Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Taliban hlásí stovky mrtvých

Afghánistán čelil už pátou noc spojeneckému bombardování. Po noci na 11. října, kdy zažil nejhorší nápor od začátku odvety, spojenci mírně polevili. Přesto počet obětí hlášených Talibanem roste a jde už do stovek. Nejviditelnějším terčem posledních náletů se stal muniční sklad u Kábulu. Spojencům se podařilo ho zasáhnout. Podle svědků se poté spustila řetězová reakce a každých deset vteřin byl slyšet ze skladiště výbuch.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

JEHOOKO

Pravy blok oficialne odsuzuje projevy soucitu (!!!)
... Pravý Blok odsuzuje projevy v tisku a médiích, které jsou zaměřeny ve prospěch trpícího lidu Afghánistánu a snaží se srovnat 200 nevinných civilních obětí leteckých útoků v afghánských vesnicích s 5000 stejně tak nevinných civilních obětí leteckých útoků na mrakodrapy v New Yorku. Za naprostý novinářský hyenismus pak Pravý Blok považuje vytištění vymyšlené reportáže o Holanďanovi, jehož celá rodina zahynula v WTC a on přesto nesouhlasí s odvetnými akcemi, které bylo vytištěno na první stránce Mladé fronty a na které upozornil Ondřej Neff. Toto je oficiální stanovisko politické strany Pravý Blok (konec citace uryvku)
0/0
31.10.2001 19:16

JEHOOKO

Pravy blok oficialne odsuzuje soucit s utrpenim, a to nejen vinnych, ale i nevinnych obeti
... Pravý Blok odsuzuje projevy v tisku a médiích, které jsou zaměřeny ve prospěch trpícího lidu Afghánistánu a snaží se srovnat 200 nevinných civilních obětí leteckých útoků v afghánských vesnicích s 5000 stejně tak nevinných civilních obětí leteckých útoků na mrakodrapy v New Yorku. Za naprostý novinářský hyenismus pak Pravý Blok považuje vytištění vymyšlené reportáže o Holanďanovi, jehož celá rodina zahynula v WTC a on přesto nesouhlasí s odvetnými akcemi, které bylo vytištěno na první stránce Mladé fronty a na které upozornil Ondřej Neff. Toto je oficiální stanovisko politické strany Pravý Blok (konec citace nejvetsi ptakoviny, ktera kdy sla po Internetu)
0/0
31.10.2001 19:09

Komunista

Re:Vyzva
Upozornujem vsetkych proUSA prispievatelov, ze technologicky a vedecky pokrok je vysledkokom usilia vsetkych ludi na tejto planete a prispieva k nemu aj obycajny robotnik, ktory kope kanale (aj ked kapitalizmus tvrdi nieco ine).
0/0
12.10.2001 16:28

Petr

Re: Re:Vyzva
Ha, Slovensky komous, asi kamos Vlada....
0/0
12.10.2001 18:07

MIK

Re: Re:Vyzva
Prispevek popelaru k pokroku v oblasti vedy a techniky nutno zduraznit obvzlaste.
0/0
13.10.2001 17:59

ToTo

Nová bojové vozidlo.
Taliban údajně zavádí do výzbroje nové bojové vozidlo pěchoty - žebřiňák : střela přiletí, škody nezrobí.
0/0
12.10.2001 16:02

rejpal

Počet obětí
14:24 - Británie prohlásila, že má důvod se domnívat, že Taliban přehání zveřejňovaný počet obětí amerických útoků v Afghánistánu. "Z výpovědí afghánských uprchlíků vyplývá, že tolik civilistů zabito nebylo," řekla tajemnice výboru pro mezinárodní rozvoj Clare Short. Bodejť, tolik civilistů tam ani nikdy nebylo!
0/0
12.10.2001 14:42

Zdeněk

Re: Počet obětí
To je pravda. Jedná se o mírumilovné po zuby ozbrojené civilisty.
0/0
12.10.2001 15:08

milan

nazor
Myslim, ze kazda strana ma svoji pravdu, jenom me mrzi, ze Bush posle sve vojaky nekam s tim, ze buh je na jejich strane. Stejne tak si to mysli Taliban. Skutecnost bude asi nekde jinde, kde je pravda, nevim, mozna ze jedna pravda vubec neexistuje, ale my vsichni jsme hodne ovlivneni nasi ( zapadni ) zurnalistikou a dovime se jen neco. Zkuste si precist tohle: www.sibik.cz Jak je mozne, ze se o tom nepise daleko vice, kdyz jde o tolik lidi a mozna se tam lamou dejiny jednoho kontinentu. Protoze vidime jenom sami sebe a to co je daleko, nebo jsou tam "jini lide" se nas netyka, nam se to prece nemuze stat,my jsme civilizovani, tak proc by nas to zajimalo. Ale to neni chyba novinaru, to je chyba nas, novinare ( i politiky ) mame takove, jaka je nase spolecnost a tu tvorime my. Proto by jsme meli zacit hlavne od sebe. Ne hledat jednoducha reseni tim, ze se priklonime k nejakemu nazoru nejake strany, protoze spravedlive nebude asi jednani ani jedne ze stran. Tim nechci rict, ze s bombardovanim nesouhlasim, protoze nic jineho stejne asi nezbyva. Jenom si myslim, ze nasili a valek nebude min, pokud se lidi obecne nestanou tolerantnejsi, min zahledeni do sebe a nezacnou se zajimat o cely svet aby pochopili i jine kultury a nemysleli, ze jen ta jejich je ta hlavni. ps. Mne nevyjimaje.
0/0
12.10.2001 14:33

kacenka

názor
Přestože nemám rád USA: Taliban a jiné podobné režimy musí být okamžitě zlikvidován!
0/0
12.10.2001 13:39

G.W.Bush

Výzva
Vyzývám všechny antiUSA přispěvatele, aby ihned ukončili svou účast na tomto fóru. Je to jen pro jejich dobro. Živě si dokáži představit, jaká neskutečná muka prožívají, když při přispívání do chatu jsou nuceni používat operační systém a internetový prohlížeč pocházející z této satanské země. Co se týče hardwaru, doporučuji vyjmout přinejmenším procesor, protože i ten bude nejspíše nakažen Amerikou. U ostatních, povětšinou Tchaj-Wanských dílů toto nebezpečí již nehrozí. Výjimku tvoří uživatelé značkových počítačů IBM, těm pomůže jedině sešrotování celého stroje a zakoupení lepšího počítače ze saudskoarabské (irácké, íránské ....) provenience.
0/0
12.10.2001 13:20

rejpal

Re: Výzva
Myslíte ty dřevěný s konopnejma drátama nabo ty vypalovaný z hlíny :-))?
0/0
12.10.2001 14:01

jlm99@seznam.cz

Re: Výzva
Jsem skutecne rad , ze pouzivam internacionalni Linux ..... -:)
0/0
12.10.2001 16:19

PC

Re: Re: Výzva
Internacionalni Linux by nebyl mozny bez americkeho hardwaru...Zacalo to v USA a pokracuje to v USA... Mimochodem, Linux ma hodne nedostatku, nevyrovna se v zadnem pripade FreeBSD... "Vynalezce" Linuxu zije ted v USA i se svou manzelkou a ditetem...Proc asi????
0/0
13.10.2001 16:55

Mario

Zajimave odkazy
Naleznete zde:<br> <br> <a href=" people.vslib.cz"> people.vslib.cz</a><br> <a href=" www.antiwar.com"> www.antiwar.com</a>
0/0
12.10.2001 12:52

Karel Mareš

Vydrží koalice s muslimskými zeměmi ?
K tématu týkajícího se dezinformační kampaně Talibanu jsem psal příspěvek již včera (viz "Talibanské lži"). Jediné, co k tomu mohu dodat je, že tato taktika zatím Talibanu 100%-ně vychází... Nejde o to, co nějaký Čecháček napíše do této diskuze pod vlivem těchto dezinformací, ale o to, že sílí protiamerické nálady a demonstrace v okolních muslimských zemích. Každý soudný člověk si jistě uvědomuje křehkost (a také motivace vzniku) současné protiteroristické koalice s muslimskými státy. Jestliže jediné, co obyvatelstvo těchto okolních zemí slyší, jsou zprávy o stovkách mrtvých nevinných bratří ve víře a rozbombardovaných mešitách, pak se nelze divit, že zákonitě vzrůstá nenávist k "nevěřícím psům", kteří konají taková zvěrstva... Kde je hranice, kdy si již vlády těchto zemí nebudou moci dovolit podporovat "nevěřící" v boji proti terorismu z důvodu místních nepokojů, které mohou vést až k povstání a tato koalice se rozpadne? To je pravým cílem dezinformační talibanské kampaně a zároveň jediná šance na konečné "vítězství" Talibanu.... Poslední zprávy hlásí opravdu stupňování nepokojů (zatím pouze v Íránu, kde došlo k útoku na velvyslanectví Pákistánu - zatím pouze kameny). Co však bude zítra ?
0/0
12.10.2001 12:45

tomas

Re: Vydrží koalice s muslimskými zeměmi ?
Toto je můj ryze soukromý názor na onu koalici. Podstatná část dnešního světa je na USA závislá, přímo i nepřímo. Když jste na někom závislí, tak ho i trochu nenávidíte, jelikož si uvědomujete, jak jste bez něj slabí. Slabí nepřežijí, nebo to mají hodně těžké.Musí se ohýbat a od toho bolí záda a křiví se spolu s charakterem. Proto si myslím, že žádný muslimský, potažmo arabský stát nechová k USA velké sympatie, snad krom Kuwaitu a SA, kde ale USA drží u moci režim, který tam není moc populární. Proto si myslím, že srdce arabů lehce plesá, američané jsou zranitelní. Jistě, asi se neradují z 6000 mrtvích, to normální člověk nedělá, ale hřeje je potěšení, že došlo i na velkou Ameriku, zemi neprůstřelnou, na jejímž území se naposledy vedla válka Severu proti Jihu. To mnoho lidí štve.
0/0
12.10.2001 13:00

pavel

Re: Vydrží koalice s muslimskými zeměmi ?
Bude válka a všechno shoří...
0/0
12.10.2001 13:08

ja

Re: Vydrží koalice s muslimskými zeměmi ?
Myslím že nevydrží, us si zahrávají s ohněm, stačí jedna chyba a prozápadní vlády od malajsie po egypt mohou padnou a nahradí je vlády dosazené emocemi. Pak by teprv mohlo začít rodeo...
0/0
12.10.2001 13:19

pudlik

Re: Re: Vydrží koalice s muslimskými zeměmi ?
typicky malé české myšlení.takže chceš nechat teroristy ať si terorizují? nepřipomíná ti to náhodou Španělsko před II. světovou - už tehdy se vědělo, že u Madridu se bojuje za Prahu, a mocnosti na to tehdy nedbaly. to se už nebude a nesmí opakovat.
0/0
12.10.2001 13:24

tomas

Re: Re: Re: Vydrží koalice s muslimskými zeměmi ?
Pokud je to reakce na můj příspěvek, tak nevím, kde jsi z něj vyčetl, že jsem proti tomu, aby se zasáhlo? Asi nedorozumění.
0/0
12.10.2001 13:32

ja

Re: Re: Re: Vydrží koalice s muslimskými zeměmi ?
nevim sice proc, ale tvoje mysleni je asi velke, vyjadril jsem svuj nazor a nikoho neurazel, nebudu tedy ani tebe. Zpet k diskuzi... kdo je v dnesnim svetre mocnost a jak se pozna? usa jsou nazyvany mocnosti, zrejme by ji prestali byt, kdyby si sbalili svych pet svestek a nechali blizky a stredni vychod byt. kdyby prestali jednostrane podporovat izrael. IMHO tim by udelali vic nez konfrontaci, myslim ze verejne mineni v mnoha statech protiteroristickeho paktu by to ocenilo a bylo by vstricnejsi
0/0
12.10.2001 13:38

jlm99@seznam.cz

Prevaha
To je taktika podle schematu - vypalim raketu za 100000$ zasahnu tri kozi chlivky, zabiju dve kozy a jednoho Afgance ..... , inu technologicka prevaha.
0/0
12.10.2001 12:43

Neumann

Kolik mrtvých nahlásil Taliban v souvislosti s genocidou vlastního obyvatelstva ???
Podporou organizace, která snad zosnovala nebo se alespoň přihlásila k útokům na USA z 11.9. nese přece zodpovědnost za tyto mrtvé sám Taliban.Režim, který systematicky vyvražďuje své obyvatelstvo, likviduje kulturní hodnoty vybudované svými vlastními předky, raději ukryje své bojovníky než civilní obyvatele by měl být sám cílem džihádu.Proč muslimové nevyhlásí svůj džihád proti těmto parazitům vlastní společnosti???? Obávám se, že pro běžného propagandou ovlivněného muslima je cenější lotr-muslim, než slušný človék jiného vyznání.Proto mám strach, že se zde skutečně může jednat o začátek války severu proti jihu.Z parchantů se stanou hrdinové, z chudáků bojovníci a každý, kdo nebude muslim bude pro ně prostě nepřítel, kterého je třeba zabít ???????
0/0
12.10.2001 12:32

jack

Re: Kolik mrtvých nahlásil Taliban v souvislosti s genocidou vlastního obyvatelstva ???
Přesně tak, jak zní novinové palcové titulky "Taliban hlásí stovky mrtvých" a podobné, tak to ve skutečnosti klidně může být tak, že z tohoto počtu 2 mrtví byli díky bombardování a zbytek je práce Talibanu.
0/0
12.10.2001 13:06

Otoman

bin Ládín-mučedník
Americké tajné služby taky zjistily, že bin Ládín často trpí na zaražený větry. A prej ho to fakt hrozně bolí...má s tim pěkný trable a často ho to mučí....proto ho v okolních muslimských zemích považují za mučedníka
0/0
12.10.2001 12:30

Otoman

Taliban používá přesně naváděné zbraně.
Bin Ládín vymyslel zničující taktiku, která totálně odrovná nepřátelské jednotky a přinese zásadní obrat v probíhajících bojích.Principem této převratné vojenské techniky bin Ládínových mudžahedínů je jejich zapálení pro svatou věc. Ve zvláštních výcvikových táborech jsou rozděleni do skupin po přibližně dvaceti vojácích, přičemž jeden z bojovníků má hodnost střelce a zbytek jednotky tvoří tzv. „naváděči“. Střelec je dobře ukryt v hornatém terénu a v případě, že se objeví nepřátelé, vysílá okamžitě navaděče, který pomocí skládacího metru a papírového terčíku s červenou šipkou zaměří protivníkovo nejcitlivější místo. Výhodou této metody je rychlost , moment překvapení a velmi dobrá mobilita, nevýhodou poměrně velká spotřeba navaděčů.
0/0
12.10.2001 12:26

Otoman

bin Ládín a natáčky
Já už jsem se o tom jednou zmiňoval, ale všimli jste si těch vyboulenin pod jeho turbanem ? Profláklo se totiž, že bin Ládín je transvestita a nosí pod turbanem natáčky. Spekuluje se o tom, jestli má takový ty umělohmotný a barevný, a nebo jestli je přeci jen víc konzervativní a nosí kovový přichycený klasickou sponkou. Jeden z jeho nejmenovaných spolubojovníků taky tvrdí, že občas mu zpod jeho hábitu vykouknou krajky. Nahrávaj tomu taky informace, že údajně prodělal plastickou operaci...nebyl spokojený se svými tradičními arabskými rysy a nechal si zúžit nos (podle vzoru M.Jacksona) a taky rozšířit rty. Spekuluje se i o tom, že nyní prodělává speciální hormonální léčbu vedenou tak, aby mu narostla pořádná prsa vybavená o masivní bradavky. Jeho velkým snem je totiž trojitý piercing bradavek velkými železnými kruhy tak, aby mohl mít kalašnikov neustále připraven v palebné pozici.
0/0
12.10.2001 12:10

panter

Přesné zbraně
O "přesnosti" amerických zbraní jsme se už přesvědčili v Jugoslávii. Ať z nás aspoň nedělají voly. A naše sdělovací prostředky jim to žerou. V žádné jiné televizi jsem neviděl tolik vlezdoprdelismu Americe jako v našich TV.
0/0
12.10.2001 12:04

tomas

Re: Přesné zbraně
Já bych řekl, že jejich přesnost je vysoká, není možné říci, že je 100%, to asi nikdy. Otázka je, zda pokud místo budovy A, identifikované jako vojenský cíl, zasáhne budovu B, která je civilní cíl, došlo kvůli nepřesnosti zbraně, nebo špatné identifikaci při zaměřování a odpalu. Víme, že většinou se zaměřuje pomocí jednotek, které cíl osvítí naváděcím paprskem, takže jestliže někam přijedou a vidí 20 stejných budov, tak která je pak školka a nemocnice? Zeptat se nepůjdou. V každém případě je to nehoráznost a nijak to ani nechci omlouvat, prostě jen zvedám ruku za to, aby se nehledala chyba jen v technice.
0/0
12.10.2001 12:13

usamabin

Re: Přesné zbraně
Ja myslim že v SFRJ byly ty zbraně dost přesný. Škoda že netrefily víc Jugošů.
0/0
12.10.2001 12:47

Hitler

Re: Přesné zbraně
A ty jsi lezl do prdele 40 roků sovětům, to ti nevadilo??
0/0
12.10.2001 14:40

kfe

Osvoboďte Afghánské ženy!
Pokud žije žena v oblastech kontrolovaných Talibanem - což je prakticky celá země -, nesmí chodit do školy, pracovat, chodit k lékaři, nesmí vycházet z domu bez doprovodu manžela. Dokonce nesmí ani při chůzi dělat příliš mnoho hluku, aby hlasitým našlapováním nevzbudila chtíč mužů. Když poruší zákon, může být ukamenována k smrti.
0/0
12.10.2001 11:57

tomas

Re: Osvoboďte Afghánské ženy!
Co na to říct? Je to ohavnost. Skoro nepředstavitelná. Nedávno jsem viděl na námi všemi tak milované TVNOVA reportáž právě z Afgánistánu. Osobně jsem si myslel, že tamní ženy jsou již více méně smířeny se svým osudem, až z tohoto materiálu jsem zjistil opak. Proti tomu se veškeré snahy našich "západních" feministek, které jsou nám chlapům někdy až k smíchu, blednou. Úsměv se jaxi vytrácí ze rtů. Koncentrační tábor po celý život. Zajímalo by mě, co by ti junáci v afgánských horách bez žen dělali. Prostě by se jednoho dne probudili v ryze mužské společnosti. To by jim ale asi vyhovovalo jen pokud by je nezačala bolet pravá ruka (omlouvám se slabším povahám za vulgaritu). Jen se divím, vždyť přeci všichni mají nebo měli matky. To k nim nic necítí nebo necítili? Možná je jejich maminky málo pohlavkovaly. Táta měl při mé výchově pravdu, škoda každé rány, která padne vedle.
0/0
12.10.2001 12:23

fffffffffffffff

fffffffffffffffff
Naivní , blbí :-))))to mnohé omlouvá. Argument nahrdit urážkou, smíchem, to je teda diskuse. :-))) ale aspoň mi čekáni na zubaře uteklo. A pak hurá na pivo :-)))
0/0
12.10.2001 11:57

tomas

Re: fffffffffffffffff
Teda, jen aby se ti v alkoholu nerozpustila plomba nebo korunka:)))) Jinak to pisu z cire zavisti, protoze jdu az vecer...
0/0
12.10.2001 12:04

Brumla

ano
Ano Mirku, to je to nejhorší a darebáci si mnou rukama.
0/0
12.10.2001 11:50

Mivek

Útok
Nejhorší na tom je, že na to doplácejí nevinní lidé.
0/0
12.10.2001 11:48

Jirka

Úroveň vašich příspěvků
Vidím, že dementi jsou všude na světě, tedy i u nás. Pokud si někdo neumí srovnat v hlavě skutečnost, že při jeho verbálním či psaném projevu platí určitá společenská pravidla, tak bych mu doporučoval se takových debat nezůčastňovat. Bohužel tito lidé, kteří kolem sebe chrlí své inteligentní názory, "cpou" se hamgurgry a coca-colou a mluví o hladovějících lidech nemají ani ponětí o tom,jaké nedozírné následky může mít 11.září pro naši civilizaci. Bohužel problém uspořádání světa, konflikt náboženství, nevzdělanost některých národů atd. je daleko hlubší (a musím říct že pro dementy asi těžko pochopitelný). Osobně si myslím, že současná situace je důsledek rozvoje západní civilizace v kontrastu s vývojem společenství ve zbývajících části světa. Jirka
0/0
12.10.2001 11:36

kfe

Re: Úroveň vašich příspěvků
Nechápu, jak se pozná, zda je nějaký příspěvek "od nás, nebo odevšad ze světa". A pak nechápu, co máš proti kole. Když nepiju pivo, je kola docela dobrá. A karbanátky (=hamburgery) je po dosetiletí socialistického československa i kapitalistické ČR nejoblíbenější jídlo ve školních jídelnách. Tak proč je spojovat s dementy.
0/0
12.10.2001 12:05

ed11

Re: Úroveň vašich příspěvků
Ale má to i pozitivní stránky. Názory v této (a jiných) diskusích velmi dobře zobrazují úroveň prostředí, ve kterém žijeme. Souhlasím s tím, že pozorujeme důsledky konfliktu mezi rozvojem západní civilizace a konzervací "středověku" (nemyslím to doslova) v mnoha jiných částech světa, ale nějak nevidím rozumnou cestu, jak to řešit. My můžeme stěží vnucovat svou kulturu lidem, kterým je cizí a kteří o ni nestojí, ale na druhé straně se musíme bránit těm projevům jejich kultury, které ohrožují naše životy a materiální hodnoty. Cestou vzájemné tolerance to asi nepůjde, protože nemá smysl diskutovat o tom, která z těchto kultur je tolerantnější. Ve všech západních zemích žijí mnohamiliónové islámské komunity, stavějí si mešity a západní demokracie jim poskytuje veškerá občanská práva, zatímco na druhé straně jsou souzeni humanitární pracovníci za podezření ze šíření křesťanství. My přitom uplatňujeme náš pohled na svět v prostředí, které se řídí jinými, pro nás nepochopitelnými principy. Klasickou ukázkou je poslední případ, kdy se Taliban snaží vybírat daň za vpuštění humanitárních zásilek potravin do Afgánistánu. Neboli ... jinak řečeno ... západ se snaží kompletně na své náklady zajistit, aby v Afgánistánu nevznikl hladomor, a místní "mocní" ještě chtějí, aby jim západ zaplatil za to, že to vůbec dovolí. Je to sice extrémní příklad, ale podobných příkladů by se našlo více. Svědčí to o jedné podstatné věci. Talibanu je úplně jedno, jestli jeho vlastní obyvatelstvo pomře nebo nepomře hladem. Z tohoto hlediska jsou zprávy Talibanu o civilních obětech bombardování úsměvnou propagandou. I kdyby totiž byly pravdivé (a při rozsahu bombardování se to nedá vyloučit), pak v porovnání s počtem lidí, kteří umírají na následky vlády Talibanu, je to jen kapka v moři. Nedovedu si ale představit, jak s kulturou, která se takto chová a uvažuje, zajistit koexistenci, která by nevedla k opakovaným konfliktům.
0/0
12.10.2001 13:11

Q

Re: Re: Úroveň vašich příspěvků
V podstate (az na par detailu) musim souhlasit. Ten taliban sou fakt nelidi. Uprimne - sou to vojacci. Stejne tak by to dopadlo, kdyby se vlada v nasi (nebo kterekoliv jine) zemi sverila armade. Byli to proste fanatikove, kteri dostali zbrane, aby dosahli moci a oni ji dosahli a nehodlali se spokojit s malem. Nelibi se mi to, ze konflikt kultur spojujes s talibanem. Taliban neni "kultura". Taliban je vladnouci trida v afgansistanu. Ta islamska kultura je uplne o necem jinym. Naopak hlasa pratelstvi a toleranci. Koneckoncu, at navstivis kteroukoliv islamskou zemi (kde zrovna nejsou ve valce s nekterou "vyspelou" zemi), lide te prijmou vrele a pratelsky, vetsinou nevahaji nasadit posledni zbytky sveho skromneho jidla jen a by te pohostili (par zemi jsem procestoval, takze mozna vim, vo co go). Taliban a jeho vlada je jen a pouze spatnym vykladem islamu (koneckoncu stejne tak byly krizacke valky a hony na carodejnice za dob krestanstvi, ze). Proto bych se neodvazoval mluvit o "zarizovani koexistence" s touhle kulturou. Jen mimochodem - s tim vnucovanim kultury - to je presne to, co se tedka vsemozne snazime delat.....
0/0
12.10.2001 16:13

Petr

Tak
Stále zde čtu, dezinform. škola za bolševika , a o tom, jak taliban lže. Jistě že lže, vždyť každý politický systém lhal a lhát bude, Ve lhaní není mezi amerikou ani afganistanem rozdíl. Pindy o přesnosti zbraní , no stačí číst co se píše na tomto provaidru, viz zasažená expozitura OSN, pindy o tom, jak je zničené letiště v Kabulu, ale bombarduje se toto letiště už pátej den a noc. Tak kde je ta přesnost ? NIkde, tak jak museli odvolat tvrzení , že protivzduš.obrana je grogy, protože není, tak je to se vším. Kdysi v rakouské TV to řekli naprosto přesně US - imperialism, Soviet-imperialism. Není mezi nima rozdíl, tak jak není rozdíl ve snaze každé politické strany si zabezpečit i mnohá další volební vítězství. Hernajs kdy se tento národ naučí počítat kupeckýma počtama ? Asi nikdy, a pak dobře nám tak. Díváte se někdo na ORF ? Nebo čtete jiné noviny než české ? Tak to zkuste a uvidíte, že svět není tak jedńobarevný.
0/0
12.10.2001 11:10

Shreem

Re: Tak
www.cnn.com Koukni se na tydle fotky a pak mozna zmenis nazor. Jinak poku nevidis rozdil mezi amerikou a afghanem tak si proste vul. Jinak se to napsat neda. Precti si projev Bushe, a projev Ladina, nebo tech jeho poskoku, kazdy soudny clovek hned pozna, kdo stoji na jake strane, ty ses proste asi nekde uprostred, jenomze proste na nejake uprostred tedka muzes zapomenout, iluze ze po 89 je na svete konecne mir a klid vzala za sve. tvoje neutralita by ladina moc nezajimala, a napichl by te na kul a nechal vyhnit na slunci.
0/0
12.10.2001 11:20

Petr

Re: Re: Tak
žasnu, tak aby nedošlo k omylu. 1. nikdy jsem neřekl a ani si nemyslím, že ladina není potřeba popravit, jako spoustu jiných lumpů. ad 2. projev Buše ? to jsou kecy jak z knihovny Marxismu Leninismu, dík, letos jsem už zvracel. Takovým kydům o dolaru od každého emerického dítěte. pchááá, ještě tu o kůzlátkách. ad.3 myslím, že pokud nebude většina lidí si schopna udělat vlastní pokud možno co nejobjektivnější názor tak nikdy pořádek nebude a bude možné lidi zmanipulovat, tak jak je zmanipuloval Taliban a další. Hloupého je vždy snažší zmanipulovat nemyslíš ? Pokud ne, pak sorry, boot error. A něco mezi ? Mezi čím ? mezi teroristickým útokem na New York? Mezi agresí na svrchovaný stát ? Pro ujasnění pojmů - co dělalo USA ve Vietnamu ? Obdobně co SSSR v Afganistanu. Jenže tu je rozdíl. Není problém historicky dokázat, že USA podporovali jižní část vietnamu při občanské válce, ale tato jižní část nebyla zvolena ve volbách. Charošáci podporovali Nadžibuláha, presidenta vzešlého z voleb. Bum do kebule, co ? A tak si vem juginu, a nebo maďarsko v 50. nebo českslovensko v 68. Stále si mocní dělají co se jim líbí a protože se vždy najde dost naivních, nebo možná vypočítavých, hloupých , nehodící se škrtni, lidí může to tak v těchto satelitních státech fungovat. QUI BONO ? To je motiv nic víc. Ale ty jsi jistě vzdělaný, zkušený, otrlý politolog, historik, Tobě to nemusím vysvětlovat, že ne ?
0/0
12.10.2001 11:31

Shreem

Re: Re: Re: Tak
dekuji za zlepseni nalady, muzes jeste neco hodit do placu?
0/0
12.10.2001 11:38

Iveta

Re: Re: Re: Re: Tak
No steeme jsi chudák, lituji Tě .
0/0
12.10.2001 11:46

Ort

Re: Re: Re: Re: Re: Tak
Děkujeme Ivetce za opravdu zajímavý příspěvek :-).
0/0
12.10.2001 11:55

Shreem

Re: Re: Re: Re: Re: Tak
ano, asi to je oboustranne.
0/0
12.10.2001 12:00

Brumla

Re: Re: Re: Re: Tak
A čemu se směješ ? Asi sám sobě, to co tak směšně se snažíš napada svoji logiku má, navíc si myslím něco podobné. Americký policajt, nebo každý jiný, který se neřídí mezinárodním právem je zločinec jako bin laden
0/0
12.10.2001 11:49





Najdete na iDNES.cz