Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rakušané budou o Temelínu hlasovat

Rakouská krajně pravicová strana Svobodných pokračuje v tažení proti Temelínu. Její představitelé splnili hrozby a na rakouském ministerstvu vnitra oficiálně požádali o vypsání referenda. Uspěli. Rakušané tak budou mezi 14. a 21. lednem 2002 rozhodovat v případě uvedení elektrárny do komerčního provozu o vstupu České republiky do Evropské unie.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Emission

Rakušané budou o Temelínu hlasovat
Kdo z Vás zná jméno nějaké německé atomové elektrárny do 100 km od našich hranic? Z hlavy, prosím!
0/0
27.10.2001 23:34

mara

Cesi byli a jsou pro Rakusany póvl uz od Marie Terezie
Maji akorat vztek,ze my mame JETE a oni si svou zavreli.A hlavne oni nemaji kvalifikovane odborniky,kteri by mohli krytizovat nas za JETE a atomovou vedu jako takovou.My jsme mezi spickou ve svete a oni jsou jen ten privazek co dela ze snedl moudrost.Oni na to nemaji ani skoly,kde by se o atomove energii ucilo.
0/0
25.10.2001 15:18

Johny

Tak se pomalu pripravme, ze do UNIE nepujdeme a taky
ze budeme muset postavit dalsi Jadernou elektrarnu. Naprosto podporuji stavbu dalsi elektrarnu. Je treba ji zacit stavet co nejdrive. Ono to nakonec bude ale nejlepsi reseni.
0/0
25.10.2001 13:16

raddy

Re: Tak se pomalu pripravme, ze do UNIE nepujdeme a taky
Co kdyby stala v Mikulove? :-)
0/0
25.10.2001 15:20

K.H.Frank

mozna
To byses divil, kam az se rakusaci dostali. Jejich stesti bylo v tom, ze nepadli do Ruskeho sektoru a nemeli podelaneho p.p.p. Benese. Jinak maji taky zmetky, jake bys v Cechach take nasel. Na druhe strane by byla sranda, az to skutecne prdne. Potom kdyz pujdou prazaci z restaurace U Ruzoveho sadku (Zizkov), tak budou ochcavat rohy budov a ty budou radioaktivne vyzarovat. Alfa, beta,gamma, kde je to ruske stroncium. Kde se bude tocit Staropramen a Smichov, tak rohy budou zarit jako Las Vegas, protoze na to berou vodu z Vltavy. Budvar nebude stavet vubec nic.
0/0
25.10.2001 7:37

ed11

Už to přehánějí ...
Já bych pro změnu navrhoval pozastavit Rakousku členství v EU do té doby, než prokáží, že všechny jejich lanovky pro lyžaře jsou 100%ně bezpečné. Bylo by od nich nesmírně laskavé, kdyby také požadovali zastavení provozu všech jaderných elektráren na Slovensku, v Německu, ve Francii atd. Jenže holt davu je vždy potřeba předhotit jednoduché heslo, které to stádo chápe a je schopné ho (bez větších chyb) opakovaně hlásat. "Stop Temelin" nezní špatně a navíc to dokáží vyslovit. Škoda, že ta elektrárna nestojí v Kardašově Řečici. My na tom jako národ také nejsme zrovna nejlépe, ale když vidím, jak jsou na tom Rakušani, tak jsem docela rád, že žiju na téhle straně hranice.
0/0
24.10.2001 23:54

Radim

Rakušáci jsou fašisti
Jsem pro zavedení víza pro rakouský fašouny.
0/0
24.10.2001 23:05

Erik Uxa

Re: Rakušáci jsou fašisti
takhle by jednal pravej debilek..
0/0
24.10.2001 23:35

Tomáš Marný

Nejsme C. K.
Vzkaz pro všecny Rakušáky, rakouské neofašisty a haiderovce, pro příspěvek od pana pod pseudonymem "tri chlapi v chalupe.... (JV. Viden)": Již delší dobu nejsme součástí mocnářství Rakouska - Uherska a naše hlavní město není Vídeň. Vzkaz pro rakouskou energetiskou loby: Temelin GO p.s.: mam chatu 30 km od JETE a nemám žádné obavy z jaderné elektrárny (pouze obavy o zdravý rozum rakouských svobodných, zelených, protitemelínských aktivistů, paní Kuchové a jeího pochybného spolku Jihočeské matky. Moje heslo: TEMELIN GOOOOOOOOOOO !!!!!!!!
0/0
24.10.2001 22:27

gerd

Tak už je to oficiálně: Rakousku nejde o bezpečnost!
"Veto je poslední šance, jak zabránit provozu jaderné elektrárny," řekl novinářům šéf hornorakouské FPÖ Hans Achatz s tím, že pro stranu přichází v úvahu pouze odstavení jihočeské jaderné elektrárny, nikoli zvýšení její bezpečnosti. ------------Takže celej ten křik kolem údajných bezpečnostních rizik byl jenom humbuk!
0/0
24.10.2001 22:18

Petr, Viden

odpoved na referendum? 100% vykonu
Proc se nervovat blaznivejma recma politiku? Po pristich volbach budou u moci jini. Bohuzel manipulace s lidma jde tady v Rakousku velice dobre. Mne samotnymu se zveda adrenalim v krvi, kdyz slysim, ze zas budou blokovat hranice a ja nevim, co jeste. A pak si reknu - dobre kluci, dobre delate, navazejte palivo do druhyho bloku a zvysujte vykon prvniho. Pak bude klid. Viz pripad Mochovce - ted tady ani nikdo nevi, kde Mochovce jsou a co tam tu "spinavou elektrinu" vyrabi.
0/0
24.10.2001 21:09

Feyd

Go Gregr, Go !
Jen houst, pane ministre, ihned zacnete pracovat na stavbe dalsi jaderne elektrarny a pokud je to mozne, postavte ji nejdale 500 metru od hranic s Rakouskem, naschval tem previtum... Vazne; dokud budou nacionalisti v Rakousku manipulovat obcany k podobnym akcim, bude pro ekology zde velmi tezke presvedcovat lidi, ze jaderne elektrarny mohou byt nebezpecne. Desitky odborniku vice ci mene potvrdily bezpecnost temelina - coz jak se zda, rakouskym "odbornikum" vadi. Vsimete si paralely s konfliktem Palestina / Izrael - naprosto neschopni politici zpusobi, ze se lidi zacnou hazet klacky pod nohy a casem nenavidet. Nebojim se, ze by nejaky rakusan s bombou na zadku obetoval svuj zivot za Rakousko zelenejsi, spis mam obavy, ze teto situace zneuziji nasi politici typu Klaus k posileni narodniho nezajmu az odporu k vstupu do EU. Jenze co ocekavate, na jedne strane tupy dav, zmanipulovany populistou Heiderem, na druhe strane "hrdinne" oddolava namysleny M.B.Zeman, ktereho maji za saska uz snad skoro vsichni v tomhle state (B. - rozumej Becher). Já si osobně myslím, že JETE potřebujeme asi jako majitel rodinného domku nákladní výtah v byte, ale - o jejim provozu proste nemohou rozhodovat rakusani, v cele s nekolika jedinci, jejich samotna existence na svobode by stala za zvazeni.
0/0
24.10.2001 20:30

Petr

Zahajme dostavbu zbylych dvou bloku
0/0
24.10.2001 18:53

Bedřich

Za vším hledej peníze.
Nebudu se zabývat politickými aspekty, jako někteří jedinci ve svých příspěvcích.Krize kolem Temelína má jediný důvod a tím jsou finanční příjmy z vývozu elektrické energie. Rakousko, které je bohaté na horské vodní toky samozřejmě při své velikosti nepotřebuje získávat elektrickou energi za pomoci jaderných elektráren, když má spotřebu pokrytu vodními elektrárnami a ještě zbývá na vývoz.Spuštěním Temelína jim vznikne konkurence, která jim sníží vývoz elektrické energie a tím i přísun peněz do státní pokladny. Snaha zbavit se konkurence je příliš čitelná.Doufám, že už konečně jim někdo dá tu příslovečnou českou facku, aby věděli. že češi nejsou takoví troubové, jak si Rakušané myslí.
0/0
8.10.2001 7:51

JV. Viden

tri chlapi v chalupe....
To jsem se zase pobavil. Zajimalo by me, zda jste v realu taky tak pomateny jako na foru. Obzvlast "vovisek" hodne cte Rude pravo :))))
0/0
6.10.2001 23:14

cech

Re: tri chlapi v chalupe....
Tahni uz konecne do hajzlu, di si prudit nekam jinam a neser ostatni. Jestli tomu nerozumis, tak prijd v utery v 18hod pred restauraci u Houdku na Praze 3 ( kousek od Viktorky), a ja Ti osobne nakopu prdel.
0/0
24.10.2001 20:55

Anicka

Vliv medii
Kdyz se na cely pripad podivate z Rakouske strany, tak vam mozna zacne byt Rakusaku lito. Diky sikovne manipulaci s nedii se Rakouskym politikum povedlo presvedcit verejnost, ze Temelin vybuchne, co nevidet. A oni ted maji strasny strach, protoze dle jejich mineni spoustime neco, co je na 200% do peti let zabije. Mozna by se jejich politici a novinari meli trosku zamyslet, nez zacnou vyvolavat verejne fobie.
0/0
5.10.2001 22:12

Franta

Stop Pupkacum!
Mi bysme jim ani nemuseli blokovat hranice,aby nechali tech protestu.Stacilo bi jim zamezit pristup do hospod.A oni by si rozmisleli protestovat,kdybi si najednou v pohranici za par korun nemohli nacpavat pupky.
0/0
5.10.2001 15:49

Majstr

Re: Stop Pupkacum!
Jo, jasne. Zrat u nas za levno to by sem jim libilo, ale jakmile chceme neco my, to uz ne. Jenom abysme tise sedeli, poslouchali a sledovali jak basti.
0/0
24.10.2001 19:29

Yaroukh

Re: Re: Stop Pupkacum!
Mozna nejsem dost pozorny - nevsiml jsem si, ze bychom PO NICH MY neco chteli. ;o)
0/0
24.10.2001 20:55

Voves

Kali vodu
O Temelin vubec nejde. je to pro ne uzasna zaminka, jak se za kazdou cenu zbavit konkurence, ktera by jim nasim prijetim do EU vznikla. Jejich odbornici prohlasili ze proti Temelinu nic nemaji. FPÖ jsou jejich Sladkovci, bohuzel jsou u moci. Snazi se prihrat si svoji polivcicku na cemkoli. Vzdyt Rakusani krome Alp nic nemaji. V Rakousku-Uhersku byly Cechy rozvinutejsi a vyspelejsi nez Rakousko. A tak tomu bude i po nasem vstupu do EU. Mozna ne hned, ale je to jenom otazka casu. A protoze si to uvedomuji i nasi jizni sousedi, tak sakra slysi na nesmyslne "doveshoseserouci" projevy FPÖ, ktere casto nemaji hlavu a patu, jenom hraji na nacionalismus a fobii z cizincu.
0/0
5.10.2001 15:19

Beda

Re: Kali vodu
Svata slova. Vytesat a zaramovat.
0/0
5.10.2001 15:58

z.v

Re: Kali vodu
Rakusani by meli odpovedet na jednu otazku.Proc delaji rozruch ted,pred uvedenim do provozu?Takova elektrarna nevznikne pres noc!CZ predstavitele by jim tuto otazku meli polozit, a nechat si do deteilu vsechno vysvetlit.A to pred ocima EU. Pri nedostatecnem vysvetleni,elektrarnu odstavit a pozadovat odskodneni.Dobra stranka toho vseho by byla,ze Rakousko by muselo svuj postoj obhajit.Ne CZ! Jiste by se nekde s necim zamotali.Jinak s Vami souhlasim.O Temelin vubec nejde! To snad kazdy CZ predstavitel uz prokouk.Ostereichove se snazi uvezt politiku jinym smerem. Bohhuzel pro ne,velmi transparentni a kratkonohe.Meli by se zastavit ted,nez bude pozde.Kazdy politik vi,ze by nemel otvirat uctenku,kterou nemuze uzavrit.
0/0
6.10.2001 14:43

Izza

Re: Kali vodu
Naprosty souhlas!
0/0
24.10.2001 19:15

Jay

Něco pro pravověrné Čechy!
Kdyby Češi žili na rakouské straně, chovali by se úplně stejně. A nejinak by tomu bylo, kdyby měli svého Hitlera. Ostatně za 2. světové války to nebyli Němci, ale Češi, kteří se tu práskali navzájem. To není o národě, ale o povaze jednotlivců a nemyslím, že by v naší zemi bylo ve srovnání s Rakouskem pitomců více či méně... O důkazu české naivity a přízemnosti ostatně svědčí poslední volby, kde pár vyčůranejch jedinců zblblo celej tenhle slavnej národ. Každej druhej u nás označuje cizince ve stylu zasranej Rakušan, Arab, Amík a kdovíkdo ještě, ale sami si nevidíme na špičku nosu... Tak se neposerte, vážení!
0/0
5.10.2001 15:19

Zdeněk

Re: Něco pro pravověrné Čechy!
Uznávám, že se diskuze trochu zvrhla jiným směrem a také je možné, že kdybychom byli v té pozici, že by nám na hranicích rakušani spouštěli elektrárnu, tak bychom protestovali (spíš ale myslím že ne, respektive vzhledem k tomu, že máme jaderné elektrárny sami, tak už vůbec ne). Nicméně tím by podobnost končila, protože s námi by o své jaderné elektrárně rakušani určitě nebavili - zkrátka neměli bychom šanci. Dále, pokud budmeme neustále mluvit veřejně o naší přízemnosti na způsob "ta naše povaha česká .. atd.", tak na nás tímto způsobem budou pohlížet i ze zahraničí - zkrátka nesypejme si furt popel na hlavu. V zahraničí mají myslím dost svých problémů, ale v žádné případě na sebe neupozorňujou jako na neschopné blbce - tak to nedělejme taky!! No a pokud my češi si nevidíme na špičku nosu, tak plno jiných národů nevidí vůbec nikam, o čemž nám denodenně podávají důkazy (např. o geografických, dějepisných a jiných znalostech), o naivitě nemluvě.
0/0
5.10.2001 15:58

Erik Uxa

Re: Něco pro pravověrné Čechy!
Souhlas!
0/0
24.10.2001 18:35

algernon

Re: Něco pro pravověrné Čechy!
Nemam pocit, ze by se cesi museli za II. svetovou valku stydet. Jako narod se zachovali vuci Hitlerovi a fasizmu podstatne trapneji jine narody. Slovaci, Madari, Rakusaci a spol.
0/0
24.10.2001 20:14

radim

Re: Re: Něco pro pravověrné Čechy!
Halo, je tam nekdo? Precti si neco o valce a pak nam vypravej o jinych narodech. Slovaci za valky - radsi nekomentovat SNP vypuklo na natlak exilu ne spontane, Rakusaci? Prohlasili se za Risske Nemce. Horsi nez SS byli rakousti dozorci - vzpominky zeny co prosla nekolika koncentraky Reflex leto 2001. Francouzi - policie musela vytvorit oddeleni pro dopisove praskace. Pro zajimavost Nemci se musi kat do dneska. Rakusaci radostne vitajici vstup do luna Rise dodneska nepriznali ani spetku viny.
0/0
25.10.2001 13:35

yo

Re: Re: Re: Něco pro pravověrné Čechy!
halo, precti si ten prispevek jeste jednou :o)
0/0
25.10.2001 14:58

Tomáš Marný

Re: Něco pro pravověrné Čechy!
Rakušáci si na Temelínu léčí svůj mindrák, že nedokáží postavit bezpečnou a hlavně provozuschopnou atomouvou elektrárnu. Kdyby JETE byla provozována bezchybně 100 let, tak rakušáci budou blokovat a střečkovat na hranicích. Pak se půjdou nažrat přes hranice.
0/0
24.10.2001 22:35

ndavid

Ať jdou do prdele fašouni rakouský
Pryč s rakouskými fašisty! Mrtvej fašoun, dobrej fašoun. Haidera poslat do cikánskýho ghetta! Jací svobodní? Vždyť jsou to náckové.
0/0
5.10.2001 15:18

Evzen Holub

Moc Gratuluji!
Moc gratuluji novemu Olasskemu kralovi Janu Horvatkovi,jses dost dobrej drz se Bobko.A jeste sem chtel poprat panu prezidentovi brzke uzdraveni a pani Dase hodne sili.No a kdybi nahodou chtel pan prezident odejit do duchodu a pani Dasa bi po nem take nechtela vladnout.Tak at si spomene pri predavani funkce na naseho Jana Horvatka.Je totiz opravdu dost dobrej a byl by skveli prezident.
0/0
5.10.2001 15:12

VIZE

Re: Moc Gratuluji!
Jestli umi cesky tak pekne jako Ty, tak o tom silne pochybuju. Asi bychom se nedomluvili.
0/0
25.10.2001 8:21

Vladimír

Pytel
Určitě bych neházel všechny Rakušany do jednoho pytle. Každopádně nechápu jak se tato skupina lidí může (beztrestně) ohánět takovýma věcma jako je vstup do EU.(Mimochodem troufli by si to vzhledem k jiným zemím EU?)
0/0
5.10.2001 15:06

Josef Větrný

Víte ce se rakušanům nejvíce povedlo?
Víte ce se rakušanům nejvíce povedlo? Přesvědčit svět, že Hitler byl Němec a Mozart rakušan. S temelínskou elektrárnou je to podobné. KECAJ.
0/0
5.10.2001 15:03

RobertR

Za větší bezpečnost
Až přinesou Rakušáci potvrzení, že rakouské lanovky vyhovují českým normám, přestanu si o nich myslet, že jsou arogantní dovšehoserouti.
0/0
5.10.2001 14:52

Zdeněk

100% souhlas
Jsem přesvědčen, že za veškerými rakouskými protitemelínskými aktivitami nestojí pohnutky ekologické, ale: a) politické - získat co nejvíc voličů (populismus) b) business - Temelín je nebezpečná konkurence pro rakouské a jiné energetické podniky, které by naopak při nespuštění Temelína chtěli dodávat elektřinu k nám c) strach rakouské strany z přijetí ČR do EU vůbec - např. levná pracovní síla, atd., takže Temelín je defacto záminka A v neposlední řadě d) snaha furt se do všeho srát; mysím, že kdyby jsme se my vměšovali do něčeho v Rakousku, tak by se z toho rakušani mohli zbláznit a pochybuju, že by se s námi vůbec o něčem bavili
0/0
5.10.2001 14:44

Student

Re: 100% souhlas
Musím s Vámi příteli velice souhlasit, skutečně jste zohlednil téměř všechno možné zkutečnosti, které stojí za mašinérií Rakušanů proti nám. Všem takto smýšlejícím gratuluji.
0/0
5.10.2001 14:47

Tom

Re: 100% souhlas
Chtěl jsem napsat něco podobného, ale byl jsem pomalejší. Takže jen můžu napsat, že naprosto souhlasím. Myslím, že bychom se konečně měli přestat chovat tak nesměle a jasně dát na jevo, že si do našich věcí nenecháme kecat od někoho, kdo by si měl udělat pořádek na své politické scéně.
0/0
5.10.2001 14:56

RadekM

proč vstoupit do EU
Mohl by mě někdo poradit proč je pro nás dobré vstoupit do EU???Ve většině pro nás důležitých států pracovat nebudeme moci.Ceny se budou muset ve všem vyrovnat jejich cenám,(zda se i naše platy vyrovnají jejich se nemluví).Poslouchat od Rakušáků a vlastně od všech co můžeme a co nemůžeme.Dostaneme například do USA bezvízový styk jako má EU???Pochybuju.Nepříjdeme po vstupu o suverenitu????Vždy jsem byl pro vstup ale poslední dobou přemýšlím proč???
0/0
5.10.2001 14:41

Petrik

Re: proč vstoupit do EU
Souhlasím! Jestli si na nás takhle Rakušáci vyskakují teď, co budou dělat, až budeme v Unii? Až se spojí s Němci v Evropském parlamentu, prostou ( poměrnou ) většinou si odhlasují, co chtějí. Již dnes nás od rezoluce EU o Temelínu zachránilo jen to, že nejsme jejím členem a nemusíme ji poslechnout!
0/0
5.10.2001 14:50

Karel

Re: Re: proč vstoupit do EU
A proč bysme se s Němci nemohli spojit my? žiju v Rakousku skoro 20 let a myslím, že Vaše úvaha je trochu mimo. Problémem je, že ČR a Rakousko jsou si velice podobné země a Rakousko v podstatě zneužívá své rozlohy k tomu, aby neustále zdůrazňovalo, jak moc musí přispívat do pokladny EU. Vstupem ČR do EU se to změní. Také bych rád upozornil, abysme Rakousko nespojovali výhradně s FPÖ. Vzpomeňte si na vlády SPÖ a ÖVP: do Temelínu ani do vnitropolitiky ČR se nevměšovali. A tato koalice bude po příštích volbách v Rakousku opět u moci. Teď musíme poslouchat Haidra a jeho vicekancléřku Passerovou, které se ne nadarmo v její vlastní straně říká Kobra.
0/0
5.10.2001 14:57

RadekM

Re: Re: Re: proč vstoupit do EU
Tím chceš říct že Rakušáci mají strach z našeho vstupu do EU,protože by jsme je mohli vyšachovat s němci???Nemyslím si to.
0/0
5.10.2001 15:04

mick

Re: Re: Re: proč vstoupit do EU
nejsem si tak jist, že FPÖ ztrati pozici. Spousta Rakušanů (hlavně z nižších vrstev)uvažuje velmi podobně. Abychom nebyli všichni nemile překvapeni...!!! Co se týká vstupu do EU, je to podobné jako volby v ČR - musíme volit menší zlo.
0/0
5.10.2001 15:16

Tomas Holek, Ostrava

Re: Re: proč vstoupit do EU
Vstoupit do EU musime, protoze jinak bychom mohli byt nezavisli. Oni uz to Nemci Rakusakum vysvetli. Nebojte se do EU nas vezmou a jen nam omezi nase prava v EU.
0/0
5.10.2001 14:59

Schussel

Zmrdi jdete do prdele!!!!
Nedovolime jim to!!!
0/0
5.10.2001 14:38

Student

Proti zasahům cizí země
Zdravím všechni lidi, chtěl bych jen upozornit na to, že Rakousku(ne všem) by se už měl nikdo postavit a říci naplno: Co si to o sobě myslíte, že si dovolujete takto vyhrožovat kvůli Temelínu. Já bych všechny tyto rádoby ekologisty poslal s plnou chuťí do pr...Vždyť není možné, aby nějaký stát zasahoval do jiného státu tak, jak to činí někteří hloupý Rakušané. To co nám zatím způsobili už dostatečně stačí(tím, že blokovali provoz na hranicích např. trpěli převážená zvířata, tak jací ekologisté). Nemám chuť už dál slyšet, co zase chystají, a jsem velice zvědav, která strana si konečně vezme do své předvolební kampaně, že pošle Rak... do pr... Mám pocit, že by jí stoupla popularita. Děkuji za pozornost a nasledanou.
0/0
5.10.2001 14:06

jindra marik

Re: Proti zasahům cizí země
plne s tebou souhlasim,maler je jen jeden, ze ten zatracenej temelin dela porad nejake vylomeniny. kdyby od pocatku bezvadne fungoval, tak by ti zasr. rakusaci nemeli zadne argumenty
0/0
5.10.2001 14:10

Blake

Re: Re: Proti zasahům cizí země
Temelin je v podstate nejslozitejsi stroj ( dali se to tak rict) u nas. Dlouho trvala jeho stavba, dlouho trva jeho zkouseni a odstranovani zavad, ktery se zakonite pri jeho slozitosti musi vyskytnout. Je spis chyba novinaru, ze se zajimaji o kazdej povolenej sroubek a nafukujou to do nebeskejch rozmeru. V jednech novinach se kritizuji Rakusane za odpor k Temelinu a zaroven se velkejma titulkam pise o kazdy prkotine , na kterou se pri testovacim provozu prijde.
0/0
5.10.2001 14:17





Najdete na iDNES.cz