpominaji na stare dobre casy, kdy vojaci "svevolne opousteli posadku".
0 0
možnosti

coyot

15. 11. 2001 13:20
Re: Kde jste se ucili cesky, vy Hotentoti?
Letadlo muze svevolne snizit vykon stejne tak, jako ho muze svevolne snizit treba notebookovej procesor Crusoe, nebo taky automaticka prevodovka v aute, nebo taky vetracek na procesoru. Kdyz si v nobl aute na dalnici nastavis cruise-speed na 70 mph, tak si palubni pocitac podle sklonu silnice a odporu vzduchu reguluje otacky motoru tak, aby danou rychlost drzel. Nevim, proc by L159 melo bejt blbejsi, nez prumerne PCcko nebo palubni pocitac starej 20 let :-). Proste je tam nekde chyba. Nejspis selhava mereni vstupnich dat a rizeni motoru si mysli, ze motor moc maka - takze ho proste ztlumi. Z pohledu pilota to pak vypada jako 'svevolne'. Takze v pripade uceni cesky je chyba na tvem prijimaci.
0 0
možnosti

hunter

15. 11. 2001 11:01
Zbytečné hračky
Řízení armády prostřednictvím KDU-ČSL v minulosti bylo katastrofální. Byl vůbec někdo potrestán za aféry s padáky, tanky, letadlama, dále nákupy nekvalitních náhradních dílů ... Jo zelení hoši pouštějí státní kase pořádně žilou a to nás ještě čekají stíhačky. Jo, všechno to jsou příliš drahé a často zbytečné hračky. Hlavně mi nic neříkejte o obranyschopnosti armády jako celku a raději se zamyslete o korupci na ministerstvu obrany. Co tak prověřit majetkové poměry bývalých a dnešních pracovníků?
0 0
možnosti

Banan

15. 11. 2001 2:05
K cemu vlastne je "bitevnik" L-159? (
Jaka je vlastne bojova hodnota L-159? O armadu a zbrane se jiz 2 roky moc nezajimam, tak bych prosil nekoho, kdo se zajima, o vysvetleni. Pochopil bych jeste smysl dvoumistne verze, ale k cemu verze jednomistna? Proti jakym potencialnim nepratelum je tento letoun urcen a jakou ma vubec sanci v boji? Myslim si, ze uzitecnejsi by byly skutecne bitevni letouny ci helikoptery, ale otazkou je, kdo by to zaplatil (z ceho). Dale bych rekl, ze by nebylo spatne mit v Praze zakladnu strategickych bombarderu NATO (USA), protoze, predpokladam, by tato zakladna byla dusledne zabezpecena, a asi by spojenci nenechali zabezpeceni jen na armade takto maleho statu.
0 0
možnosti

Banan

15. 11. 2001 2:05
K cemu vlastne je "bitevnik" L-159? (
Jaka je vlastne bojova hodnota L-159? O armadu a zbrane se jiz 2 roky moc nezajimam, tak bych prosil nekoho, kdo se zajima, o vysvetleni. Pochopil bych jeste smysl dvoumistne verze, ale k cemu verze jednomistna? Proti jakym potencialnim nepratelum je tento letoun urcen a jakou ma vubec sanci v boji? Myslim si, ze uzitecnejsi by byly skutecne bitevni letouny ci helikoptery, ale otazkou je, kdo by to zaplatil (z ceho). Dale bych rekl, ze by nebylo spatne mit v Praze zakladnu strategickych bombarderu NATO (USA), protoze, predpokladam, by tato zakladna byla dusledne zabezpecena, a asi by spojenci nenechali zabezpeceni jen na armade takto maleho statu.
0 0
možnosti