Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pilot cvičil pasažéry v napadání únosců

Kathy Rockelová měla minulý víkend nečekaný zážitek, když v letadle společnosti United Airlines zaslechla po startu prazvláštní projev kapitána stroje. Cestující totiž informoval o tom, jak se postavit proti případným únoscům a jak je přemoci. "Pokud se někdo pokusí zmocnit se letadla, držte při sobě, použijte cokoli vám padne do rukou a házejte jim to na hlavu," tlumočila pokyny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

velkoprebornik na leteckou bezpecnost

velkopancerovy dvere...
A kdyz budete jako piloti sedet za pancerovanyma dverma a pres intercom se dozvite, ze pokud je neotevrete, bude nejakych par arabu oddelavat co minuta jednoho cestujiciho po druhym, tak budete dal sedet a nechate je zavreny? He? jinak jsem byl vcera na JFK, nepusti dovnitr nikoho, kdo nema letenku. Tak jsem to zkusil pres priletovou halu, tam nebyla kontrola zadna, pak to vzal vytahem nahoru do odletu a hle - kde to jsem, minul jsem jak tu 20ti metrovou frontu, tak i konroly. Tak takhle funguje bezpecnost. Ale stejne, kdybych chtel nekam donest bombu, tak si proste koupim letenku, ne? Nebo si ji aspon vytisknu...
0/0
25.9.2001 0:18

noname

Re: velkopancerovy dvere...
chytraku, nauc se nejdriv pocitat
0/0
25.9.2001 10:21

Villy

Re: velkopancerovy dvere...
Ted napisu neco, co se asi nebude moc libit. Ano, i za cenu, ze pancerovymi dvermi budou teroristi oddelavat jednoho pasazera za druhym, i za tuto strasnou cenu je o pancerovanych dverich potreba uvazovat. Je to hrozne pomysleni, ale je treba otevrene rici, ze ti lide na palube jsou stejne odsouzeni k smrti. Mozna to zni cynicky, ale bohuzel je to tak. Vzdyt v pripade prokazaneho potvrzeni unosu se ozbrojene sily statu take nebudou rozpakovat plne obsazene letadlo sestrelit...
0/0
25.9.2001 11:07

FiL

Kde pořád vidíte problém ... ?
Já bych to vyřešil úplně jednoduše a to tak, že bych ty "lítačky" k pilotům nahradil opanceřovanýma dveřma a hotovo. A také bych vyloučil jakoukoliv spolupráci s únosci.
0/0
25.9.2001 0:05

roman

létající bomby
Snad každý ví, jak za pár posledních roků pokročila elektronika (procesory, paměti,...). Proč jsou ale letadla stále konstruovány jako létající bomby ??? Přitom by stačilo, aby nádrž neobsahovala hořlavou a výbušnou látku. Asi takto: 2 nebo více složek samostatně oddělených, a teprve její společnou tepelně-chemickou reakcí aby vznikalo palivo pro motory + rezervní nádrž skutečného paliva na 1/2 hodiny letu (pro případ nouze). Je snad to takový technický problém? Chemici - vyjádřete se...
0/0
24.9.2001 23:55

Tomáš

Re: létající bomby
No, mám dojem, že tohle měli němci za II sv. války v některejch svejch proudovejch letounech. Fungovalo to asi takhle. Nejdříve se tankovala jedna složka. Potom tankovací auto odjelo na jednu stranu letiště, celý letadlo se umylo. Z druhý strany letiště přijelo druhý auto a tankovala se druhá složka, samozřejmě s jinou obsluhou, protože ty dvě obsluhy by se při vzájemným podání ruky zapálily. No a teď si to představte, jak do toho letadla tlačíte těch 50 tun paliva nadvakrát a jak tyhle cisterny jezděj po letišti. Protože teďka se letadla tankujou hadicema jako auto u pumpy, žádný cisterny se nepoužívaj. Nehledě na to, že při týhle katastrofě by se ty dvě složky stejně smísily
0/0
25.9.2001 11:30

roman

Re: Re: létající bomby
Myslel jsem to tak, aby i kdyby se ty složky jenom tak promíchaly tak by to nehořelo. Případně by mohlo jít o obrácený princip: nehořlavé palivo a průběžným odstraňováním nehořlavé složky získávat palivo pro motory.
0/0
25.9.2001 22:56

J.senfeld

bránit se
Určitě musímít piloti maximální možnou ochranu před násilným vniknutím do kabiny.Jak ale poznat ,že jde o sebevrahy .?
0/0
24.9.2001 21:57

Radovej clovek

Nebo treba
co takhle Hybernace?...nebo na kazdou palubu jednoho Stevena Segala...nakolovnat!
0/0
24.9.2001 19:31

Bin Ládin

Hrdinové všech zemí spojte se ......
Každej je hrdina, ale když vám před očima někdo někoho z posádky podřeže a potom dalšího a dalšího. Lidé kolem vás umírají, všude v letadle je panika, řev, teroristi řežou a řežou jeden krk za druhým. Dětem lámou vazy, ženy bodají do břicha, muže rovnou podřezávají. Umíte si tu situaci vůbec představit ? Já ano. Já tam byl.
0/0
24.9.2001 17:22

George

trochu vtipne, ale mozna by to bylo ucinne
Vsichni cestujici za letu musi sedet a byt pripoutani, takze nesmi nikdo vstat, nejaka minimalni moznost pohybu z duvodu otlaku by byla povolena napr. masazni sedacky. Uplne nejlepsi by ale bylo, kdyby cestujici byli nazi, nulova moznost cokoli propasovat, pred vstupem do letadla by se pekne vsichni svlekli a povinne sli na toaletu :-)). Je to dost drsny, ale u delsich letu by se cestujici pripadne napojili na cevku nebo sedacky by byly neco jako toaletni misy. Urologicky pripady by holt menohly letat. :-))) Podavat mene mocopudnych napoju. V kombinaci s par predchozimi navrhy (uspavaci plyn, drsnacky stevardky a stevardi, dvojite dvere do kabiny) by mohla vzniknout vcelku zajimava a ucinna kombinace.
0/0
24.9.2001 17:08

FiL

Re: trochu vtipne, ale mozna by to bylo ucinne
Než jsi to psal tak sis asi něco šlehl, ne ? Nebo Ti to připadá vtipné ? Letěl jsi vůbec někdy letadlem ty rozumbrado ? Kromě dovolené s rodiči do Bulharska v 5 letech určitě ne.
0/0
25.9.2001 0:01

Lojza

Jednoduchý prostředek proti teroristům
Manévrovat letadlem tak, aby se let podobal letu v silné turbulenci a pak každý kdo nebude připoután bude umlácen zařízením letadla. Místo přepážky dostatečně velká kabina s vnějším tlakem vzduchu, nebude pak tak snadno přepážku navrtat a udělat do ní otvor, hrozila by totiž dekomprese kabiny a vysátí únosců do prostoru ...
0/0
24.9.2001 15:46

Villy

Re: Jednoduchý prostředek proti teroristům
To je docela dobry napad (i kdyz to piloti asi vedi). Jednou jsem letel pres more (bez unosu) a dostali jsme se do takove turbulence, ze i letusky byly cele zelene. Vsechno litalo, postavit se znamenalo okamzity pad na zem a prakticke znehybneni. Asi na tom neco je!!
0/0
25.9.2001 11:24

MD

Prevence
Myslim si, ze prevence v letadlech je vcelku zbytecna, protoze se bude tykat pouze casti prepravnich firem ( urcite vsech velkych , ale i mali prepravci maji velke letadla). Take kdo zaruci, ze zrovna pilot, ktery lita 20 let a sedi v kabine nejakeho Jumba neni dlouhodobe pripravovany terorista. Problematika teroristu je stejna jako problematika pocitacovych viru - vzdy budou mit naskok. Na jejich odhalovani bude potreba vynakladat silene sumy penez a presto se vzdycky najde skulinka kudy proniknou a napachaji zlo. Je potreba najit reseni, aby teroriste nemeli potrebu skodit.
0/0
24.9.2001 14:52

ToTo

Bezpecnostni opatreni...
V prispevcich zatim postradam metody jak zabranit teroristickemu letu na pozemni cile. Dovedu si predstavit system patrne spojeny s autopilotem nebo dalsimi ridicimi systemy, ktery by zabranil letu do "uzavrenych zon" - centra mest, strategicke prumyslove komplexy, elektrarny, mista soustredeni osob - stadiony atd. A co systemy plneho dalkoveho navedeni letadla na automaticke pristani na nejblizsim letisti. Samozrejme bez moznosti vypnuti osobami na palube. V soucasnosti to snad nejsou prilisne fantazie.
0/0
24.9.2001 14:41

Bedrich

Re: Bezpecnostni opatreni...
Jo, jenze pak by ti letadlo mohl sundat kdejaky haker treba i primo po internetu. :-(
0/0
24.9.2001 18:08

J

létušky
Myslim, že už brzy přijde doba, kdy krásné letušky budou pouhou minulostí. Bohužel. "Tato moderní doba" si žádá trošku razantnější obsluhu. Jinak názory, které jsem tu přečetl jsou perfektní. J.
0/0
24.9.2001 14:03

Jirka

bat se ?
Pokud se bojite co udela USA a ne teroristu samotnych, pak je to presne to o co teroristum presne jde. To co naposled provedli je ukrutne zbabele a musi nasledovat ta nejtvrdsi opatreni jaka si ani nedovedou predstavit. Musi zjistit na svoji vlastni "kuzi", ze se jich NIKLDO neboji.
0/0
24.9.2001 14:03

Neldelinde

Ochrana letadel
Je třeba použít, co nejvíce zařízení najednou. Osobně jsem pro dveře, které nelze za letu otevřít (s tím, že piloti mají WC, lednici a mikrovlnku u sebe, případně dvoje dveře, které nemohou být otevřené současně a uvnitř je kamera), vycičené letušky (ať to jsou klidně bývalé sportovkyně, ale vycvičené v sebeobraně) vybavené paralyzujícími zbraněmi. Speciální ochranka je drahá a zbytečná - opravdu to mohou být stevardi. Totální zákaz kabinových zavazadel.
0/0
24.9.2001 12:04

good

Záchranná bomba :-)
No, myslím, že nadešel čas na tolik odmítanou 'záchrannou bombu'. To je něco jako záchranná brzda ve vlaku nebo záchranná vesta na lodi - no a v letadle je to záchranná bomba. Kromě běžné vlastnosti bomby, tj. možnost vyhodit do povětří (ono tam už vlastně je) letadlo, má toto řešení další významný efekt. Existuje-li pravděpodobnost, že bude v letadle bomba (jedna, tedy cizí), pak pravděpodobnost, že budou v letadle bomby dvě je mnohem, mnohem menší.
0/0
24.9.2001 12:03

Milena

Bojite se, ze americka odveta preroste v celosvetovou valku?
Docela se obavam. USA by mohli pouzit i nuklarni zbran(e). Co by pak bylo dal si neumim predstavit?!
0/0
24.9.2001 11:57

Petr Zámečník

Re: Bojite se, ze americka odveta preroste v celosvetovou valku?
Budte rada, ja si to predstavit umim, a neni to pekna predstava...
0/0
24.9.2001 12:29

Klára

Můj názor
Četla jsem si mnoho příspěvků na toto téma, ale žádný z nich mi nepřipadá dost reálný. Vysílačka v podobě prstenu?Ale proboha. Žijem ve 20. století.Naprosto souhlasím s tím, aby pilot cvičil pasažéry v napadání únosců, ale jeden nikdy neví. Co když mezi pasažéry zrovna sedí nějaký terorista, který po poslechu všech instrukcí ví, co může od pasažérů očekávat a důrazně se na to připraví???Já, abych se přiznala, nemám žádný nápad, který by mohl zastavit únosce, jen můžu doufat, že se to už nestane. Musíme být chytřejší než doposud a doufat v lepší časy. Ale..........
0/0
24.9.2001 11:33

Pavel

Re: Můj názor
Co treba pasazery uspat na dobu letu :-)
0/0
24.9.2001 12:02

GhorX

Re: Můj názor
No, žijeme v 21. století a vysílačku v podobě prstenu s tlakovou aktivací používala stb už před 15ti lety (a možná i dřív). Technicky už není problém do prostoru prstenu nacpat ani kameru.
0/0
24.9.2001 14:44

Medvěd

plyn
No jo, ale není problém, aby si protilátku aplikovali i teroristi. A pokud jde o výbušninu, není problém vyrobit z běžných volně prodejných látek velice účinnou výbušninu, která neobsahuje ani molekulu dusíkatých sloučenin (vím z vlastní zkušenosti, trochu v tom dělám). Nejlepší by asi bylo snížit tlak vzduchu v kabině. Sice by s teroristy omdleli všichni cestující, ale pilot by mohl bezpečně přistát.
0/0
24.9.2001 11:15

GhorX

Re: plyn
Myslím, že by stačilo složení plynu a protilátky měnit. U těchto plynů v případě nesprávné kombinace dojde obvykle k posílení efektu. Co se týče snížení tlaku; obávám se, že na rychlé snížení tlaku mají vlásečnice v mozku dost negativní názor. Obvykle popraskají = mozková mrtvice. Nelze navíc určit kritickou hranici, každý člověk reaguje jinak. Zatím co jednoho to zabije, jinému jenom zalehnou uši. Bohužel, proti výbušninám bez dusičnanů budou podobné metody samozřejmě neúčinné.
0/0
24.9.2001 11:26

GhorX

ad plyn...
Opravdu to není špatný nápad, pokud by pilot měl možnost sledovat děj na palubě, mohl by pustit plyn okamžitě po napadení a měl by dost času si navléct masku nebo respirátor. Navíc, pokud vím, existují plyny, které se vstřebávají kůží a je proti nim chemická ochrana; tj. v okamžiku vypuštění by si posádka aplikovala protilátku (letušky by možná z technických důvodů nemohly). Dále, většina takových plynů je bez barvy a zápachu a účinkuje za řádově sekundy. Tento způsob bohužel neřeší tzv. posmrtnou bombu, tj. něco, co vybuchne, jakmile to přestanete držet. Na druhou stranu je v možnostech dnešní techniky zjistit přítomnost většího množství dusičnanů (základu konvenčních výbušnin) již při vstupní prohlídce. A jak upozornit kapitána, že probíhá přepadení ? Letušky mohou dostat vysílače v podobě prstenu. Při určitém stisku / kombinaci by vyslal signál, načež by se kapitán vizuálně přesvědčil o situaci a adekvátně zareagoval.
0/0
24.9.2001 10:56

Petr

Všichni cestující na detektor lži
Když si každý před vstupem do letadla sedne na 5 minut na detektor lži a odpoví na 10 otázek, hned se počet únosců, kteří vůbec projdou do letadla rapidně sníží. Jo, možná se povede pár drsňákům bez nervů přes detektor projít, ale že by se to povedlo hned čtyřem najednou? To se mi nechce věřit. Samozřejmě všichni, kteří neprojdou, budou zaznamenáni v nějaké databázi, takže při případném dalším pokusu o vstup do letadla už letištní kontrola bude vědět, s kým má tu čest. Je to sice drahé řešení, ale pochybuju, že se po 11.9. nějaké levné řešení objeví. Tenhle nápad je možná volovina, ale identifikace a likvidace únosců ještě před vstupem do letadla mi jako taková blbost nepřijde.
0/0
24.9.2001 10:40

Marcela

Re: Všichni cestující na detektor lži
Detektor lži měří vegetativní změny, kterými se projevuje strach či špatný pocit z vědomé lži (takže předpokládá určité morální vědomí testovaného). V tomto případě na detektor nemůže být spolehnutí - čeho se ještě mají bát ti, kteří jdou bez mrknutí oka na smrt?
0/0
24.9.2001 13:14

karel pitra

Re: Re: Všichni cestující na detektor lži
to je kravina - tim ze jsou pripraveni v tom letadle zemrit nestanou se jeste uplne klidnymi - u detektoru lzi by napriklad meli velky strach z toho aby je neodhalili , protoze by jinak nemohli splnit ukol, ke kteremu musi byt tak odhodlani a pripraveni ze se neboji zemrit
0/0
24.9.2001 13:42

Dezider Kolár, Bratislava,

Su aj ine možnosti
Priestor lietadal má okrem kokpitu aj nástupný priestor spravidla vpredu. Túto časť premeniť na priestor, ktorý sa dá automaticky uzavrieť z kokpitu výsuvnými dverami. &Tým sa môžu dostať letušky do mimoriadne nebezpečnej situácie, musia tento priestor otvárať,nosiť jedlo či iné veci,avšak v prípade teroristu by sa pancierované dvere vstupu do kokpitu poistili uzatvárateľným priestorom pred kokpitom, ohrozilo by to azda letušky a niektorého teroristu, ktorý sa chce dostať do kabínyriadenia. Obsadenie lietadla špecialistami proti teroristom by azda spolu s navrhovaným postupom útoku cestujúcich všetkými predmetmi na teroristov mohlo zabrániť únosu. Nezabráni však samovražednému pokusu, sebaobetovaniu a na všetko odhodlanému vrahovi. Pri všetkých týchto návrhoch treba vidieť, že letecká doprava je dôležitá a nemôže na dlho alebo trvale odradiť cestovať lietadlami, ktoré aj po takýchto opatreniach zostanú veľmi zraniteľné. Samovrah môže odpáliť výbušninu v trupe, zničiť lietadlo a inak škodiť. Je to však takmer rovnaké, lebo máme do činenia s osobou, ktorá je odhodlaná na všetko.
0/0
24.9.2001 10:39

Pavel

Reakce na plyn
S tím uspávacím plynem to není tak špatný nápad, ale piloti by mohli být v hermeticky uzavřeném kokpitu, aby mohli vykonávat svou práci i když bude zbytek letadla pěkně spinkat.
0/0
24.9.2001 9:30

Standa

Kokpit
Pravidlo 1.: Extra vchod do kokpitu pristupny pouze ze zeme. Pravidlo 2.: Vsechny ostatni problemy a technicka reseni musi vyhovovat pravidlu 1.
0/0
24.9.2001 7:34

roman

sestřelení
Unesenému letadlu vymezit koridor nad oblastí, kde by jeho pád nezpůsobil větší škody. Teprve při odchylce kurzu sestřelit... Je jen třeba zajistit aby se včas vědělo, že došlo k únosu - pravidelný kódovaný kontakt s pozemní kontrolou, ... . Jinak není třeba nic upravovat. Pokud by to takto fungovalo - pak by únos mohl provést už jen sebevrah bez dalšího cíle a toho by snad byli schopni zlikvidovat cestující.
0/0
23.9.2001 23:56

Richard

Ten váš uspávací plyn
je sice vcelku zajímavej nápad, ale v dnešní době už existujou proti většině plynů malý respirátory, který navíc můžou bejt plastový, t.j. rentgenem nedetekovatelný ...
0/0
23.9.2001 22:14

Jirka

Uspávací plyn
Kamery a mikrofony v letadle spojené se zemí. Uspávací plyn do kabiny, zablokovat kyslikove masky, zapnout natvrdo autopilota a hotovo. Nejlepší by bylo, kdyby proti té chemikálii byla posádka nějak odolná.
0/0
23.9.2001 18:23

nununu

radikalneji
mam radikalnejsi navrh: kazde letadlo,ktere bude uneseno,bude rekneme za 20-30 minut bez ohledu na pozadavky unoscu bez milosti sestreleno.Každý cestující s tím bude seznámen,a kdo nechce nepoletí(říká snad někdo teď pasažérům,že můžou být vzati jako rukojmí?)Resi to vetsinu moznych situaci: unosce-kamikadze vi,ze nestihne cíl,unosce-výkupník nedostane své peníze.Zůstává jen únosce-magor,ale u toho stejne nikdo neví co bude.Snízí to jak počet únosů tek počet obětí.Jen to úuplně lidské.Ale ten efekt za to stojí.
0/0
23.9.2001 17:43

xxxxx

Re: radikalneji
Sakra blbecku!!!! Letadlo se při plné provozní rychlosti dostave z Ukrajiny až do Německa za 60 minut!!! Pokud z Pardubic vzlétne letadlo, tak za necelých 10 minut rozmlátí centrum Prahy. Řekl bych, že nemáš ještě vlastní děti. Chtěl bych vidět, jak by jsi reagoval, kdyby Ti umřeli jen proto, že někdo udělal chybu!!!! Letiště jsou tak blízko města, že nelze udělat koridory tak, aby letadla nelítala nad městem. A pro ostatní chytráky: Zkuste si jednou ve volné chvíli vzít mapu Evropy a pravítko. Pravítko přiložte na mapu tak, abyste spojili 2 vetší města. Schválně kolik uděláte leteckých linek, abyste neletěli nad žádným městem. Uvedomte si, že letadlo nemůže kličkovat a 50 km při těchto rychlostech nic neznamená!!!!! Jo a jestli jsi to nepostřehl: V USA TO BYLI KAMIKAZDE!!!! O zadné výkupné jim nešlo!!! FT
0/0
24.9.2001 9:05

Standa

Jak se branit
Kupte si na letisti lahev alkoholu, coz je zcela legalni, kdyby k necemu doslo, klepnete s ni o neco kovoveho a strep, ktery vam zustane v ruce, je zbran. Kdyby k nicemu nedoslo, alkohol spotrebujte. Tento vzkaz predejte dal. Je lepsi, kdyz nebudete sam (sama). Standa
0/0
23.9.2001 16:19

Bedrich

Re: Jak se branit
Obavam se, ze letadla neumi pristat po stlaceni "cudliku" automaticky. :-)
0/0
24.9.2001 18:18

Tom

Knoflik
A co tak klasicky jak jste jiz psali tajnej knoflik a po smacknuti se zapne natvrdo autopilot nastavenej na nejaky spec letiste v dosahu . Letadla uz umej pristat i automaticky tak proc to trochu nevylepsit a nepouzit.
0/0
23.9.2001 16:08

Marcel

Piloti
Hmm,asi je to divny,ale moc nesouhlasim stim napadat teroristy v letadle.Byl bych posranej az za usima a drzel bych hubu nez abych po nich neco hazel.Kdyz vam reknou ze jen chtej jinam nez to letadlo ma letet,pak to nezni tak blbe a clovek radeji spolupracuje.Ted je pravda situace trochu jina, ale zamezit pristup k pilotovi by asi neslo,jednak by piloty mohl unosce vydirat tim ze zabije par pasazeru a podobne a taky co kdyby se s pilotem neco stalo a nikdo by se tam nemohl dostat.Navic unosce muze byt i sam pilot.Kontrolovat lidi aby nenosili do letadel kazdou rybicku a noze na dopisy asi taky neni zrovna jen tak.Tak snad nejakej katapult pro kazdyho cestujiciho a pilota a nacasovat vybuch letadla.No nic,to asi nevyresim.Cau Marcel...!
0/0
23.9.2001 15:50

klik

Re: Piloti
S tím pos... s Tebou souhlasím. Já bych byl na tom stejně. Proto však tato výzva k pasažérům padla v AJ a nikoliv v naší řeči. Američany příliš v lásce nemám. Ale jsou situace, kdy před nimi smekám a říkám si, že je dobře, že oni rozhodují, protože jsou nejsilnější. Nedovedu si představit, kdyby jsme to byli my a naši představitelé.
0/0
24.9.2001 8:46

remy

dojetí
ohlas na tento článek mě příjemně překvapil a potvrdil, že i když se psal při stoupající únavě v noci, jeho téma stálo za to. autor, remy, praha
0/0
23.9.2001 14:05

Radek Mokrý

že to nikoho nenapadlo
Zbraně pilotům a pancéřovou přepážku. Z nových materiálů by nemusela být těžká. Velkorážní zbraně s malým dostřelem jsou přeci také všude k dostání. Jen jestli to dovolí ta kapitalistická akcionářská sebranka. To víte, doba je těžká, náklady rostou. Sorry,ale je léto a víte přeci, že musím jet lyžovat na jižní polokouli. jinak bych se společensky znemožnil.
0/0
23.9.2001 11:19

Petra, Ing.

Jak na unosce, reakce na Pavla a Bodieho prispevek!!!
Vazeni cleni blow /Pavel a bodie/, velmi me zaujal vas nazor, zarizeni na vyhazovani teroristu by se dalo patentovat, pote bychom to mohli prelozit a poslat do u.s. nasim pratelum!!!Zdravi clenka fun clubu Blow Petra!!! Letat budem dal:)
0/0
23.9.2001 3:16

Rafan

Ochrana
Zajímavý nápady. Fakt je ten, že sebelepší systém bude stejně překonatelnej. Ale úvahy musí jít tímto směrem.
0/0
22.9.2001 21:11

p.wolf

jak na unosce
Ja bych vymenil vsechny ty hezky a upraveny letusky za strasny baby v neprustrelnejch vestach a s pistolemi s gumovejma projektilama. Kdyz by zase k necemu melo dojit, tak mi dlouhy nohy v minisuknich nepomuzou.
0/0
22.9.2001 21:06





Najdete na iDNES.cz