Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Televizní moderátoři školí politiky

Moderátoři hlavní zpravodajské relace České televize Iveta Toušlová a Jiří Janeček nabízejí své služby politikům a radí jim, co a jak novinářům říkat. Jde o takzvané mediální tréninky, které mají politikům pomoci k tomu, aby před televizními kamerami, respektive před diváky či voliči vypadali co nejlépe. Toušlová a Janeček spolupracují s agenturou R.P.A. z Kravař, pro niž loni v létě školili primátora, náměstky a radní havířovské radnice.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

janda

etika
... a až začnou pokřikovat o nezávislosti novinářské práce, tak běžte zase křičet na václavák a nezapomeňte si sebou vzít transparent "svobodné volby". Uvědomte si, že politici platí redaktorům státními penězi za to, aby je naučili mluvit před kamerou. Po třech letech od voleb!? To jste fakt úplně blbí?
0/0
21.9.2001 21:27

Bohuslav Roztočil

"... vznikají přátelské vztahy ..."
No jestli to trochu nepřeháníte. Takhle byste mohli novinářům zakázat, aby se vůbec s někým přátelili. Co když jejich kamarád bude zvolen zastupitelem? Nebo o nemocnici, kde pracuje půjde reportáž? Nebo jeho hasičská jednotka bude zasahovat při významném požáru? To přece není o tom, kdo je můj přítel a kdo ne, ale jestli dokážu být ve své práci objektivní, i když jde o přítele. A vycházet à priori z předpokladu, že je někdo tak slabá osobnost, že se prostě určitě nechá svým přátelstvím ovlivnit, no to tedy dost připomíná presumpci viny!
0/0
21.9.2001 17:14

Juras

Re:
Ano, konflikt zájmů je o presumpci viny. U lidí s významnou funkcí je to normální, vztahuje se někdy i na rodinné příslušníky. A práce ve veřejnoprávním médiu má velký vliv na celou společnost, myslím, že i zde by bylo namístě aplikovat pravidlo o konfliktu zájmů.
0/0
21.9.2001 23:24

Tomáš

Proč ne? ...etika, morálka redaktorů.
Nezdá se vám divné, že novinář "procvičuje" politiky jak odpovídat a nic neříct? Mohl by mi tedy někdo vysvětlit, proč se ho pak vůbec na něco ptá? Vdyť ví dopředu, co mu dotyčný odpoví, vždyť mu to sám poradil. A je přeci jedno, jestli jej "cvičil" on sám nebo jeho kolega. Novinář pochopitelně nezabrání tomu, aby politika takto nevycvičil někdo mimo novinářskou branži, ale pokud to jde z jejich vlastních řad, podkopávají si vlastní práci, nebo ne? V podstatě je to to stejné jako když Macek napřed poradí Erste na co si dát pozor při kupi České spořitelny, čímž jde proti zájmům státu. Přitom je ve vedoucí funkci strany, která se snaží této zemi pomoci... Nebo nesnaží...?
0/0
21.9.2001 12:26

Eva

Aféra?!
Nevidím nic špatného na tom, když si někdo přividělává a nechápu, proč se o tom píše. Proč má být člověk za něco takového mediálně propírán jen proto, že je zaměstnancem ČT. Nemám nic proti podnikání pana Macka /ODS/, ale co mne opravdu zaráží je skutečnost, že on jako poslanec může vlastnit živnostenské oprávnění, což řadovým státním úředníkům umožněno není. Já jsem zaměstnanec soukromé firmy. Pracuji jako účetní a vlastním na totéž živnostenký list. Mám se snad cítit provinile???
0/0
21.9.2001 10:55

Roman

Re: Aféra?!
Evo, nezlobte se, ale právě díky takovým názorům, jaký máte Vy a mnoho dalších lidí, mohou v ČT stále pracovat lidé jako Komers, Janeček, Toušlová, Vítek, Maršál a mnoho dalších. Samozřejmě, že není nic špatného na tom, když si někdo přivydělává, je správné, že je to dnes možné. Ovšem něco jiného je to u moderátora veřejnoprávní televize, jenž je jedním z jejích symbolů, symbolů nezávislosti, objektivity, vyvážennosti, nestrannosti... To se přirozeně netýká jen samotných moderátorů, ale u nich je to nejzřetelnější. Tady na tom případu se jasně ukazuje oč stále a pořád jde v ČT. Nikoliv o proklamovanou svobodu slova a nezávislost na pol. stranách - stačí kupř. sledovat publicistiku na ČT a máte důkaz, jde o peníze, peníze nás poplatníků, o kamarádčovtech, o dohazování kšeftů a lidé z ČT se tohoto za žádnou cenu nemíní vzdát a dnes mají takovou moc, že se proti nim nikdo neodváží jít ani pan Balvín a i z tohoto důvodu výše uváděné moderátorské dvojce nehrozí vůbec žádný postich. Je to složitější záležitost, na její úplný rozbor tady není místo.
0/0
21.9.2001 11:20

Bobošíková

Re: Aféra?!
Macek není poslanec, a když si chce redaktor veřejnoprávní televize přivy!dělat, tak nemá školit politiky a řvát na Václaváku o nezávislosti Český televize, hurá!!!
0/0
21.9.2001 12:24

Tomáš

Re: Re: Aféra?!
Ano, Macek sice nebyl poslanec, ale místopředseda ODS, což je snad ještě horší. Radil Erste na co si dát pozor při kupi České spořitelny, čímž jde proti zájmům státu. Přitom je ve vedoucí funkci strany, která se snaží této zemi pomoci... Nebo nesnaží...?
0/0
21.9.2001 12:55

Roman

Neuvěřitelné.
Tady přeci vůbec nejde o to, zdali má někdo - novinář - právo na vedlejší pracovní poměr či nikoli. Česká televize je veřejnoprávní instituce a takovéto jednání redaktorů je prostě neslučitelné s její podstatou a funkcí. Něco jiného je komerční televize. Udivuje mě, že zákaz podobného jednání není obsažen v nějakém vnitřím předpisu ČT. Nedovedu si představit, že by z toho modarátoři Toušlová a Janeček vyšli bez postihu.I když, v ČT je dnes prostě možné všechno.
0/0
21.9.2001 10:23

Stepan

Zakladní atribut politika
Myslím si, že pohoršovat se nad tím, jestli má někdo vedlejšák nebo ne je v tomto případě trochu mimo celý problém. Ten je hlavně v tom (jak už bylo několikráte řečeno), že mediální vystupování, schopnost formulovat otázky a odpovědi, stejně jako všeobecný přehled by měli být ZÁKLADNÍ ATRIBUTY politika. Jestliže je někdo nemá, nevím, proč dělá politika. No vlastně vím, ale my, voliči bychom to měli svojí volbou kontrolovat. Je opravdu neuvěřitelné, co všechno je možné slyšet od "naší reprezentace". Stále žiji v naději (možná je to idealistická iluze), že alespoň polovina národa je inteligentnější než naše vládnoucí špička. Jestli ne, tak Pán Bůh a příroda s námi.
0/0
21.9.2001 9:28

Bohuslav Roztočil

Re: Zakladní atribut politika
Vy asi žijete v představě, že do politiky vstupují lidé tak hotoví, že už nepotřebují v ničem zlepšit. Politik, který uzná, že jej ještě někdo může něco naučit, je mi hnedle o něco sympatičtější - a zvláště je-li už na vysokém postu (a i když je to socan ;-).
0/0
21.9.2001 17:18

geduldig

jen ať radí
konečně se někdo rozhodl zesměšnit naše politiky a to tím, že jim bude radit to, co sám neumí. Vřele souhlasím s činností těchto dvou, jejich "pomoc" politikům je opravdu promyšlená.
0/0
21.9.2001 9:21

Helena

Česká závist
Nechápu, proč se tady všichni pohoršují. Copak v našem státě je zakázáno mít vedlejšák? Každý dělá co umí a když má čas proč si nepřivydělat a samozřejmě si dotyčný přivydělává tím, co umí. Znám účetní, která má hlavní a vedlejší pracovní poměr jako účetní a ještě má živnosťák na účetní práce. A drazí čeští závistivci nechtěli byste ji taky položit na pranýř?
0/0
21.9.2001 8:49

Aja

Re: Česká závist
Asi toho nechapete vic. Zkuste se nad sebou zamyslet...Pracuje-li nekdo jako novinar, pak by zrejme nemel politiky ucit jak novinarum odpovedet,tak aby se vlk nazral a koza zustala cela...Je to cele postavene na hlavu.Tecka.
0/0
21.9.2001 9:07

Helena

Re: Re: Česká závist
Zamyslet nad sebou byste se měla vy, protože neumíte ve svém věku číst. Oni neučí politiky jak mají odpovídat novinářům, ale oni školí rétoriku, což jsou dvě naprosto odlišné skutečnosti.
0/0
21.9.2001 10:01

roz

Re: Re: Re: Česká závist
A co říkáte vztahu, který z takového školení mezi redaktorem a politikem vznikne? Bobošíková s Klausem je proti tomu jen slabý odvar.
0/0
21.9.2001 13:19

helmut

Re: Česká závist
Presne tak, nejlepsi je zavidet a sedet uz ve tri odpoledne v hospode na pivu. Vzdyt kazdej muze mit prace, kolik si sezene. Zdar
0/0
21.9.2001 9:44

mravenec_z

školení
Nevím, proč by obyčejný moderátor nemohl v nějaké instituci, třeba i soukromé, školit rétoriku???? Proč by to nemohl dělat???? Vžyť rétorika není o tom co mám říkat, ale jak to mám říkat. Ale souhlasím s tím, že toto školení by mohlo být po nástupu do funkce. Politika je práce jako každá jiná. A pokud politik po letech práce nezná základy své práce, nemá tam co dělat.
0/0
21.9.2001 8:47

Petr

Re: školení
Ono je ale na pováženou, že jsou to novináři z veřejnoprávní instituce!!! A oddělit "jak to říkat" od "co říkat" je velice těžké. Jinak si myslím, že každý politik, který se necítí být silný v kontaktu s médii by si měl sám a ze svého platit poradce - klidně soukromou agenturu, nebo novináře - ale ne z veřejnoprávního média.
0/0
21.9.2001 10:18

Jánošík

TELEVIZNÍ modelátoři?????
Podle Barbory Osvaldové nejsou modelátoři dostatečně finančně oceněni a proto si takhle přividělávají. Nemohu s tímto názorem souhlasit! Ať zveřejní svůj měsíční plat v ČT! Porovnéjme ho s průměrným platem v ČR! Výsledek bude zřejmý! Je jejich Pracovní výkon nadprůměrný? Troufám si tvrdit, že je podprůměrný! Vždyť výsledek práce zdělovacích prostředků je zřejmý denně!!!!!!!!!
0/0
21.9.2001 8:46

Petrix

Re: TELEVIZNÍ modelátoři?????
Výsledek práce zpravodajské redakce v ČT bych si zrovna nebral do úst. Je vysoce profesionální na úrovni. Chtěl bych vidět, jak si ho Vy představujete a jaká je úroveň Vašeho pracovního výkonu.
0/0
21.9.2001 9:08

Radek

Re: Re: TELEVIZNÍ modelátoři?????
Na CT je vysoce profesionalni ? Noo,informovanost obcanu sice nejaka existuje, ale uz mnohokrat jsem se mohl presvedcit,ze i tam nejsou neomylni a delaji i dost zavazne chyby. Vzpomenu si na par..napr.kdyz hlasatelka mela rict nejakou vysokou castku a misto 3 milionu rekla 3 miliardy...to se pak asi clovek zamysli -jo a neopravila se do konce vysilani zprav! A nedavno jina hlasatelka rekla desnou blbost..ale zahrala to rychle do autu -taky se neomluvila,ze rekla hloupost! ...je mi jasne,ze to jsou jen lidi,ale kdyz si stezuji na platy a chteji je mit jeste vyssi,tak maji eliminovat co nejvice prebreptu,nespisovnych blabolu a pod. Radek
0/0
21.9.2001 9:17

Janka

ČT je prohnilá
Jenom to dokazuje, jak je ČT prohnilá. V lednu manipulovali s davem a přesvědčovali, jak nechtějí mít na politiky žádné vazby, teď se jim výdělek bokem hodí. Je to mefiánská chobotnice a chudák každý ředitel, který tam bude chtít zavést standardní řízení a poměry.
0/0
21.9.2001 8:39

Petrix

Janko, Jurasi a Jiří
Pozdravujte Bobošíkovou vy trdla. Hlavně Jiří má zřejmě místo mozku primitivní kostku.
0/0
21.9.2001 8:50

Janka

Re: Janko, Jurasi a Jiří
Hlavně že ty nemáš nic, chytrolíne. Bobošíkové jsem nefandila, ale s odstupem času vidím, že byla spíš chudák. Ta smečka by zatočila s každým a ještě to dokáže podat jako boj za pravdu a lásku. Holt PR dělat umějí, zvlášť když drží v ruce televizní kanál. Vyházela bych je všechny a na jejich místa bych vypsala konkurs - jsou-li tak skvělí, určitě by si ten svůj flek obhájili.
0/0
21.9.2001 20:08

Juras

Vážení lektoři,
dopouštíte se jasného střetu zájmů. Odstupte! Již delší dobu vám nevěřím, po tom, co jsem se dozvěděl, vá věřím ještě méně. Z velína na dlažbu!
0/0
21.9.2001 7:57

Jiří

školení
Vážení lektoři,tak to vypadá,že je škoda toho,že to při televizní revoluci nevyhrála p.Bobošíková.Vy zřejmě pro peníze uděláte vše.
0/0
21.9.2001 7:01

Petrix

Re: školení
Vytahovat zrovna Bobošíkovou do diskuze o tomhle článku je opravdu na místě. Jestli má článek narážet i na vznik možných "přátelských" vazeb pracovníků televize s politiky, tak Bobošíková je v tomhle směru opravdu dobrá oponentura, vážený pane!
0/0
21.9.2001 9:02

Juras

Re: Re: školení
Co takhle vazbu paní Bobošíkové na politiky prokázat? Jako jediný "důkaz" jsem slyšel pouze o nějaké práci pro ODS a to v době, kdy nepůsobila ve veřejnoprávním médiu. Tedy ti, kteří kritizovali tuto "spojitost", přestože se nepřekrývala s působením v ČT, dělají totéž v daleko horší variantě. Kdepak je jejich smysl pro objektivitu a nezávislost, který tak hrdinně hájili?
0/0
21.9.2001 22:49

karber

Školení politiků?
"Školení" politiků bych dokázal ještě pochopit po nástupu dotyčného do funkce.To, že se školí,aby " lépe vypadali " v TV po několika letech ve funci pokládám za jejich absolutní neschpnost. Nemají tam co dělat a svědčí to o tom, že i v minulém zařazení za nic nestáli. Když je člověk mnohdy slyší "zasvěceně" hovořit při přenosu parlamentu musí se divit jací diletanti se skrývají za akademickými tituly a není se co divit výsledkům jakých dosahují např. při schvalování zákonů. Jak to ovšem při volbách má volič poznat co je to za kreténa?
0/0
21.9.2001 6:11

mamka

Re: Školení politiků?
Souhlas!
0/0
21.9.2001 8:32





Najdete na iDNES.cz