Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

USA mají důkazy směřující k bin Ládinovi

Úterní vlna teroru ve Spojených státech se podle The Washington Post odehrála přesně den před tím, než měl být bin Ládinův spojenec odsouzen v New Yorku za spojenectví v bombardování americké ambasády v Tanzanii. Státní soud je situován ve spodní části Manhattanu, poblíž "bývalého" Světového obchodního střediska.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Radek

Válka? Nechci!
Pokud si přejete Válku, pokud si přejete mrtvoly, pomstu a vendetu, pak jen slepě podporujete politiku pomsty. Je smutné kam se hysterie vendety dopracovala. Chtělo by to více používat mozek a ne prehistorické metody. Možná by stačilo dodržovat základní bezpečnostní předpisy a nikdy by k této situaci nemohlo dojít. Možná je jednodušší ukázat na někoho jiného než se zamyslet nad vlastními chybami. Ale válka je jen násilí, které bude plodit další a výsledek … Doufám, že rozmary násilností lidstvo přežije.
0/0
16.9.2001 1:28

TOM

CO JSME SI PRACNĚ VYBUDOVALI ...
NEVÍM, ČEMU SE VLASTNĚ DIVÍME - ROKY SE LÁDUJEME VEČER CO VEČER FILMY , V NICHŽ SE NÁSILÍ PREZENTUJE JAKO HRDINSTVÍ, POMSTA JAKO VZOR CNOSTI MYSLÍM, ŽE ARABOVÉ NYNÍ DĚKUJÍ ALÁHOVI ZA TY POHANSKÁ MEDIA, KTERÁ JIM OCHOTNĚ DĚLAJÍ REKLAMU ...
0/0
14.9.2001 8:19

nigga

usa under attack
mrtvej arab dobrej arab ... trcim tady v usa dnes jsem mel bejt v praze a kvuli tem teplejm hlavam tady jeste chvili pobudu
0/0
13.9.2001 23:44

Lusietta

Nejsou to bohové
USA se vždy chovaly jako velmoc velmi arogantně, strkaly nos do vnitřních záležitostí cizích zemí v Asii, Africe i Evropě (ale jen když jim z toho kynul finanční prospěch), a vžy vyhledávaly vnějšího nepřítele k ospravedlnění militantní politiky a zbrojařského průmyslu. Na svědomí mají miliony nevinných obětí počínaje Drážďanami a Hirošimou, konče Kosovem. Není divu, dalo se čekat, že se jednou něco semele i u nich,....Kdo mečem zachází,....A nejsou to bohové,....
0/0
13.9.2001 23:40

australena

Re: Nejsou to bohové
Get lost Lusietta! Your contributions are boring, repetitive and downright stupid. If you can't think of anything else, stop poluting the cyberspace with your inane rubbish!
0/0
15.9.2001 13:03

Lusietta

Re: Re: Nejsou to bohové
If you dont like it please dont read it, but leave me okay ? I alwas have been talking and diskussing to you in normal style and i never told your replies are stupid,...though you are a normal lady here but you are a silly teenager like most of people are here only operating with strong words but having no any ideas in mind with you could follow a normal discussion. Do disturb someone else and chill out !
0/0
16.9.2001 15:50

JDI DO PRDELE

Re: Nejsou to bohové
SES BLBA,JAK DALEKO VIDIS.A ZE VIDIS DOBRE...
0/0
20.9.2001 2:16

marek

kdo ho vlasně stvořil
Slova Jury Jánošíka keď stě si ma upěkli ta si ma i zjestě platí zrovna pro bin Ladína.Protože USA jeho aktivity podporovali v Afganistánu kam mu sami dodavali zbraně.Teď když se něco semele řekne se terorista my ho dostanem,ale problém je v tom,že po něm nastoupí dolší jemu podobný a je to stále dokola.Američani jednají opět tak jako vždy z pozice síly mi jsme řekli a váš názor je podřadný.Viz.problém Albánců,Kosovo,Makedonie.I když je bin Labín terorista musí se sním jednat ať to stojí co to stojí,jen on totiž ovládá těch 5 000 až 10 000 fanatiků a všichni jsou ovladatelní.A stěží USA všechny neutralizuje.To dokáže zase jen ten co je ovládá(bin Ladín).
0/0
13.9.2001 21:26

Pavel

bla bla bla
Miluju Vás, vy hašteřivý grafomanský prdelky, ještě, že máme internet, to je úleva, co? ...a iDNESu naskakuje návštěvnost a ta se stává součástí reklamní strategie a fakta prodávají reklamní bannery... Podporujme iDNES! HURÁ
0/0
13.9.2001 16:17

Black

Re: Re: Re: Amíci potřebují na někoho ukázat prstem
Tvrzeni, ze nasili nikam nevede je mylne. Nasili v historii samo o sobe vyresilo mnoho problemu. Zvlaste takove, ktere bylo reakci na nasili. Vzpomenme II.SV, utok japoncu na PH a nasledne svrzeni Atom. b., aj. Obvinovat predem Bushe z terorismu a mstivosti je irelevantni. Kazdy normalni clovek by v jeho situaci byl pod obrovskym emocnim tlakem a mnoho z nas by ani nepremyslelo o moznosti postavit vinika pred soud. Proste by jej nechali popravit. Verim, ze se U B Ladin dostane pred spravedlivy soud. Amerika i Bush je pro me vzorem spravedlnosti a dodrzovani formalniho prava. Nasili plodi nasili. Samozrejme. Ale nasili nelze ukoncit jinak nez nasilim, nebo absolutni prohrou. Zvlaste v pripade Jihadu, ktery bude bojovat dokud bude proc. A az nebude proc, bude bojovat proto, aby si duvod vybojoval. Je iracionalni si myslet, ze existuje cesta ne-nasili jak ukoncit jejich teroristicke utoky proti jakekoliv spolecnosti. Jim staci k boji jen cil. Duvod nepotrebuji. A cilu je kolem dost.
0/0
13.9.2001 11:53

AJA

USA mají důkazy směřující k bin Ládinovi
Oko za oko... SMRT ARABŮM!!
0/0
13.9.2001 11:23

Petra

Je Bin Ladin člověk?
Souhlasím s vyhlazením Bin Ladinovi organizace, ale vždycky se najdou nějací fanatici, kteří ho mají za vzor a útok oplatí. Navíc nikdo si není jist, že to byl on, Bush si je jist na 90%, ale copak se dá rozhodovat o lidském životě v procentech? I když jestli to byl Bin Ladin, dá se o něm říct, že je to opravdu ČLOVĚK? Je tu spousta otázek a obdivuji toho, kdo na ně najde odpovědi. Amerika by se měla bránit, ale je to dobrý způsob obrany? Vyjednávat se podle mě nedá, copak šílenec svámi bude mluvit? Bin Ladin je inteligentní šílenec, tedy aspoň tak vypadá, protože takovou akci by asi každý nezvlád, ale jestli chce vyhladit Ameriku, tak se nebude nikoho ptát, ani s nikým vyjednávat a prostě to udělá. Kdyby Američané zaútočili dost silně, tak by třeba útok nevraceli, ale to je jen další třeba a kdyby. Fakt nevím, co by se mělo udělat, ale jedno vím jistě a to, že by Bush neměl z jednoho dne na druhý říct, že organizaci zodpovědnou za útok vyhladí. Mělo by o tom jednat víc států a nejen Amerika. Myslím, že se to týká všech členů organizace NATO.
0/0
13.9.2001 11:14

Michal

Amíci potřebují na někoho ukázat prstem
I kdyby ti organizátoři útoků byli po smrti, američani si musí najít někoho, na kom si schladí žáhu. Něco jako Perský záliv - to by je uspokojilo. Bush je typ politika, který na teror odpoví terorem. Ale násilí plodí násilí, tohle nikam nevede.
0/0
13.9.2001 10:19

mv

Re: Amíci potřebují na někoho ukázat prstem
Souhlasím.Nikdo není ochoten akceptovat, že lze zničit něco za miliardy dolarů jen fanatismem a odhodláním se k sebeobětování.Existuje představa ,že abyste zničil něco za milión dolarů, musíte do toho investovat půl milionu, jinak to nejde. Hledá se tedy veliký, vážený, technologicky schopný viník - který by byl "hodný nepřítele".<P> Nechci snižovat tragédii, ale dávejme pozor na to, aby nebyla důvodem pro další a další ...
0/0
13.9.2001 10:37

Alladár

Re: Re: Amíci potřebují na někoho ukázat prstem
Příteli, aby někdo zničil něco za milión dolarů, nepotřebuje půl miliónu, ale třeba krabičku sirek, pokud najde slabé místo toho, co chce ničit. Na druhou stranu, tohle nemohlo provést jen pár nekoordinovaných diletantů s kudlama, ale asi právě ten "veliký, vážený, technologicky schopný viník."
0/0
13.9.2001 10:56

Alladár

Re: Amíci potřebují na někoho ukázat prstem
I kdyby ti organizátoři útoků byli po smrti, američani si musí najít někoho, na kom si schladí žáhu. Něco jako Perský záliv - to by je uspokojilo. Bush je typ politika, který na teror odpoví terorem. Ale násilí plodí násilí, tohle nikam nevede. Jenomže organizátoři mrtvi bohužel nejsou a podobná a ještě horší svinstva budou dělat dál. Tohle mohl být jen začátek. Jak rád bych se mýlil... Ale na tohle se nedá odpovědět jinak než zase jenom terorem, samozřejmě pokud bude nalezen pravý viník. Ty si myslíš, že by to vyřešilo nějaké "nastavení druhé tváře?" Amíci by jim ještě měli poděkovat že jo??? Že násilí plodí násilí si měli uvědomit především pachatelé a organizátoři. A měli si také uvědomit, že Bush je kovboj z texaského vidlákova a ti, obrazně řečeno, na ránu pěstí odpovídají tasením svého Smith&Wessonu, zavěšeného proklatě nízko.
0/0
13.9.2001 10:40

mv

Re: Re: Organizátoři bohužel mrtvi nejsou
A to je právě to CO NENÍ JISTÉ. I když je Ládin "vůdcem boje" s "Velkým Satanem", pokud se mu neprokáže přímá organizace akce, nemáme viníka. Velká huba a slova ještě není totéž, co povraždit tisíce lidí. V tom smyslu také nikdo nebral vážně Reaganova slova o "říši zla", když mluvil o sov. rusku. V tom je problém !
0/0
13.9.2001 10:55

Alladár

Re: Re: Re: Organizátoři bohužel mrtvi nejsou
Já bych to vyšetření viníků nechal na američanech. Teď řeknu něco, co se asi nebude líbit. I kdyby bin Ladin viník nebyl, světu by se asi dýchalo lépe, kdyby nebyl..... Uznávám, byl by to nebezpečný precedens, ale v tomto případě by asi stál za to.
0/0
13.9.2001 11:14

Loo Lee

Re: Re: Re: Re: Organizátoři bohužel mrtvi nejsou
tenhle clovek zemre tak i tak uz jenom kvuli tem 5 milionum za jeho hlavu a verim tomu ze by si ji mnoho lidi radi povesili na strom i zadarmo
0/0
13.9.2001 11:54

dusan

Re: Amíci potřebují na někoho ukázat prstem
Jsi obycejny zkurvysyn tva matka je cubka , protoze porodila takove embryo zamysli se nad sebou ty debile jeden
0/0
14.9.2001 2:26

mv

No jo , ale zůstali na zemi skutečně někdo významný ?
Já nevím, mám jen pochyby, proto diskutujeme !
0/0
13.9.2001 9:55

mv

Vsiml si vubec nekdo, ze fyzicti vinici ...
zařvali v těch letadlech ? A že existuje poměrně významná možnost, že jich už ( o moc ) více nebude ??? Proč to nikdo nepřipouští ?
0/0
13.9.2001 8:57

karel

Re: Vsiml si vubec nekdo, ze fyzicti vinici ...
jestli si myslíš, že jich víc nebude, tak se šeredně pleteš, protože jak píší na CNN, navzájem se neznali, aby nemohli prozradit eventuální kontakty a tak je někdo musel koordinovat, protože to byla velmi přesně naplánovaná akce a dlouho připravovaná. Snad si nemyslíš, že jen tak přicestovalo 20 teroristů 10.9. do USA, nastoupilo do letadel a vyletělo. Museli to být celkem slušní piloti, navíc vycvičení na území USA, tzn. tam museli nějakou dobu žít a někdo to musel platit. A ten někdo jistě do tech letadel nesednul. Jen koupě letenek na přesně spcifikované lety v přesnou hodinu atd atd. nazdar
0/0
13.9.2001 9:16

mv

Re: Re: Vsiml si vubec nekdo, ze fyzicti vinici ...
Nemuseli být VŠICHNI slušní piloti, nemuseli 10.9. přicestovat do USA. Znali a byli součástí tamních poměrů v cestování a dopravě. Fanatičtí tatíci islámských rodin s obrázkem, (nikoliv přímým řízením), Ládina na stěně ! Když se otrávila v USA otrávila celá sekta, nikdo v tom nic nehledal. Toto je podobné, ještě navíc s terorismem ruku v ruce ! Zůstali jen rodinní příslušníci, kteří samozřejmě o akci věděli a co si na nich vezmeme. Prostě to jen nevylučujme !
0/0
13.9.2001 9:53

Tomas

Re: Vsiml si vubec nekdo, ze fyzicti vinici ...
No ja jsem zaslechl, ze Ladinovymi vycvikovymi tabory proslo 5.000 lidi. Sice asi vsichni nemaji spickovy vycvik, ale asi jich jeste zustalo dost! Fanatiku je tam asi dost a dost.
0/0
13.9.2001 9:19

jm

Re: Vsiml si vubec nekdo, ze fyzicti vinici ...
Myslíš, že Ti co byli v letadlech na to byli sami?? Myslíš, že Ti na zemi by nám měli být lhostejní??
0/0
13.9.2001 9:23

Pavel

Re: Vsiml si vubec nekdo, ze fyzicti vinici ...
Protoze to je nesmysl. Priprava na takovou operaci stoji dost penez a musi se na ni podilet mnoho odborniku. Ono propasovat do USA 2 auta plna vybusnin , neni takova lagrace
0/0
13.9.2001 9:53

mv

USA : Kéž by to byl Ládin !
"Nikdo jiný to být nemohl ! Teroristi ho jistě znali ! Nikdo nemá tolik peněz , jako Ládin ! A že jich to muselo stát !" - Jenže velké peníze stojí, když něco organizuje armáda, nikoliv fanatici ! Samozřejmě, že znali Ládina a byli na něj "napojeni" - ale jen "psychicky". Není pravděpodobné, že by to přímo organizoval on, USA nejsledovanější terorista. Zachovejme si inteligenci !
0/0
13.9.2001 8:49

orgán

usa
Nejlepší by bylo hodit atomové bomby na Palestinu, Izrael, Afganistán a pro jistotu ještě na několik dalších zemí a měst. Sice by zemřelo několik milionů lidí, kterých by byla možná škoda, ale ve vesmírném pojetí je to jen kapka v moři. Příště by si podobný útok každý rozmyslel. Vůbec s lidma se moc pářeme. Lidstvo je schopno ničit samo sebe, už jen viz můj názor a další příklady, které každý z nás zná. Vzpomeňte si každý kdo se teď rádoby spravedlivě rozčilujete nad mým názorem, kolikrát jste Vy osobně si přáli aby nějaký Váš nepřítel zemřel ve strašlivých mukách atd... Potom Vás třeba vztek přešel, ale iniciátora teroristického činu vztek nepřešel, naopak teď má radost, jak se mu to povedlo. Je třeba si uvědomit, že benevolentní demokracie je cesta do pekel. A přesně tam směřujeme.
0/0
13.9.2001 8:01

kamikaze

Re: usa
Co take pridat jeste CR, aby povzdechali takove krysy jako jsi ty? Co si udelal pro tento svet, ze kazes jak ma byt komu ublizeno? ...a opravdu si myslis, ze Izrael, ktery si jmenoval ma neco spolecneho s timto utokem? Preji ti, abys nemusel poznat to, co sam kazes, ze nekdo rozhodne, ze jsi jen kapka v celem vesmiru a posle te na onen svet!
0/0
13.9.2001 8:29

Bridges

USA
Myslim si ze Amici jsou v leccem vyni ale utocit na ne timto zpusobem je neco napredstavitelneho,rek bych ze organizace ktera tento utok provedla si podepsala rozsudek smrti. Nechapu lidi kteri muzou rict ze jim to patri to snad nemouzou myslet ani vazne,je to proste katastrofa pro celej svet,bojim se aby to nebyl zacatek 3.Svetove valky,no uvydime. Jo to od nich proste zavist vyspelemu USA,protoze oni jsou nejspis uplny nuly a neumes se prosadit. Nechci nejak hajit USA ale co je moc to je priliz.
0/0
13.9.2001 6:56

rebel@gts.cz

ipd = kecal
Co to je za titulek??? Kde jsou ty důkazy??? Chlape, nežer tu Ameriku tolik, abys blbnul lidi!
0/0
13.9.2001 1:28

luka@wo.cz

Stydlínovi!
Nezapomeň si sebou vzít hajzlpapír, aby ses z nás lidí neposral, ty poeto!
0/0
13.9.2001 1:16

Jan Šejnost

Reakce na teroristický útok v New Yorku
Nepatřím k zastáncům zahraniční politiky USA,nemám tento stát v lásce,ani nepatřím k protiamerickým sympatizantům.USA mají i přes nesporně vyspělé systémy zdravotnictví,školství aj.,mnoho chyb nejen ve své historii.Politika tohoto státu vůči svým občanům nepatří k těm nejlepším a rozhodně není ideální.Mají i přes veškerou medializovanou idealizaci v našem státečku,spoustu nedostatků..ale..vyjadřovat nespokojenost s politikou státu,ať již zahraniční,nebo domácí,slabomyslným činem je odporné a zbabělé.Jenom skupina lidí,nebo jednotlivec zaslepený nenávistí k vlastním nedostatkům,může reagovat způsobem,jaký jsme mohli sledovat.Zabít desítky tisíc nevinných lidí je čin,který zasluhuje potrestání a to pokud možno ihned a co nejrazantněji.Jenže..násilí plodí násilí a tak jak řekl prezident USA:"Bůh pomáhej Americe".Modleme se,za to,že právě tato Amerika nebude opět bombardovat a zabíjet tytéž nevinné,jakož byli nevinní i Ti občané,kteří zemřeli 11.9.2001 v New Yorku.
0/0
12.9.2001 23:13

David Opela

Re: Reakce na teroristický útok v New Yorku
Souhlasim s pisatelem prispevku. Reakce musi byt tvrda, ale spravne mirena - tj. na viniky, jen ne nevinne lidi. Jeden maly detail: nevim, jak prisel autor na vyspelost americkeho skolstvi. Uvazte: jedno z poslednich cisel casopisu TIME, pise o tom, jak se v USA rozmaha HOMESCHOOLING - tedy vyucovani deti svymi rodici doma. Tyto deti treba vubec nechodi do skoly behem cele zakladni (a nekdy i stredni skoly)! Duvod: neduvera ve skolstvi. Proste je v nekterych skolach (skoro) nic rozumneho nenauci!
0/0
13.9.2001 2:37

Y-men

Re: Re: Reakce na teroristický útok v New Yorku
Jestliže v některých am. školách nic rozumného nenaučí /podle Vás/, pak se to stejné týká většiny škol u nás! Myslím, že Váš závěr je směšný. Homeschooling je spíš důkazem aplikace demokracie, která u nás bohužel v tomto směru pokulhává. O úrovni většiny českých učitelů, se kterými jsem se setkal, by se dalo úspěšně polemizovat!
0/0
14.9.2001 9:01

Petr

Re: Reakce na teroristický útok v New Yorku
Souhlasim s timto nazorem.Zahranicni politika USA stala mnoho zivotu civil.obyvatel a nemusime chodit daleko viz.podpora teroristu v Kosovu.To kam to ted doslo je hrozna tragedie.Skoda kazdeho zmareneho zivota!!!!
0/0
13.9.2001 21:07

Lusietta

Re: Reakce na teroristický útok v New Yorku
Souhlasím. USA se vždy chovaly jako velmoc velmi arogantně, strkaly nos do vnitřních záležitostí cizích zemí v Asii, Africe i Evropě (ale jen když jim z toho kynul finanční prospěch), a vžy vyhledávaly vnějšího nepřítele k ospravedlnění militantní politiky a zbrojařského průmyslu. na svědomí mají miliony nevinných obětí počínaje Drážďanami a Hirošimou, konče Kosovem.Není divu, dalo se čekat, že se jednou něco semele i u nich,....Kdo mečem zachází,....A nejsou to bohové,....
0/0
13.9.2001 23:38

Klamm

Re: Re: Reakce na teroristický útok v New Yorku
Odhliadnúc od faktu, že tvrdenie o akejsi arogancii asi neviete dokázať rád by som Vás upozornil na to, že ste zabudli na SS-manov ktorým bolo pri strážení a prevádzkovaní koncentračnych táboroch hrubo ublížené Američanmi, a to pri ich vmešovaní sa do vnútorných vecí Tretej ríše pokojne vraždiacich svojich nepriateľov. Zabudli ste ešte na Angličanov, ktorí podle a zákerne strieľali na nemecké bombardéry pokojne bombardujúce ich mestá. Určite to všetko, ako sa geniálne odhalili, robili len zo zištných dôvodov a pre rozvoj zbrojárského priemyslu. A k tomu výroku "Kdo mečem zachází". Dúfam, že to bude platiť a to demagogické zlo ktoré vedome šírite sa Vám a Vám podobným aj s úrokmi vráti.
0/0
14.9.2001 8:38

Y-men

Re: Re: Re: Reakce na teroristický útok v New Yorku
Nedá mi, abych se nepřipojil k Vašemu názoru. Jsem překvapen množstvím reakcí lidí, kteří obviňují Ameriku z vměšování do politiky jiných zemí a teroristický útok vidí jako odvetu za toto vměšování. Uvažování tohoto typu je podle mě zvrácené. Samozřejmě, že jakákoli politika s sebou nese různé, často asi protichůdné a ne vždy morálně dokonalé zájmy všelijakých skupin, taková je naše realita, takoví jsme bohužel my lidé, ale vymysleli by tito "radílci" lepší způsob společenského uspořádání, než je demokracie? Snad islámský fanatismus nebo nějaký jiný vojenský režim? Myslím, že kdyby se něco podobného stalo jejich rodinám /a jsem přesvědčen, že to není při fanatismu fundamentalistů vyloučené/, tito kritici by zcela jistě rádi přijali pomoc vojensky vyspělejší Ameriky a její vměšování by jim protentokrát nevadilo.
0/0
14.9.2001 9:29

Noname

Nabozenstvi
Nejsem zandeho vyznani presto v neco "nadlidskeho" verim a to myslim ze kazdy. Ale nechapu jak nekdo muze z nabozenskych duvodu zabijet. Vzdyt je to blbost, nechapu jak to ze arab nemuze vystat zida, jsou to jenom lidi. Je to stejny jako nackove a cikani taky se nesnesou. Je to des, lidi by meli vic hulit a premejslet o tom co delaj. Kazdopadne doufam, ze odpata bude vedena s rozmyslem a az pri 100% jistote vinika. Samozrejme ze USA udelali chyby ale mrknete na IRAK - ten je po zuby ozbrojen a valku s timto statem a dalsimi staty islamu si nedokazu predstavit, jen doufam ze pokud vypukne budu mit po ruce svoji prirucni zbran a alespon jdnu kulku. SMRT TERRORU V JAKEKOLIV PODOBE.
0/0
12.9.2001 20:44

Predrag Usi

Re: Nabozenstvi
Musis to brat trochu jinak. Silne nabozenstvi se vetsinou pozna tak, ze dokaze ovladat lidi. A islam je zalozen na tom, ze kdo zemre zemre pro Alaha. Takze kdyz udelaji ze sebe kamikadze a zabiji tim nejaky americany, tak to povazuji za svuj zivotni ukol. Pro ne je smrt poslani, oni totiz moc lidi nejsou, oni sou to spis roboti. Ale s krestanstvim ve stredoveku to bylo stejne, akorat uz dneska nema takovou silu. Nabozenstvi je vlastne pochvalny nazev pro sektu! Predrag
0/0
12.9.2001 22:54

AUBI

Re: Nabozenstvi
Lidi by meli asi vic hulit?????? Nic proti trave nemam, ale rozebirat zhulenej takovouhle vec je to samy jako si o tom poklabosit v hospode po osmi pivech.
0/0
12.9.2001 23:35

ruda

Chtel bych zit na druhe strane vesmiru, stydim se za nas, lidi...
0/0
12.9.2001 20:00

Pavel

I USA, Izrael a OSN jsou vinny.
A-Vy co jste nikdy nebyli v Palestine, nemuzete nikdy pochopit tento cin. Kdyz nekoho zazenete ke zdi, nejvic kope. To se stalo v Palestine. Ze kazdy den izraelske tanky vjedou do uprchlickeho tabora a znici nekolik "domu" ( chatrci ), to nikoho nezajima ani kdyz nekoho zabiji. Oni to nazyvaji boj za existenci a palestinske akce maji za terorismus. Vydeli jste ale nekdy palestinsky uprchlicky tabor v Gaze nebo na zapadnim brehu Jordanu? Neni voda, elektrina, jidlo, proste nic. Je minimalni sance ze se nekdy vrati do svych domu ( vetsina jich byla vyvlasnena bez naroku na nahradu v roce 1967 a jsou davno obsazeny zidovskymi osadniky), ziji v bide a z uprchlickych taboru vidi osadniky jak ziji v prepychu a dostatku v byvalych palestinskych domech pod ochranou vojaku. Nezbyva jim nic nez vztek,touha po pomste a nabozenstvi. To pro cloveka neni moc. Clovek totiz musi videt i druhou stranu mince. A panovi, ktery proklina palestince v jednom ze starsich clanku a zada obsazeni palestinskych uzemi OSN mam jeden vzkaz. Jedte se tam podivat, zkuste tak zit tyden (uvidite ze maloco si arabove preji vic nez vyslani jednotek OSN na okupovana uzemi Izraele a autonomni uzemi) a pak mi napiste znovu svuj nazor. Verim, ze se zmeni. P.S.Nendodrzeni usneseni Valneho shromazdeni OSN vedlo k mnoha valkam ( Korea, Vietnam, Kosovo, atd.- to jsou ty nejvetsi a nejznamejsi, ale bylo jich mnoho). Je zajimave, ze Izrael nedodorzel 3 rezoluce o stazeni z okupovanych uzemi a navraceni uprchliku po valecnem konfliktu zpet do jejich puvodnich domovu (Zenevska konvence)a nebyl ani vyloucen z OSN Svet je ted az moc nespravedlivej a je to treba resit, bohuzel tohle je pro ne posledni cesta.
0/0
12.9.2001 18:09

Pave KOLLER

Re: I USA, Izrael a OSN jsou vinny.
Nemohu tak úplně souhlasit s Pavlem. Podle mě nic, tedy ani porušení mezináárodních dohod, neospravedlňuje včerejší útok na cíle v USA. Šlo totiž, v případě N.Y.C., o cíle civilní. Zajímalo by mě, z čeho pisatel usuzuje, že útok provedli Arabové, tím spíše Palestinci? Oficiálně, ale totiž nebyl "vyník" označen. Souhlasím plně s názorem, že USA a Israel porušují lidská práva, svědčí o tom i Konference OSN o rasizmu, která nedávno proběhla v Jihoafrické rep.. K řešení této situace, ale zcela jistě nepomůže "vraždění" civilního obyvatelstva.
0/0
12.9.2001 19:12

martin

Re: I USA, Izrael a OSN jsou vinny.
V Palestine jsem nikdy nebyl, ale s s tim, ze za problemy a nepokoje na blizkem vychode muze hlavne Izrael, OSN a vsichni co je podporuji souhlasim. Ovsem to co se vcera stalo v New Yorku neni omluvitelne at to udelal kdokoliv. Doufam, ze se z toho svet pouci a az najde viniky a po zasluze je potresta (tim ovsem nemyslim, shazovani atomovych pum) zacne respektovat zajmy lidi, kteri jsou na tom ekonomicky treba i trochu hure.
0/0
12.9.2001 19:17

honza

Re: I USA, Izrael a OSN jsou vinny.
Boze CHlape ty jsi opravdovej fanatik a debil
0/0
12.9.2001 19:31

Lada

Re: I USA, Izrael a OSN jsou vinny.
Pozor, tenhle zpusob mysleni neco pripomina. Tvrzeni o tom, ze trpici clovek ma jedinou moznost - agresi - mi pripomina revolucni uceni marxistu. Utlacovane delnicke tride take vnucovali, ze jedinym resenim je revoluce. Zvire zatlacene do kouta kouse. Clovek zatlaceny do kouta chce podvedome taky kousat, ale proto ma rozum, aby to nedelal. Pokud ho neposlechne, neni clovekem, ale zviretem. Utrpeni Palestincu je jiste velike. Ale jejich jedinou cestou je cesta jednani. Ovsem jednani, za kterymi si budou stat. Znam arabske studenty ze studii, vim, ze se jim nadalo verit, ani kdyz vam rekli "Dobry den". Je to proste tim, ze jejich system hodnot pojem "pravda" stavi na ty nejnizsi pricky. Proto situace Palestincu bude jeste dlouho neprehledna a slozita. Ale maji nadeji, kterou jim preje kazdy z nas, ze jednoho dne dosahnou miru ve svych domovech.
0/0
12.9.2001 20:27

jana

Re: Re: I USA, Izrael a OSN jsou vinny.
Děkuju, mluvíš mi naprosto z duše, jenom bych to asi nedokázala takhle perfektně zformulovat! Jenom víc takovejch inteligentních myšlenek a názorů!!!!!!!!!
0/0
12.9.2001 22:54





Najdete na iDNES.cz