Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Americe se nelíbí katarská televize

Představitele Spojených států amerických znepokojují zprávy ve vysílání katarské televize Al-Džazíra. Médium, které vlastní katarská vláda, je prakticky jediným kanálem, kterým na veřejnost proudí prohlášení teroristické organizace Al-Kajda. Právě za odvysílání rozhovorů s vůdcem teroristů Usámou bin Ládinem si stanice vysloužila veřejné pokárání od amerického ministerstva zahraničí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jaroslav Polanský

Ne propagandě!
Souhlasím, že svoboda slova je důležitá, ale kritici pokárání C. Powella nechť si uvědomí toto: Al-Džazíra působí především v arabských zemích, kde, jak se mnou všichni budete souhlasit, je pro explozivně burcující myšlenky bin Ládina více porozumění a tudíž i větší riziko, že jim obyvatelstvo bude naslouchat a osvojí si je. Proto by se USA měly snažit bin Ládina a Talibán vůbec co do promlouvání k světu co nejvíce izolovat.
0/0
15.10.2001 11:13

PC

Katarska televize ....
Katarska televize si muze vysilat, co chce. Je tu suverenni zeme a jako takova, nese zodpovednost za sve ciny..
0/0
14.10.2001 16:12

Honza

Svoboda projevu vždy až na prvním místě.
Líbi se mi, jak USA podporují tolik proklamovanou svobodu projevu. Když se někdo odváží uveřejnit jiné zprávy typu židoTV CNN, tak je hned radikál a terorista. Viz nový případ katarské TV, stejné to bylo v Jugoslávii a bude to tak ve všech zemích, které se USA někdy v budoucnu postaví. Jenom doufám, že to jednou nebude ČR... Nechci se dočkat raket na Pražském hradě s odůvodněním, že to je jasný vojenský cíl, protože tam má kasárna hradní stráž. To není legrace ...
0/0
11.10.2001 13:07

Gesce

Re: Svoboda projevu vždy až na prvním místě.
źidoTV CNN? Inu komu není z hůry dáno... Viď arabHonzo
0/0
12.10.2001 10:58

PC

Re: Re: Svoboda projevu vždy až na prvním místě.
CNN je dost doleva a jejich zpravy jsou obcas proarabske...Nevim, odkud se vzal ten nazev zidoTV....
0/0
14.10.2001 16:17

Demosthenes

Re Foo//
Asi jsem take terorista,, sleduji totiz i media ,ktera nechvali exekutiva USA,necenzurovala totiz co se hodilo do kramu.... ach ta demokracie.
0/0
11.10.2001 11:54

joji

Usama Bin Ladin podruhe
tentokrate ze serveru Neviditelny pes: Bůh budiž pochválen a prosme ho o pomoc a odpuštění. Utíkáme se k Pánu před naší špatností a zlem. Ten koho Bůh vede dobře je veden, avšak ten, kdo se od Boha odvrátí, ten nenalezne ochránce jenž by ho zavedl na správnou cestu. Dím že není Boha kromě Boha a Muhammad je jeho služebník a Prorok. Bůh všemohoucí udeřil Spojené státy v jejich nejzranitelnějším bodě. Zničil jejich největší budovy. Bůh budiž pochválen. Takové jsou Spojené státy. Jsou plny hrůzy od jejich severu k jihu a jejich východu k západu. Bůh budiž pochválen. To co Spojené státy okusily dnes je pouhá maličkost ve srovnání s tím, co jsme museli okoušet po desítky let. Náš národ okoušel toto ponížení a pohrdání po více než 80 let. Jeho synové byli zabíjeni, jejich krev prolévána, na svatá místa bylo útočeno a nepožíval takové vlády, jakou předepsal Bůh. Přesto všechno nikdo nedbal. Poté Bůh všemohoucí úspěšně shromáždil skupinu muslimů, předbojovníku islámu, a umožnil jim zasáhnout Spojené státy. Prosím Boha všemohoucího, aby je k sobě pozvedl a uvedl je do ráje. Jenom on to může učinit. Celý svět vykřikl, když vzali pod ochranu utlačené syny, bratry a sestry v Palestině a mnoha islámských zemích. Vykřikli nevěřící a spolu s nimi pokrytci. Až dosud zemřel v Iráku milion iráckých dětí, přestože se ničeho zlého nedopustily. Přesto jsme nikde ve světě neslyšeli slovo odsouzení nebo fatwu od předáků ulema (shromáždění muslimsých učenců). Izraelské tanky a obrněnce také vnášejí zkázu do Palestiny v Jeninu, Mamaláhu, Rafahu, Beit Jala a dalších islámsých městech a nikdo nepozvedne hlas a nic neučiní. Ale jakmile meč dopadne po 80 letech na Spojené státy, pokrytectví zvedne hlavu a naříká nad smrtí oněch vrahů kteří prolili krev a pošpinili čest a svatá místa muslimů. To nejmenší co o nich lze říci je to, že jsou morálně zavrženíhodní. Vyznávali klam, podporovali násilí na obětech a útlak nevinných dětí. Kéž je stihne boží msta jež jim náleží. Toto prohlašuji jasně a výslovně. V důsledku této události a poté, co promluvili nejvyšší představitelé USA počínaje Bushem, hlavou neveřících světa a všech kdož ho podporují, každý muslim si musí pospíšit k obraně víry. Přišli v pýše se svými muži a koňmi a strhli proti nám dokonce i ty země, které náleží k islámu. Přišli aby napadli tu skupinu lidí, kteří se přihlásili k víře v Boha a odmítli opustit jejich víru. Přišli, aby zničili islám ve jménu terorismu. Statisíce lidí, starých i mladých, byly zabity v nejvzdálenějším koutě světa, v Japonsku. (Podle nicch) nejde o zločin, ale o námět k diskusi. Bombardovali Irák a je to pro ně námět k diskusi. Ale když tucet jejich lidí byl zabit v Nairobi a Dar es Salaamu, Afghánistánu a Iráku, všichni pokrytci jak jeden muž se postavili za hlavu nevěřících, za Hubala (modla vzývaná pohany před příchodem islámu našeho věku - jmenovitě za Ameriku a její stoupence. Tyto události rozdělily celý svět na dvě oblasti - jedna náleží víře bez pokrytectví a druhá patří k neveřícím, před nimiž, jak doufáme, nás ochrání Bůh. Věry víry a změny zaduly, aby odvály faleš z (Arabského) poloostrova Proroka Muhammada, kéž ho Boží požehnání provází. Pokud jde o Spojené státy, říkám jim a jejich lidu: přísahám při Bohu všemohoucímu než pozvedl nebesa aniž je mu třeba sloupů, že Spojené státy ani kdokoli kdo ve Spojených státech žije se nebude těšit klidu, dokud klid nezavládne v Palestině a dokud armády nevěřících neopustí zemi Muhammadovu, kéž je s ním boží mír a požehnání. Velký je Bůh, velká je sláva islámu. Nechť je Boží mír, milost a požehnání s vámi všemi. Neoficiální překlad z angličtiny - viz BBC
0/0
11.10.2001 5:54

joji

UBL
Nize uvedena citace je preklad prohlaseni U.B.Ladina (nepisu ho sem kvuli souhlasu - nesouhlasim s nim, ale nemyslim si, ze je potreba zamlcovat, jaka sdeleni U.Ladin arabum predava)-okopirovano ze serveru www.blisty.cz "Existuje jen jeden Buh, verim jen v proroka Mohameda. Ted byla Amerika zasazena vsemocnym Bohem na jednom ze svych nejdulezitejsich organu a jeji nejslavnejsi budovy byly zniceny. Je to zasluha Boha a patri mu za to dik. Amerika byla naplnena hruzou od severu k jihu a od vychodu k zapadu a diky Bohu to, co nyni Amerika zakousi, je jen odvar toho, co jsme zakusili my. Nas islamsky narod zakousi totez vice nez 80 let, ponizeni a hanbu, jeho synove jsou zabijeni a jejich krev prolevana, jeho svatyne jsou zneuctivany. Buh pozehnal skupine muslimu jdoucich v predvoji, v prvni linii islamu, a poveril je znicenim Ameriky. At je Buh ochranuje a prideli jim nejvyssi misto v nebi, protoze On je ten, kdo to muze udelat a je k tomu opravneny. Kdyz se oni postavili na obranu svych slabych deti, svych bratru a sester v Palestine a dalsich muslimskych zemich, cely svet se ocitl ve zmatku, neverici byli nasledovani pokrytci. Milion nevinnych deti v tomto okamziku, kdy mluvime, umira v Iraku, aniz se cimkoli provinily. Neslysime zadne odsouzeni, neslysime zadny vynos dedicnych vladcu. V techto dnech izraelske tanky radi po cele Palestine, v Ramallahu, Rafahu a v Bajt Dzala a v mnoha dalsich oblastech zeme islamu a my neslysime nikoho, kdo by proti tomu pozvedl svuj hlas nebo by reagoval. Ale kdyz mec po 80 letech dopadl na Ameriku, pokrytectvi zvedlo vysoko hlavu a truchlilo nad temi zabijaky, kteri si zahravali s krvi, cti a posvatnymi pravy muslimu. To nejmensi, co lze rici o techto pokrytcich, je, ze jsou to odpadlici, kteri se vydali nespravnou cestou. Podporovali reznika proti obeti, utiskovatele proti nevinnemu diteti. Nalezam utociste pred nimi v Bohu a zadam jej, abychom je mohli videt v tom, co si zaslouzi. Rikam, ze tato zalezitost je velmi jasna. Kazdy muslim by mel bojovat za sve nabozenstvi po teto udalosti, pote, co vysoce postaveni predstavitele ve Spojenych statech americkych pocinaje mezinarodnim vudcem nevericich, Georgem Bushem a jeho zamestnanci, kteri se jali projevovat marnivost se svymi muzi a konmi, ti, kdo dokonce postavili zeme verici v islam proti nam - skupine, ktera se uchylila k Bohu, k Vsemocnemu, skupine, ktera odmita byt podrobena ve svem nabozenstvi. Oni (Amerika) rikaji svetu lzi, jako ze bojuji proti terorismu. V zemi na druhem konci sveta, v Japonsku, statisice lidi, mladych i starych, byly zabity, a oni tvrdi, ze to neni svetovy zlocin. Pro ne to neni jasna vec. V Iraku bylo zabito milion deti, a pro ne to neni jasna vec. Ale kdyz o neco vice nez deset lidi bylo zabito v Nairobi a v Daresalamu, Afghanistan a Irak byly bombardovany a za mezinarodni hlavou nevericich, symbolem pohanstvi moderniho sveta, Amerikou a jejimi spojenci, stalo pokrytectvi. Rikam jim, ze tyto udalosti rozdelily svet na dva tabory, tabor vericich a tabor nevericich. At nas i vas Buh pred nimi chrani. Kazdy muslim musi povstat na obranu sveho nabozenstvi. Vane vitr viry a vitr zmeny, ktery odstrani zlo z Muhammadova poloostrova, pokoj jemu. Pokud jde o Ameriku, reknu ji a jejimu lidu par slov: "Prisaham pred Bohem, ze Amerika nebude zit v klidu, dokud v Palestine nezavladne klid a dokud armada nevericich neopusti zemi Muhammadovu, pokoj jemu. Buh je preveliky a slava islamu."
0/0
11.10.2001 3:37

joji

Svoboda slova
Myslim, ze Katarska televize se snazi byt objektivni, dukazem toho je, ze prostor dostavaji obe strany toho konfliktu. Navic v Kataru se od vcerejska sesli predstavitele vsech muslimskych statu, aby se dohodli, jak celou krizi vyresit. Takze Katar je v soucasnosti, podle me, jedna z mala rozumnych zemi, ktera nepodlehla valecnemu silenstvi. Na obranu USA chci uvest, ze ackoliv jeji predstavitele v cele s G.Bushem (jehoz projevy jsou o dost ubozejsi nez projev U.B.Ladina - to je vsak pouze dukaz o nizsi inteligenci, nikoliv o uslechtilosti cilu) nedelaji zrovna cest Americe, tak svoboda projevu v Americe zas tak potlacovana neni. Dnes jsem sledoval zpravy na ABC s Peterem Jenningsem, ktery se jednoho predstavitele Pentagonu zeptal v primem prenosu, jakto, ze po 3 dnech bombardovani, Pentagon poskytl mediim pouhe 3 fotografie (doplnil to jeste: je to kvuli tomu, ze se teprve ted snazi zjistit co vlastne zasahl (zkuste si vsimnout te ironie, za kterou by jakehokoliv moderatora televizni stanice u nas v CR ukamenovali) nebo nechce ty vysledky bombardovani zatim sdelovat verejnosti). Myslim, ze tahle otazka by v pripade jednostranne zamereneho vysilani nikdy nemohla zaznit. Co se tyka projevu U.B.Ladina odvysilaneho Katarskou televizi, muzete mi nekdo sdelit, ktere medium ho poskytlo verejnosti v plnem zneni (to jest preklad toho, co Bin Ladin skutecne rekl). Osobne jsem toto zneni nasel pouze na internetovem zpravodajskem serveru www.blisty.cz . To, ze v oficialnich mediich se objevilo pouze tvrzeni, ze se priznal (coz udelal velmi neprimo) k utokum na WTC, a ze vyhlasuje valku USA. A tato oficialni media taktne pomlcela o fazi, ve ktere vysvetluje sve pohnutky a klade si podminky. Toto zkresleni daneho projevu, ktery se vsak vytecne hodi k rozestvani jeste vetsiho poctu Americanu vuci muslimum (z teroristu se za mesic stal cely Taliban, odskace to temer cely Afganistan, a americti generalove si uz brousi zuby na Irak, a chystaji se i na dalsi staty), tedy to zkresleni je podle me projevem demagogie a necim, co me osobne varuje pred prilisnym optimismem, a pred bezhlavou podporou americke odvety. Je mi smutno, kdyz predstavitele vlady, kterou jsem volil, nejsou schopni sami posoudit dostupna fakta a informace a bezhlave slibuji poslusnost americe a mainstreamova media ji za to jeste chvali (ackoliv predtim tem samym mediim vadil kazdy krok teto vlady). Zkousel jsem vyprovokovat diskusi na foru k clanku o vyhlaseni dzihadu mluvcim Al-Kajdy, ale misto argumentu a nejakych informaci se mi dostalo prezdivek (Muslim, "mirovy stvac" apod.)Proto jsem nesmirne stasten, kdyz na tomto foru ctu tolik reakci, se kterymi souhlasim. Zase chvilku hrdy na to, ze jsem Cech. Slunce v dusi vsem!
0/0
11.10.2001 2:49

duncan

americe se nelibi katarska televize
protoze zustala zati jedina co vysila pravdu jinac i tady se daly sledovat cizi stanice a v new yorku se uz nedaji chytit a sai zamerne!!takze jsme tady odkazani pouze na CNN a to je coz neni tajemstvi podporovano a financovano zidovskymi zbohatliky v new yorku!!kteri take slavily pad WTC kazdy rozumny clovek tady se pohybujici vi o cem je rec a ne se nechat unaset CNN ktera kdyby zacala vysilat obektivne tak by ji zavrely !!!a lidi zde by prisli na to co se stalo jsem zvedav kdy zatoci usa s izraelskyma teroristy jsem pro potirani teroru ale sevsim vsudy ne pouze s tema kteri nepodporujou vladu usa a financuji nejvetsi mesto v americe nikde se nedoctete kolik jich tady je a co zde delaji italska mafie co tu pusobila je jenom odvar z nich tady
0/0
10.10.2001 18:58

Tomas

Re: americe se nelibi katarska televize
Jeste jsi mohl zacit Heilovat-s takovouhle prorazil Hitler,proc ne ty,co?
0/0
10.10.2001 22:38

geo

Re: Re: americe se nelibi katarska televize
To je ovšem Tomáši demagogie. Židé a stát Izrael jsou nekritizovatelní? Proč a nač ? Možná, že kdyby terorista Amir nezavraždil Rabina a k moci se záměrnou provokací na chrámové hoře neprodral "jestřáb" Šaron (který by měl sedět za to, co udělal v Libanonu v Haagu na jedné cele s Miloševičem - což mu ostatně hrozilo, pokud by zavítal do Spojeného království), kdyby USA - jakožto prostředník "mírového procesu" byly opravdu nestranné a zásada sebeurčení byla zachována padni komu padni, třeba by terorismus ztratil půdu pod nohama. Věci na světě nejsou nikdy černobílé - a schematické myšlení a "labeling" jsou cestou do pekel. Kdo ztratí schopnost sebereflexe, propadne skleróze a ustoupí životaschopnějším ... Výšeuvedené NENÍ antisemitismus -naopak - alespoň tak, jak ten termín chápu.
0/0
13.10.2001 14:37

mcduncan

amerika
protoze zustala zati jedina co vysila pravdu jinac i tady se daly sledovat cizi stanice a v new yorku se uz nedaji chytit a sai zamerne!!takze jsme tady odkazani pouze na CNN a to je coz neni tajemstvi podporovano a financovano zidovskymi zbohatliky v new yorku!!kteri take slavily pad WTC kazdy rozumny clovek tady se pohybujici vi o cem je rec a ne se nechat unaset CNN ktera kdyby zacala vysilat obektivne tak by ji zavrely !!!a lidi zde by prisli na to co se stalo jsem zvedav kdy zatoci usa s izraelskyma teroristy jsem pro potirani teroru ale sevsim vsudy ne pouze s tema kteri nepodporujou vladu usa a financuji nejvetsi mesto v americe nikde se nedoctete kolik jich tady je a co zde delaji italska mafie co tu pusobila je jenom odvar z nich tady
0/0
10.10.2001 18:55

Demosthenes

Re Clanek z Respektu (Foo...)
Ten clanek vystihuje skutecnost dost dobre.Ta televize prolomila nemyslitelne tabu blizkeho vychodu.. a to verejnou kritiku autorit bez CENZURY .. Mas smulu ze nerozumis , prima kritika arabskych hlav statu radovymi obcany i OPOZICI! Bylo neco uplne nemyslitelneho ,,zabery jak demonstranti pali diktatory jakbysmet ,, Ten clanek si opravdu prectete //!! http://csla.negercity.cz/aljazeera.htm
0/0
10.10.2001 14:04

foo

Re: Re Clanek z Respektu (Foo...)
ty budes taky asi nakej arabskej terrorista :)))))
0/0
10.10.2001 14:49

ziza

Re: Re Clanek z Respektu (Foo...)
Četl jsem. No a co? Kdo je Kateřina Levá? Neplatěji ji náhodou lidi z tý stanice? Že do nepravostí tam někdo rázně tepe? A co když jsou to pseudonepravosti? Nic ve vesmíru není úplně černý a nic není úplně bílý. Asi z toho má majitel tý stanice docela slušnej bussines, když konkurence vysílá jen samý koniny, jo, neviděl jsem, ale tak to nejspíš bude.
0/0
10.10.2001 16:42

foo

Re: Re: Re Clanek z Respektu (Foo...)
jsi genius. ale nemyslis, ze stejnou logikou by slo vyvratit naprosto jakekoli tvrzeni???
0/0
10.10.2001 18:25

foo

clanek z respektu o al-jazeera
tady na ty adrese: http://csla.negercity.cz/aljazeera.htm at dou americani fak doprdele a to hodne rychle...... (to samy samozrejme plati i pro ty nase spoluobcany, kery utrpeli uraz mozku po uderu padajicim wtc) btw, predevcirem jsem na al jazeeru koukal (je chytatelna i u nas pres digitalni satelitni prijimac)... rozumet sice neni ani slovo, ale skladba zprav mi prisla velice objektivni.... narozdil vod cnn, ktera chvilema pripomina cs. filmovy tydennik z roku 1951
0/0
10.10.2001 13:44

Misu

Rozumíme si?
Vy, co zde píšete, rozumíte arabsky? Rozumíte tak, abyste pochopili, co vlastne Al Jazeera prezentuje? Pokud ano, pak právě Vás hledá pan Gross na tlumočení a překladatelské služby. Kdo se chce trochu přiblížit J. bondovi, ať tam spěchá. Moje manželka je Arabka, takže mi překládá a musím říci, že Al Jazeera JE OBJEKTIVNÍ, dává prostor oběma stranám. Demokracie znamená mimo jiné: Nesouhlasím s Vaším názorem, ael udělám vše pro to, abyste jej mohl hlásit. Pokud někoho napadne, že demokracie se pro lidstvo obecně moc nehodí, musím souhlasit... PS.:Jo, a přihlášku Grossovi už manželka poslala...8-)
0/0
10.10.2001 13:36

Cohen

Co tu resite?
At uz vysila co chce, to je fuk, americanum se to nelibi, takze na ni zapomente. Za par dni je ze satelitu a pak... kdo vi? Tomahawky uz byly i v Bulharsku ;-)
0/0
10.10.2001 13:11

foo

aj jazeera
a jeje... zase me tu pobavilo par reakci "rozhorcenych ctenaru" tahle katarska televize je jediny svobodny medium v regionu, nikoli usamovou televizi, jak by se z blaboleni zvejkackozroutu mohlo zdat... nebo snad budou prudit do bbc ci ceske televize, dyz vysilaj v nakym poradu autenticky zabery hitlera??? von bude spis problem v tom, ze al jazeera ma jako jedina televize zpravodaje primo v afghanistanu, a proto je tu pomerne ralna hrozba, ze natocej par americkejch zbloudilejch raket (kerejch este v srbsku bylo skoro stejne jako tech presne zacilenejch)... a zatimco tvrzeni talibanu o poctu civilnich obeti se nedaj brat vazne, al jazeera by asi byla zdrojem nepomerne duveryhodnejsim... takze by se narusila propagandisticka fabulace cnn a vubec by se lidi mohli dovedet neco, co pentagon nechce....
0/0
10.10.2001 13:07

Demosthenes

Aneb www.aljazeera.net .
Zajimave ,JEDINA televize na blizkem vychode , ktera se chova do slova a do pismene demokraticky .. Zverejni nazory vsech zucastnenych v autenticke podobe bez cenzur a hle Mr.Colin je pobouren,, Jazeera nehajila zajmy USA dostatecne <chapejte,nepapouskovala diktaty Reuters a podobnych agentur> . Ta televize vysilala jak zaznamy Bin ladina ,tak nasledne reakce Blaira a Powella v primem prenosu ,zadna cenzura .. pouze fakta. Rozhovory OPRAVDU z obou stran a ne jednostranna propagace USA jako CNN. Chapu ze media v CR si ani nemohou dovolit zobrazit cokoli bez "pomazani" ,, ale stejne mne to mrzi,,televize ve 3. svete svobodnejsi nez v cele Evrope + je za to kritizovana.. smesne.
0/0
10.10.2001 12:53

kfe

Re: Aneb www.aljazeera.net .
Neřekl bych, že se dá nazvat demokratickou ta televize, která vysílá Ládinovy kazety. To by byl poněkud svérázný pohled na demokracii.
0/0
10.10.2001 13:05

foo

Re: Re: Aneb www.aljazeera.net .
a jeeeejeee. zase dalsi odbornik, co je chytrej z novin... demokraticka televize je tedy ta, ktera vysila jen neco? aha....
0/0
10.10.2001 13:10

Gesce

Re: Aneb www.aljazeera.net .
Nemyslím si, že naše, evropské či americké televize potřebují pomazání. Prostě to nevysílají. P.S.: Pod jedním z obrázků v rubrice "online" na tomto serveru je uvedeno "Mluvčí teroristické organizace Al-Kajda Sulajmán Ghais ve vysílání katarské televize Al-Džazíra, které převzala stanice CNN. (9. října 2001)"
0/0
10.10.2001 13:30

anonym

americe se nelíbí katarská televize
Mě se zase nelíbí televizní seriály z USA, řeším to tak, že zmačknu knoflík, doporučuji všem - i američanům.
0/0
10.10.2001 12:38

Pllat

Smůla
SVOBODA projevu je to nejzákladnější čím se demokracie vyznačuje. Když Američani bojovali s Británií o svůj vlastní stát, šlo především o svobodu. Umírali za svobodu. Ale pozor, přečtěte si !nadčasového amerického autora! Toma Clancyho. V knize Čestný dluh popisuje taran boingu 737 do budovy Kapitolu. V náledující knize Z rozkazu prezidenta je přesně popsán mechanizmus jak zpracovat média, konkrétně CNN. A toto napsal cca před 3 - 4 lety. Svoboda je hodně vratká, ale američanům momentálně vyhovuje je jaksi opominout. Jde o to, aby až ji zase začnou hlásat měli lidé dost trpělivosti na to je poslouchat.
0/0
10.10.2001 12:26

kfe

Re: Smůla
Svoboda končí tam, kde začíná moje nesvoboda.
0/0
10.10.2001 12:45

Pllat

Re: Re: Smůla
Přesně tak. Proto je důležité svobodu dodržovat a hájit. Potírat důsledně ty, keří zasahují do mé svobody, do vaší svobody, do svobody vůbec. Přísné tresty dle zákona pro ty, kteří tuto svobodu pošlapávají. Ale pozor, tresty a sankce za to, že skutečně tuto svobodu narušili. Nikoliv za to, že nesouhlasím s jejich názorem, mají právo se vyjádřit. Nemusí mít však nutně pravdu. Nesouhlasím s některými názory prezentované katarskou televizí Al-Džazíra, teroristy nemám rád již hodně dlouho. Bin Ládinovi patří utrhout hlavu, případně mu tahat řemeny ze zad. Je však jejich svobodné rozhodnutí co budou vysílat a dokud to nezakazuje zákon mohou činit jak se jim zlíbí. A my je můžeme poprosit, aby takové zmetky nedávali na obrazovku. A netaktický krok - veřejné pokárání od amerického ministerstva zahraničí.
0/0
10.10.2001 14:38

Michal

Nevim nevim
ale jak sem psal jiz dole, urcite se schodneme na tom, ze by zadna televize nemela svym vysilanim propagovat nacismus a fasismus. Proc by tedy televize mela vysilat vylevy fasisty bin ladina ?. A ze bin ladin je fasista je snad jasny ?. Staci si trochu poslechnout co keca (neverici nemaj na nic narok jenom chcipnout a verici jsou jenom muslimove a to jeste takovy ktery sou jak ve stredoveku). Nejsem zadnej milovnik ameriky a vymytej mozek nemam uz vubec, ale fakt si myslim ze veskery lidi ktery celou podstatou svoji osobnosti jsou nenavistni, by vubec nemeli vystupovat v televizi. Ad jugoslavie, sice taky nesouhlasim z bombardovanim, ale musim uznat ze dneska je v jugoslavii radne zvolena , dalo by se rici demokraticka vlada a milosevic je ve vezeni kam za svy cistky patri. Takze by se dalo rict ze to jugoslavii prospelo. Souvislost je jasna, kdyby totiz k bombardovani nedoslo, tak by se milosevic s protestantama vubec nebavil, proste by je dal postrilet a nikdo by nehnul ani prstem, masovejch hrobu uz je v jugoslavii a v okolnich zemi dost.
0/0
10.10.2001 12:26

geo

Re: Nevim nevim
Michale: Tím, že něčemu přilípneš nálepku s označením "fašismus", zbavíš se obtížného úkolu nad tím dál přemýšlet ? Jak pohodlné.... On NENÍ fašista. Fašista byl Mussolini. On je terorista - to je rozdíl. A terorismus JE téma k diskusi a přemýšlení. Je nutno jej analyzovat a odhalit jeho příčiny - chceme-li jej vykořenit. JAK ALE, pokud nám média budou zkreslovat realitu ? To pak snad nemá vůbec smysl o západu hovořit, jako o svobodné společnosti. Zákledem svobody je svoboda informace - jinak místo svobodných, rozhodujících se jedinců máte manipulované stádo. To se pak UBL a jemu podobným podařilo oč usiloval - zlikvidovat demokracii ... USA ospravedlňují útok na Afghanistán "bojem proti terorismu" - nechci být prorokem špatných zpráv - mám však strach, že tento přinejmenším diskutabilní počin povede k prudkému nárůstu jak teroristických činů po celém světě, tak i lidí, kteří těmto zvráceným představám propadnou. Tenhle boj se totiž odehrává v lidské duši - a ne ve střední Asii.
0/0
13.10.2001 14:10

Mivek

Televize
Mě se zas nelíbí TV Nova.
0/0
10.10.2001 12:01

geo

Re: Televize
A mě se nelíbí vůbec žádná - ztratila důvěryhodnost jako médium. Z internetu se člověk dozví přeci jen víc.
0/0
13.10.2001 14:22

Bluff

Kde je vlastně pravda ?
Zazněly tady názory, že ani nezávislá televize nesmí dávat prostor lidem, kteří podněcují násilí. V tom případě by měly všechny televize přestat vysílat projevi G.Busche: "Vykouříme je z jejich děr ......" atd. Na rozdíl od CNN dává katarská TV prostor oběma stranám. Myslím, že málokdo ví, kde je vlastně pravda. Kdo ví, jestli tragédie z 11.září není stejná záminka pro USA jako Sarajevo pro Rakousko-Uhersko v roce 1914.
0/0
10.10.2001 12:01

Bluff

Re: Kde je vlastně pravda ?
Omlouvám se za ty "projevi" ruce jsou někdy rychlejší než mozek.
0/0
10.10.2001 12:04

Dandy

Re: Re: Kde je vlastně pravda ?
Mas pravdu, tvoje ruce jsou fakt o dost rychlejsi nez tvuj mozek, jinak by si je vcas zabrzdil pri tvych kischovskych uvahach o komplotu US vlady. Jinymi slovy si ty veze odpalily sami...vy vsichni ostatni: prosim vas, mejte na pameti, ze 11.9. zemrelo dost lidi, kterejm byl nakej Usama i s jeho partou dost ukradenej, stejne jako vam ostatnim do ty doby....aneb bez jakehokoliv zlehcovani "zabili jste nam Ferdinanda, tak tady mate pres drzku.." a to se vsim vsudy.
0/0
10.10.2001 15:27

Bluff

Re: Re: Re: Kde je vlastně pravda ?
Přesně takovouhle reakci jsem čekal, zase jeden z těch, co si jako komunisti a Američani myslí, že kdo nejde s námi, jde proti nám. V žádném případě nezlehčuji, co se stalo 11.9. Všimni si slova tragédie v mém příspěvku. Mluvím o pravdě nebo nepravdě, kterou slyšíme z médií. Ne o tom, kdo ty věže shodil ani o tom, že Ti lidé si nezaslouží tvrdou odplatu. Nejsem proti bombardování vojenských cílů, i když vím, že některá raketa mine cíl. Jen říkám, že neodsuzuji televizi, která dává svůj prostor oběma stranám bez ohledu na to, která je mi sympatická (ta Talibanská to není). Američani během války v Korei lhali celému světu i vlastním lidem. Přiznávají to 20 let po válce. Nejsem si zkrátka jistý, že jim můžu věřit ve všem. Nech mě přemýšlet, nebuď jako křesťané ve středověku, komunisti v novověku a Američané dnes. Nech mě ať si na věc udělám vlastní názor, nikomu ho nevnucuju, nedělej to ani ty.
0/0
10.10.2001 15:59

Pavel

Re: Re: Re: Kde je vlastně pravda ?
Čeče Dandy, chodils někdy do školy nebo jsi tak blbej ? 1.Švejk je parodie a řídit se doslovně Švejkovými hesly může jenom bezduchý idiot, který to nepochopil. 2. Atentát v Sarajevu nebylo dílo Rakuska, jak si asi myslíš, když z toho usuzuješ, že podle Bluffa si WTC shodili amíci. Přečti si pořádně co píše a otevři si občas učebnici dějepisu, než zase začneš přkrucovat něčí názory. Já s Bluffem naprosto souhlasím.
0/0
10.10.2001 16:15

geo

Re: Kde je vlastně pravda ?
:c) jo - slyšel jsem, že US army mobilizovala Lewinskou - ta prej je na vykuřování expert ...
0/0
13.10.2001 14:14

Petr

VÁŽENÍ, MÁM Z VÁS RADOST
S potěšením jsem zkonstatoval z debaty na této stránce, že ještě, až na pár psychopatů, jsou v nemalém množství mezi námi slušní lidé, skuteční demokraté, pro které je svoboda projevu posvátnou záležitostí. Jsem si jist, až se otevřou oči také těm, kterým byl různými prostředky (média, okolí) dočasně vymyt mozek a až většina lidí začne skutečně používat vlastní rozum, pak všichni náboženští fanatici, nacisté, Yankeové, komunisté, anarchisté, ekofašišté a další pomatenci už nebudou mít šanci. A proto se nenechme zmanipulovat, svoboda je jedna z nejvyšších životních hodnot a všichni ti výše uvedení grázlové to moc dobře vědi!!! Váš Petr Doležal
0/0
10.10.2001 11:58

Marduk

Svoboda po americku-nemyslis jako ja-drz hubu a chcipni
Ja se naopak domnivam, ze Zelezny js stejne servilni ke Klausovi a vlade, aby si to nerozhazel, jako by byl k USA, kdyby mel rozhovor s Ladinem, vysilal by jen po svoleni. Kdyz jsem se takle za utoku na Jugoslavii dozvedel, ze vysila jugosl.televize - srbska pres satelit, hned jsem volal na velvyslanectvi Jugoslavie, jak si je muzu satelitem naladit - druhy den ovsem bylo v televizi, ze USA si na Evrope a spravci toho satelitu vymohly, aby uz vysilat nemoh a potom jim rozstrileli i budovy televize. USA vubec nemaji zajem na svobode informaci, je to jen jejich propaganda - uz chteji zakazovat i televizi v Kataru- aby to nase spojenectvi s nimi nakonec neskoncilo hur nez se SSSR, za 40 let. Vzdyt sledujme jen co kazou a co delaji, clovek uz se k necenzurovanym informacim prakticky nedostane - a ted chcou jeste zvysit pravomoci tajnych sluzeb. Evropo bacha na USA a Britanii.
0/0
10.10.2001 11:35

pete

k té televizi
tu televizi mám na satelitu, a musím říct, že její zprávy jsou pro mě daleko zajímavější než cnn, zatímco cnn se pohybuje v bludném kruhu patosu a do zpráv prokládá černoblé fotky s vlajkami, pláčem atd, jistě má to svoji funkci, je to televize válečná, státu který je ve válce, ale je třeba si to přiznat, v okamžiku, kdy slepě česká televize převádí na naše obrazovky ať už cnn nebo bbc (opravdu mimořádný noční přenos o tom,jak londýňané chrání své metro)je to na pováženou, neboť jak cnn tak bbc (soukromá i státní) jsou televize, a omlouvám se že se opakuji, válečných států, a to my zatím nejsme, a jestli ano, tak je to potřeba si říct naplno a ne infiltrovat podprahové věci prostřednictvím veřejnoprávních kanálů,vrátim se k té katarské televizi, opravdu stojí se za to na ni podívat, už jen proto, že zprávy uvádějí elegantní arabky, to pro všechny, pro které je islám zahalaný tajemství jako některé ženy, že jsou to zprávy, v nichž má místo ta i ta strana, blair i mluvčí extremistických organizací, zprávy, které jdou zevnitř afganistánu, zprávy mimo sentiment a mimo extrémní pozice, to určitě, a spousta dalších věcí, nedávno tam byl vynikající dokument o černobylu, tak kdo o kom ví víc, my o nich, enebo oni o nás, když už se dělají dělící čáry
0/0
10.10.2001 11:27

Tomáš

Bacha
Pozor - takle to vypadá logicky, nějaká televize si může vysílat co chce ale pokud vládu v té dané zemi USA výrazně podporuje (vojensky, finančně atd) tak mohou skutečně chtít aby nevysílali propagandu druhé strany. Nikdo nemluví o objektivním zpravodajství ale propaganda je něco jiného. Pokud někdo z obrazovky řekne "vyzývám všechny - vemte zbraně a hrr na ně" tak to není normální zpravodajství, to každý uzná.
0/0
10.10.2001 11:18

Jet

Svoboda projevu po americku
Je typické, že se Američanům nelíbí vysílání něčeho jiného, než by si přáli. Totéž bylo i v Jugoslávii, kdy tím, že zlikvidovali vysílání, ovlivnili veřejnost resp. ucpali jim hubu. Než americkou "svobodu" projevu, tak to radši chcípnu. Nepovažuju se za žádného radikála ani nesympatizuji s teroristy, ale Ameriku nepovažuji za nějaký vhodný vzor, který bychom měli následovat. Doufám, že Al Jazeera bude dále vysílat a že ji budu moci sledovat na satelitu (vysílá v digitálu na EuroBirdu 28E jako ČT1/2, a má frekv.11584 sr.27500 fec 2/3). Rád si totiž dělám o věci vlastní úsudek a nenechávám se ovlivnit demagogií jedné strany např. výplachy mozku na CNN atp.
0/0
10.10.2001 11:08

Tomas

Re: Svoboda projevu po americku
Radsi chcipni... Mozna ze ty si udelas vlastni nazor,ale tisice zfanatizovanych muslimu diky odvisilanym "reportazim" uz vlastni nazor nema a az ti u ksichtu vybuchne nejaka bomba,tak budes vzpominat na dobu,kdy se vysilal Dallas. Tomas
0/0
10.10.2001 11:24

Cohen

Re: Re: Svoboda projevu po americku
Mno a jak jsi na tom ty? On ma vlastni nazor sledovanim obou stran. Sledujes taky ty obe strany? Nebo patris k tem tisicum, ktere sleduji "reportaze" z dilen USA? Abysi se nakonec nedivil, protoze tu 'bombu u ksichtu' nevyvolavaji ti, kteri sleduji obe strany, ale ti, kteri sleduji jenom jednu.
0/0
10.10.2001 13:00

Tomas

Re: Re: Re: Svoboda projevu po americku
Hmmm, ted jsi asi netrefil...myslim, ze v republice neni mnoho lidi, kteri by venovali tolik casu sledovani svetovych udalosti (televize, radio, internet) jako ja.A myslim ze tech informaci mam dostatek na to, abych vyslovil svuj predesly nazor.Nezapomen, ze Hitler ziskal na svoji stranu pomoci propagandy jeden z nejvzdelanejsich narodu Evropy.Co asi muze udelat Ladinova propaganda s negramotnymi muslimy? Tomas
0/0
10.10.2001 22:07

geo

Re: Re: Re: Re: Svoboda projevu po americku
Tomáši: to, co předvádíte, se nazívá válečná hysterie. Zkuste se mnou uvažovat logicky: Bez vyváženého zpravodajství může jediným výsledným efektem být vnímání zkreslené reality. Tedy manipulace vědomím. Jestli máte kromě sledování světových událostí ještě chvilku času, začtěte se do historie obou světových konfliktů a používání propagandy. Je nesmírně zajímavé sledovat, jak lze v lidech vyvolávat nenávist k jiným lidem - ale VŽDY pouze prostřednictvím ZKRESLENÝCH informací. Aneb: jsme-li v právu, nemáme se proč bát oběktivního (nekomentovaného)zpravodajství. Uznávám, že někdy je třeba obtížné rozlišit, kde končí třeba interwiew a začíná propaganda. Oba kontroversní projevy byly vysílány z videokazet - a jistě je redakce zmíněné televize předem shlédla. Pokud i mezinárodní asociace novinářů se ohrazuje proti tlaku USA směrem k cenzuře jednotlivých reportérů, zdá se mi rozumné předpokládat (a potvrzují to i jiné zdroje), že Al Džazíra dělá dobrou práci - a nenaletí propagandistickým tendencím - ať z jedné - či ať z druhé strany.
0/0
13.10.2001 15:06

kfe

Re: Svoboda projevu po americku
Udělej to. Budeš mít po smrti 70 milenek a pozůstalá rodina doživotní rentu.
0/0
10.10.2001 12:41

Petr

zrcadlo
Tem amikum se asi hnusi pohled do zrcadla, ktere neni pokriveno podle jejich predstav.
0/0
10.10.2001 10:48





Najdete na iDNES.cz