Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Býti lustrátem

Pro někoho to bylo velké vítězství. V lustračním zákoně viděl první improvizovaný a dočasný krok k "očistě" společnosti od komunizmu. Pro jiné byl "fašistoidním zlem", které "drtí lidská práva". Krok to nebyl první, nýbrž poslední. K žádné "očistě" od komunizmu nedošlo. Po dvanácti letech můžeme s lítostí konstatovat, že s břemeny komunistického panství v zátylku půjdeme dějinami dál. Zákon přinesl jediné: připozdržel přátele starých pořádků na startovní čáře a orientoval je z vyžírání státu lukrativnějším směrem: z "politiky" do hospodářství!

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Lojza

Ostatní nám jej závidí
V ostatních postkomunistických zemích nám toto opatření závidí, jim se nepodařilo prosadit a výsledkem je hospodářsky mizerný stav , rozdělení společnosti na my a oni, ovládnutí úřadů mafiemi postkomunistů atp. Například v Polsku.
0/0
8.10.2001 13:11

Jiří Havelka

Lustrace a zákon o státní službě
Lustrace u nás dlouhodobě sumplují neexistenci zmíněného zákona. Co měly lustrace zajistit? Měli zabránit některým lidem zasahovat do věcí veřejných. Dokázali to? Myslím si že částečně ano. Proč nebyl lustrační zákon nahrazen zákonem o státní službě? Právě protože lustrační zákon zamezuje přístupu těch nesprávných jen částečně.
0/0
4.10.2001 13:59

Volšovin

Lepší lustrace nežli kastrace!
říkaval F.R.Čech blahé paměti.
0/0
4.10.2001 13:25

Ivo Horák

Lustrace jako berle
Lustrace byly nešikovně navrženým dočasným opatřením. Opatření, která vyřazují některé z konkurentů, jsou s oblibou opakovaně prodlužována. Je-li např. nutné udělit výjimku z dodržování limitů znečisťování, nastupuje obvykle ze strany podniku místo díků a urychlené adaptace snaha o prolongování výjimky. Je to tak špatně. V obou případech. Ad H. Malina: Lustrace nebyly podvodné, byly jen politickým kalkulem pragmatické pravice. Obskurními formulacemi typu "soudruhu Havle", trochu zde módními před 5 lety, se jako jejich autor hlásíte jedině k dr. Sládkovi a podobným ubožákům. Je mi líto každého krajana, jenž spolkne podobné návnady i s navijákem. Opravdu.
0/0
4.10.2001 12:17

Honza Malina

Re: Lustrace jako berle
Mylite se velice a ja mam svou korespondenci primo od pramene a muzete se presvedcit sam na mych strankach, jak mi odepsal mistopredseda lustracni komise Milan Zitny a jak to bylo s Buzkovou. O te mam take velice dobry clanek, co je to zac za podvodnici a tak kdyz vam to soudruhu Horaku vyhovuje, verte si, cemu chcete, ale ja toto mam jasne podlozene a neni to zadna bouda.Ctenarum doporucuju si to precist, je to na http://www.users.qwest.net/~honza a clanek se jmenuje http://www.users.qwest.net/~honza/LUSTRACNI%20KOMISE%20SELHALA%20U%20BUZKOVE.htm a je to jednoduche a prime, protoze Zitny na sebe rekl dost veci a ani jsem se ho neprosil.Takze je na ctenarich, aby si udelali vlastnio usudek, ale kdyz ctu tady soudruha Horaka (nejak povedome jmeno), tak je mi jasne, ze pravda je na spravne strane a ze se nemam ceho bat. Honza Malina, Federal Way, WA, U.S.A. http://www.users.qwest.net/~honza
0/0
5.10.2001 4:19

Ivo Horák

Re: Re: Lustrace jako berle
Vaše reakce je toho druhu, že bych na ni nejspíš neměl odpovídat. Přece však. Příliš mi lichotíte. Mé jméno (10. nejčastější české příjmení) Vám může být povědomé nejvýš z těchto chatů, jistě ne odjinud (do školy jsme spolu nechodili). "Soudruhu" mě oslovoval spolu se všemi ostatními naposled před cca 13 lety jeden přihlouplý ředitel a teď až vy z USA. Zařadil jste mě tak do společnosti prezidenta Havla, mohu se tedy cítit polichocen.
0/0
5.10.2001 7:30

Honza Malina

Re: Re: Re: Lustrace jako berle
President Havel je ten, ktery ma tuto situaci v CR na svedomi, gtakze jste precejen ve velice podvodne a spatne spolecnosti.Vase nazory a utok na Petra Cibulku to dokazuji.Co vam Cibulka udelal, ze ho tak nemate rad? Napsal o vas pravdu, to je to.O Havlovi taky a o vsech krivych charakterech komunistickych, co se v Kocourkove(pardon v demokraticke Ceske republice) vyskytuji.To mu spousta lidi jako vy nemuze zapomenout a tak se ho snazi jen spinit kde se da, ale argumenty nemate ani jeden.Ty ma jen pravdivy Cibulka.Proto se ho ta komunisticka mafie tak boji. Lichotit, to nebyl muj zamer, ale spise napsat, co zastavate za nazor a ze jsem zadny vlastne krome urazek od vas na Cibulkovu adresu ani necetl.A vase jmeno je mi skutecne povedome, protoze to myslim byl nejaky redaktor Rudeho Prava kdysi, ale to se taky muzu mylit, to vy asi nejste.
0/0
5.10.2001 17:08

Honza Malina

Re: Re: Re: Re: Lustrace jako berle
Jen dodavam, ze tema urazkama na Cibulkovu adresu myslim to, ze jste psal, ze jsem na neco naletel, coz je mi jasne, ze matew Cibulkovi seznamy a jeho praci na mysli.Ale jakpak by ne, ono totiz hodne lidi cas od casu prijde na to, ze Petr Cibulka ma pravdu, bohudik nektere to i zaboli, protoze taky nemaji ciste svedomi.Je jich bohuzel jeste hodne a vetsinou se snazi lidi, co jsou poctivi, prave na internetu ovlivnit jejich nazory a nebo na ne ukazat, jak se "myli" a ze jedine vy mate pravdu.Takze se soudruhu Horaku muzete krivaka Havla zase zastavat, u me je to podvodnik a hlavni vinik vseho, co je v CR spatneho a to jeho Nebudeme jako oni je tak hnusny argument, ze se to musi detem davat ve skolach zapamatovat, aby vedely, co je to klasicky priklad kriveho zbabeleho charakteru, co Havel vzdycky mel a ma.
0/0
5.10.2001 17:15

Vašek

Podvodné lustrace
Všichni už dnes víme jaké svinstvo se děje, velké ryby mají falešné lustrační osvědčení nebo svoje spisy už dávno spálili. Tak už stím hergot něco delejte Zemane, Havle, Klausi!!!!!!!!! Nebo měl Cibulka pravdu, když řekl Vašku jsi prase jseš hovado? Je nejvyšší čas STBky vykopat ze všech vrcholových funkcí.
0/0
4.10.2001 11:17

Volšovin

Re: být "lustrátem" neznamená dnes už ani žádnou hanbu
Možná, že autorův postřeh platí pro pražskou redakci MfD. Pro většinu slušných lidí je však čistý štít cennější, než luxusní limuzína s rudou skořápkou na zadku. Lustrační zákon je správným opatřením. Místo, aby navrhl, co udělat víc, relativizuje pan Steigerwald i to, co se povedlo.
0/0
4.10.2001 8:41

Honza Malina

LUSTRACE BYLY PODVODNE A ZAMERNE NETRESTALY HLAVNI VINIKY
Je sice pekne napsat tento clanek a souhlasim se skoro vsim, co tady autor pise, ale jen me napada, ze ona pricina je jeste uplne nekde jinde.Hledat problem neznamena nalezt pricinu, problem totiz sam o sobe nic nezlepsi, jen se usadi a stane se vetsim a vetsim.Pricina a jeji nalezeni totiz zakonite, pri dobre vuli lidi ke zmene, prinese zmenu.Taklze sice je mi dneska uz jasne, ze redaktori a novinari zamestnani v novinach vlastnenych komunisty museji zpivat, jak komunisti piskaji, ale to neznamena, ze se vsichni vzdaji sveho pera ve prospech vlastniku novin.Tady jde o totalne naplanovanou akci proti lidem a narodu, kdy komunisti typu Jakes a Bilak uz se stali prezitkem a brzdou a tak nastoupili komunisti typu Havel a Zeman a Klasu, kteri tuto zem "pozvedli" do nizin jeste hruznejsiho systemu, totiz mafianskeho komunismu, kdy bez radneho revu lidi neni mozno niceho docilit a kdy se neda vubec nic dokazat, nic zmenit a byrokracie, ta zamerne zavedena brzda vseho progresu a zivota lidi, tak ta je jen na svem miste podle scenare.Kdyz se soudruh Zitny, ktery se stal mistopredsedou lustracni komise, prorekl, ze treba v pripadu Buzkova nebyli vyslechnuti zadni svedci, tak mi bylo vicemene jasne, ze takovych pripadu diletantskeho, a dnes si dovolim tvrdit zamerneho diletantskeho "vysetrovani" estebaku, bylo daleko vice a ze Buzkova neni zdaleka osamocena.Satci se zamyslet, o co dneska kazde vlade a clenu parlamentu jde a podivat se na "vysledky" jejich prace a je kazdemu jasne, ze dobro obcanu to v zadnem pripade neni.Tak jak je pak mozno vysvetlit to ekonomicke propadliste Ceske republiky, kde neni radno nikomu ze zahranicnich investoru investovat ani cent, protoze si muze byt jist, ze se mu muze stat to same jako se stalo Ronaldu Lauderovi v pripade zlodejny od Zelezneho a podvodu ze strany statu, ktery se Laudera nezastal a nepodporil zakonost a ochranu investoru proti podvodum ze strany jejich bolsevicko mafianskych partneru(o kteremzto ale bohuzel stat Laudera neinformoval, ze Zelezny ma tyto styky). Musim tedy napsat, ze sice lustrace je tehdy tak dobra, jako je dobry kazdy jeji vykonavatel a to bohuzel v pripade diletantu lustracnich komisi, teda lidi jako Basta a Zitny je dneska vec vicemene verejna a znama.Podvod a fales, tak se da oznacit lustrace ala Ceska republika a president Havel si dale muze rikat, ze nebudeme jako oni.Ale soudruhu presidente, vy jste nikdy jako oni byt neprestali, jste porad stejni a jeste kolikrat i horsi, lzete narodu a podvadite poctive lidi a nechcete odejit z moci.Tak jak dlouho to narod bude snaset, co myslite? A jeste jste mi neracil presidente Havle odpovedet na muj dopis, jen ho vas censor Blazek na Hrade nepustil do diskuze, to je to jedine, co se stalo s mym dopisem vam, komunisto Havle.Mam ho na sve website DOPIS HAVLOVI, kdybyste se chtel podivat sam, soudruhu.Honza Malina, Federal Way, WA, U.S.A. http://www.users.qwest.net/~honza
0/0
4.10.2001 0:45





Najdete na iDNES.cz