Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Zabíjení nevinných

Talibanci budou jejich počty neustále zvyšovat. Budou zdůrazňovat, že jde o teroristické útoky na nevinné oběti. Američané omluvně přiznají vždy menší číslo, obětí budou litovat a zdůrazní snahu počet "omylů" minimalizovat. Nikdo se jich však nezastane, protože by se musel zastat zabíjení žen, dětí a starců. Čím déle válka potrvá, tím více se bude od Američanů světové veřejné mínění odvracet. Světová veřejnost očekává zázraky: ať USA ubrání náš svět před islámským terorismem - ale bez obětí na islámských životech. Každá oběť bude připsána do černé knihy amerického "imperialismu".
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Sri

21. 10. 2001 19:04
Kájo, co tu ještě děláš?
Neměl bys být už dávno připraven se zbraní v ruce někde na pakistánských hranicích?Když v tom máš tak jasno....
0 0
možnosti

Morel Iljič

20. 10. 2001 22:14
Milý Karle
Tvůj článeček měl patrně vyvolat dojem, že situaci kterou popisuješ (viz. veďte válku bez civilních obětí..) odpovídá realitě a vpodstatě vyzýváš k obraně této virtuální reality. Já necítím potřebu bojovat proti Afghánistánu v situaci, kdy mi někdo předem řekne, že bude lhát a dělat propagandu a nemůže říct pravdu, ale zároveň po mě jako občanovi vyžaduje bianco šek, tedy velnou ruku. Je to už z principu špatný obchod a já ho odmítám uzavřít. Chce-li někdo obecně podporu lidí k útokům (jakýmkoli) měl říkat pravdu a předložit důkazy. To USA ústy svého prezidenta odmítly a po nás se zde jaksi automaticky vyžaduje postavit se do latě a podporovat "svou" euroatlantickou civilizaci bezvýhradně a bez kontroly. Jsem hluboce přesvědčen, že více než zájmy euroatlantické civilizace USA brání zájmy partikulární a nemám důvod se s tímto jakkoli ztotožňovat. Ale ty Kájo jen bij na poplach, jen volej do války a vyprávěj o dobrých úmyslech. V Čechách budeš mít vždycky hodně příznivců a rádi tě podpoří. Jen prosím nezapomeň, že válčit oni nikdy nebudou....
0 0
možnosti

australena

21. 10. 2001 4:35
Re: Milý Karle
Odvazim se odporovat tvrzeni, ze USA odmitly predlozit dukazy. Ty byly poslany hlavam ruznych statu vcetne statu NATO, ANZUS atd asi pred 2 tydny. Havel to dostal a tez australsky ministersky predseda John Howard; myslim, ze to bylo asi 45 minutove cteni co se delky tyce. Take bylo oznameno, ze dukazy byly podany Pakistanu a byly tam prijaty. Jestlize jste ty dukazy sam nevidel, tak mozna proto, ze nejste hlavou statu. Predpokladam, ze se budete ptat proc nebyly v plnem rozsahu zverejneny, aby si to mohl kazdy precist. Domnivam se ze nektere z dukazu obsahuji informace, ktere by zverejnenim daly nepriteli vedet, v jakem rozsahu je infiltrovan a kde je jeho slabina a vubec rozsah znalosti, ktere o nem USA maji. Protoze je jasne ze tyto znalosti slabych stranek budou v buoucnosti radne vyuzity. Koneckoncu, prece necekate ze teroriste predem oznami, jake oni maji obdobne informace o USA a spojencich a jejich bezpecnostnich a proti teroristickych opatrenich. Jestlize byste ty dukazy predsi jen rad videl, proc tedy nenapisete dopis na US State Department Colinu Powellovi a vysvetlete mu ze je pro vas nesmirne dulezite znat obsah toho co bylo poslano hlavam vysezminenych statu.
0 0
možnosti

haska

18. 10. 2001 9:18
...nitky smeruju aj do....
Juk na http://www.gewo.cz/element/totvus.htm
0 0
možnosti

Josef Koprnický

16. 10. 2001 10:14
Opet valka
Proti teroristum se musi tvrde postavit na odpor, v tom s USA velmi souhlasim. Nerozhodnost by se nevyplatila. Bohuzel, prijde o zivot i mnoho nevinnych obeti. Melo by se ale jasne prohlasit, ci vinou, nebo zanedbanim k teto situaci doslo. Rusove bojovali proti Afganistanu a Americane islamisty vyzbrojovali, takze opravdu plati, ze za to mohou Americane. Ale nejen oni. I nasi milí rusti bratri. Nyni se spojili a opet dodavaji zbrane a bojuji proti Afgancum, aby zazehnali to zlo, ktere tam drive sami zaseli. Vinna je tedy velmocenska politika byvalych mocnosti USA a byvaleho SSSR. Je to trapne, jak nyni bok po boku bojuji v protiteroristicke koalici proti zlu, ktere sami rozpoutali. Jen velmi doufam, ze se ve skutecnosti nejedna o boj k pristupu o naleziste ropy, na ktere je Afganistan bohaty. To by pak opet bylo mozne, ze by se USA a Rusko opet rozkmotrili kvuli nafte.
0 0
možnosti

Gerd

16. 10. 2001 12:22
Re: Opet valka
Koprnický - mlžíš! Podlé tvrzení: "Americane islamisty vyzbrojovali, takze opravdu plati, ze za to mohou Americane". - Toto podsouvání viny Američanům, kteří v dobrém úmyslu pomáhali, v poslední době rádi opakují komunisti. - Stejně podle bys mohl nařknout kohokoli, kdo v nouzi jinému pomůže, - třeba i tím že mu dá zbraň -, a on později tu zbraň otočí proti tomu kdo mu pomohl. - V době, kdy Američané podporovali odpor proti ruské intervenci, nikdo netušil, že fanatismus a militantnost islámu nabyde takových dimenzí. Dokonce ani komunisti si netroufnou teď tvrdit, že něco takového předpokládali. Ale svoji smradlavou propagandistickou polívčičku si na proradnosti arabských fanatiků rádi ohřívají!
0 0
možnosti

australena

16. 10. 2001 3:48
nevinny a nevinny
Nezapomenme na zakladni rozdil pri porovnavani nevinnych obeti ruznych konfliktu. Byly ty obeti cilem utoku, anebo nestastnou nahodou, omylem? Nikdo mi nenamluvi, ze by Americane v Afghanistanu umyslne mirili na ty pastevce koz a jejich deti. Ac jsem byla velmi proti USA & NATO utoku na Jugoslavii, nebyla bych je ani tehdy obvinovala, ze umyslne zasahli civilni vlak u Nise anebo Cinskou ambasadu. Verila jsem jim ze udelali blbost, omylem ci nestastnou nahodou. Na druhou stranu ale vime, ze jeden z hlavnich duvodu proc bylo WTC cilem utoku ze teroriste chteli zasahnout 50 000 lidi jen dvema ranami. Bylo jim uplne jedno, ze zemrou take muslimove a tisice dalsich nevinnych lidi; chteli maximalni skodu na lidskych zivotech. Tady v Australii take ted lidi vytahli do ulic a demonstrovali proti valce. Kazdy rozumny clovek je proti valce, my chceme zit v miru,o to se nehadam. Byla to ale takova prapodivna smes ucastniku kde si kazda skupina prihrivala svoji polivcicku a nektere byly primo opacne. Jako napr. zastupci ruznych cirkvi a antiglobalisti. Demonstranti pozadovali ukonceni leteckych utoku a zahajeni vyjednavani a cestu mezinarodniho prava! Kdyby to nebylo tak tragicke, tak bych se smala. Jako kdyby ObL a pratele respektovali mezinarodni pravo! Jedine, co respektuji je ta nejprisnejsi stredoveka verze Koranu a zakon Sarije. Take se tech demonstraci zucastnili mistni Muslimove vcetne skupin celkem dost agresivnich zen(poznala jsem je ze byly v satcich). Pochodovaly a volaly hesla, ze mi to velice pripominalo Prvni Maje na Vaclavaku. Skandovaly cosi o Kosovu, coz mne silne zmatlo, protoze jsem si vzdy myslela za jim tam prece ti Yankove pomohli. Anebo se mylim, nepomohli dostatecne ze jim jeste nedorucili Velkou Albanii pod vladou KLA(vy tomu asi rikate UCK)? Zdalo se mi to od nich kazdopadne dost nevdecne. Co mne take zarazelo, ze zdejsi muslimove se vice zajimaji o skonceni americko-britskych naletu nez skonceni s terorismem. Ziji v zemi, ktera ma pres 160 narodnostnich mensin a tolerance vuci sousedum je tu nanejvyse nutna pro souziti. Vubec nic nemam proti nikomu at je jakehokoliv vyznani ci bez vyznani, jen kdyz toleruje sve blizni a zije s nimi v miru. Nemusi sve blizni vubec milovat, jen zit a nechat zit. Jenze tohle prave ti fanatici nechapou, jejich ultra radikalni verze Islamu jim nedovoluje pripustit existenci nevericich a pokud se ti neverici psi zvednou pro obranu sve vlastni existence, nastane teror. Takze ja opravdu nevidim jake je mozne jine reseni nez se jim postavit se zbrani v ruce. Chapu ale take zdrzenlivost mnohych to sami udelat a riskovat zivoty. To je tedy situace, ze se z nas mnozi divaji po Americe aby to za nas vsechny odbojovala. Nebyt utoku na WTC a Pentagon, nemyslim, ze by do toho sli; tezko ale maji ted jine vychodisko. A osud lidstva vlastne hodne zalezi na jejich uspechu, at si to z vas mnozi nechteji pripustit.
0 0
možnosti

Ivo Horák

16. 10. 2001 7:50
Re: nevinny a nevinny
Až na drobnosti velmi souhlasím. Jen mě napadlo doplnit, že např. 14. 2. bylo zabito skoro tisíc nevinných lidí při americkém bombardování Prahy. Ať konkrétně zapříčinilo tyto oběti cokoliv, vždy, i za komunistů, byly naše ztráty (a nejen v Praze) považovány za důsledek Hitlerovy války. Nejinak smýšlejme o mrtvých v Kábulu a Kandaháru. Jde o oběti války bin Ládina. (Je škoda, že západní civilizace vždy splní na 100 % přání novověkých Hérostratů).
0 0
možnosti

Jirka

15. 10. 2001 17:12
Nevinný člověk
kdo je vinný a kdo nevinný? Oni říkají že my, my říkáme, že oni... Pravdou je, že se již několikrát bojovníci Talibanu vyjádřili, že Islám zvítězí na celém světě. Tedy - co nás nevěřící (z jejich pohledu) čeká je jasné, dostanou-li se nám do zad, pak nebudou na nic čekat a jednoduše nás odpraví (každému dle vůle kam bude chtít). Protože to říkají veřejně, tak nám nezbývá než být lepší a rychlejší a zlikvidovat raději je. Tady není možný kompromis, jednání a už vůbec ne ústupky. Kdyby se tak jednalo s komunisty (viz bratři Mašínové a spol.), tak se dnes nemuselo např. restituovat, pan Honza Malina by byl v USA tak leda na dovolené, nebo by tam i mohl svobodně žít, etc. etc.
0 0
možnosti

Honza Malina

17. 10. 2001 8:09
Re: Nevinný člověk
Uplna pravda, zustal bych doma a nikam bych neutikal, kdyby nebylo komunisticke verbeze. Zustaly by nam pozemky a mohl bych orat pole a dojit kravy, proste zit normalnim zivotem, podle meho uvazeni a jedine meho rozhodovani. I kdyz jsem dneska rad, ze jsem v Americe, protoze se ke me zachovala vubec nejlip a lide jsou tu daleko lepsi nez v Evrope, slusnejsi a poctivejsi a primi, neni tu ta fales, co jsem kolikrat zazil v Cesku. Ale to je jina kapitola.
0 0
možnosti

Volšovin

15. 10. 2001 13:51
Nekonkrétní informace může být zavádějící
Autorovy formulace typu "se klade" ve mně nebudí důvěru, že jeho komentář má reálný základ. Bez uvedení, kdo takto smýšlí, kde to autor slyšel či vyčetl, je komentář bezcenný.
0 0
možnosti

Marcel

15. 10. 2001 13:11
Válka proti zlu
Nejsem příliš nadšen řešením situace po 11.9 bombardováním, ale nechci tvrdit, že bych měl skutečné lepší řešení. Zarytým a militantním odpůrcům USA, kteří používají argumenty typu “zabíjení nevinných“ (což je samozřejmě žel do jisté míry pravda...) bych však poskytoval jako odpověď to , kolik nevinných zlikvidovali a ještě mohou zlikvidovat teroristé, a vůbec tyto zločinné režimy typu Talibanu (žel to není jediný případ ve světě), kde jsou opravdu nevinní lidé týráni a zabíjeni vlastně pro nic (např. teror vůči ženám, nebo trest smrti za porušení oficiálního náboženství, když přitom svoboda vyznání je zaručena mezinárodní ústavou a je to alespoň dle mého názoru ta nejdůležitější věc - věřit a jednat dle svého svědomí a poznání...). Je proto samozřejmé, že vůči všem takovýmto zločinným ideologiím a režimům je třeba se nekompromisně postavit. Otázkou pak je, jakými prostředky v praxi toto dělat. Osobně bych byl zastáncem spíše strategických metod, jako např. již snad praktikované vládou USA zmrazování kont teroristů apod., ale hlavně intenzívní informační boj, tedy zlo nazývat pravými jmény, odsuzovat jej a ukazovat tak jeho zrůdnost. V tomto boji proti těmto zločinným režimům je důležitá podpora veřejnosti v těchto zemích, a pak budou moci být tyto režimy a ideologie snáze svrženy (viz komunismus apod). Naopak dokud široké vrstvy obyvatelstva budou takovéto režimy, ideologie a praktiky považovat za normální a že jsou v pořádku, nebo s nimi dokonce budou sympatizovat a nadšeně je podporovat (viz různé protiamerické demonstrace v islámských zemích plné fanatismu a nenávisti), potom ani použití té nejmodernější vojenské supertechniky nemusí přinést požadované vítězství nad působení zla těchto ideologií hlásajících nenávist...
0 0
možnosti

Honza Malina

15. 10. 2001 7:28
AMERICA VEDE VALKU ZA SEBE
Nas nezajima, co si o nas mysli svet--ano, ten svet, co nam nikdy v nicem nepomohl a ted si nas dovoluje jeste kritizovat.Jsou to ti sami lidi, co rikaji tu zvracenost, ze si za smrt nevinych muzu, zen a deti v NYC muzeme sami.Cim? Nasi svobodou ? Ta je totiz trnem v oku vsem silam zla--komunistum a teroristum, jeden system bez druheho nemuze existovat. Teroristi delaji za komunisty tu spinavou praci--likviduji svobodny kapitalismus a komunisti jim na oplatku za ty cenne sluzby prodavaji zbrane, cvici teroristy k utokum, prodavaji biologicke a plasticke vybusniny.Kam az lidstvo zajde a jak se levicova zvracena propaganda a system dokazou lidem podivat do oci? Nevim, ale je mi jasne, ze svoboda cloveka, jeho pravo na sebeurceni a rozhodovani o svem zivote je v USA na nejvyssim stupni na svete, nase ustava je dokonala a tak je jasne, ze komunistum a levicackym socanum je trnem v oku, proto taky zrejme na popud z Moskvy prodala komunisticka vlada CSSD zbrane do Jemenu dva dny po utoku na WTC v NYC. Toto kdyz udela clenska zeme NATO, tak je na povazenou, jake duvody muze mit k takovemuto podlemu zlocinu.Nebudu o nich premyslet, neni treba. Ciny rozhoduji, ty jsou jasne namirene proti Americe a cela dekadentni Evropa (az na vyjimky z UK) se nic moc nehlasi nam pomoct v boji proti Talibanu a teroristum. Cinske tanky jsou na hranicich s Afghanistanem, 15 tisic etnickych muslimu uz preslo z Ciny do Afghanistanu na pomoc Talibanu. Cina dela, jakoby se nic nestalo, Evropa mlci (jak jinak se muzou socani zachovat, nadavaji Americe porad a ted by nam meli pomahat? ). Takze je na to zase America sama, ale to nevadi, my se terorismu ubranime, nase tradice svobody cloveka jsou nezmenitelne, nase ustava take ne, to by nezmenilo ani tisic vlastizradcu jako je Clinton. Jeho prodej satelitni navadeci techniky do Ciny nas bude jeste stat hodne penez a starosti.Mel by za to viset jako vlastizradce. Vysetrovani porad pokracuje.Diky Bohu za G.W. Bushe a jeho jasnou rozhodnost, je to pravy muz na pravem miste a demokrati, co volili Al Gora, tak dneska sami rikaji, ze jsou radi, ze to Bush ty volby vyhral. Honza Malina, Federal Way, WA, U.S.A., http://www.users.qwest.net/~honza
0 0
možnosti

Ivo Horák

15. 10. 2001 7:40
Re: AMERICA VEDE VALKU ZA SEBE
Vase slova o B. C. mne potěšila. Je vidět, že extrémismus Vám není vlastní jen ve vztahu k situaci v ČR. Aspoň lidé pochopí, jak málo reprezentativní americký krajan jste.
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Zesílíme útoky na sklady západních zbraní, část jsme ukořistili, uvedl Šojgu

23. dubna 2024  15:21

Sledujeme online Ruská armáda zesílí útoky na ukrajinská skladiště, ve kterých jsou uložené zbraně dodávané Západem....

Konec uhlí do roku 2030 nestíháme, stát transformaci brzdí, míní Topolánek

23. dubna 2024  15:20

Pro transformaci a dekarbonizaci energetiky nebude tolik peněz, kolik se očekávalo, a změny...

Policie zadržela mladíka, který v tachovské škole vyhrožoval nožem

23. dubna 2024  15:03

Policisté zadrželi ve škole v Tachově mladého muže, který nožem vyhrožoval dvěma lidem. Při...

Ředitelem Vojenského zpravodajství by mohl být Bartovský, nahradí Berouna

23. dubna 2024  13:28,  aktualizováno  14:59

Novým ředitelem Vojenského zpravodajství (VZ) by mohl být Petr Bartovský. Kandidáta dnes na...