Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

USA chtějí činy, ne jednání

Spojené státy od afghánského Talibanu očekávají činy, nikoli vyjednávání. Oznámil mluvčí Bílého domu Ari Fleischer. Vůdce Talibanu mulla Muhammad Umar totiž oznámil, že je připraven jednat se Spojenými státy o Usámovi bin Ládinovi. Ten je podezřelý z teroristických útoků v New Yorku a Washingtonu. Pákistánský prezident generál Parvíz Mušaraf prohlásil v televizním projevu k národu, že neexistuje plán k vojenskému útoku proti Afghánistánu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

romadur

.... jsou připraveni
Tisíce Afgánců prchájí ze své země. Další tisíce Afgánců již prchli. Dnes utíkají před bombami Američanů, předtím před vojáky SSSR,... Co si myslí o neislámské civilizaci? Kam utíkají? = Do Evropy, za moře do Kanady, do USA,...? Kolik z těch tisíců Afgánců utíká a neví do čeho, jen aby byli v bezpečí a kolik z nich odchází s posláním....? S posláním pomstít se, zabít, jako jsou jejich blízcí zabíjeni u nich doma. Kolik z těch odcházejících jsou k tomu vycvičení bojovníci - teroristé a kolika z nich zaneslo do srdce touhu po pomstě chování té naší civilizace? V každém případě odcházejí - odcházejí k nám a formuje se tu potenciální 5. kolona..... Kolik Američanů odhodlaných se zbraní v ruce bojovat za své ideály, žije v Afganistánu, Pakistánu, Iráku, Iránu, Saudské Arábii, Palestině, Albánii, Lybii,....? A víte kolik Muslimů z těchto zemí nenávidí USA, Evropu a odchází tam žít a "bojovat",...? Víš o tom bláznivý Bushi jr., Blaire,..?
0/0
11.10.2001 11:02

Jiří

Válka
Je videt,že lide beroucí v ochranu zlo jsou všudypřítomní a nezničitelní.Bohužel šílený ruský terorista Uljanov měl pravdu/svoji/,hovořil-li o "provaze na,který si buržoazie sama nastřádá".Šílenci a lidé ohánějící seš polopravdami plivají špínu na USA,a samozřejmě na Izrael-budou se většinou zuby nehty bránit ale jejich souznění s antisemity je až dojemné.Nemá zde cenu vypočítávat,kolikrát již arabská politická reprezentace zcela neomylně volila nesprávnou stranu.Počínaje/tím nejsnažším/A.Hitlera,SSSR,Násira,Sadáma.To jen krátce a personifikovaně.S tímto začali dávno před vznikem Izraele.Než začnete milí pacifisté snášet hromy a blesky vzdělejte se aspoň,vědění vede k poznání,že zku je třeba odporovat. Jiří Plzeň
0/0
9.10.2001 16:41

pepaz

Válka?
Tohle ještě není žádná válka, vy rozumbradové! Válka teprve začne! pepaz
0/0
7.10.2001 23:52

pepaz

Válka?
Tohle ještě není žádná válka, vy rozumbradové! Válka teprve přijde! pepaz
0/0
7.10.2001 23:51

Radovan Blechák

Jiný pohled
Jen pro srovnání doporučuji otevřený pohled na události, který jsem našel na http://zsection.tripod.com
0/0
30.9.2001 23:05

pepaz

Re: Jiný pohled
Co jsem tam měl najít? Je tam stejný blábol jako všude jinde! pepaz
0/0
7.10.2001 23:59

Chulimanga

the evil that Menkind do
potlačit až do vítězného konce.Glory to all peacemind people!
0/0
26.9.2001 14:09

Tom

Boj proti terorismu rozhodne ano !!
Procetl jsem vetsinu prispevku tady dole, ale nestacim se divit. Predevsim mi prijde, ze se uplne zapomnelo na tu strasnou tragedii, ktera jeste neni u konce. A to stale jeste hrozi moznost utoku biologickymi a chemickymi zbranemi. A v tehle situaci, ktera se tyka nas vsech tady spekulujete o tom, co by, kdyby, a ze potrebujete konkretni dukazy v mediich ??!! Takove zverejneni v mediich by ohrozilo zivoty dalsich mnoha tisic lidi na celem svete. Dukazy se predkladaji soudu a nikoliv mediim !!! Prestoze nejsem rad, ze se americani prostrednictvim svych politiku, generalu a tajnych sluzeb, pletli a pletou do problemu jinych zemi, vetsinou pouze z vlastiho ekonomickeho a mocenskeho zajmu, musim souhlasit s tim, ze je potreba okamzite zakrocit a zlikvidovat Ty (pripadne je dostat pred soud), kteri se za teroristy povazuji, Ty, kteri je podporuji a Ty, kteri je financuji. Na kazdeho z nich plati neco jineho, na nektere z nich bohuzel jen tvrda sila, na nektere staci bezne zakony (ale musi je nekdo pochytat a dopravit pred soud). Jako spousta ostatnich lidi jsem se obaval neuvazeneho zakroku Ameriky a vznik dalsiho "Vietnamu", protoze takova valka by se skutecne vyhrat nedala (Rusove s tim maji do dneska velice tvrde zkusenosti), ale americane postupuji zatim velice obezretne a predevsim chrani civilisty na uzemi USA, aby nedoslo k dalsim utokum u nich doma. A demonstrace sily je v tomto pripade zcela na miste, a diskuse a odsouzeni Ameriky za utoky na civilisty by melo prijit az pokud by neco takoveho skutecne chteli udelat, o cemz v teto chvili velmi silne pochybuju. Nedovedu si vubec predstavit, ze by Amerika mela rict neco jako: "Pokud nam ostatni staty teroristy nevydaji, nemuzeme s tim nic delat", a skutecne nedelat nic. Je prece potreba jednat velice rychle. Dopadeni, pripadne zneskodneni teroristu (treba pomoci specialniho komanda) si v takoveto oblasti vyzada plnou vojenskou podporu a zazemi, takze debaty o chystanem vyhlazeni naroda, rozpraseni civilistu nebo cemkoliv podobnemu jsou pouze alibisticke postoje. Nedelat v teto situaci nic a jen kritizovat vsechny ostatni je to nejhorsi, co lide mohou udelat. A pokud nekomu prijde, ze je tam potreba neco zmenit dlouhodobe, at se snazi tam prosadit dobre skoly a kvalitni soudnictvi a pravo (coz by mimochodem bylo potreba zavest i u nas), aby si pristi generace mohly samy zvolit svoji budoucnost, aby si lide dokazali udelat vlastni nazor (a nemuseli verit tomu, co je v mediich) a nemusely nad nekterymi staty drzet "ochranny dozor" jakekoliv supervelmoci. Likvidace terorismu (a to napr. i v Irsku) vsemi dostupnymi zakonnymi prostredky je nevyhnutelna, a jen doufam, ze toho nekdo nezneuzije k utokum na civilisty.
0/0
26.9.2001 12:23

Petr

Re: Boj proti terorismu rozhodne ano !!
Z Tveho prispevku citim, ze mas dost blizko k fasismu, mel bys studovat humanisticke autory a ne fasisticko-bolsevicke blaboly a vylevy dementnich politiku,propadne si nenechat vymyvat mozek televizi. Petr
0/0
9.10.2001 11:11

Zdenek Lipavský

valka
Je to hrozny ale můžou si za to sami.
0/0
23.9.2001 18:27

Věra Říhová

Boj proti celosvětovému terorismu?
Tak nevím, zda-li mají U.S.A. v boji proti celosvětovému terorismu na mysli i IRA. Zajímalo by mě, jestli budou postupovat stejně jako v Afghánistánu. Taky budou lítat třísky?
0/0
23.9.2001 14:32

Jirka

Re: Boj proti celosvětovému terorismu?
A UCK v Makedonii?
0/0
23.9.2001 19:43

Jirka

Re: Boj proti celosvětovému terorismu?
A UCK v Makedonii?
0/0
23.9.2001 19:43

usama bin ladin

válka
zabít teroristy
0/0
22.9.2001 18:04

Petr

Kdyz se kaci les, padaji trisky.
0/0
22.9.2001 2:27

BWP

Válka
Jestli fakt bude válka, tak doufám že USA prohraje!!
0/0
21.9.2001 15:16

marek

Re: Válka
Jestli prohraje, tak pujde do prdele a ty pujdes do prdele taky, jako my vsichni tady a je fuk, jestli mame a nebo nemame simpatie k USA, nebo Osamovi nebo Talibanu.
0/0
22.9.2001 1:19

Z99

Je to zábava, číst si tu
Docela se bavím. USA prý nemají žádné spolehlivé důkazy. Proč by se měly důkazy zveřejňovat v novinách ? Od toho jsou přece úplně jiné instituce. Jak někoho napadlo, že USA stačí kohokoli nazvat teroristou. Jestli k pojmenování stačí, aby dotyčný zavraždil pět tisíc lidí, je to pro mne docela podstatná maličkost. Ale ne každý žvanil se takovými drobnostmi zabývá. Naštěstí takových myslitelů je u nás poměrně málo i když křičí hodně nahlas. Asi jim to zvedá sebevědomí.
0/0
21.9.2001 14:26

Pepa

Re: Je to zábava, číst si tu
5000 mrtvejch jsou obeti. Dukaz znamena, ze konkretni osobe dokazu, ze v tom ma prsty. To by se dalo rict, ze tady mame 5000 mrtvejch, takze pachatel jste vy.
0/0
24.9.2001 8:11

Víťa

Re: Je to zábava, číst si tu
Čtu Vaši reakci a dost se děsím... Vás. Vám opravdu stačí, že zástupce USA prohlásí, že viníkem je ten či onen? USA sami prováděli a provádějí politiku terorismu - na státní úrovni. Říká Vám něco případ bojovníků za "demokracii" bratrů Mašínových? Mimochodem se skrývají v USA... Proto asi nešímu počtu lidí než by mělo vadí, že zatím veškeré důkazy jsou pouze na poli JPP - jedna paní povídala. Zkuste se zamyslet, proč je "Usam" nepřítelem země, která je od něj tak daleko a donedávna mu CIA pomáhala verbovat bojovníky... Podivné co?
0/0
4.11.2001 19:56

Radovej clovek

dejta Ladinka, nebo vypalime Gronsko :)
Tak to tak vypada, ze kdyz se USA nekdo znelibi, staci ho pouze pojmenovat teroristou a vyhladit jeho narod. Nebo se o to aspon pokusit, pripadne tim vyhrozovat. Pokud tu nekdo prohlasuje ze takovymakovy utok teroristu se stejnou merou musi oplatit, radi tim vykonavatele pomsty do stejne skupiny jako pripadne viniky a to podle jednoducheho pravidla o rovnajicich se stranach rovnice. Nesouhlasim s ultimatnim postojem usa vuci obyvatelum jednoho statu, kteri jim vysli vstric... jednani a demokracie je o Dialogu. Ultimatum je o monologu...
0/0
20.9.2001 16:39

Zbynek Rosendorf

Ted se prave ukazali
"Jasne dejte nam co chceme a nebudem o tom diskutovat ... sice nemame zadny neprustrelny dukazy ale pokud nam ho nevydate tak vas vyhladime, podivejte uz k vam pripoluvame s kupou lodi, letadel a dalsi techniky" bravo Ameriko to je jednani ... zastrasovat a prahnout po krvi to je tvoje ... a zbytek sveta s tebou prece musi souhlasit kdyz se to nazve tak pekne jako "valka proti terorizmu" ... uz ted tam diky tobe umiraj nevinny lidi co se bojej a utikaj pryc a nemaj co do huby ... a nase bajecna vlada s tim souhlasi a jeste nakonec zacne odsuzovat nase obcany za to ze s tim nesouhlasi ... kam jsme to dopracovali
0/0
20.9.2001 15:52

Forn

Buďme solidární s panem Kopalem!!!
Pokud zde, v České republice chceme mít svobodu slova, měli bychom začít dělat něco hned a teď. Jestliže někdo věří, že si USA ten zásah zasloužily, není možné přece mu bránit v tom, aby tuto víru svobodně vyjádřil. Co si o tom myslíte vy ostatní?
0/0
20.9.2001 12:53

Forn

Oficiální doznání
Oficiálně tímto prohlašuji, že: Země, jako je Spojené státy, která v minulosti napáchala tolik zla, podporovala mezinárodní terorismus (např. Usámu bin Ládina), sama se účastnila misí, jako byla Jugoslávie, kde docházelo k vraždění civilních obětí, si podobný útok svým jednáním zasloužila. Souhlasím s vyjádřením Saddáma Husseina, že: "Amerika sklízí trny své zahraniční politiky." Tak a teď ještě přesnou adresu a jméno. Ing. Aleš Žďárek, K.H.Borovského 464, Jevíčko 569 43 P.S. Jestli mě za tohle obviní, tak nevěřím ve svobodu slova v České republice.
0/0
20.9.2001 12:47

Robert Horáček

Re: Oficiální doznání
Oficiálně tímto prohlašuji, že p.ing. Aleš Ždárek, (K.H.Borovského 464, Jevíčko 569 43) by si zasloužil teroristický útok na svou osobu za to, jak v minulosti minimálně placením daní podporoval komunistický režim, který mnoha lidem vzal jejich naděje, svobodu a mnohdy i životy... Už si uvědomte, že při útoku povětšinou zahynuli normální lidi kteří chtěli jenom slušně žít a s podporou terorismu neměli právě kromě toho placení daní nic společného.
0/0
22.9.2001 19:00

pepaz

Re: Re: Oficiální doznání
ŽE tam zahynuli normální lidé, kteří jenom chtěli slušně žít je nade vší pochybnost. Teď zahynou další normální lidé, kteří by taky chtěli jenom slušně žít. pepaz
0/0
8.10.2001 0:11

marek

můžem si jen pokecat
ano, můžeme diskutovat, hádat se, přemlouvat ..... to je asi tak všechno. rozhodnutí padne jinde a jindy. nebo už padlo. bezprecedentní útok musí být potrestán rovněž bezprecedentně - první závěr. proč s ním nesouhlasit. civilisté v afganistánu by neměli trpět za svojí totalitní vládu - další závěr. proč s ním nesouhlasit. takto by se dalo pokračovat dlouho. nechtěl bych být v kůži těch, kteří to musí rozseknout (myslím na naší, tedy, euroatlantické straně) a nechtěl bych být ani v kůži těch, které to postihne. modleme se abychom to nebyli mi a doufejme, že speciální jednotky, pokud tak vycvičené existují, budou schopny řešit věc bez apokaliptických důsledků. marek viděl někdo v posledních dvou dnech dokument o italských chirurzích zakládajících a provozujících v afganistánu nemocnici? těm lidem bych ubližovat víc nechtěl. bylo to k breku
0/0
20.9.2001 10:29

Kamil

3ti svetova? snad ne
Moznost, ze Taliban vyhlasi Americe Svatou valku, me docela desi. Protoze terorismus se pak stane zpusobem, jakym muslimove budou proti nam bojovat. A je mi jasne, ze pokud se tak stane, New York bude jednim z mnoha cilu. A vubec se mi nelibi moznost, ze by me nekdo odkragloval, kdyz se prochazim ve Village, nebo, ze bych se musel bat, ze me pred domem bude cekat auto s tunou vybusnin. Takze se opravdu modlim, aby to vsechno nakonec neskoncilo jeste vetsi tragedii.
0/0
19.9.2001 22:42

Forn

Re: 3ti svetova? snad ne
Myslim, ze bohuzel budoucnost nebude jina. Proc? Protoze ono to s tim jednanim talibanu neni az tak zhave: Podle AIP se většina ze zhruba tisíce islámských učenců, kteří v Kábulu jednají již druhý den, vyslovila ve prospěch bin Ládina, jehož Spojené státy považují za hlavního podezřelého ve vyšetřování teroristických útoků v New Yorku a ve Washingtonu. "Usáma by neměl být vydán Americe a my bychom měli proti Americe bojovat. Je to naše povinnost," prohlásil na zasedání rady jeden duchovní. No a jaka bude reakce USA? Netusim. Ale jestli se rozhodnou bombardovat Afghanistan PLOSNE, tak dojde zcela jiste k odkloneni i statu, ktere zatim rikaly, ze podporuji boj proti TERORISMU. A vsichni vime, ze civilni obyvatelstvo ac potencionalne nebezpecne neni mozno povazovat smahem za TERORISTICKE. No a kdyz zmeni postoj vetsina arabskych zemi a USA neprestanou s utoky, tak se nam arabove naserou a pak God bless NATO, ne America. Smete nas to vsecky.
0/0
20.9.2001 10:26

cormic

a je to tu....
a ted se bude porad plkat ze je treba jednat, jedant a jednat..jako vzdycky...ano je treba jednat ale TVRDE proti teroristum!!! jinak se za chvili budeme tady v zapdani civilizaci bat vyjit sednout do letadla, nebo vyjit na ulici....to je o nicem...
0/0
19.9.2001 19:54

host

Re: a je to tu....
Jen mala otazka. Kolik dalsich statu je pod teroristickymi utoky vedenych Ladinem a jemu podobnymi krome USA a Izraele? A potom kdo jiny je tercem nez USA a Izrael? Jestlize ti teroriste proti zapadni civilizaci a demokracii, proc neutoci na Pariz, Londyn, Brusel, Helsinky, Stokholm, Viden, Rim, proc? To co se stalo v NY je otresne a odsuzuji to, desi me ale vsechna ta propaganda v mediich a to ze Bush je u vesla. Nastesti alespon Powel zda se mluvi rozume.
0/0
19.9.2001 20:31

Prazak

Re: Re: a je to tu....
Jses na velkem omylu, Utoky na USA a Izrael je zacatek svate valky za znesveceni arabske pudy spojeneckymi vojsky pri Desert Storm, hlavne Saudske Arabie. V Evrope se podarilo zatim vsechno zastavit nez k necemu doslo, viz pripravovany utok Sarinem na Londynske metro. Dalsi priklad je tady: http://www.portal.telegraph.co.uk/news/main.jhtml?xml=/news/2001/09/16/wbin16.xml Bin Laden British cell planned gas attack on European Parliament By David Bamber, Chris Hastings and Rajeev Syal (Filed: 16/09/2001) ISLAMIC terrorists based in Britain and controlled by Osama bin Laden planned a devastating attack in February on the European Parliament building in Strasbourg. Osama bin Laden: may have as many as 5,000 supporters among young Muslims in Britain A six-strong terror cell funded by the Saudi fugitive planned to kill all 625 Euro-MPs, and scores of officials, by releasing sarin gas into the parliament building. The attack was scheduled to take place during the session of parliament from February 11 to 14 this year and was to be the first in a series of assaults against prominent buildings across Europe. Algerian terrorists based in London and funded directly by bin Laden worked with counterparts in Milan and Frankfurt.
0/0
19.9.2001 22:25

Zbynek Rosendorf

Re: a je to tu....
Jak se jedna TVRDE proti terorizmu? Tak ze vyhadis nejakou zemi?
0/0
20.9.2001 15:59

Technik

Aféra s Levinskou
Nevím, jestli už to někdo nepřetřás, ale když zalistuji trochu historií, tak Americe velmi uškodila aféra s Monikou Levinskou. Oslabení funkce presidenta Billa Clintona i tamní nesmyslné mediální "obcování" trvalo takřka rok, a výsledek "pro stát" je velmi známý David
0/0
19.9.2001 18:12

Jerk

nová diskuze
s tim taky souhlasim aby byla nová diskuze protože je to strašně pomalý!!!!
0/0
19.9.2001 17:59

paranoia

pokus o rvacku?
Taky Vam pripada, ze se tady nekdo chce za kazdou cenu poprat? Nevim jak jinak chapat odmitavy postoj americanu na nabidku Talibanu k jednani...
0/0
19.9.2001 17:42

schíza

Re: pokus o rvacku?
jo! dik taliban to myslí dobře! míííííír mííííííír!
0/0
19.9.2001 17:52

Vilda

Re: pokus o rvacku?
Paranoiku, Vás bych tam speciálně poslal vyjednávat. Určitě by Taliban chtěl, aby se Bush dostavil bosý s 15cm vousem, veřejně se vzdal hamburgerů a zavázal se, že výška mrakodrapů v USA propříště nepřekročí tři patra.
0/0
19.9.2001 21:32

Zbynek Rosendorf

Re: Re: pokus o rvacku?
Jasne zatimco postoj dejte nam Ladina jinak vas smeteme ze zeme je spravny vid? A to si narozdil od tebe nevymejslim ... zatim jsem totiz od Talibanu takove ultimatum neslysel zatimco to druhe se tu objevilo pod krucim nazvem "Boj proti terorizmu" ci "spravedlnost" atd ... Mimochodem bud jsem te nepochopil a nebo nevis co zmanema slovo paranoik
0/0
20.9.2001 16:07

jojo

kewe
nova diskuse by byla dobra, mne se to natahuje uz pres minutu!!!!!!!!!!!!!
0/0
19.9.2001 17:41

jojo

kewe
jine nazory lze sdelovat bez urazek ostatnich diskutujicich
0/0
19.9.2001 17:32

John Lenon

zrušeno
(Příspěvek zrušen)
0/0
19.9.2001 17:17

Dave Lister

ach jo
... nikdo netypuje, jen ten vypatlanej hologram:-(((
0/0
19.9.2001 16:23

Lucie

Re: ach jo
Typla bych si, že se američané poučí z předchozích válek a od rusů, takže v případě úderů na Afghanistán půjdou po Ládínovi, zneškodní talibán a vyvarují se větších obětí v civilním afghánském obyvatelstvu. Ovšem nedovedu si typnout, jak dlouho jim potrvá než Bin Ládína chytnou.
0/0
19.9.2001 16:39

0

Re: Re: ach jo
tip, Rus, Američan....
0/0
19.9.2001 16:46

Bob

Jednání s Talibanem
Vážení, tak nevím - poté, co si tu s odpuštěním vyblilo svoje (nevím jak to popsat slušně) nitro mnoho zakomplexovaných primitivů, nemá snad už cenu se pouštět do nějakých úvah a komentářů. Dík za pokusy o rozumné komentáře patří Lubošovi, Petrovi a W. Longhurstovi z Británie.
0/0
19.9.2001 15:51

Tom

Re: Jednání s Talibanem
Typické ! Ti co mají názor jako ty tak mají rozumné komentáře... a ti, co si myslejí něco jiného a mají jiný pohled na věc, tak jsou pro tebe zakomplexovaní primitivové, že ? Jak jednoduché, jak subjektivní !
0/0
19.9.2001 16:09

JOJO

Re: Re: Jednání s Talibanem
ale vzdyt jine nazory lze sdelovat bez urazek diskutujicich s jinym nazer, nemam info ze by byla zrusena svoboda slova
0/0
19.9.2001 17:29

jojo

kewe
pojdte diskutovat na urovni a nebo vubec.meli bychom se zabyvat tim jak to vyresit co nejrozumneji a pritom tadynevnucovat ostatnim sve sympatie ci antipatie
0/0
19.9.2001 15:38

Dave Lister

Re: kewe
jo.... jak Vy to typujete?
0/0
19.9.2001 15:42





Najdete na iDNES.cz