Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Transportéru někdo ukradl v noci světla

Obrněnému transportéru, který armáda přistavila k ochraně Rádia Svobodná Evropa, kdosi odmontoval koncová světla. Policisté ani vojáci si přesto nemyslí, že to svědčí o nedbalém střežení důležitého objektu. Informaci o krádeži přinesl středeční deník Super. Podle zástupce velitele pozemních sil generála Jaroslava Jáska vypovídá krádež spíš o lidech, kteří světla zcizili, než o schopnostech armády.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Fantomas

zatarasy
JA BYCH SI CHTEL OBJEDNAT LIDI NA UKRADENI ZATARASU ABY KONECNE KURVA MOHLY AUTA PLYNULE PROJIZDET!!!!!!!!!!!!
0/0
12.10.2001 7:12

Vigo

Odpovědnost - vlastnost neznámá
Dokud se budou dít takovéhle věci a odpovědní lidé je budou takhle zametat pod koberec, budeme žít furt jak v Kocourkově.
0/0
11.10.2001 16:33

Dana

Hahaha
Je to k smichu ...
0/0
11.10.2001 13:09

wewerka

Úvaha
Ať mi nikdo z pánů generálů nevykládá, že velitel družstva nebo mužstva nebo co to je u rádia za jednotku, nechal bez dozoru bojovou - vojenskou techniku! To jako myslíte vážně?
0/0
11.10.2001 11:20

Michal

Poznámka2
To india: Za to jak má národ v oblibě svoji armádu, zcela určitě nemůže nikdo jiný, než armáda sama! Nebo, že by to způsobila Pučálkovic Amina?
0/0
11.10.2001 11:10

india

Re: Poznámka2
Jenomže armádo tvoří zase jenom občani. Pokud je ve společnosti stav jaký je, nemůže být armáda jiná. Devět z deseti lidí které znám má modrou knížku a jsou na to hrozně hrdí. Myslím že branné povědomí, má co do činění s občanskými ctnostmi. Pokud ale občani žádné nemají, nemohou to vyžadovat od armády. A ještě douška. Pokud by někoho zajímal stav ve vyspělých západních armádách, lze si přečíst knihu "Zrzku ty jsi blázen".
0/0
11.10.2001 11:33

Martin

Re: Re: Poznámka2
Armadu tvoi obcane, kteri ovsem nejsou svepravni, nybrz podlehaji rozkazum svych velitelu. Vzdyt i v Listine prav a svobod stoji, ze po dobu vykonu vojenske sluzby je obcan zbaven svych lidksych prav a tedy lidske dustojnosti. Tazke za to, ze armada je tak "oblibena" nemohou vami zminovani obcane, ale velenio armady a politici.
0/0
11.10.2001 15:03

agnostiker

Re: Poznámka2
Fascinuje mi jak vsichni mluvite o statu, statnich slozkach (parlament, armada, policije, autoridici, nemocnice , skolstvi) jako by jste nebyli take jejich soucasti , jejich primi ci neprimi tvoritele a ovlivnovatele. Jste intergralni slozkou tohoto statu , teto spolecnosti a proto nemluvte stale jen "oni". Jste jednou obcane se vsemi pravy a povinostmi, proto se jich take ujmete. To vsak nejde , dokud se kazdy stavi mimo komunitu !!!!!!! A pri tom se blbe chechta !!!!
0/0
11.10.2001 15:49

india

poznámka
Není snad na tomto mizerném světě národ, který by tak nenáviděl svoji armádu. Podle vašich příspěvků soudím, že vám musel někdo z armády dupat pobřiše a vy jste to stenografovali. Neznám armádu, která by po šedesáti letech mírové existence byla bojově připravená. Obecně platí, že mírové stavy jsou v případě války na odpis a pro plánování se počítá s tzv.1. a 2. výzvou.
0/0
11.10.2001 10:50

Tomáš

??
Trochu mě mrzí, jak se všichni navážíte do armády. Jak je možné, že o zmizelých světlech hned věděli novináři ? Když to vojáci zjistili, mohli v pohodě sehnat nová a namontovat je. A případným novinářům (opakuji případným, protože nevím, jak by si novinář mohl všimnout toho, že jednomu OT chybí světla) říci, že je odmontovali, protože je musí opravit (či něco jiného).
0/0
11.10.2001 10:48

Michal

Re: ??
Myslím Tomáši, že to nebude taková záhada. Prostě někdo z hecu ta světla odmontoval a pak dal echo novinářům. Vidíš na tom něco divného? Mohli si vozidla hlídat ale nehlídali. Tak sklidili úrodu. Terorista se s nima taky nebude mazlit.
0/0
11.10.2001 11:07

Tomáš

Re: Re: ??
Souhlasím, ale chtěl jsem tím říct, že si to nějaké noviny (či televize) objednaly, aby měli šťavnatou zprávu.
0/0
11.10.2001 11:28

MirO

Re: Re: Re: ??
Armáda je na tom zle (minimálně v mých očích) - ať udělá, co udělá, je to špatně. Špatná jsou ukradená světla, špatný by byl zastřelený, světla kradoucí poberta. Co s tím? Vykašlat se na základďáky, zeštíhlit, zprofesionalizovat.
0/0
11.10.2001 11:59

Roman

Přiznání chyby
Opět klasika. Armáda, policie ani zodpovědní politici nepřiznají chybu. Vše je podle nich OK, chyba je v senzacechtivých novinářích. To je ovšem nesmysl. Kauzu s s nepojízdným vrakem nechme stranou, o té už bylo napsáno dost. Ale jak si armáda může nechat ukrást u jednoho z nejstřeženějších míst v celé naší republice zadní světla z obrněného transportéru, to vážně nechápu. Je to jasná chyba těch strážců. Buď spali nebo čuměli na hvězdičky. Obojí je špatně. Kdyby tam šel terorista a položil tam výbušninu, ani by si ho nikdo nevšimnul. K čemu to pak celé je?
0/0
11.10.2001 10:35

Misa Starepole

Re: Přiznání chyby
Naprosty souhlas. Az tem "ostrym hochum" nekdo Z RAMENE slohne kver, jsem zvedav, jestli za to budou opet moct novinari a jak se k tomu zodpovedni budou vyjadrovat. Na druhou stranu budme radi, ze aspon ta armada vyviji minimalni aktivity a doufam, ze za ty svetla dostal nekdo poradny kartac. A ze tam OTecka stoji "jenom" jako zabrany, to je trapny argument, protoze na odklizeni tech par tun zeleza z cesty pripadnym teroristum staci velmi malo semtexu. Ze ho tam nebude problem umistit, si vcera prave nekdo vyzkousel...
0/0
11.10.2001 11:34

Martin

nechtel bych tedy,
aby nekdy doslo k situaci, ze by nas takovato armada musela chranit.
0/0
11.10.2001 10:29

jlm99@seznam.cz

Homolkovi
.... do svestek nevydrzi, on uz ani tu kozu neuhlida .....
0/0
11.10.2001 10:26

USAma bin Ladin

Světla
Ty lampy jsem ukrad já, abych si moh na ty amíky pořádně posvítit. Byla to součást mojí odvety. ČAU
0/0
11.10.2001 10:23

Michala

DOTAZ
Pane generále, proč posílá armáda vraky po dálnici v pátek odpoledne až z Hodonína po vlastní ose?
0/0
11.10.2001 9:59

romadur

Znáte poručíka Duba ze Švejka?
Jasně jako vždy je to v pořádku! Jsem opravdu rád a dokonce uklidněn - tak ona se armáda takto efektivně rozhodla vypořádat s vraky. Chytré - přijde policie, nalepí plakátek vyzývající k odstranění vraku a když vojáci neuposlechnou tak na náklady města Prahy bude vrak odtažen a sešrotován... Pane generále, smekám, takový pitomec jako jste Vy, nebyl ani pověstný poručík Dub ze Švejka!
0/0
11.10.2001 9:50

marteen

Třeba ta světla jen v nějakém útvaru chyběla
Třeba nešlo prvoplánově o recesi. Třeba v autoparku nějakého útvaru, na nějakém OT tato světla chyběla, protože nejsou náhradní díly, ale technika, i když nejezdí, musí být v autoparku dle předpisů, ber kde ber (byl jsem technik roty, tak mluvím z vlastní zkušenosti) a tak se vzájemně kradou díly z techniky mezi rotami přímo v útvaru. No a třeba už nebylo kde krást v útvaru a to OT před radiem tam stálo tak opuštěně, stejně určené do šrotu :)))
0/0
11.10.2001 9:43

starej Jedklička

sběrné suroviny
dnes ráno ten transportér někdo přivezl k nám do sběrných surovin... určitě tam ještě stojí? neměl jsem takhle po ránu v kase peníze za 13 tun šrotu, tak jel dál...
0/0
11.10.2001 9:17

Mi.Chal.

pustte si nekdy Kiss98
Pokud jste z Prahy nebo okoli, tak taky neni spatny rano (nekdy po sedmy, spis tak v pul osmy) poslouchat radio Kiss 98 FM - pousteji tam jakehosi zpravodaje z Tadzikistanu (nebo odkud) a reaguji na udalosti z predchozich dnu. Treba dneska tam rikali neco ve smyslu, ze obrnene transportery, ktere poslala armada branit nevim co, jim pres noc rozebrali bezdomovci a odnesli do sberu. Zustal tam jenom podvozek, jelikoz bezdomovce chytla kyla, takze ho armada jako rovnocenneho soupere mohla zneskodnit...
0/0
11.10.2001 9:14

Alois

Novinari jsou zumpa (to same plati pro ty kteri jim zerou jejich sracky)
Jestlize ty transportery tam jsou jako zataras tak je uplne jedno v jakem jsou technickem stavu. Co se tyce ukradenych svetel, budte radi ze v Cesku je tak benevolnetni situace, v Americe by vas nejakej zfanatizovanej vojak na miste zastrelil. Media si vyrabej srackovity kauzy a lidi jim to zerou i s navijakem. Kdyz si jen vzpomenu kolik lid byli schopni zblbnout ty lidi s Dekujeme odejdete nebo ty sraci z CT je to k placi. Pouzijte vlastni rozum (jestli nejaky mate) a ne sracky ktere vam predklada novinarska zumpa.
0/0
11.10.2001 9:08

Idaniela

Re: Novinari ......
Aloisi - tvůj slovník je opravdu brilantní. Zkus také ty někdy použít hlavu a vyjadřovat se jako dospělý člověk. Možná také konzumuj méně alkoholu nebo marjánky? A nyní malý logický úkol. Zkus vymyslet, proč armáda poslala starou, vyřazenou techniku do Prahy až z Hodonína po vlaszní ose a po dálnici?! :o)
0/0
11.10.2001 9:46

Pavel

Re: Novinari jsou zumpa (to same plati pro ty kteri jim zerou jejich sracky)
Nejsem rád, že v Čechách je tak benevolentní situace. Přál bych si žít v zemi, kde by zloděj při pokusu ukrást světla z vojenské techniky střežící ohrožený objekt byl chycen a zavřen, a kdyby se postavil na odpor nebo se snažil něco vytáhnout z kapsy, tak třeba i zastřelen. Neboť KRÁST SE NEMÁ a v takovéto situaci zvláště. Je to hyenismus nebo klukovina, rozlišit se to dá podle věku a podle výpovědi pachatele.
0/0
11.10.2001 11:11

Honza

Mozna army zvolila strategii umlatit teroristy smichem!
Vypada to tak, ze kdyby se tam sesel hloucek teroristu jen si sednout naprosti a jen se budou koukat, tak se umlati smichy. A tak me napada, ze mozna nase armada prozrela a uvedomila si, ze nedokaze se branit zbranemi a tak zvolili taktiku branit se humorem. To proste rozesmejete teroristu a on cim vic se diva na tyhle akce tim vic se smeje a pak ho klepne pepka. Je to novy typ zbrani hromadneho niceni a pusobi vsude po svete. Mozna by za to nekomu z army meli dat nobelovku, jako za novou a humanni zbran.
0/0
11.10.2001 8:47

zdeněk

transportér
Možná to bylo to jediné, co na transportéru fungovalo a ještě to ukradli...!
0/0
11.10.2001 8:38

Kasi

A co cely transporter
Transportery jsou rozmisteny okolo budovy Svobedne Evropy z obavy, aby do ni nekdo nenajel s nejakym tezkym nakladnim autem, ktere by asi vezlo bombu. Pokud ostraha transporteru neni pro armadu, dle slov jejich predstavitelu dulezita, treba by slo ukrast cely stroj, a pokud by se podarilo (coz asi vzhledem k technickemu stavu neni jiste) rozjet tento 13ti tunovy kolos na jeho max. rychlost a narazit do budovy, tak by urcite proniknul dost daleko. Opet se ukazuje prakticka nepouzitelnost armady, bylo by lepe prenechat ostrahu nejakemu spolku historicke voj. techniky, urcite by na misto dojeli a stroje si ohlidali :-)
0/0
11.10.2001 8:19

wewerka

Nežerte bulvár, břídilové
Zamyslete se nad sebou, žerete bulvární slinty, stejně si tu objednal Super, posuzovat armádu podle slintů bulváru svědčí spíš o vaší mentální zaostalosti než o čemkoliv jiném. Sorry, ale pokud si myslíte, že největším problémem současné doby je odmontovaný světlo, tak jděte do prdele...
0/0
11.10.2001 7:15

Petr

Re: Nežerte bulvár, břídilové - UBOŽÁKU ...
... nauč se mluvit spisovně a palk piš tam, kde to čtou lidi, ubožáku!!! A víš, o co tady v tomto případě jde? O princip ...
0/0
11.10.2001 8:07

Baret

Re: Re: Nežerte bulvár, břídilové - UBOŽÁKU ...
a o jakej prosimte?
0/0
11.10.2001 8:46

Honza

Re: Re: Re: Nežerte bulvár, břídilové - UBOŽÁKU ...
Kdyz jste nepochopil co kolega pred vami myslel za princip, tak to je skoda, je k tomu jen malicko IQ a neni to zas tak slozity test ;)
0/0
11.10.2001 9:00

Tom

Re: Re: Re: Re: Nežerte bulvár, břídilové - UBOŽÁKU ...
Svedci to predevsim o mentalite ceskeho naroda.
0/0
11.10.2001 12:51

No war

Re: Re: Re: Nežerte bulvár, břídilové - UBOŽÁKU ...
No například že armáda, která není schopna "ochránit" ani světla na transportéru by neměla být připuštěna k ochraně státu, natožpak posílána do zahraničí, kde by podobný případ byl ještě větší ostuda.
0/0
11.10.2001 9:15

wewerka

Re: Než .....
Promiňte - zapoměla jsem se představit: major Wewerka - v záloze
0/0
11.10.2001 11:13

carodej

TO UZ neni k smichu , spise k placi .
CO kdyz priste nekdo ukradne celou "BUDOVU"
0/0
11.10.2001 7:11

Petr J.

Cimrman!?
Tak vam tak serfuju na webu a co nenajdu! Cimrman dot kom! Jezis, to neni Smoljak&Sverak, ale iDNES.cz! Uz jsem se dlouho takhle nezasmal. To mi nerikejte, ze ten clanek neni vymyslenej. (Rozto)mila redakce, jeste jednou si ten clanek po sobe prectete a supky s nim do sekce "humor"... (trocha humoru o vazne veci nekdy neskodi, sorry)
0/0
11.10.2001 6:47

Petr

.......
Jdu spát!Už moc se těším na příspěvky!Díky předem
0/0
11.10.2001 6:25

Ders, Praha

Obrana rádia SE
"Podle zástupce velitele pozemních sil generála Jaroslava Jáska vypovídá krádež spíš o lidech, kteří světla zcizili, než o schopnostech armády..." Myslím, že tomu, kdo to ukradl, nešlo světla (a i kdyby), ale o to, aby ukázal právě ty zmiňované schopnosti armády a její organizace (to hlavně). Nevím, k čemu jsou transportéry bez posádky, "pohozené" u rádia SE. Vysvětlení, že jako zátaras, se mi zdá poněkud podivné ( diversant asi přijede tankem pod rouškou tmy). Hlavně když je to alespoň někomu jasné a "umí" to zdůvodnit. Krádež tohoto typu je skutečně maličkost z hlediska hmotného, ale rozhodně nepřidá na již (nejen) touto akcí hodně pošramocené pověsti armády ČR.
0/0
11.10.2001 6:17

kadison

jo jo
Armada me v posleni dobe fakt dost pobavila. Zda se me, ze vojaci jsou v radiu na hovno.
0/0
11.10.2001 3:49

wewerka

Re: jo jo
Řadoví vojáci jsou v tom dost nevinně. Odpovědní jsou jejich velitelé. To je banda idiotů! Takovej vůl tě pošle na smrt zcela zbytečně - třeba i omylem.
0/0
11.10.2001 11:17

Urayama

Smát se či brečet ?
Za slova , kterými si dovolil komentovat krádež světel pan "guma" Jásek, by snad už mohl být soudně stíhán. Já bych ho však raději nakopal do řiti. Až tam příště někdo namontuje krabičku se semtexem ,místo aby něco odmontovával, bude to taky vypovídat o těchto lidech? Kdy už konečně naše slavná armáda ukončí tuhle nechutnou frašku? /frašku s "R" ne s "L" pane Jásek/
0/0
11.10.2001 2:06

Ondrej Moravec

souhrn za 2 mesice
To je všechno jak ze Sorry. Když pominu tu tragedii, že to nějaký pilot narval stihačkou do země, tak pak bylo ukradeno z vojenského prostoru auto s troskami, pak vypadne armádě z vrtulníku čtyřhlavňový kulomet a nakonec ty světla z OTček u rádia. Teď už jenom chybí, aby generálu Šedivému (velmi si ho vážím) někdo ukradnul na tiskovce pecky z ramen :o)
0/0
11.10.2001 2:04

Tomas M.

:-))))
Boze to je svekovismus. Jasne ze nejde o nejaka pitoma svetla za 500, ale o ostudu kterou si urizli. Tvrdi se ze "nejstrezenejsi misto v CR" a oni tam klidne ukradnou svetla z obrneneho transporteru ktery je tam na ochranu. Je jasne ze kradez byla recese, ale kdovi jak to budou brat jini, znate tu jak chodi trpaslicek kolem sveta a rika "ja jsem maly trpaslicek, mam lopaticku a kyblicek, dejte par drobnych", prijde do CR a spusti "ja jsem maly trpaslicek, mam lopaticku a ... kurna nekdo mi slohnul kyblicek..." :((
0/0
11.10.2001 1:21

monty system

hmm
ja se muzu jenom "smat"... :-(
0/0
11.10.2001 0:46





Najdete na iDNES.cz