Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na Pankráci se obávají mostu na Smíchov

Městské části Praha 5 a Praha 4 se přou o nový silniční a tramvajový most mezi Zlíchovem a lokalitou zvanou Dvorce. Představitelům čtyřky se nelíbí, že by na zlíchovské straně most končil u komunikace městského okruhu. Proto chtějí, aby jej překlenul a navázal na silnici podél tramvajové tratě do Hlubočep. Bojí se toho, že by pravý břeh zahltilo výfukovými zplodinami značné množství vozidel.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Brejša

Re: Re: Re: Re: Re: Pro p. Mullera
Neřekl - bych že tramvaje najíždějí schválně do aut. Řidič tramvaje je jenom taky člověk, takže se každé nepřijemné situaci brání což nehoda z autem je a nedej bože povalení chodce - to potom většinou člověk pár dní nespí. Přičemž řidič tramvaje po 3 NEZAVINENYCH nehodách je podroben přezkoušení a velice nepřijemnému psychologickému nátlaku ze strany zaměstnavatele(Nepřálbych vám to)-> raději si přibrzdí než to někam našije bez ohledu na následky.
0/0
18.10.2001 11:46

Sikky

pro p. Mullera
Najizdeni tramvaji ma jeden maly hacek. Autobus brzdi a v kontaktu je guma a zdrsneny povrch. Tramvaj brzdi a v kontaktu jsou dve hladke ocelove plochy. Mimochodem zkusil jste nekdy jet tramvaji v Brne? jelikoz je to tam jediny dostupny prostredek dopravy do centra, staraji se o koleje docela vzorne. Je pravda, ze na okrajich ma tramvaj samostatne drahy, ale v centru jezdi opravdu dobra a tise. K doprave na kolech: chci videt cloveka, ktery dojizdi denne do Prahy autobusem a pak jede do prace tramvaji, jak pojede tech 50 km napr. od Kladna nebo Pribrami na kole a potomjeste do prace. Nebo, jak si to kolo poveze s sebou autobusem...
0/0
17.10.2001 18:22

Brejša

Silnice neva....
Pro pana Mullera Tvrdíte, že za dopravní kolaps v Praze mohou tramvaje.(Smekám před vami klobouk.)Jenom je zajímavá, že zácpy jsou itam kde tramvaj široko daleko není.(Kupodivu).Proto zrušíme tramvaje.(To bude krása).Tím nám vznikne na řadě míst 4 proudá dálnice.(Už se těším).Bohužel, ale dojde k tomu, že i tyto dálnice se brzy promění ve smrdící kolonu gumokolů(Pro více čerstvého vzduchu), poněvadž jaksi ty ulice kde tramvaj nejezdila nepůjdou rozšířit, a krapek přibyde nových gumokolů, kteří již nemohou jet tramvají.(Hurá našli jsme řešení, pro lepší Prahu)
0/0
16.10.2001 11:09

J. Vacík

Silnice nevadí tramvaj ano ?!
Pokud vím, Dvorecký most měl být pouze pro tramvaje, které by mimo jiné pokračovaly Jeremenkovou ulicí dále na Pankrác a umožnily tak slušné spojení MHD Phy4 s Prahou 5. S tramvajemi touto ulicí je počítáno i v Strategickém plánu rozvoje Prahy, který byl připraven na základě SWOT analýzy a nikoli na základě známých, úplatků atd. jak je to běžné na nejzkorumpovanější pražské radnici - na Praze 4. Jak je možné, že na protesty proti silničnímu spojení nebere pan Hovorka ohled, zatímco tramvaj do Jeremenkovy ochotně zamítl ? Zdá se, že jeho přístup není úplně nestranný. Jeremenkova ulice je 4 pruhá s dělicím pásem uprostřed a je mimo jiné "proslulá" často tragickými nehodami automobilů a dětí navštěvujících zdejší školu. Protesty proti hluku od tramvají jsou nesmyslné, nově postavená TT může být nehlučná, zatravněná atd. Obyvatelé zdejších vilových čtvrtí by chtěli všechny výhody pro sebe - Jeremenkovu nechat jen jejich autům a občanům Prahy 4, kteří se snad chtějí MHD dostat třeba na Smíchov, nezbývá než použít už tak přetížené metro C a dojíždět do této oblasti přes Florenc!
0/0
15.10.2001 13:05

V.Muller

Re: Silnice nevadí tramvaj ano ?!
Od kdy je cesta tramvají slušné spojení? Pokud jsou problémy s nehodovostí v Jeremenkově ulici (a já o žádných nevím a nikdy jsem neslyšel), pak po zavedení tramvaje by jenom stouply. Tramvaje totiž nemusí nic, ani dát přednost na přechodu, takže zabitých a především dětí by bylo mnohem víc. A co se týká hluku - bydlím ve vzdálenosti 200 metrů od tramvaje. I přes izolovaná dvojitá okna (o otevřeném okně v noci ani nemluvě) se v noci nevyspím, protože tramvaje rachotí celou noc každou ctvrthodinu. Kam se hrabe dálnice a kamiony!! P. Vacík asi nikdy žádnou tramvaj a trať ať je jak chce zatravněná neviděl, nebo je totálně hluchý a slepý (nebo abnormálně tupý). A taky mu mohu navrhnout další trasy např. z Kačerova autobus přímo na Smíchovské nádraží, nebo tamtéž z Novodvorské přes Barandovský most a pokud nemůže cestovat jinak než tramvají, pak po nábřeží a přes Palackého most. Přes Dvorecký most by vůbec tramvaje vést neměly a ještě lépe, měly by se zrušit na celém Smíchově, aby se tam vůbec někde dalo chodit.
0/0
15.10.2001 13:55

J. Vacík

Re: Re: Silnice nevadí tramvaj ano ?!
Nevím kde stoupla nehodovost po zavedení tramvají ? :-) Co se týká hluku, samozřejmě TT s vykotlanými panely je něco jiného než nový svršek ... podívat se na něj můžete třeba nad pražským hradem. O jakých trasách z Kačerova na Smíchov mluvíte ? Je tam jen jedna možnost a to přes vámi zmiňovaný barrandovský most, přes který jste patrně nikdy nejel, jinak by jste pochopil, proč je toto spojení mírně řečeno problematické. Pokud se někde nedá chodit, tak je to spíše kvůli automobilové dopravě - zatímco i kdyby ty tramvaje jezdily třeba v 4 minutových intervalech, tak se vždy dá rychle a bezpečně přejít, zatímco automobily se valí co to dá a o nějaké chůzi mezi nimi nemůže být řeči. Inu podívejte se jak se projdete po magistrále - tramvaj vám tam nepřekáží a procházíte se tam snad ? :-)
0/0
15.10.2001 15:15

V.Muller

Re: Re: Re: Silnice nevadí tramvaj ano ?!
Jednoduché. Např. v Bělohorské ulici (kus nad Hradem). Tam byly tramvaje asi na půl roku díky opravám kolejí zrušeny. Náhradní doprava žádná - taky na co, když bylo možné jet autobusem po souběžné Patočkově. Okamžitě po obnovení dopravy tam došlo ke dvěma velmi vážným nehodám s tramvají. Tramvaje (a hlavně jejich řidiči) si počínají v dopravě naprosto bezohledně a nehody přímo vyvolávají. Bohužel i zákon jim v tomhle nahrává a zatímco chodec má přednost před kamionem s přívěsem, před tramvají ne. Přes Barandovský most jezdí autobusů hned několik a pokud se tam neobjeví havárka, je průjezd docela rychlý (často jezdím např. linkou 121 - Novodvorská - Smích.nádraží. Bohužel, tam musím přesednout na tramvaj a jet na Újezd a tam to většinou pak trvá mnohem déle. Přes Barandovský most jezdím bez větších problémů i autem. A chůze - zkusil jste už někdy přejít u Anděla napříč křižovatkou? Pochopitelně navícekrát a po přechodech. Auta zastaví a pustí, tramvaje klidně srazí. Tramvaje ve městě jsou přežitek a pokud mají existovat, tak jen jako samostatné dopravní cesty, zcela vyčleněné mimo silnice s mimoúrovňovým křížením jak silnic - ulic, tak i tras pro chodce a cyklisty, nebo s max. rychlostí 30 km v pěších zónách, tam mohou být i v úrovni ulic - to zhlediska bezpečnosti, ale ten hluk stejně zůstává.
0/0
15.10.2001 15:43

J. Vacík

Re: Re: Re: Re: Silnice nevadí tramvaj ano ?!
No, chodci neumírají proto, že by měli-neměli přednost ale proto, že je srazí někdo, od koho tu přednost čekají nebo někdo, kdo jede jak blázen nebo někdo, koho si chodec prostě nevšimne a vběhne pod auto. Nic z toho se tramvají netýká ačkoli to jistě neznamená, že tramvaje nehody nemají. Tramvaje si v dopravě počínají naprosto podle předpisů, podle kterých tu přednost v jízdě narozdíl od automobilů mají ! A mají ji proto, že v tramvaji se veze třeba 100 lidí, narozdíl od automobilu vytíženého jen řidičem. Proč si myslíte, že to tramvaji na újazd trvá dlouho, když smí (a umí) jet rychleji než autobus. Ano, protože vězí někde před křižovatkou nebo se nějaký chytrák rozhodl jet po kolejích. Také jsem netušil, že linka 121 jede na Smíchov :-) ... a o plynulém průjezdu barrandovského mostu pochybuji ... asi mám nějakou zvláštní smůlu na kolony ... a nehody s chodci na něm - prosímvás kdo přechází vozovku na barrandovském mostě ?! Přežitkem ve městě jsou automobily, které si prostě vynucují příliš mnoho místa a ulice se mění v posunující se parkoviště, přes které se nejde dostat a vzduch je otráven těmi smrady. Vyhozením tramvají se nic nevyřeší, jen přibude lidí kteří tím častěji sednou do auta a zácpy budou jen horší. Řešením je jen jasná preference MHD na křižovatkách, nabídka rychlého spojení s rozumnými intervaly a postupné omezení přežité automobilové dopravy. To, co navrhujete vy, se už pokusili uskutečnit komunisté a důsledky těchto nepovedených experimentů teď vidíme sami ...
0/0
15.10.2001 16:11

Jirka

Re: Re: Re: Re: Silnice nevadí tramvaj ano ?!
Vážený pane.Tramvaje jezdí pomalu díky řidičům aut kteří jsou neukáznění a své vozy parkují kde se dá.(viz Myslíkova, před vytvořením pěší zóny Vodičkova, atd).Řidiči jsou bezohlední:když budete mít za sebou ve voze 60lidí tak zabrzdit na místě aniž by se někdo zranil je nemožné, nastudujte si Fyziku pro 6 ročník ZŠ.Přecházení křižovatek napříč:to snad memyslíte vážně(doporučuji nastudovat vyhlášku 100.Barandovský most:jezdím tudy každý den do zaměstnání ještě se nestalo aby tam nebyla havárka.A 121 na Smíchovské nádraží????Žijte v realitě.Hluk?Doporučuji odbornou literaturu.Zbytek nesmysl.Já jezdím z Modřan do Vodičkovy ulice.Tramvají 30min(když nějaký hlupák neblokuje tramvaj) v pohodě a klidu, autem od 50min do 90min!!!!podle provozu.A spousta aut jede z míst kde tramvaj není, tyto se pak cpou do vyšehradského tunelu kde je hlavní špunt.Zkuste si spočítat v procentech využitelnost silnic za celých 24 hod.Jestli vám vyjde více jak 40% tak se budu divit a doporučím vám ještě Matematiku pro 4 ročník ZŠ.
0/0
15.10.2001 16:26

V.Muller

Re: Re: Re: Re: Re: Silnice nevadí tramvaj ano ?!
Nevidím nejmenší důvod, proč by v Myslíkové měly jezdit tramvaje. Metro nestačí? Parkování je problém všude, jenomže pokud se bude např. 14 denní parkování právě v té Myslíkově řešit botičkou (aby to auto někdo neukradl :-)), tak to lepší nebude. Hm, k těm 60 lidem - ony autobusy jich mají i víc než 60 a mají stejné povinnosti na přechodech jako auta. Jenom tramvaje mají výjimku - protože jsou to nebezpečné kolosy a každý na ně musí dávat pozor. K té 121 - Z Novodvorské na Smíchovské nádraží - ještě na jaře jezdila. Pokud ne teď, tak se omlouvám za chybný údaj, zbytek platí. Že by na bar. mostě každý den právě když projíždíte byla havárka hm, hm,... jedině pokud je způsobíte vy sám. Jistě že tam problém někdy je, jenomže to je všude. K cestě z Modřan do Vodičkovy - no když musíte, tak musíte. Ale přece jen by možná přes Kačerov a metro to bylo nejrychlejší. To, že je vyšehradský tunel špunt je možná pravda, ale to je taky proto, že tam jezdí tramvaje na úkor normálního jízdního pruhu. A vyhradit prostřední pásy nábřeží pro tramvaje, to je vyložené plýtvání. Zkuste vypočítat využitelnost těchto ploch za 24 hodin a jestli dostanete víc jak 10 % - nemusíte se vracet do 4 obecné, ale zkuste to spočítat pořádně. Bydlíte u tramvaje jako já? Jinak Vám nepomůže ani mat.fyz, vlastní zkušenost s hlukem je nadevše.
0/0
15.10.2001 17:11

J. Vacík

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Silnice nevadí tramvaj ano ?!
Autobusy nemusí dávat přednost na přechodu jako auta ! Kolony na Barrandovském mostě jsou i bez havárky. Co se týče využitelnosti ploch, tramvaje a MHD vůbec jsou mnohem úspornější, stačí na to matematika základní školy. 1 tramvaj se 100 lidmi nezabírá ani zlomek toho, co 80 aut se 100 lidmi. Navíc jak už jsem psal výše, tramvajový pás může být zatravněn a tudíž vnést zeleň do ulic i tam, kde by to kolony automobilů neumožnily. Pokud máte špatnou zkušenost s hlukem, apelujte na zastupitele Prahy, aby změnili rozpočet ve prospěch rekonstrukce svršků TT. Mohu vás sle ujistit, že kolony automobilů pod okny nejsou nic příjemného ani tichého a navíc to ještě smrdí. Případně nabídněte svůj byt na výměnu někomu třeba z ulice 5 května (část magistrály) Tramvaje tam dojezdily před cca 30ti lety a nyní tam jsou jen automobily - tak jak si to představujete i jinde. Ujišťuji vás, že vám ti lidé ochotně ten byt vymění. :-)
0/0
15.10.2001 17:55

Posleda

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Silnice nevadí tramvaj ano ?!
Je až fantasmagoricke, jak p.Mullerovi leží v žaludku "hlučné" tramvaje, ale naprosto mu nevadí smrdící autobusy (především při brždění a rozjíždění také značně hlučné)automobily. Označovat tramvaje ve městě za přežitek? Ano, možná v historickém centru (nemám na mysli domy z přelomu 19. a 20. století, ale Staroměstské náměstí, Celetnou apod., kde již tramvaje - byť nesrovnatelně lehčí, jezdily). Bral bych tramvaje za přežitek, pokud by byly doplňovány či nahrazovány trolejbusy. Ale autobusy? Kolik z nich je na zemní plyn? Jakou mají spotřebu, když krokem v zácpách se plouží např. přes Barrandovský most? Leckde na Západě se k "přežilým" tramvajím vracejí - byť za cenu velkých investic (kompletní budování tratí, měníren atd.). Nejčerstvěji - Lyon, kde mnoho let tramvaje nejezdily. Letos od 1. ledna - nově vybudovaná trať, bezbariérové moderní tiché pohodlné vozy, stanice s prodejem lístků a moderním elektronickým informačním systémem. Vozy aerodynamické, oboustranné kloubové, řidič nemá žádné zrcátko, protože za kabinami na obou stranách má zpětné kamery a na palubní desce monitor. Paráda. Pokud jsou u nás tramvaje hlučné, je to dáno 1. tím, že jsou příliš těžké; 2. že pro tyto těžké soupravy jsou špatnou technologií stavěné (a rekonstruované tratě). Nerušme tramvaje! Spíše hledejme, jak jim umožnit plynulejší průjezd městem. Nakonec jsou i bezpečnější (když nepočítáme chodce, kteří jsou schopni bez ohledu na předpisy a zdravý rozum pod ně skočit). Zažil jsem v Praze už mnoho řidičů autobusů - kaskadérů, kteří jezdí 80, vynucují si přednost i tam kde ji nemají, jezdí s lidmi na červenou (např. u hotelu Movenpick).
0/0
15.10.2001 18:53

V.Muller

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Silnice nevadí tramvaj ano ?!
Rád bych, rád (tu výměnu), pokud bude byt těch 150 až 200 m. od magistrály, jako já jsem od tramvaje, tak hrozně rád. Nevím, jestli se někdo takový najde. Pokud máte dojem, že by kdokoliv vyměnil jízdu, kdy jede sám v autě, za jízdu spolu s 99 lidmi v tramvaji, tak se velmi mýlíte. Smrad, choroby, špína - ano to je stav naší hromadné dopravy obecně. Nicméně, já vůbec nediskutuji o problematice auta versus hromadná doprava, ale o udržování takových přežitků, jako je tramvaj vedená prostředkem ulice, kde se všemi přednostmi které má je velmi nebezpečná pro všechny ostatní. Už vidím, jak je tramvajový pás např. v té Vodičkově ulici, o které tady neustále někdo básní, zatravněn. To jsou nesmysly. Zkuste mi říct jediný důvod, proč není možné MHD přesunout do koridorů (propojení stávajícího metra, železnice a místo tramvajových kolejí mimo ulice vedené vlaky (vzor např. S-Bahn v Berlíně) a doplnit autobusy, kde to bude nezbytně nutné. Pak by se nemuseli zatravňovat koleje, ale mohly by být normální zelené plochy např. mezi chodníky a silnicí a místa by bylo dost i na cyklostezky. Sice 100 cyklistů zabere více místa než jedna tramvaj, ale přesto mi to místo přijde smysluplněji využité, než když tam jednou za 15 minut projede 100 lidí namačkaných v plechovce.
0/0
16.10.2001 12:14

J. Vacík

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Silnice nevadí tramvaj ano ?!
Plácáte nesmysly - 99 lidí by se v té tramvaji nemačkalo - mačká se jich 200 - a to by nemuselo být, kdyby interval nebyl 15, ale 7 minut. Zkuste mi říci jediný důvod, proč by měly být ve Vodičkově automobily a ne tramvaj. Zelený pás jak ho mám na mysli já by byl využit zároveň pro dopravu, kdežto nechápu kam by se vešel ten váš a kudy by pak jezdily vámi prosazovaná auta a busy. Špína nesouvisí s tím, jestli jede autobus nebo tramvaj, jenom ten bus ji vypouští navíc do ulic, o autech ani nemluvě. MHD není možné přesunout do koridorů, protože docházková vzdálenost k nim by byla příliš velká a množství busů by pak Prahu zcela zahltilo a zasmradilo. Také konkrétně napište čím je tramvaj nebezpečnější než auto a z jakých údajů tento váš názor vychází - statistiky nehodovosti totiž hovoří úplně opačně.
0/0
16.10.2001 18:06

J. Vacík

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Silnice nevadí tramvaj ano ?!
a k té výměně - 200 m od magistrály by se něco našlo, ale zas by to už třeba bylo moc blízko tramvaji. Zkuste ale kontaktovat kteroukoli realitku a povězte jim, že máte byt 200 od tramvaje a přejete si výměnu za lokalitu tramvají nedostupnou :)
0/0
16.10.2001 18:09

Pavel Bobek, Praha 6 - Břevnov

Re: Re: Re: Re: Silnice nevadí tramvaj ano ?!
Pane Mullere, nemluvte tady o věcech, ve kterých nemáte pořádně jasno. Vy jste ortodoxní automobilista, to je mi úplně jasné. Bydlíte na Smíchově, což je čtvrť zahlcená automobily, avšak radnice P5 se snaží udělat alespoň nějaká opatření preferující tramvaje (vyloučení aut u Anděla). To je důvod, proč vám leží tramvaje v žaludku a autobusy ne (protože ty stojí ve stejné koloně jako vy v autě). Metro vám také nemá důvod vadit, protože jezdí pod zemí a nepřekáží vašemu plechovému miláčkovi. Ale ani těmi autobusy jste se už dlouho nesvezl, protože linka 121 na Smíchov nejezdí (dříve jezdila z Modřan do Braníku, po prodloužení TT do Modřan jezdí v relaci Roztyly-Braník), ani na jaře, jak nám tvrdíte. Výluka na Bělohorské ulici byla naposledy v březnu roku 1999 (98?) a trvala 2 týdny (vy tvrdíte půl roku!) a prováděla se rekonstrukce trolejového vedení (opravy kolejí byly minimální). Při této výluce (a všech ostatních v posledních desetiletích) byla zavedena náhradní autobusová doprava (vy tvrdíte, že ne), která jezdila tak přetížená, že byl pro mě problém se dostat ráno do školy. Mimochodem, poslední velká výluka na Bělohorské, která trvala asi 2 roky, byla v 50.letech při rozšiřování ulice směrem na sever. Tehdy ještě žádná Patočkova ul. (resp. Pionýrů) neexistovala, ta byla teprve ve výstavbě. Co se hluku týče, zajděte si k hradu nebo do zrekonstruované části Vodičkovy ulice (tam, kde je trať zadlážděna žulovými kostkami) nebo k Pražskému hradu - tam uslyšíte z tramvaje o mnoho méně hluku než z auta. BTW, až bude nutno udělat delší výluku metra v tubusu Nuselského mostu, jak budou lidé z Jižního města a celé Prahy 4 jezdit na Smíchov? Autobusy nemají šanci nápor kapacitně zvládnout. A do centra? Tramvají ze stanice Pražského povstání. A na závěr, já bydlím také u tramvaje, jezdím s ní každý den až do centra a nemůžu si stěžovat.
0/0
15.10.2001 20:08

V.Muller

Re: Re: Re: Re: Re: Silnice nevadí tramvaj ano ?!
Pro jistotu odpovím rovnou všem, ale Vy uvádíte nejvíc argumentů, takže k Vašemu komentáři: Nejsem ortodoxní automobilista a už vůbec nebydlím na Smíchově (naštěstí). Bydlím v Michli a momentálně pracuji na Příkopech a většinou chodím pěšky (je to hodinka chůze ráno a večer - mimochodem, hromadnou dopravou skoro taky tak). Pokud musím ještě někam jinam, tak jedu autem nebo hromadnou dopravou - čímkoliv. Bydlel jsem před pár lety na Patočkové - tehdy ještě Pionýrů. Výluka několik měsíců tam byla v roce 1984, bez zavedení náhradní dopravy. Příklad jsem uváděl ne kvůli výluce samotné, ale kvůli nehodám, které se udály téměř okamžitě po opětovném zprovoznění tramvaje. Je to sice trochu déle, ale od té doby se tramvaje nezměnily. Hluk z tramvají znám a je mi úplně jedno, kde poblíž stojím. Ve Vodičkové jsem každý den, teď to ještě jde, počkejte za půl roku. Upozorňuji, nebydlím přímo u tramvaje, je to k ní vzdušnou čarou asi 150 až 200 metrů, neměřil jsem to přesně, spát je problém. Píšete o problému s výlukou metra - ano, je to tak. A chcete tramvaje, které jsou přesně v té samé a ještě horší situaci. Stačí jedna zaseknutá výhybka do které tramvaj najede a nejen tramvaje, ale celá křižovatka je zablokovaná na několik hodin. Stačí, aby se jedna tramvaj rozsypala a několik hodin nic nejede, protože prostě koleje jsou koleje. Když se porouchá autobous, další jede za pár minut. A ve světě? Podívejte se po světě, ve kterých metropolích jezdí tramvaje? Podívejte se na řešení hromadné dopravy do Londýna, Paříže! Tramvaje možná zavádí v Mannile (tam se mají vyvážet od nás, že), ale to je třetí svět. Pokud zavedou v Lyonu speciální linky, proč ne. Určitě je neposadili doprostřed ulic, jako je to oblíbeným zvykem v Praze. Myslím, že žádný myslící člověk není proti tramvajím mimo silnice, vámi neustále zmiňovaná trasa okolo pražského hradu také nevede uprostřed ulice. Příklad jak by mohla tramvaj vypadat je např. spojka mezi Ohradou a Palmovkou, pokud se bude stavět rychlotramvaj na Barandov - proč ne (i když lepší by byla odbočka z metra ze Smíchovského nádraží), určitě nepovede uprostřed okruhu. Ale tvrdím, že tramvaje uprostřed ulic v centru města nemají co dělat, je to historický přežitek a podívejte se, jak často se právě třeba ta Vodičkova kvůli tramvajím rozkopává (každého půl roku v poslední době) a co to vždycky znamená - uzavírka nejen celé ulice, ale částečně i chodníků!!
0/0
16.10.2001 11:59

J. Vacík

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Silnice nevadí tramvaj ano ?!
Vodičkova se rozhodně nerozkopává každého půl roku kvůli tramvajím. Tramvaj je mnohem úspornější a ekologicky šetrnější než autobus. Je jedno, jestli tramvaj vede uprostřed nebo na kraji ulice - hlavně aby měla samostatné nebo oděělené těleso, aby ji nezdržovala auta. Zcela samostatné trasy jsou ve vnitřní městské zástavbě utopií - muselo by se rozsáhle demolovat. Tramvaje zavádějí i v tak necivilizovaném městě jako je například americký Portland. Stále tu omíláte stejnou písničku o hluku, který je však zaviněn jen starým a špatně postaveným svrškem. Pokud za příznak civilizované metropole bez tramvají pokládáte ulice plné automobilů + nějaké autobusy, pak jste myšlením o 40 let pozadu ... příklad Paříže a Londýna je vynikající ukázkou chaotické MHD. Moc se mi nelíbí, že odpovídáte pouze účelově, neustále omíláte nehody v Patočkově, aniž vůbec víte, že byly jejich vyníkem právě tramvaje. Laskavě se podívejte na statistiku nehodovosti a proberte se ze svých bludů. Tramvaj je dopravní prostředek rychlý, bezpečný, ekologický a levný a skutečně nevidím jediný důvod, proč by v 21 století měly městské ulice fungovat jako kolonami automobilů zahlcená parkoviště. Vidím, že si sice pečlivě vybíráte, na co budete reagovat, ale opakuji, podívejte se na dopravní situaci v centru Prahy, kde již došlo k vámi navrhovanému rušení tramvajových tratí - a jak to tam vypadá dnes ? Nejen že zácpy nezmizely, ale pohyb po centru MHD byl tímto prakticky znemožněn. Navíc se mi také nezdá, že by v Michli jezdily noční tramvaje každých 15 minut. I toto a další zjevné nepravdy, které tu tvrdíte, vás usvědčují z hloupých lží a pomluv.
0/0
16.10.2001 17:56

V. Muller

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Silnice nevadí tramvaj ano ?!
Hm opět Vodičkova a kvůli čemu se rozkopává? Pokud vím, tak za poslední tři roky byla rozkopaná každý rok tak dva, tři měsíce. Není vůbec jedno, kde tramvaj vede. Pokud by vedla v samostatném koridoru, tak budiž, takto každá oprava čehokoliv znamená obrovskou výluku, oprava kolejí zabere celou ulici aj. A víte co se děje s tramvají, když např. praskne v ulici vodovod? Autobus objede - tramvaj .. Podívejte se opravdu pořádně do měst - jak ji stavějí v Portlandu? Prostředkem historického centra, uvnitř historických ulic a pěších zón??? Sice moc historických ulic nemají, ale řekněme tedy hlavních tříd? Vybírám, protože komentář nemůže být nekonečný. Pokud vím, tak Vy mi odpovídáte také jenom na něco, zatím jsem neslyšel žádný argument proti problémům s rozbitými tramvajemi a tím pádem zablokování dopravy na několik hodin apod.. Již jednou jsem psal, že nenavrhuji vystřídat tramvaje auty - sice se mi to snažíte předhazovat, ale neexistuje ani jediná věta, kterou by jste o něčem takovém mohl v mých komentářích najít. Navrhuji vyhodit tramvaje z městských ulic a odsunout je tam, kde mají(možná, já jsem spíš pro vlaky) alespoň nějaké opodstatnění. A ostatní HD řešit jako doplněk kombinace metra a těchto vlaků. V Londýně se metrem dostanete odkudkoliv téměř kamkoliv a že by jezdilo chaoticky jsem si nějak třeba před 14 dny, kdy jsem tam byl naposledy, všimnout nestihl. Za příklad civilizované metropole pokládám ulice volné pro chodce a cyklisty, s nějakým počtem autobusů a velmi malým počtem aut. Dopravu přestěhovanou mimo ulice. Opravdu by bylo tak špatné nábřeží od Karlova mostu až po ten vzpomínaný Barandovský, kdyby tam žádné tramvajové koleje nepřekážely, byly tam pouze dva pruhy aut s přísně regulovanými právy vjezdu a široký cyklistický pás spolu s chodníkem, které by od sebe byly odděleny stromy? Zeleně by bylo mnohem víc než trochu trávy v kolejišti (stromy vedle tramvají jsou problém, protože zasahují větvemi do trolejí). Nehody v Bělohorské (Patočkovou tramvaje nejezdí a nejezdily) jsem zmínil jednou jako příklad (dítě pod tramvají) a pak jenom reagoval, už je nezmíním. Pokud vezmete statistiku nehodovosti, tak v přepočtu na počet tramvají oproti autům jsou jejich nehody častější a s většími následky, především pro chodce. Navíc se koleje velmi často podílejí na nehodách, při kterých přímo tramvaj nefiguruje - snad každý kdo musel někdy jet autem po kolejích Vám sdělí, jaká je to radost když trochu zaprší.... K ekologii - pokud se domníváte, že elektřina pouze teče drátem, tak možná. Ovšem ona se taky musí někde vyrobit a to už pak moc ekologické není - vzpomínám si na studii o ekologičnosti dopravy z poloviny devadesátých let, kde bylo jasně řečeno, že nejškodlivější je vlaková s elektrickou trakcí, protože na jednu kmtunu způsobí vypuštění největšího počtu síry, prachu, popílků aj. do ovzduší. Dnes jsou sice elektrárny většinou odsířené, ale bez kouře, zápachu, prachu a škodlivin to také není. Ale hlavně, že to je někde v severních čechách a ne mě u nosu, že. Největší legrace je snad s tou lácí. Opravdu se Vám zdá levné věnovat (přibližně) jeden průměrný denní plat na měsíční MHD? Můžu Vás ujistit, že mě ne, je to dvojnásobek toho, než např. v tom Londýně a o jiných zemích (Švýcarsko) ani nemluvě. Ano, podívejte se např. na celou část mezi Příkopy přes Celetnou, Dlouhou ke Staroměstkému náměstí, tam již byly tramvaje zrušeny ku prospěchu všech. Doufám, že se dočkám toho, že to bude všude vypadat jako např. v té zmiňované Celetné či Dlouhé. A pohyb např. z Náměstí republiky na Můstek i MHD není zase tak velký problém, ne? Tramvaje v Michli jezdí opravdu každých 15 minut - noční interval je upraven na 30 minut a ony mršky jezdí v obou směrech. Tak nevím, co je na těchto faktech nepravdy.
0/0
16.10.2001 21:29

J. Vacík

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Silnice nevadí tramvaj ano ?!
Vodičkova - rozkopána kvůli tramvajím jednou, jinak kvůli kolektorům. Letošní vyšší rozkopanost TT v Praze - loni se kvůli MMF a EMK2000 nemohlo/nesmělo kopat. Vlaky - jsou snad tišší než tramvaj ? :) Stromy v trolejích - podívejte se prosím např na smyčku u výstaviště ve Stromovce :) Trávník mezi kolejemi - les to není, ale pořád lepší než asfalt. Chodec pod tramvají - stane se, ale laskavě si najděte ty statistiky, navíc to není vina tramvají, které také prakticky neporušují předpisy (narozdíl od aut a autobusů). Spotřeba energie - tram cca 1.3 - 1.5 KWh/km čili kam se autobus nebo auto hrabe. , navíc z odsířených či jaderných elektráren :) Náměstí republiky - Můstek ? Tak proč jsou v Myslbeku podzemní garáže s výjezdem na pěší zónu ? když to není pěšky nebo metrem problém ? a co NR-Muzeum nebo Můstek-Muzeum - projděte se v ohavném smradu aut po Václaváku zbaveném tramvají - kde tam vidíte zlepšení ? Drahota tramvají -> tunel pod stromovkou bude stát 20 miliard! Trať v Portlandu vede samým centrem, mnohem centrálněji než je Jeremenkova v Praze :) 30/15 minut - OK, moje blbost :) Pokud ale je ten hluk 200 m daleko od trati tak výrazný, že v noci ruší spaní, pak je nutno svršek rekonstruovat ... což by se dalo s velkou rezervou pořídit za cenu jedné nové soupravy metra :) totéž platí o havárkách kvůli výhybkám - ale nezdá se mi , že by byly nějak časté. Londýn - metro narvané, orientace pro neznalého člověka komplikovaná, v absenci tramvají nevidím žádné zázraky ve zdejší dopravě - prostě jen dusivá autová klasika. Proč by po nábřeží mohla jen auta a jak by jste chtěl jejich počet omezit - aby tam nestála jedna smrdící kolona ? Což takhle pustit tam naopak jen tramvaje a cyklisty ? :)
0/0
16.10.2001 21:59

V.Muller

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Silnice nevadí tramvaj ano ?!
Trošku už mě to začíná unavovat. Je těžké něco vysvětlovat člověku, který odmítá vzít cizí názor na vědomí. Ale ještě jednou: K Vodičkově - o tom to přece právě je, jakmile se cokoliv stane v ulici, nejen oprava kolejí, ale třeba i jen to prasklé potrubí, nebo třeba kolektor apod., tak se musí okamžitě koleje předělávat, opravovat apod. a tramvaje nejezdí. Letos poprvé jsem viděl ukončení tramvají v Jindřišské, jinak je nahradí autobusy, protože ty mohou jezdit všude. Že by se loni nekopalo není pravda, jen pokud já vím, tak ve Vršovicích, v Malešicích, Vysočanech a opět ta Vodičkova. A to jenom co vím já, o spoustě věcech vědět nemusím. Ke statistikám - co je vina tramvaje? Když na přechodu srazí pomalou chodkyni (viděl jsem před půl rokem u botanické zahrady), tak je to vina chodkyně, že. Nemá tam co lézt. Tramvaj má totiž absolutní přednost před vším, takže může klidně najíždět do lidí. A taky to řidiči tramvají zhusta dělají, tedy hlavně do aut - a může za to auto, že, protože nemá co stát tramvaji v cestě. Stromy - no to je právě v tom, že pokud by místo kolejí byly u silnice stromy (les), tak tam můžou jezdit kola a chodit lidi a to se v kolejích nedá - už se mi stalo, že jsem musel na kole do kolejí (občas prostě v ulici žádné místo mimo tramvajové koleje není) a to pak je havárka na kole okamžitě. Kupodivu největší odpůrci cyklistické dopravy po městě jsou právě příznivci tramvají, proč asi? Já nemohu kolo používat právě kvůli tramvajím, prostě si to ježdění v kolejích nerisknu a tak chodím pěšky. Naposledy jsem šel po Václaváku asi před hodinou a půl, chodím tak každý den do práce a z práce a ještě jsem se neudusil i když např. dnes mě nějaký blbec málem srazil na přechodu - jel po tramvajových kolejích od Pavláku k Muzeu a na červenou si odbočil doleva do Žitné. A znovu upozorňuji, já nehájím auta (i když ho taky používám), ale chodce a cyklisty. Vím, že dopravu auty lze omezit, ale nelze zrušit. Nicméně tramvaj je přežitek a zrušit a bezbolestně ji nahradit lze a tím lze uvolnit místo jak pro chodce, tak pro cyklisty, omezit havárie a hlavně HLUK!!! Drahota tramvají - ale ano, je to nejdražší způsob městské dopravy, nelze počítat jenom spotřebovanou energii. A zajeďtě se podívat do Prunéřova k odsiřené elektrárně, jak by se Vám líbilo žít vedle ní. Nevím kolik stojí či má stát tunel pod stromovkou. Ale pokud vím, tak stromovkou vede vlak, že. Víte, kolik peněz se naprosto zbytečně utápí v údržbě kolejí, tramvají ale také celého toho strašně drahého zázemí tramvají např. z náměstí Republiky do Vysočan, kde pouze kopíruje metro? Tohle jsou naprosto vyhozené peníze a kdyby alespoň tyhle nesmyslné trasy byly zrušeny, tak by bylo na spoustu tunelů. Víte kolik stála trať do Modřan? Také to bylo v miliardách a zbytečně. V Portlandu jsem nebyl a tak nevím, kudy to tam vede. Ale předpokládám, že to musí mít nějaký smysl a proto mě nepřekvapuje, že vede centrem města. Vlaky taky jezdí do centra měst. Moje otázka zněla úplně jinak - vede středem hlavních ulic??? Pokud možno historických, pokud tam nějaké mají??? Ručím Vám za to, že ne. Skoro jistě (ale nebyl jsem tam) vede v odděleném koridoru. Ano, Londýnské metro je narvané a intervaly již asi kratší nebudou, ale máte dojem, že se to může zlepšit tím, že se zlikvidují londýnské ulice a doprostřed nich se posadí tramvaje? To by došlo ke kolapsu veškeré dopravy úplně. A k tomu nábřeží - už vidím, jak zásobování obchodů na nábřeží probíhá z tramvaje. Už vidím, jak po kolejích projíždí sanitka (tramvajová) a houkáním upozorňuje před ní jedoucí tramvaje, aby jí uvolnily cestu. Prostě - já gratuluji obyvatelům Jeremenkovy k jejich rozhodnutí a Vám přeji zavedení tramvaje až do ložnice. Hezký den :-).
0/0
17.10.2001 10:27

J. Vacík

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Silnice nevadí tramvaj ano ?!
No ano, já bych také rád jezdil do práce na kole, ale brání mi v tom auta. U tramvaje je jasné, že jede po kolejích. kdežto o tom, jak se jezdí v praze autem se snad nemusím rozepisovat. Pokud není na ulici místo, tak za to nemohou koleje, ale nějaký trouba, parkující kde nemá. Tramvaje jsou nejlevnější způsob dopravy - nejdražší je metro a po něm autobus. Tunel pod stromovkou za 20mld. má být v rámci vnitřního okruhu pro auta. Trať po sokolovské nehraje v ceně zázemí žádnou roli - to už je vybudované. V Portlandu vede trať normálně středem ulic v centru nejcentrovatějším :) Sanitky po kolejích projíždějí běžně, protože v kolonách aut by se nikam nedostaly.
0/0
17.10.2001 17:59

Posleda

Pro p. Mullera - ještě k Lyonu, provozu na Pionýrů atp.
Co se týká zmiňovaných nově (resp. znovu) zavedených tramvají v Lyonu.Mimo centrum (sídliště) jde linka vlastním tělesem mimo vozovku. Ale přes celé centrum (již od od obchodního centra na Part Dieu u "tužky" je vedena samozřejmě normálně ulicemi. Tedy kde to jde, tak středovým pásem, většinou ale ve vozovce. Těžko budou dnes někde zavádět něco jako S-Bahn berlínského typu, tedy nadzemní vlaky až do centra (navíc často také ulicemi, ale tak vysoko, že hluk se šíří mnohem dál a s větší intenzitou). A tvrdit, že se od roku 1984 tramvaje vůbec nezměnily? Vyložená demagogie. Někdy v té době jste mohl potkávat v ulicích ještě T1 (jeden reflektor, malá kapacita, nemožnost spřažení do souprav,bez tyristorové regulace). Většina dnešních souprav je výrazně modernějších. A k výluce v Břevnově v roce 1984? Jaký byl počet lidí cestujících tudy tehdy a dnes? Řepské sídliště a Jihozápadní město (ze kterých mnoho lidí touto trasou dnes tramvajemi a autobusy cestuje) teprve vznikaly. Takže možná tehdy skutečně vzhledem k malému počtu cetujících nebyla zavedena náhradní doprava (navíc kolik autobusů a linek bylo tehdy a nyní). Ale argumentovat podmínkami před 20 lety vzhledem k dnešní situaci je vůbec nesmysl. Pamatuji narvané autobusy, ploužící se např. nejprve Žitnou a později k metru na náměstí Míru a mohutně zamořující vzduch. A jen na okraj k cyklistům - velmi bych uvítal skutečné cyklostezky po Praze, zvláště přes centrum. Ale při výškové členitosti Prahy nelze předpokládat, že by se tisíce lidí takto denně do práce přepravovaly (jako v Nizozemsku či u nás v Polabí). Navíc -kam by pak ta kola v úřadech a obchodech odkládali?
0/0
17.10.2001 10:14

Posleda

Re: Pro p. Mullera - ještě k Lyonu, provozu na Pionýrů atp.
A ještě: oháníte se údajnou statistikou o vyšším poměru nehod tramvají při přepočtu vůči automobilům. Takto prezentované je to holá demagogie. BuĎ čísla máte k dispozici a uveďte je, nebo takto neargumentujte. A pokud čísla skutečně máte, je v zájmu objektivity uvést: a) kolik nehod tramvají bylo s automobily a kolik s chodci, b) jaké procento těchto nehod bylo zaviněno řidiči tramvají a kolik jiným účastníkem c) kolik lidí bylo zabito a zraněno při těchto nehodách - ale opět ve vazbě na zavinění. Možná, že tramvaje mají skutečně vyšší četnost nehod (i když vzhledem k počtu automobilů v Praze o tom silně pochybuji), ale jsem přesvědčen, že naprostá většina z nich je zaviněna neukázněnými chodci a řidiči aut. Pokud ovšem za hlavní příčinu neberete to, že se tramvaj nedokáže viníkovi vyhnout, jako se to může (ale nemusí) podařit řidiči auta.
0/0
17.10.2001 10:31

V.Muller

Re: Pro p. Mullera - ještě k Lyonu, provozu na Pionýrů atp.
V Lyonu jsem nebyl a neznám to, takže nemůžu argumentovat. S-BAHN je myslím docela hezká věc, tam kde jde nad ulicemi jsou protihlukové zábrany. Je mnohem rychlejší než jiná doprava s výjimkou U-Bahnu a přitom nevadí životu ve městě. Ke změnám tramvají - jestli ještě někde jezdila v polovině 80. let T1, tak asi jenom na lince 26 a jenom proto, že kopírovala metro a byla to svým způsobem historická pamětihodnost. Jinak jezdily T3, které jezdí dodnes skoro všude. Těch několik novějších tramvají (kloubových) se začalo dávat do provozu asi od r. 1987, takže se zase tak moc nezměnilo. K Břevnovu - asi jste pořádně nečetl co jsem již psal - vůbec neargumentuji podmínkami před 20 lety. Zmínil jsem se o tom jako o příkladu, kde po zavedení (znovuzavedeni po výluce) tramvaje došlo k nehodám. Vše ostatní je nepodstatné. Budete se divit, ale já jsem opravdu přesvědčen o tom, že kdyby to bylo možné, tak že by tisíce lidí (spíš desetitisíce a víc) opravdu jezdily na kole do práce, do škol aj. - jen by to chtělo vytvořit pro to podmínky. Např. veřené neplacené parkoviště kol (to jsme viděl např. v Zurichu), včetně parkovišť v úřadech. A cyklostezky, které nebudou ohrožované tramvajemi, prostě v kolejích se jezdit nedá. A musí se pro ně získat místo. Silnice pro auta nejdou zrušit - viz můj předchozí komentář. Ale dá se získat místo, které se moc nevyužívá a to právě zrušením tramvajových pásů uvnitř silnic - třeba na nábřeží. Když je možné jezdit hromadně na kolách např. ve zmiňovaném Zurichu (a není to na rovině), tak by to jistě bylo možné i v Praze. Možná nikdo nepojede na kole Nerudovkou ke Hradu, ale nábřeží zase tak moc kopcovaté není :-).
0/0
17.10.2001 10:48

Posleda

Re: Re: Pro p. Mullera - ještě k Lyonu, provozu na Pionýrů atp.
Opravdu snad naposled - protože diskutovat s někým, kdo není ochoten uvažovat ne o jiných názorech, ale i předložených faktech, je asi zbytečné Vaše argumentace je SILNĚ účelová a vaše všímavost dle mého názoru velmi malá. K S-Bahnu: nevím, kdy jste byl naposledy v Berlíně (především ve východní části), ale já tam ještě loni viděl na mostech (uprostřed ulic!!)trati, které žádné odhlučňovací stavební prvky neměly. Přál bych vám bydlet v takové ulici někde od 3. patra výše. Argumentoval byste zde zcela jinak. K nehodám tramvají: jezdím oproti vám tramvají denně. Nehod tramvají jsem za poslední leta zažil minimum. Za zcela absurdní považuji vaše tvrzení, že řidiči tramvají "zhusta" najíždějí do aut, která najíždějí do kolejí. Neazžil jsem za leta ježdění tramvají ani jednou (byť by se občas člověk ani nedivil). Naopak, vždy se snaží ubrzdit. Ono totiž (jak jsem byl několikrát svědkem),když se tramvaj přimotá do jakékoliv nehody, byť šlo jen o plechy, přiveze nehodovka od DP náhradního řidiče, a ten zúčastněný musí zůstat na místě kvůli zaprotokolování policií. Čili ... žádné statistiky o zvýšeném poměru nehod tramvají se od vás nikdo nedočká, protože si pouze klasicky pletete dojmy s pojmy.Navíc i z průběhu "diskuse" vyplynulo, že vaše první "zasvěcené" údaje o Pertlandu také nemáte doložené. O Lyonu nehodláte diskutovat ne proto, že to neznáte, ale že to odporuje vašemu přesvědčení, že je "normální" pouze tramvaje rušit a ne nově zavádět. K novým tramvajím: když nepočítám kloubové hady, skutečně jste si nevšiml, že minimálně třetina T3 je již nahrazena novými, prostornějšími typy? (typové číslo již z hlavy nevím). K jízdě na kole: věřím, že z Michle do centra byste jezdil do práce téměř denně (pokud máte v práci kam uložit kolo a kde se převléknout). I když za zimních plískanic... Ale doporučuji vám si vyzkoušet, jak by se vám líbila denní cesta na kole ne několikset metrů Nerudovkou na Hrad), ale z nábřeží na Prosek,do Kbel, nebo do ještě lépe do Řep - více než 8 km prakticky stále do kopce s převýšením cca 200m.(Já všechny tyto trasy vyzkoušené mám).
0/0
17.10.2001 13:43

V.Muller

Re: Re: Re: Pro p. Mullera - ještě k Lyonu, provozu na Pionýrů atp.
Tak tak, už končím. Já totiž žádné ani zasvěcené ani jiné údaje ani o Pertlandu ani o Portlandu nemám - ty zde uváděl Váš tramvajový spolubojovník. Pokud řeknu, že něco nevím a nebudu tedy o tom mluvit - psát, je to pro Vás signál, že to odporuje mému přesvědčení - k tomu není co dodat. Uvádíte jako příklady Prosek, Kbely - kolik tam dnes jezdí tramvají? A kupodivu tam hromadná doprava také funguje. Mohla by ještě lépe, kdyby se právě třeba v oblasti Proseka vzalo v úvahu nejen metro v Holešovicích, ale třeba i vlaky z Vysočan a opravdu se doprava integrovala, nejen v cenách ale i jízdních řádech. Ne každý z Proseka taky musí jezdit až na nábřeží a pokud pracuje třeba v Ďáblicích, tak by tam klidně na kole jezdit mohl. Stejně tak i z Řep - i když je kousek z centra do Řep do kopce, tak určitě ne celou starou Plzeňskou. A nazpět je to zase z kopce. Co se najíždění tramvaje do auta týká - zažil jsem to několikrát, jednou dokonce na vlastní kůži (někdy kolem roku 1988), když při odbočování doleva mi u stařičké Š100 chcípl motor a zůstal jsem viset na kolejích. Než jsem stihl auto odtlačit, tak do něj najela zezadu tramvaj - přijela asi tak 2 minuty poté co jsem tam stál a řidič mě viděl hodně z dálky. Ale proč by si nebouchl! V té době prý (nevím jistě) měli dokonce po havárce nárok na placený den volna, takže to dělali kdykoliv se trochu naskytla příležitost. Od těch dob jsem to viděl několikrát.
0/0
17.10.2001 16:37

Posleda

Re: Re: Re: Re: Pro p. Mullera - ještě k Lyonu, provozu na Pionýrů atp.
Za překlep ve slově Portland se omlouvám. Jinak jak píšete, chodíte po Praze hodně pěšky. Ale jak také vyplývá z vašich sdělení, moc si při tom nevšímáte (postřehy o linkách, terénu atd. Proto vám doporučuji pěknou vycházku od Anděla do Řep či Zličína. Zjistíte, že po "staré Plzeňské" se najde na těch 8 kilometrech možná pár desítek (až set metrů), které NEJSOU do kopce např. (na Kavalírce), ale po rovině. Jinak - sice většina trasy není bůhvíjak strmá, kromě části od Bertramky a potom především od křižovatky pod motoloskou nemocnicí, ale je to do kopce pořád. Nebo si to projeďte na kole a na konci si představte, že jste nejel Z práce, ale naopak že jste DO práce spěchal. Po vychladnutí, sprše a celkovém převlečení byste pak možná i mohl i začít pracovat. (Jinak i lokality prosek a Kbely nebyly citovány ve prospěch tramvají, ale jako argument pro realistický pohled na masovou "pracovní " cyklistiku v pražských podmínkách).Jinak stále čekám, kdy označíte lyonské radní za krátkozraké pomýlence a nedouky, protože přece není rozumné zavádět nějaké tramvaje jen proto, že neprodukují v centru města splodiny. K nehodovosti tramvají jsem dozvěděl jediný konkrétní údaj, že před 13 lety, ještě za bolševika, vám řidič tramvaje poničil stařičkou škodovku. O vámi zmiňované statistice jasně vyšší četnosti nehod tramvají než automobilů už jste raději ticho po pěšině. ona totiž žádná taková neexistuje, že! To byla jen řečnická figura do dikuse. nebo že by přesný údaj z agentury JPP (jedna paní povídala)? Dobrou noc a ať vás T3 (nejnovější pražské tramvaje, jaké jste kdy viděl) "štípou" celou noc!
0/0
17.10.2001 17:33

V.Muller

Re: Re: Re: Re: Re: Pro p. Mullera - ještě k Lyonu, provozu na Pionýrů atp.
Tak ještě naposledy. Při zjišťování nehodovosti se mi nepodařilo oddělit nehody pouze v Praze od celorepublikových a také se mi nepodařilo zjistit, v kolika případech se účastnila nehody tramvaj a přitom jako viník byl označen chodec. Jak jsem již několikrát napsal, tramvaje mají ABSOLUTNÍ přednost před všemi, takže je to velmi složité. Současně také zavinění je rozdělené do více čísel, takže např. nehoda zaviněná vykolejenou tramvají je uvedena ve statistice jako jiné zavinění. Nicméně za první pololetí tohoto roku došlo k cca 350 případům, ve kterém hráli roli tramvaje. Celková počet nehod byl 85271. Vyjdemeli z odhadu celkového počtu vozidel (osobní, nákladní, autobusy) cca 4 mil. (jenom v Praze je registrováno přes 700.000 vozidel) a počtu tramvají 350 souprav (jezdí dohromady), pak nám vyjde za letošní první pololetí jedna nehoda na jednu tramvaj, zatímco u ostatních je to jedna nehoda na 47 vozidel. Ale beru stále v úvahu celkový počet nehod, zatímco rozdělení na zavinění jsou různá, takže skutečný poměr je ještě horší. K těm dalším tématům - pokud někdo jezdí ze Zličína někam až do centra, nebo třeba až do Vysočan, tak může jezdit metrem - proto tam je. Nakonec - z Řep by logicky nejblíž bylo k metru ve stodůlkách a zamenalo by to 5 minut autobusem a pak na metro. To pro ty, kteří jezdí opravdu daleko nebo musí mít odvoz. Nicméně stejně si myslím, že ideální v případě, že to není pěšky více než hodina, chodit pěšky nebo jezdit na kole. Což znamná např. z Motola naprosto v klidu. Ano, z Motola je to do Řep do kopce. Ale kolik lidí jezdí z centra do práce do Řep? Stejně je zvláštní, jak moc se zastánci "ekologické" tramvaje nechtějí vzdát svého pohodlí a odmítají používat nohy. Obecně je hromadná doprava nechutná záležitost a jak jsem již jednou psal, smrad, špína a nemoce - to je hlavní důvod, proč se ji každý kdo může vyhýbá - já také. Kdysi jsem pracoval mnohem dál od bydliště a musel jsem ji používat každý den (autobus, metro). Od té doby co jsem přestal, jsem nebyl ani jednou nemocný, předtím dva až třikrát ročně. K Lyonu opravdu nebudu nic říkat, ona totiž situace může být různá a já jej neznám, k Praze se naopak vyjadřovat mohu. Tramvaje T3 mě neštípaly celou noc, nicméně mě budily, jako obvykle :-(.
0/0
18.10.2001 13:21

BREJŠA Martin

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pro p. Mullera -nehodovost
Neřekl - bych že tramvaje najíždějí schválně do aut. Řidič tramvaje je jenom taky člověk, takže se každé nepřijemné situaci brání což nehoda z autem je a nedej bože povalení chodce - to potom většinou člověk pár dní nespí. Přičemž řidič tramvaje po 3 NEZAVINENYCH nehodách je podroben přezkoušení a velice nepřijemnému psychologickému nátlaku ze strany zaměstnavatele(Nepřálbych vám to)-> raději si přibrzdí než to někam našije bez ohledu na následky.
0/0
22.10.2001 10:30

Jan Dobiáš, Praha 6

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pro p. Mullera - ještě k Lyonu, provozu na Pionýrů atp.
Pane Mullere. Bydlím na Svatovítské ul., kde je provoz tramvají poměrně silný. Spát zde pro mě není problém díky dvojitým oknům s patřičnému těsnění. Mám asi tvrdší spánek než vy, ale i tak se mi zdá přehnané tvrdit, že kvůli 200m vzdálené tramvajové trati nemůžete usnout. Možná jste chtěl spíš napsat, že vám tramvaje nedají spát.
0/0
14.11.2001 13:16

mispul

chybejici mosty
Porad se tu resi dopravni zacpy v centru a jeste nikoho nenapadlo, ze pokud by byly tak dva mosty na severu prahy a dva mosty na jihu prahy, tak tech ucpanych mist bude o dost min..skoda, jen, ze to bude az po roce 2050...to uz treba budou auta litat a mosty nebudou potreba..:-))Vazne ale chybi mosty dale od centra prahy..urcite by to centru odlehcilo..Napriklad most z Modran do Chuchle by nebyl spatny napad..
0/0
15.10.2001 12:39





Najdete na iDNES.cz