Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Z trosek křičí pomsta

Na zápach a chuť smrti se nedá zapomenout. Stál jsem a v pokorném tichu upřeně zíral na horu zuhelnatělého kovu a oceli, která byla jen pár kroků přede mnou. Týden poté, co bylo zničeno Světové obchodní centrum, jsem sledoval nerozpoznatelné zbytky a mé pochmurné myšlenky byly s 5000 oběťmi pohřbenými pod troskami. Hora sutin, kterou jsem nyní viděl, byla jednou z částí Světového obchodního centra, jenž se tyčilo čtvrt míle do nebe.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Tom

Praha
Ano, Američani bombardovali Prahu dne 14.2.1945. V rozmezí několika dnů padaly bomby na CKD ve Vysocanech, na Vinohrady a kolem Karlova naměstí. Například Tančící dům stojí na místě vybombardovaného domu. Bombardovali však i Plzeň, Kralupy nad Vltavou a Ústí nad Labem, tamní kostel má od té doby věž nakřivo. Vždy jsem si myslel, že důvod těchto náletů byl ten, že v té době bylo jasné, že připadneme do sovětské zóny a proto nám chtěli rozbít důležité průmyslové podniky. Ale to je vysoká politika a do té člověk nikdy nevidí. Ameriku přesto obdivuji ať už pro jejího "ducha" nebo pro její roli ve světě. Strávil jsem tam nějaký čas a trochu jsem změnil názor, který jsem měl. Myslím si také, ať se teď stane cokoliv, všechny alternativy budou špatné...
0/0
21.9.2001 13:31

Radovej clovek

Pro Lucii:
USA vyhlasili valku pred 6ti dny, protoze teroristicky cin si interpretovali jako akt valky (bushovo rceni)... Pokud je to akt valky, nevim, proc tomu dal rikaj terorismus. Praha byla bobmardovana jenom jednou a to nakonec valky Americanama, kteri tvrdili ze se SPLETLI..odneslo to asi 1000 lidi, VInohrady, Emauzy apod... prej leteli na Drazdany, posledni zpravy co prosakly ale tvrdi, ze i tak to melo bejt na cechy a to na Plzen. Za vsema vojenskejma operacema tohohle druhu se skryvaji veci o kterych nemame otuchy, udajne meli Amici na Vinohradech typ ze zpravodajskejch kruhu, kterej potrebovali znicit, taxe to svedlo na tohle. Taktika, za kterou plati tisice lidi... Jinak: Co Vietnam, Panama, Korea, Jugoslavie, Kuvait?
0/0
20.9.2001 12:08

Monika

Cesky jazyk je opravdu bohaty...
Proto mi pri cteni clanku neprislo divne zadne prirovnani, byt pro nezive veci neprirozene. Nas jazyk je nadherny a proto se da hrat se slovicky. To, ze z trosek krici pomsta, mi pripada docela originalni a vserikajici slovni spojeni.
0/0
20.9.2001 1:17

Radovej clovek

z druhy strany:
a co kdyz USA vybombardovali DRAZDANY, BERLIN, WARSAVU...a ...PRAHU ?... ze byla valka?..ale mrtvi civiliste, sedivej prach usedlej ne jenom na pozemku nula, ale vsude, po celych mestech... to je zpusob boje po americku...
0/0
20.9.2001 0:10

Lucie

Re: z druhy strany:
Prosimte .... a kdy to bylo? Popravde nevim o tom ze by Amerika bombardovala Prahu .... A pokud mluvis o jakekoli valce, byva vetsinou vyhlasena a druha strana se muze branit. V kazde valce umiraji "civilisté", i kdyz jsou to vojaci, urcite do valky s radosti nesli. Ale Teroriste jsou proste svine, ktere nekde neco bez vystrahy a bez duvodu znici a pak se jdou schovat aby na ne nahodou nidko neprisel (myslim tim organizaci ktera za tim stoji).
0/0
20.9.2001 8:25

Lucie

Re: Re: z druhy strany:
Viím že tu mám jmenovkyni.... zdar Lucino ! :o)
0/0
20.9.2001 21:15

vasek

jeje II
zarazi me,jak se zde prispevatele venuji tomu, zda kov muze zuhelnatet a ktera fraze zni prirozene a ktera prilis vzletne. nepreji nikomu zle, neni v tom nic osobniho, ale mam pocit, ze by vam prospelo jit se podivat na misto katastrofy a ten sladky zapach na hodinku inhalovat. s pranim prijemneho vecera, vasek.
0/0
19.9.2001 18:43

Hela

jéje
vy máte ale problémy..
0/0
19.9.2001 18:01

dr.no

Petr je pacifictickej debil.
Tot vse ty hovado hipizacky,.
0/0
19.9.2001 17:40

Petr

Re: Petr je pacifictickej debil.
Nejsem pacifistou ani se nehlásím k hnutí hipies. V armádě jsem možná odsloužil delší dobu než Vy. Já neodsuzuji obsah článku, pouze se mi nelíbí jeho "forma" - tenhle drobný leč podstatný detail Vám zřejmě unikl. I když při Vaši inteligenci se tomu ani nedivím.
0/0
20.9.2001 7:37

Tom

...
Jsem přesvědčený o tom, že z těchto trosek může pomsta nejenom křičet, ale i řvát...
0/0
19.9.2001 16:46

Petr

Re: ...
Mstít se chtějí pouze lidé. Nad troskami je prvním pocitem normálního člověka lítost nikdy ne pomsta!
0/0
19.9.2001 16:49

Kacena

Re: Re: ...
no nevim jestli nikdy ne pomsta. Nevim jak by ses citil, kdyz by Ti nekdo zabil nekoho blizkeho. Urcite bys touzil po jeho potrestani, chtel bys aby citil to co ty. Nemyslim si, ze by nekdo pri ztrate treba otce nebo manzelky dokazal rict, odpoustim tomu kdo ji zabil.
0/0
19.9.2001 18:07

Zdenek

Re: Re: Re: ...
Uznavam, ze se mi zatim nic podobneho nestalo, a tak "prd vim". Ale je rozhodne zajimave slyset, ze kdyz po skonceni druhe svetove valky u nas zacalo bezhlave pronasledovani nemcu, tak ti lide, kteri prosli lagry, se na teto "pomste" nepodileli. Vim to nejen z knih ale i od ocitych svedku. Nekdo, kdo sam zazil tragedii, mozna nebyva tak moc nachylny k pomste. Pokud se bavime o odsouzeni a trestu pro konkretni viniky, to je vec jina. Ale o po pomste typu "i kdyby to melo stat zivoty nevinnych obyvatel" rvou asi vetsinou Ti, kterym se nic nestalo a museji celemu svetu vykricet, ze oni jsou Ti spravedlivi. Protoze vim, jak je lehke tady spatne interpretovat, tak zduraznuji, ze jsem pro tvrde potrestani teroristu. Myslim, ze toto neni v rozporu s Katcinym vstupem. Spise ho mel doplnit.
0/0
20.9.2001 9:24

Kacena

Re: Re: Re: Re: ...
Zdenku musim rici ze presne souhlasim. Ono to ma mnoho stranek. Odpustit to nejde.... ale prehnane potrestat nevinny lidi taky ne. A zavrazdenim samotnyho Ladina se to asi taky nevyresi, ponevadz ma tolik stoupencu, ze by se z toho jeden.... vite co. A jemu by to jeste pomohlo, protoze timhle by umrel skoro jako Jezis a tim padem by mel o nesmrtelnost a svatost postarano.
0/0
20.9.2001 20:58

Petr

???
"Zuhelnateleho kovu a oceli" - to je nesmysl. Ocel ani jiny dalsi kov nemuze "zuhelnatet".
0/0
19.9.2001 15:45

Katka

Re: ???
Petre, mas pravdu. Clanek je dost spatne prelozeny - "zuhelnately kov a ocel" je skutecne nesmysl, stejne jako jsou dosti neohrabane formulace typu "pozemek nula" (v originale pravdepodobne "zero area", tj. "nulova zona") nebo "policejni zona - neprekracujte" - tady by jiste prirozeneji znelo "vstup zakazan". Potud k prekladu - bohuzel, svoji kvalitou nezustava osamocen. Nicmene je dobre, ze si vsichni muzou precist reakce novinaru z jinych zemi, napr. prave z Britanie, ktera je v tomto pripade jednim z nejtesnejsich spojencu USA. Z clanku je tento postoj citit.
0/0
19.9.2001 16:02

Pavel

Re: Re: ???
... v originále dle vojenské terminologie zcela určitě "ground zero"
0/0
19.9.2001 16:15

Ondra

Re: Re: Re: ???
Tento preklad je naprosto spravny.
0/0
19.9.2001 16:32

Petr

Re: Re: Re: Re: ???
Pokud je překlad správný zbývá konstatovat, že autor článku není dobrým publicistou.
0/0
19.9.2001 16:44

Katka

Re: Re: Re: ???
Diky, clovek se stale uci.
0/0
20.9.2001 10:42

Petr

Re: Re: ???
Ano, předklad článku je opravdu mizerný, nicméně i nejsem si jestli je to překladem, ale i obsah je trochu zavádějící. Z trosek na mě nikdy nebude křičet "pomsta" ale "tragedie, lítost nebo něco podobného". Škoda že zde není "link" na originál. Rád bych si ho přečetl v angličtině - takhle těžko posuzovat.
0/0
19.9.2001 16:17

Kacena

Re: Re: Re: ???
jo jo, uziva se v US TV pojem "ground zero" ani nevim proc tomu tak rikaji. Jinak nektere veci jde velice spatne prelozit, ale opravdu si s tim prekladatel mohl dat vetsi praci. Neprijde mi ale ze by cerpali ze stranek CNN nebo BBC, protoze tam jsem zadny podobny clanek nenalezla.
0/0
19.9.2001 18:04





Najdete na iDNES.cz