Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Izrael dal Palestincům nůž na krk

Atentát na odstupujícího izraelského ministra cestovního ruchu Rehavama Zeeviho vyhrotil izraelsko - palestinské vztahy. Izrael za necelých 24 hodin po útoku na ministra oznámil, že zjistil totožnost vrahů. Údaje předal Palestincům zastoupeným Jásirem Arafatem s tím, že viníky musí vydat. Jinak s nimi naloží, jako by hájili teroristy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jan Jonáš

Pro redakci iDnes
Stále víc se nemůžu zbavit pocitu, že Vaše zpravodajství o arabsko-izraelském konfliktu se snaží manipulovat se čtenáři. Již jednou jsem se ohradil proti názvu článku - "Izrael se mstí..." nyní se opět musím ohradit proti názvu článku "Izrael dal Palestincům nůž na krk", proč nemůžete napsat "Izraelské ultimátum...", proč se snažíte prostřednictvím názvu ostrakizovat Izraelce (dávat někomu nůž na krk vzbuzuje představu o počínání, kdy někdo někomu bezbranému a ze zálohy položí nůž ze zadu na krk a pod hrozbou smrti, které se dotyčný nemůže bránit, po něm vyžaduje vše - a Vy víte moc dobře, co tomu ultimátu předcházelo). Vaše zpravodajství není vyvážené, straníte jedné straně konfliktu a je to stále víc zřejmé. V článku jste záměrným nedodržováním posloupností dějů manipulovali s pořadím příčin a následků (už jste to opravili a to tak, že jste prostě vyhodili tu zmínku o výbuchu automobilu se třemi aktivisty) - vznikal tak dojem, že je to Izrael, kdo eskaluje napětí a Palestinci pouze reagují. A když si k tomu dáme i ten název článku, pak je vše jinač než ve skutečnosti.
0/0
19.10.2001 15:19

Jan Jonáš

Nesnažme se dělat soudce a advokáty
Neměli bychom se snažit dělat soudce a ani advokáty, natož verbálně "bojovat" za jednu či druhou stranu konfliktu, samozřejmě s vyjímkou těch zde diskutujících, co jsou příslušníky jedné z nesvářených stran (Židé, Arabové). Snad všichni uznáme, že jádrem či příčinou sporu - konfliktu je vznik státu Izrael na základě většinového rozhodnutí OSN za otevřeného nesouhlasu arabských zástupců. Celý arabský svět vnímal založení židovského státu jako urážku a nikdy neuznal a asi hned tak neuzná jeho existenci (snad jen Egypt má normální vztahy s Izraelem) a otevřeně usiluje o jeho likvidaci. Izrael s podporou USA (paradoxem je, že v první izraelsko-arabské válce hned po vyhlášení státu Izrael, zachránila Izrael před likvidací pomoc východního bloku v zastoupení ČR - Sověti si mysleli, že Židé po utrpení způsobené jim II. svět. válkou budou směřovat do levého spektra, tj. že stát Izrael bude přirozeným spojencem Sovětů a ti v něm získají na Středním východě svoji základnu pro své geopolitické hrátky v této oblasti) vybudoval relativně prosperující a demokratický stát (to, že je to relativně stabilizovaná demokracie dokazuje i to, že i přes hluboké nepřátelství mezi Židy a Araby, se tato nenávist neprojevuje uvnitř v Izraeli - alespoň ne otevřeně, tj. že by si Židé po nějakém sebevražedném útoku vybíjeli svoji zlost na svých arabských spoluobčanech formou nějakých pogromů). Prosperita státu Izrael je jen zdánlivá, nebýt podpory USA formou bezplatných transferů vojenské techniky, tak by se Izrael nedostal na tu úroveň, na které se nachází (peníze, které dává na rozvoj hospodářství a infrastruktury, by mu nutně chyběly, kdyby si za ně musel zbraně kupovat). USA samozřejmě podporuje i arabské státy, respektive jejich oligarchické vlády. Za to obojí (= oligarchy i Izrael) nyní platí USA svoji daň - určité arabské síly se rozhodly změnit politickou situaci na Středním východě, odstavit oligarchické vlády od moci, zbavit Izrael přirozeného spojence a sponzora a pak ho oslabeného napadnout a zlikvidovat. Odveta na USA má být roznětkou, která rozhýbe masy Arabů, aby se postavili proti svým vládám za to, že podporují USA v boji proti jiným Arabům. Proto tolik snahy udržet vše na rovině boje s terorismem, ale i to je ošidné - těch terorismů je světě příliš mnoho a mnozí se oprávněn můžou ptát, proč se USA tak nekompromisně zaměřují jen na jedny teroristy a ty ostatní nechávají na pokoji jenom proto, že proti USA neútočí? Současná reakce USA je to pochopitelná, ale co do budoucna - co udělají USA + protiteroristická koalice s teroristy v Baskicku, Ulsteru atd. Přihlásí-li se USA ke svému závazku boje proti terorismu jako závazku trvalému, pak to je OK, skončí-li jejich boj s terorismem pouze zabitím nebo chycením Ládina, pak se stane jejich počínání nevěrohodným (něco jako mobilizace ODS proti ČSSD a následná spolupráce s ní po volbách).
0/0
19.10.2001 12:33

sla

a to je ten rozdil
klicova myslenka - "i přes hluboké nepřátelství mezi Židy a Araby, se tato nenávist neprojevuje uvnitř v Izraeli - alespoň ne otevřeně, tj. že by si Židé po nějakém sebevražedném útoku vybíjeli svoji zlost na svých arabských spoluobčanech formou nějakých pogromů". arabove tyto civilizacni hodnoty neuznavaji
0/0
19.10.2001 14:05

Demosthenes

Hezke :)
Cernobila vidina sveta je krasna :) a pro vsechny rasisticky "antiarabsky" ladene intelektualy charakteristicka ,,jsem take rad jak mili a civilizovani spoluobcane cti nazory druhych. K tematu, stale zde slysim jak zidovsti pristehovalci zvelebili Palestinu a pozdvihli ji do evropskych dimenzi,,to je pravda,zcela nekriticky klobouk dolu o tom ,ze by palestina v opacnem pripade byla tak 100 let za Evropou vubec nepochybuji .. spis mne sokuje jak 3Mio vyhnancu nikoho nepali (jsou to podlidi?) jak desetitice zavrazdenych lidi (pelastincu) take ne ,,jak se nikdo ani nezamysli proc to delaji (ja vim ,maji v sobe "zakoreneny terorismus,parazitismus a nelidskost") ... Pan Petr zde odsoudil pozadavek aby byl Izrael oznacen za rasisticky-teroristicky stat,,evidentne je teroristicke odpalit na sobe bombu ,,lec delostrelectvo,vrtulniky,oficialni vrazedna komanda teroriste nejsou..ze? ,proc se Izrael boji pozorovatelu OSN? Mili Rasisto, pane Radku ,vase demagogicke paradoxy a psychologicky cit pro to co si ja "asi myslim" mne udivuji ,stejne jako dezinterpretace fakt, o ustupcich Izraele ohledne Al-Aksa doporucuji precist cokoli vyrceneho Saronem,pozastavim se nad vyplodem vasi statotvornosti .. "Izrael nespacha sebevrazdu prijetim 3.5Mio palestincu" .. to je hezke :) ,, ospravedlnujete - prekrucovanim historie - narok osob s zidovskym vyznanim po tisicich letech vratit se a vladnout Pelastine,,, onem 3.5 milionum vyhnanych pred desitky let uz stejny narok ale nedavate .Ja vim,jsou preci "POD-lide". Mohu vas take uklidnit,me znalosti zidovstvi,krestanstvi,Islamu jsou sice ruzne ...lec stejne jako rozlisuji mezi Fanatikem-Muslimem tak rozlisuji mezi Sionismem a zidovstvim. Zkuste to taky.
0/0
18.10.2001 14:02

čech

Re: Hezke :)
Naprosto souhlasím. Navíc si musíme uvědomit, že bez finanční pomoci USA, by celá ekonomika Izraele vydržela asi 3. měsíce. Vyhlášení Jeruzaléma za hlavní město je pak výsměchem všem.
0/0
18.10.2001 16:09

Petr

Stále stejná písnička - Palestinci zavraždili, Palestinci se radují
Je trapné, jak proarabsky naladění pisatelé stále do omrzení omílají právo Palestinců na "osvobozenecký boj". Za osvobozenecký boj lze tak ještě považovat partyzánský způsob boje či Gandiho "lidovou neposlušnost". Útoky na ozbrojené složky by Palestincům jistě přineslo více sympatií než zbabělé vraždění civilistů. Takto podporují palestinské povstání pouze arabské státy, které tupě sympatizují s čímkoli, co provedou palestinští sebevrazi. O to hloupějí, ba urážlivěji, zněl požadavek, aby byl Izrael označen za rasistický stát, uplatňující státní terorismus. Kolik let již útočí Palestinci na civilisty v Izraeli? Těžko lze spočítat nevinné, kteří padli za obět zbabělcům, kteří si troufnou jen na neozbrojené děti a pracující lidi? Záměrně zmiňuji slovo pracující, protože práce přinesla židům takovou životní úroveň, kterou by jim leckterý evropský stát mohl jen závidět. Proměnili neúrodnou zem ve vyspělý stát. Oproti tomu Arabové, žijící v sousedních zemích, kteří zrovna neměli to štěstí nalézt na svém území ropu, nenávistně závidí a hledají výmluvy a záminky pro osnovování bojů proti Izraelcům. Poté, co byly 11. září v celém světě odvysílány záběry slavících Palestinců, zazněly hlasy jejich protektorů, že se jedná o podvrhy, málo početnou skupinku extrémistů či dokonce několik let staré záběry. Chtěl bych upozornit, že to nebyl první případ, kdy nejen Palestinci ale i muslimové z ostatních států slavily smrt nevinných lidí. Již dříve provázely každý úspěšný útok palestinských sebevrahů ovace. Nejinak tomu je i nyní - Palestinci slaví smrt člověka. Jak primitivní! Uznávají zkrátka jiné hodnoty, život člověka pro ně nemá takovou cenu jako v civilizovaných zemích. Chraňme proto Evropu před tímto zhoubným způsobem "myšlení" a více si važme sami sebe. Řekněme našim politikům, že nechceme více přistěhovalců, že nechceme další stupňování sociálního napětí. Chceme žít ve společnosti, která ctí život každého jedince a která nestrpí ve svém kruhu fanatismus a privitivismus.
0/0
18.10.2001 12:53

wicked

nemozete sa uz k sebe chovat trochu slusnejsie?
uroven tychto prispevkov je az na svetle vynimky dost miziva. na nazor, ze palestincov treba udrzat na uzde(priklad!) predsa nemusite odpisovat invektivami typu "debile, primitive, nauc se <lubovolna_cinnost>" atd. co tak zachovat civilizovanejsi stupen komunikacie? nelisime sa o.i. od zvierat aj tym, ze sa vieme OVLADAT?
0/0
18.10.2001 11:22

čech

Re: nemozete sa uz k sebe chovat trochu slusnejsie?
Nerozumím, prosím používejte češtinu, anebo komunikujte zcela jinde. Čechy a pak zejména Praha začíná, vypadat jako za časů ČSSR! My, tj. češi se k vám na Slovensko také necpeme!!
0/0
18.10.2001 16:01

Yuiji

Re: Re: nemozete sa uz k sebe chovat trochu slusnejsie?
Nenazyvej se cechem, stydim se za tebe. Bojujes proti Slovakum, v jinych prispevcich proti zidum, pises, ze arabsky svet je blizky nasemu... Doufam, ze tam tedy odjedes, zapadnes tam dokonale. Ubozaku. Je mi te lito. Navic wicked ma pravdu.
0/0
18.10.2001 17:34

CSSR rulez

Re: Re: nemozete sa uz k sebe chovat trochu slusnejsie?
Jestli nerozumis Slovensky tak jses uplnej debil. Od ty doby kdy jsem vyspekuloval co to je 'smedna terchava tava' uz me ve Slovenstine moc neprekvapi ;-))) A pokud rozumis a jenom tady delas vlny tak jses taky debil.
0/0
18.10.2001 18:02

Dony

Re: Re: nemozete sa uz k sebe chovat trochu slusnejsie?
Priste se pod ty svoje vytrusy aspon podepis anonyme,pritroublej!
0/0
18.10.2001 18:24

australena

Re: Re: nemozete sa uz k sebe chovat trochu slusnejsie?
Cyberspace je mezinarodni a pouzivat ho muze kdokoliv. Obcas na techto diskusnich strankach mame i lidi mluvici anglictinou; viz Otto a jeho delsi diskuse s Jenem ( ci Jendou?). Ja sama pisi z Australie. Kdyz maji k diskuzi co pridat obyvatele jinych statu, tak at se klidne vyjadri i kdyz nemluvi cesky. Pokud vim, tak iDnes nikde nepisi, ze tyto stranky jsou urceny jen cesky mluvicim. Kdyz vam slovenstina vadi, tak to preskocte.
0/0
18.10.2001 20:03

lukier

porad stejna pisnicka
osn po valce(nebo uz za valky?) rozhodla, ze izrael bude stat tam, kde je ted. byly tu jine alternativy (kena, argentina). proste velke, chytre osn se rozhodlo, ze na miste, kde zijou nejaci araby a nejaci zide, udelaji 2 staty. je to stejne jako u nas kupuji nemovitosti rusove a vietnamci a az jich tu bude moc, osn rozhodne, ze se nas stat rozdeli a polovina bude patrit jim a polovina nam. vidim vsechny ty protiaraby, jak by to s usmevem privitali. a od te doby se melou. az se tam americani prestanou angazovat, tak jim prestanou padat letadla na mrakodrapy. ze ziji arabove sto let za opicema, do toho vam nic neni, je to jejich volba. prestante se uz divat na zbytek sveta, ze jsou to podlidi. izrael - to jsou ti co maji stejnou kulturu jako my - jsou kladni, arabove - nechteji(spis nemuzou) pracovat - to jsou zli. tak to neni
0/0
18.10.2001 10:41

uhne

Re: porad stejna pisnicka
za prve, to, ze arabove ziji sto let za opicemi, mi samozrejme je uplne u prdele. to, ze zabijeji lidi, mi jedno neni. za druhe, zide maji na uzemi historicke Judei a Israele tisicilete koreny. do keni a argentiny jed sam.
0/0
18.10.2001 11:23

Kelt

Re: Re: porad stejna pisnicka
To maji Keltove v Cechach taky, znamena to ze je sem vsechny prestehujeme?
0/0
18.10.2001 18:04

uhne

Re: Re: Re: porad stejna pisnicka
Nerozumim poznamce. Je dost trapna. Proc by se sem stehovali keltove? bojujeme snad s nimi? reagoval jsem na implikovanou paralelu mezi vznikem izraele a situaci u nas: "je to stejne jako u nas kupuji nemovitosti rusove a vietnamci a az jich tu bude moc, osn rozhodne, ze se nas stat rozdeli a polovina bude patrit jim a polovina nam". toto srovnani nedava zadny smysl. jestli jste nepochopil smysl prispevku, jste hnup. jestli jste pochopil co jsem myslel, tak jste jen trapny.
0/0
18.10.2001 22:15

Škopek

Re: porad stejna pisnicka
To co říkáš, není pravda! OSN pouze reflektovala stav, který nastal po několika přistěhovaleckých vlnách Židů na území Palestiny! Rozhodla o vytvoření !dvou! států - židovského a arabského. Leč Arabové z okolních států zabránili vytvoření státu Palestina a část jeho území původně zabrali. Vznik státu Palestina by rozhodně přivítal i Izrael, protože by bylo alespoň s kým jednat. Teď není. Arafat nemá na extrémisty žádný vliv. S ním jednat je zbytečné. Jinak jsem v arabském světě několikrát pobýval a osobně mi jejich způsob života připadá lákavější. Rozhodně jsou to větší pohodáři. My se pořád za něčím honíme a co z toho.
0/0
18.10.2001 15:31

čech

Re: porad stejna pisnicka
Určitě je arabský svět bližší našemu evropskému pojetí a způsobu života, také jsem tak pobýval pár let. Rozhodně fanatismus židů, snaha o segregaci jejich vlastní rasy trvající tisíce let a z toho plynoucí degenerace, se nevyrovná ničemu. Na druhou stranu i mezi araby jsou neřádi, ostatně tak jako i všude jinde, mezi ateisty.
0/0
18.10.2001 16:15

sla

Re: Re: porad stejna pisnicka
degenerovany jsi jen ty
0/0
18.10.2001 17:35

pudlik

nůž na krk?
žádnej nůž na krk. Nachytat anakondy a ty se už postarají.
0/0
18.10.2001 7:37

sla

Re: nůž na krk?
i přes hluboké nepřátelství mezi Židy a Araby, se tato nenávist neprojevuje uvnitř v Izraeli - alespoň ne otevřeně, tj. že by si Židé po nějakém sebevražedném útoku vybíjeli svoji zlost na svých arabských spoluobčanech formou nějakých pogromů
0/0
19.10.2001 13:59

sla

Re: nůž na krk?
i přes hluboké nepřátelství mezi Židy a Araby, se tato nenávist neprojevuje uvnitř v Izraeli - alespoň ne otevřeně, tj. že by si Židé po nějakém sebevražedném útoku vybíjeli svoji zlost na svých arabských spoluobčanech formou nějakých pogromů
0/0
19.10.2001 14:03

Yuiji

Radost Palestincu
V televizi jsem prave videl Palestince oslavujici smrt. Stejne jako po 11. zari. K tomu myslim neni co dodat, at chce nebo nechce nekdo mit pseudointelektualni reci o tom, ze Palestincum nic jineho nezbyva a podobne blaboly, toto je proste nechutne a nehodne cloveka. Izrael ma moralni pravo zakrocit - to jen pro chytraky, co zase budou odpoved na atentat nazyvat statnim terorismem. Neni divu, ze Saron vyjadril odhodlani nebyt druhym "Ceskoslovenskem 1938". Jsem presvedcen, ze kdyz dokazali Izraelci za padesat let vybudovat demokraticky a fungujici stat na pousti (na rozdil od jinych, kteri na to meli stovky let a svou lenosti se dopracovali k nabozenskym totalitarskym statum), tak dokazi i nebyt touto "2.CSR 1938".
0/0
17.10.2001 19:59

Marcel

Arafat ?
Chtěl bych se zeptat, vysvětlete mi někdo, prosím, proč vždycky za každou takovoutu věc je obviňován nejvíc Arafat ? Je mi jasný, že je to předák, ale to si ti, co za tyto činy žádají hned jeho hlavu myslí, že je všemohoucí ? Moc bych se divil, kdyby ho všicni tito militantní Palestinci a hlavně Ti největší fanatici z nich na slovo poslouchali... Vždyť už veřejně mnohokrát prohlašoval, že tyto činy odsuzuje i zakazuje. Nebo je to opravdu tak bezcharakterní lhář a podvodník ? Četl jsem už i taková obvinění proti němu, že je to notorický lhář, ale tomu zkrátka nedokážu věřit, že by byl tolik bezcharakterní, vždyť i v boji a válce by se měli respektovat určité hranice ...
0/0
17.10.2001 19:45

ed11

Re: Arafat ?
Arafat není "předák". On udělal vše pro to, aby byl považován za hlavu palestinské autonomie, tj. základu pro budoucí palestinský stát. Jako vrcholný představitel tudíž nese odpovědnost za to, co se uvnitř "jeho státu" děje. Podléhají mu i bezpečnostní složky, jako např. palestinská policie. Pokud by v USA existovaly teroristické organizace, které by vraždily občany Kanady, tak by prezident Bush také nesl odpovědnost před mezinárodním společenstvím. Pro současnou situaci existují dvě vysvětlení: (a) Arafat proti teroristickým skupinám, které sídlí na území pod palestinskou správou, zakročit nechce a jejich činnost toleruje ... a pak je sám teroristou (neboť souhlasím s prezidentem Bushem, že neexistuje rozdíl mezi teroristou a tím, kdo mu poskytuje ochranu), (b) Arafat proti teroristickým skupinám zakročit nemůže ... a pak nemá situaci pod kontrolou a jakákoliv diskuse o samostatném palestinském státu je bezpředmětná, protože pokud Palestinci nedokážou ustavit struktury, které by skutečně vládly (= udržely pořádek), pak nemají nárok na vlastní stát. Pro svět není řešením vytvořit samostatný palestinský stát jenom proto, aby teroristické skupiny mohly působit na území, kde proti nim nikdo nemůže zasáhnout, protože se Palestinci budou nepochybně ohánět právem na sebeurčení národa a suverenitu svého státu. Podle mého názoru udělali vrahové amerického ministra (a večerní atentátník, který zaútočil na izraelské vojáky) záslužný skutek ... ukázali světu, že s Arafatem nemá smysl vyjednávat a že na blízkém východě nebude možné zavést pořádek po dobrém.
0/0
17.10.2001 23:36

předseda

Re: Re: Arafat ?
Já tedy nevím, co přesně znamená termín “předák“, ale asi jsem to slyšel v tomto případě z médií (to jen na okraj, o to mi ale zde nejde). Je mi jasné, že vlády a vrcholní představitelé nesou odpovědnost za to co se děje tam, kde jsou nadřízení. Viz Vámi uvedený případ (a) pokud je tedy sám teroristou a na veřejnosti nepokrytě lže, jak jsem výše uvedl, pak je opravdu třeba ho z jeho pozice odstranit a dát soudu; (b) pokud ale by chtěl zakročit a nemůže, tudíž nemá situaci pod kontrolou - mohou právě zde Palestinci tvrdit, že pořádek ustanoví právě tehdy, až budou mít vlastní stát. I zde se mi nadále nezdá na něho svalovat odpovědnost za všechny činy spáchané Palestinskými teroristy, protože například pokud já (nebo kterýkoliv Čech) spácháme teroristický čin, a nepodaří se nás dopadnout, nebude se přece za to hned žádat hlava českého prezidenta ! Zde pak jde o to, aby Arafat (či v našem fiktivním případě prezident) prokázali, že ten terorismus neschvalují a že k jeho zabránění a nalezení a potrestání skutečných viníků dělají maximum.
0/0
19.10.2001 13:29

Azazel

Nebudte liny si nejake informace najit misto tvrzeni veci, ktere vam "Rikal Jednou Jeden Znamej u Piva"...
udivuje me, kolik lidi je tu schopno psat zavadejici nepresna fakta a tvrdit tak svoji 'nezvratnou' pravdu, kdyz by stacilo mrknout na link ktery tu uz nekdo davno napsal a kde je ta historie od roku 48 popsana....<br>napriklad:<br><i>Na základě rezoluce OSN z 15.5. 1947 byl zřízen vyšetřující výbor OSN(11). Většina jeho členů se nakonec rozhodla pro rozdělení Palestiny na dva nezávislé státy : arabský a židovský, Jeruzalém se měl dostat pod správu OSN. S tímto řešením Židé souhlasili, byť "odepsání" Jeruzaléma pro ně znamenalo těžkou ztrátu. Na druhé straně Liga arabských států, vytvořená v roce 1945, byla proti a otevřeně hlásala, že nepřipustí existenci samostatného židovského státu v Palestině(12). </i>
0/0
17.10.2001 17:55

Radek

Re: Nebudte liny si nejake informace najit misto tvrzeni veci, ktere vam
Děkuji Azazelovi za věcný příspěvek po té hromadě nesmyslů co se tady kupí.
0/0
17.10.2001 18:13

Demosthenes

MF-Dnes
MF-Dnes opomela -v ramci objektivity- publikovat take fotku Sarona ,,jejiz stari se datuje 2 mesici .. uplne identicky vysmateho pote co Izraelske vrtulniky vykonali popravu nad 2 vysokymi "teroristickymi" ciniteli ..Lidove fronty pro o. P. Celkovy pocet takto "civilizovane" popravenych osob (americkymi vrtulniky APACHE {USA je Izraeli upgraduji kazde 2 roky ZDARMA}) je 34 cinitelu . Izrael byl fatalni chybou OSN ,, ktera misto aby tu chybu vyresila (v dnesnim stadiu rozdelenim na 2 staty) ,,tak spoleha ze tu chybu vyresi zidovska lobby v kongresu ,, smesne. Chtelo by se to mirne zamyslet nad pricinou/dusledkem.. + uvazovat racionalne bez rasismu ... vidina Izraele jako "demokratickeho statu" je smesna ,, a urcite ne jen kvuli 3 milionum vyhnanych Palestincu .. (a nepiste prosim zvasty o jejich "samovolnem odchodu" ). Toto je MUJ osobni nazor !!.
0/0
17.10.2001 15:52

miami

Re: MF-Dnes
jak muzes tyhle dve veci davat do souvislosti. Veskere Izraelske utoky byly jen reakci ne podle sebevrazedne palestinske utoky. Jak muzes omlouvat Palestince po takovem hnusu co dneska udelali??????
0/0
17.10.2001 17:20

Radek Zizlavsky

Re: Re: MF-Dnes
Palestinske teroristy nelze omlouvat. Stejne jako nelze omlouvat izraelskou vladu a tajnou sluzbu provadejici politiku mimosoudnich poprav. Palestinsti teroriste i izraelska vlada jsou organizovani teroriste a zaslouzi nejtvrdsi moralni odsouzeni.
0/0
17.10.2001 17:43

ed11

Re: Re: Re: MF-Dnes
Každý, kdo navštíví Izreal a arabská území, pochopí ten obrovský rozdíl. Izralci několik desetiletí tvrdě pracovali, proměnili poušť v úrodnou zem a vytvořili demokratický stát evropského typu, ve kterém je pořádek, nízká kriminalita (odmyslím-li arabské excesy) a který se v mezích, které mu dovoluje jeho okolí, snaží respektovat práva všech svých občanů bez ohledu na jejich původ, národnost či náboženství. A hned za hranicemi Izraele je (už několik set let) "svrab a neštovice", anarchie a desetitisíce Arabů, kteří čekají na pomoc odjinud místo toho, aby začali také pracovat. Zamyslel se někdo nad tím, co vlastně těm Arabům brání žít v civilizovaném prostředí? A zamyslel se někdo nad tím, proč i arabské země jako je Sýrie či Jordánsko dělají všechno možné, jenom aby toho s Palestinci neměly moc společného?
0/0
17.10.2001 23:45

australena

Re: Re: Re: Re: MF-Dnes
Otazku, co brani Palestincum zit v civilizovanem prostredi jsme si take pokladali. Kdyz se podivate na pristehovalce/ bezence v temer kterekoliv jine zemi, jejich zivotni filosofie je uplne opacna palestinske. Kdyz prisli do Australie uprchlici z nove vytvorenych evropskych komunistickych zemi koncem 40./zac 50. let, museli si tu odbyt povinny pobyt a praci urcenou mistnimi pristehovaleckymi urady po dobu 2 let. Mistni Cesi si rekli, to je v poradku, my to tu 2 roky prezijime, on se ten rezim v CSR mezitim potento... a my se pak vratime. Po 2 letech videli, ze komuniste se nejen nepotento, ale byli silnejsimi, takze prisel na radu "plan B". Cechoslovaci a dalsi si uvedomili, ze neni jineho vychodiska, nez si tu zalozit domov, protoze domu se jentak brzo nepojede. Nasli si lepsi zamestnani, ucili se anglicky, zacali podnikat (nejlepsi pekari, cukrari, lahudkari a vyrobci cokoladovych cukrovinek byli puvodem z Ceska). Zalozili si mistni kluby a take se zacali vice stykat s dalsimi narodnostmi; mimochodem Cesi tu maji reputaci velmi dobre asimilace. Koupili pozemky a postavili rodinne domky, poslali deti studovat na universitu. Ti s touhou po dobruzstvi se odstehovali do Tichomori, zvlast na Novou Guineu, kde pracovali pro kolonialni spravu Australskych tichomorskych teritorii. No a co za presne stejnou dobu udelali palestinsti bezenci? Stale jeste ziji v lagrech ci jinem provizornim ubytovani, cekaji na pomoc odjinud a kuji pikle jak by se zbavili Israele a tech kdo Israelcum pomohli. Rozhodne se musi priznat, ze Israelci by nepostavili raj nebyt penez svych soukmenovcu odjinud a predevsim z USA. Palestinci zase na druhou stranu maji za sebou sve Arabske ropove bohace, nebo ne?
0/0
18.10.2001 6:21

ooopppiii

Re: Re: Re: Re: MF-Dnes
Ale v pozadi staly a stoji americke penize.
0/0
18.10.2001 10:45

G:A:F:

Re: Re: Re: MF-Dnes
Bohuzel ani nejtvrdsi moralni odsudek nevyresi nic. Uz stare pravnicke pravidlo rika, ze se nema soudit tam, kde nelze vysoudit napravu. Ale my mame samozrejme ruce ciste> zijeme v civilizovane Evrope a takove hnusy proste moralne odsuzujeme. To je prece moc pekne. Treba nam za to da OSN buchtu!
0/0
18.10.2001 11:01

Shreem

Re: MF-Dnes
Ano, mas pravdu v tom, ze je to tvuj osobni nazor, a to je asi tak vse. Jiste bys to na jejich miste(v OSN) vyresil briskne a vyhodne pro obe dve strany. Bohuzel pro celosvetovy mir, tomu tak neni.
0/0
17.10.2001 17:28

Radek

Re: MF-Dnes
Milý antisemito, Izrael dosahuje podle organizace Freedom House stejnou úroveň ratingu občanských práv a politických svobod jako ČR nebo Británie. Izraelští Arabové mají větší práva než by měli v kdejakém arabském režimu. Pokud by 3,5 milionu palestinských uprchlíků bylo schopno uznat právo Izraele na existenci, zmizela by hlavní překážka jejich návratu zpět a integrace do společnosti. Arafat by se také už neměl na co vymlouvat při mírových rozhovorech a ustavení nezávislého palestinského státu by tím nestálo nic v cestě. Ve všem ostatním by totiž Izrael byl schopen ustoupit, včetně východního Jeruzaléma a Chrámové hory. Jenomže právo Izraele na existenci nebudou Palestinci, stejně jako ty, schopni uznat ještě celá desetiletí. A dokud bude jejich cílem likvidace Izraele, tak se jejich situace nezmění. Na uzavření kompromisu a míru je potřeba obou stran. Izrael nespáchá sebevraždu přijetím 3,5 milionu fanatických nepřátel na svém uzemí. K tomu mu dopomáhej Bůh a taky USA. Nehraj si tady hlavně na racionálně a bez rasismu uvažujícího člověka, pokud bych chtěl použít logiku Arabů a lidí podobných jako seš ty, replikoval bych, že největší chyba se stala, když bylo Arabům dovoleno vytáhnout paty z Arabského poloostrova. Mají svoji Mekku a Medínu, tak co se roztahujou v Palestině, že jo.
0/0
17.10.2001 18:09

Yuiji

Re: Re: MF-Dnes
Naprosto souhlasim a ocenuji vecnou a logicky ucelenou argumentaci. Z nekterych prispevku jen cisi zjednodusene videni sveta a hloupa zaslepenost. Daly by se napsat stranky, ale pro antisemitske magory v diskusi: Izrael nikomu pravo na existenci neupira. Kdyz po palestinskem atentatu nasleduje logicka odpoved a palestinci to nazyvaji statnim terorismem, je to opravdu na hlavu.
0/0
17.10.2001 19:08

Honza

Re: MF-Dnes
Pro poučení doporučuji přečíst knihu Leona Urise - Exodus. Dost přesně je v ní popsána situace v r. 47, po vzniku státu Izrael, kdy se na něj okamžitě vrhly všichni ostatní arabští "sousedé" (spíš loupežníci). Za tichého souhlasu velmocí a OSN! Stejní kriplové z OSN se opět ozvali, když se židovský stát o několik let později v šestidenní válce bránil protiútokem další arabské agresi! Tentokrát OSN vyhlásila rezoluci ve prospěch nebohých "napadených" chudáků, co už na hranicích tůrovali tanky! Většina zemí, včetně té pokrytecké naší, rezoluci podpořila. V této situaci se vůbec nedivím izraelskému lidu i jejich politikům, potažmo tajným službám, že na OSN kašlou a situaci řeší jediným způsobem, kterému jejich "mírumilovní" sousedé rozumí: silou! Nebýt této silové politiky, stát Izrael by dávno neexistoval. Jenže tzv. demokratické státy, aby je náhodou někdo neosočil z rasizmu, toto přehlížejí a okolní vrahouny a zločince chrání, dokonce oceňují Nobelovou cenou za mír! Vzhledem k situaci s naším ex.bratrem Ladínem a jeho družinou se obávám, jestli bychom se rychle neměli u židovského státu přiučit, jak řešit problém s arabskými teroristy. Jenže jak tak sleduju dění v naší zemi, zdá se mi, že nás naši politici (Honza K.) spíš připravují na to, jak správně arabské hrdlořezy vítat! Špindírové a jejich pomahači - zdechněte!
0/0
17.10.2001 23:14

p.oujesky

Re: Re: MF-Dnes
Ja si myslim ze nejlepsi a hlavne nejlevnejsi by bylo vsechny zidy a araby z celeho sveta vyhnat do jejich zemne zaslibene potom to uzemi obehnat dratenym plotem z 380V napetim a at se tam zeserou a na svete by byl POKOJ.
0/0
18.10.2001 19:00

sla

Re: Re: Re: MF-Dnes
a ten drat bych zavedl primo tobe do prdele
0/0
18.10.2001 22:18

Pllat

Re: MF-Dnes
Je věru pěkný ten váš názor. Nebojíte se sním žít? Možná by bylo vhodné, aby jste se informoval, proč byl ustanoven stát Izrael pravě tímto způsobem a právě na tomto místě. Jistě by stálo za povšimnutí, jak se Palestinci ke vzniku nového státu postavili. Kdo platil, kolik platil a komu platil. Jak vypadá dnešní území tam kde dříve byla poušť. A zjistěte si kolik obyvatel měla Palestina po ukončení II. světové války, překvapí vás to. To vše jenom k tomu, že se zde oháníte jakousi objektivitou, ale přitom máte dost vyhraněný názor. Pokud budu postupovat i já objektivně, není dobře řešit tuto situaci tak jak ji řeší Izraelci. Jsou to nabubřele smýšlející osoby. Nejste žid, pro Izraelskou holku prostě neexistujete. Konáte pouze podřadné práce. A pokud nejste ani bohatý turista raději do Izraele nejezděte. Přes toto všechno jsou "Izraelští" ještě zlatí proti palestincům a palestinckým arabům. Řeknu vám, zlatí Cikáni u nás doma. A ještě k tomu že se palestinci chovají jako teroristi. Nechovají. Oni JSOU TERORISTY. Napomáhání trestnému činu je samo o sobě trestným činem. Skutečně není dobré tyto militantntní a bezskrupulní organizace obhajovat, neřkuli podporovat. Jak se říká 1000x opakovaná lež se stává pravdou. Holým faktem ovšem je, že žádný žid nevleze na autobusovou zastávku, aby se stal mučedníkem a neodpálí tam na sobě bombu.
0/0
18.10.2001 9:58

Jan

Re: Re: MF-Dnes
Prostě lžete. Izraelský holky jsou úplně normální a je jim jedno jstli jste žid či ne. Vím o čem mluvím. Nejsem boháč a v Izraeli jsem byl vítaněj jako každej. Přestaňte blábolit nesmylsly a urážet židy. Kdybychom byli pracovití a jako v Izraeli, tak nám můžou němci závidět.
0/0
18.10.2001 10:52

uhne

Re: Re: MF-Dnes
Nevim, kde jste byl, ale co to je za hovadinu s izrealskyma holkama? a to jsou nabubrele osoby? kdyby byli u nas lide tak pohostinni jako v izraeli, to by bylo. Sve rady "pokud nejste bohaty turista, do izraele nejezdete" si nechte do nejake arabske diskuse. zavidite a nepisete pravdu.
0/0
18.10.2001 11:10

Yuiji

prave se stalo: zpravy.idnes.cz
15:02 - Palestinský vůdce Jásir Arafat nařídil uvěznění těch, kteří jsou zodpovědni za zavraždění izraelského premiéra Zeeviho. Premiéra ráno zastřelili extremisté z Lidové fronty pro osvobození Palestiny. haha, jdu si radsi cist flashnews...
0/0
17.10.2001 15:17

jiri fridrich

koberec
myslim, ze by vse vyresilo, kdyby se na sousedy izraele polozil koberec, a hodne husty!! v tomhle me saron velmi zklamal!
0/0
17.10.2001 15:14

PéKáčko

Re: koberec
Jaký koberec máš na mysli?
0/0
17.10.2001 15:54

jiri fridrich

Re: Re: koberec
!toto neni secviceny dialog! myslel jsem tim kobercovy nalet, taktika, ktera pomohla spojencum vyhrat 2. sv. valku
0/0
17.10.2001 19:14

Liam

Re: Re: koberec
hlupaku
0/0
17.10.2001 20:02

Liam

Re: Re: Re: koberec
to bylo na pekace
0/0
17.10.2001 20:06





Najdete na iDNES.cz