Diskuze

Lidé adoptují děti mimo pořadník

V České republice je možné adoptovat dítě a obejít přitom oficiální pořadník, v němž se na děti z kojeneckých ústavů čeká i několik let. Způsoby jsou dva: zájemci si najdou těhotnou ženu, která potomka vychovávat nechce. Tu požádají, aby jim svěřila dítě do péče. Ještě snazším a rychlejším způsobem je přihlásit se na matrice jako "otec" dítěte takové ženy.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

jelena

25. 10. 2001 9:32
diskuse
A to je MOC FAJN, že se o tomto problému diskutuje. Je to vlastně dobrá reklama pro FOD. Držím jim palce!
0 0
možnosti

Pavel

25. 10. 2001 8:06
Úředníci mnohdy za to nemohou.
Patřím mezi ty, kteří mají osvojené děti. Prošel jsem úřední procedurou. Je to hodně nepříjemné, nepochopitelné a i ponižující. Jsem pro rychlé začlenění dětí do rodiny. Jsem však pro, aby se tak dělo zákonnou cestou a plně chápu rozhořčení lidí, že někteří toto nectí. Co však chci zdůraznit je to, že jsem se v mém případě setkal ze strany úředníků s ochotou a s pochopením. I jejich přáním bylo co nejrychleji začlenit děti do rodiny. Tak jako většina lidí i oni vidí problémy v zákonech, které jsou absolutně nevyhovující našim podmínkám a zvyklostem. I oni jsou pobouřeni nevyhovujícím vztahem. Chybu tedy nehledejme u nich. Chybná je legislativa a tu tvoří naši zákonodárci.
0 0
možnosti

venca

25. 10. 2001 7:21
úředníci
Nemám s touto problematikou zkušenosti, ale dívám se na problém ze strany úředníků. Nebo úřednic? Jsem úředník zodpovědný za "přidělení" dítěte žadatelům. Mám svoji pěknou práci. A i když není třeba nejlépe placená, je přece prima chodit do práce. Můžu se podívat k někomu do bytu jak to vypadá. Jít si po drbech. Můžu "poradit" co ještě udělat aby to dopadlo. Dopiju si kafíčko a když se mi pár líbí tak si ještě něco vymyslím... . Ale co se děje? Jakási paní Vodičková mě obchází. Co na tom, že neporušuje zákon? Někdo by tak na MÉM úřadu mohl přijít o práci. Co když to budu já... . Zakážeme jim to. Vše už bylo v tomto auditu napsáno. 1. Je to jen mrhání penězi daňových poplatníků za zbytečné úředníky, telefony, energie a byrokracii. 2. Je to mrhání penězi za provoz přeplněných kojeňáků a domovů dětí (ústavů - jak strašný slovo. Mě tím doma vždycky strašili). 3. Je to mrhání energie nešťastného páru nemohoucího mít dětí. 4. A v první řadě na to vše jako vždy doplatí dítě, kterému nezbývá nic jiného než čekat, až se "dospělí" rozmyslí. Fuj a zároveň se omlouvám všem, kteří svoji práci dělají dobře, s láskou a v dobré víře a které jsem tímto mohl urazit. Mašinda Vašek - Vrchlabí
0 0
možnosti

FLY

25. 10. 2001 6:31
Stát a děti, to nejde dohromady ...
Moje pětiletá dcera se mne po nějaké reportáži ptala, co je to kojenecký ústav, proč tam ty děti jsou, jak je možné, že některé ženy nemají děti, i když je moc chtějí, ... A pak položila jednoduchou otázku: "TATI, A PROČ ONI TY MIMINKA OD MAMINEK, KTERÉ JE NECHTĚJÍ, NEDAJÍ MAMINKÁM, KTERÉ JE CHTĚJÍ?" Máte ještě někdo z vás, (nás) dospělých další otázky? Přiznám se, já jsem nevěděl, co přesně mám odpovědět. :-(
0 0
možnosti

Bartíková Barbora

25. 10. 2001 0:01
Adopce
Souhlasím s činností FOD, protože je velmi důležité, aby se dítě dostalo do rodiny co nejdříve. Jsou známy psychologické studie o psychické deprivaci dětí z dětských domovů, která je poznamená na celý život. Právě první měsíce a roky života jsou pro zdravý psychický vývoj dětí zásadní. Pro děti, které čekají jen kvůli byrokratickým zákonům tak dlouho na adopci, je postup státních úředníků životní tragédií, která může negativně nasměrovat celý jejich budoucí život. Je tolik lidí, kteří dlouho čekají na vytoužené dítě a na druhou stranu tolik dětí, které by potřebovaly jejich lásku. Zákon by měl být takový, aby adopci dítěte co nejvíce urychlil, a nikoliv naopak.
0 0
možnosti

Jana Dušková- Hradec králové

24. 10. 2001 22:38
Jak dlouho ještě ?
Všichni vědí , že každé umístění dítěte v kojeneckém ústavu je utrpení ,delší pobyt v takovém zařízení nebo v dětském domově je navíc poznamená nevratně na celý život. (Ať už novorozence , sirotka,nebo chudáčka,kterého předtím doma týrali.) Je mnoho problémů ,které jsou palčivé ,ale těžko řešitelné , třeba proto ,že stát nemá dost peněz . Otázka adopcí mezi ně nepatří. Jediný důvod , proč děti nemohou putovat z porodního sálu přímo do milující náruče náhradní matky, je úřednická nadutost. Je to proto , že naše legislativa je v rukou mužů? (Skutečné osobnosti by se mezi ženami v poslanecké sněmovně daly hledat s lucernou za bílého dne.) Nebo si naši zastupitelé myslí že je v jejich moci zasahovat i do přírodních zákon? Ať je to jak chce-novorozenci odsouzení k pobytu v ústavu těžko mohou vyjít na Václavské náměstí nebo blokovat vstup do sněmovny.Nebylo by na nás,na ženách , na matkách ,abychom se ozvaly za ně a to hodně nahlas? Jak dlouho bude hlas paní doktorky Vodičkové hlasem volajícího na poušti? Jana Dušková Hradec Králové
0 0
možnosti

Veronika

24. 10. 2001 22:34
Klobouk dolů...
Klobouk dolů před Judr. Vodičkovou. Kdyby všichni naši zkorumpovaní soc. pracovníci a pohoršení ředitelé a ředitelky dětských domovů udělali pro týrané děti a pro jejich adopci tolik jako ona a FOD. Obdivuji její odvahu i přesto, že se jí snaží házet klacky pod nohy. Znám prostředí dětských domovů a vím, že tam děti trpí hlavně nedostatkem personálu. Ono poskytnutí základních životních potřeb není všechno, děti hlavně strádají po stránce citové. Proto se divím reakci paní ředitelky, která je zřejmě již dlouho na tomto místě a stává se z ní zřejmě otupělá bytost. Dost bych dala i za to, že tam seděla i před revolucí. Z vlastní zkušenosti vím, že už hodně lidem FOD pomohl a jestli se stane někdy nějaká chybička? A co je potom ta buzerace, když chce někdo adoptovat dítě? A co chyby např, v případě Terezky Čermákové - to sociálním pracov- níkům nevadilo prostředí, jak to dítě žilo? V tomto případě by měli být potrestáni, protože svou nedbalostí a hloupostí přis-pěli ke zmaření jednoho lidského života, nehledě k utrpení, kterým to dítě tak dlouho muselo projít.Přeji celému FOD hodně a hodně zdaru v jejich práci, aby bylo co nejméně dětí, které jsou matkami zavražděny hned po porodu, méně děti týraných a co nejméně dětí v kojeneckých a dětských domovech.
0 0
možnosti

Radek HAjda

24. 10. 2001 21:36
Souhlasim s cimkoliv co je dobre pro dite.
Bohuzel, nase urady /kojenaky/ si udelaly zivnost, ze pecuji o dite. Musite je takzvane chapat, snizenim poctu deti by si vylily vanicku, ze ktere ziji. Jsou bonifikovani podle poctu deti o ktere se staraji a prece si nesnizi financni vstupy. Jedna se jenom o ekonomiku. At se ohani cimkoliv, jsou to jenom urednici, kteri pokud nebudou deti pro jejich ustav , tak jsou pod hrozbou bankrotu /Zrusi je/. To si prece nebudou organizovat vlastni sebevrazdu. Proto, cim vice lidi se obejde bez pomoci statu, tim lepe. Pani, ktera to organizuje , bych zulibal. Cim vice statecnych jedincu se ujme teto sifilovske prace. tim lepe pro nas vsechny. Nikdo nevi, kdy se ocitne v situaci, kdy bude nucen pozadat o adopci a proto, cim se tato oblast civilizuje, tim lepe. Omlouvam se diakritiku. Radek Hajda
0 0
možnosti

jelena

25. 10. 2001 9:30
Re: Souhlasim s cimkoliv co je dobre pro dite.
přesně tak, přišli by o teplá místečka..
0 0
možnosti

Robert Strauss

24. 10. 2001 21:23
Vydržte
Již delší dobu občas zaregistruji značně agresivní výpady úředníků vůči FOD. Musím přiznat, že se úředníkům nemohu divit. Proti jejich neschopnosti, lenosti, aroganci a naprosté bohorovosti tu je někdo, kdo prostě dělá svou práci, dělá ji dobře a ještě nezištně (to je myslím velmi nebezpečný aspekt). Nevymýšlím si. Adoptovali jsme dítě. Tříletého cikánečka, který byl již po jedné neuspěšné adopci. Co jsme museli s celou rodinou (měli jsme již tři vlastní děti)absolvovat, bylo jak ze špatné komedie. Vyplňování testů (otázka po našem vztahu k socialistické vlasti taktně přeškrtnuta), cenné rady, kterak vychovávat dítě (měli jsme tři), naše žádosti půl roku ležící kdesi v podatelnách, návštěvy šmíráků u nás doma (zřejmě aby se úředník nestrachoval, že dítě nebude bydlet někde ve skříni)a závěrem telefonické výhružky, že žádné dítě nedostanem, když televize, na kterou jsme se v zoufalství obrátili o pomoc odvysílá připraveny pořad. Na okraj dodávám, že mé zaměstnání se skládá z 50% z jednání s úřady, takže jsem na ledacos připravený. Během té doby nám FOD několikrát významně pomohl, za celou tu dobu po nás nikdo z FOD nechtěl ani nenaznačil, že bychom jim měli dát jakoukoli finanční částku. Pevně doufám, že FOD přežije tuto vlnu útoků a bude dál dělat svou nesmírně záslužnou práci i kdyby se ouřadouvé na hlavu měli postavit. Robert Strauss Pevně doufám, že tato organizace přežije
0 0
možnosti

Eva, Praha

24. 10. 2001 16:21
Souhlas s adopcí, a čimkoli co zlepší situaci dítěte
Myslím, že adopce, ba ani prodej dítěte není tak zlá věc, jako je život dítěte tam, kde ho nechtějí.. Představte si, že se narodíte jako dítě, které nebylo chtěné..najíst dostanete, když si na vás někdo vzpomene, máte co si ukradete, o lásce se mluvit nedá..jeden velký děs..Myslím že byste okamžitě chtěli být adoptováni a nebo klidně i prodáni do dobrých rukou. A já se domnívám, že ti co jsou ochotni za vás hooodně zaplatit, mají dobré ruce.. Matka a otec není ten, komu náhodou splynuly buňky...ale jsou to lidé, kteří Vás milují a starají se o Vas.. Pokud by naše zákony konečně začaly vypadat jako zákony, onen zavrženíhodný obchod by nekvetl a každé dítě by se během rozumné doby (nikoli až už má tisíce modřin a zestárlo jako nepoužitelný jedinec) dostalo do rukou skutečných otců a matek..
0 0
možnosti

Standa

24. 10. 2001 16:38
Re: Souhlas s adopcí, a čimkoli co zlepší situaci dítěte
Sohlasím snad se vším ale ne stím, že prodávat děti není zase tak zlé.Toho by se totiž dalo pak hodně zneužít...
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

V Baltimoru obří loď zbořila dálniční most. Selhal motor, kolos byl neovladatelný

26. března 2024  8:17,  aktualizováno  27.3 1:10

Aktualizujeme V Baltimoru na východním pobřeží Spojených států se v pondělí zřítil čtyřproudový silniční most, do...

Střelba, výbuchy a požár. Ozbrojenci zabili na okraji Moskvy přes 62 lidí

22. března 2024  18:41,  aktualizováno  23.3

Přímý přenos Nejméně 62 mrtvých, včetně dětí, a 146 zraněných si vyžádal ozbrojený útok v koncertním centru na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

K útoku u Moskvy se hlásí Islámský stát, teroristé prchli v bílém renaultu

22. března 2024  22:04,  aktualizováno  23.3 7:01

K zodpovědnosti za útok v Krasnogorsku u Moskvy se na ruské sociální síti Telegram přihlásila...

„Ukrajinci to nebyli.“ Islámský stát ukázal video z masakru u Moskvy

24. března 2024  14:47,  aktualizováno  17:17

Islámský stát (IS) prostřednictvím zpravodajské agentury Al-Amaq zveřejnil video z pátečního útoku...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

ANALÝZA: Čtyři Tádžici svlékli Putina do naha. Ten musí něco udělat

25. března 2024

Premium Sotva týden poté, co si Putin zajistil páté prezidentské období, masakr v Moskvě rozbil moderní...

Izrael udeřil na severu Sýrie nedaleko skladů zbraní. Nejméně 36 lidí zemřelo

29. března 2024  3:39,  aktualizováno  4:05

Při izraelských náletech nedaleko oblasti Halabu (Aleppa) na severu Sýrie zahynulo podle agentury...

Tajemný pan Pacička z Tábora. Příběh muže, který spojil velké korupční kauzy

29. března 2024

Premium Dlouhá léta byli hlavními tvářemi velkých kauz v Česku kontroverzní podnikatelé z Prahy. Například...

Útok Hamásu byl ozbrojený odpor, řekla ikona feminismu. Ničíte levici, vyčítají jí

29. března 2024

Premium Jedna z nejznámějších feministických autorek, americká filozofka židovského původu z Kalifornské...

Předali si to v Praze. Německý poslanec Bystroň podle BIS přijal peníze od Rusů

28. března 2024  22:03

Německý poslanec strany Alternativa pro Německo Petr Bystroň byl podle české Bezpečnostní...