Diskuze
Metro: konečně nové vozy
Děkujeme za pochopení.
Sikky
Prakticke??
Ztotoznuji se s nazory na nove sedacky. Malo mista na kolena, krome toho profilovane. Na stare podelne se muze sesednout treba 8 deti, na novou dvousedacku tezko sesadit 3 deti. Co me teda ale nejvic dostalo, jsou stropy. Soupravu snad projektoval trpaslik, ci co. Mam pouze 200 cm (znam nekolik vyssich lidi) a ze bych mel nad hlavou moc mista se rict neda. Basketbalisti, co meri 205 nemaji jezdit metrem? A co ma rikat tech nekolik jedincu, kteri se nevejdou nastojato ani do stare soupravy? Copak je duvodem te mrize, nad kterou je jeste misto?J. Vacík
pohon, potahy, matra.
1. nové - látkové potahy v autobusech a tramvajích cestujícím vadí. jenom se o tom nikde nemluvilo. jsou sice pochopitelně pohodlnější než koženka či laminát, ale sám mám nepříjemnou zkušenost se zašedlou žvýkačkou, které bych si na hladké kožence všiml, a sednout si v létě po někom do propocené chlupatiny ... nic moc. takovéto potahy se do MHD nehodí, nemluvě o jejich náročnější údržbě... 2. pohon zrovna s IGBT tranzistory není jedinou možností (viz reko - hlučí také, ale na nižší frekvenci což je mnohem snesitelnější) 3. cestující ta tlačítka mačkají proto, že prodleva je prostě příliš dlouhá 4. chci vidět M1 po 1.5 mil kilometrů - pohon ok, ale sedačky začínají být zašedlé už teď 5. celá MATRA je drahá zbytečnost, intervaly již nikdy nebudou tak krátké, jako kdysi v době jenom s ARS. 6. za 200 milionů bychom mohli mít třeba TT Václavák+Příkopy, což by MHD pomohlo více, než M1 místo Ečs.jarda
Re: pohon, potahy, matra.
Vidím, že jste skutečný odborník na MHD. Co takhle zavést dřevěné sedačky a zabezpečovací zařízení nahradit předáváním žezla. :-)J. Vacík
omluva
omlouvám se za záplavu příspěvků, po odeslání prvního se ani po několika minutách nic nezobrazilo, zkusil jsem to znovu no a jsou tu oba, a ten druhý ještě ke všemu 3x ....J. Vacík
nové, nepraktické, drahé
interiér "nových" vozů metra byl zjevně navržen někým, kdo metrem denně necestuje. Nesmyslné rozmístění sedaček, látkové potahy, nedostatečné větrání, nepříjemné kvílení ... kouřová skla jsou holá zbytečnost, nevím, co mají dělat v metru, když jsou mnohem dražší než obyčejná. Hloupá je také prodleva při otevírání dveří, kdy neznalí cestující se mohou dokonce domnívat, že je nutné stisknout tlačítko pro otevření. U nových vozů je viditelná snaha za každou cenu se odlišit od vozů ruských, ovšem s následným dopadem na pohodlí cestujících. Také je málo známé, že na trase C byl unáhleně spuštěn zab. systém Matra, důsledkem bylo nutné vyřazení starších Ečs vozů a následné prodloužení intervalů. Argumentovalo se nutností lepšího zab. zařízení, nikdo ovšem nepřiznal, že koncem 80tých let byly intervaly na trase C nejkratší a bez tohoto zab. zařízení. a že například v Budapešti spolehlivě slouží ještě o něco starší Ev vozy. Jenomže nové vozy = velká zakázka = velké peníze ...J. Vacík
nové, nepraktické, drahé
interiér "nových" vozů metra byl zjevně navržen někým, kdo metrem denně necestuje. Nesmyslné rozmístění sedaček, látkové potahy, nedostatečné větrání, nepříjemné kvílení ... kouřová skla jsou holá zbytečnost, nevím, co mají dělat v metru, když jsou mnohem dražší než obyčejná. Hloupá je také prodleva při otevírání dveří, kdy neznalí cestující se mohou dokonce domnívat, že je nutné stisknout tlačítko pro otevření. U nových vozů je viditelná snaha za každou cenu se odlišit od vozů ruských, ovšem s následným dopadem na pohodlí cestujících. Také je málo známé, že na trase C byl unáhleně spuštěn zab. systém Matra, důsledkem bylo nutné vyřazení starších Ečs vozů a následné prodloužení intervalů. Argumentovalo se nutností lepšího zab. zařízení, nikdo ovšem nepřiznal, že koncem 80tých let byly intervaly na trase C nejkratší a bez tohoto zab. zařízení. a že například v Budapešti spolehlivě slouží ještě o něco starší Ev vozy. Jenomže nové vozy = velká zakázka = velké peníze ...J. Vacík
nové, nepraktické, drahé
interiér "nových" vozů metra byl zjevně navržen někým, kdo metrem denně necestuje. Nesmyslné rozmístění sedaček, látkové potahy, nedostatečné větrání, nepříjemné kvílení ... kouřová skla jsou holá zbytečnost, nevím, co mají dělat v metru, když jsou mnohem dražší než obyčejná. Hloupá je také prodleva při otevírání dveří, kdy neznalí cestující se mohou dokonce domnívat, že je nutné stisknout tlačítko pro otevření. U nových vozů je viditelná snaha za každou cenu se odlišit od vozů ruských, ovšem s následným dopadem na pohodlí cestujících. Také je málo známé, že na trase C byl unáhleně spuštěn zab. systém Matra, důsledkem bylo nutné vyřazení starších Ečs vozů a následné prodloužení intervalů. Argumentovalo se nutností lepšího zab. zařízení, nikdo ovšem nepřiznal, že koncem 80tých let byly intervaly na trase C nejkratší a bez tohoto zab. zařízení. a že například v Budapešti spolehlivě slouží ještě o něco starší Ev vozy. Jenomže nové vozy = velká zakázka = velké peníze ...J. Vacík
vozy sice nové, ale nepraktické a drahé
interiér "nových" vozů metra byl zjevně navržen někým, kdo metrem denně necestuje, nesmyslné rozmístění sedaček, látkové potahy, nedostatečné větrání, nepříjemné kvílení ... kouřová skla jsou holá zbytečnost, nevím, co mají dělat v metru, když jsou mnohem dražší než obyčejná. Hloupá je také prodleva při otevírání dveří, kdy neznalí cestující se mohou dokonce domnívat, že je nutné stisknout tlačítko pro otevření. U nových vozů je viditelná snaha za každou cenu se odlišit od vozů ruských, ovšem s následným dopadem na pohodlí cestujících. Také je málo známé, že na trase C byl unáhleně zaveden zab. systém Matra, důsledkem bylo nutné vyřazení starších Ečs vozů a následné prodloužení intervalů. Argumentovalo se nutností lepšího zab. zařízení, nikdo ovšem nepřiznal, že koncem 80tých let byly intervaly na trase C nejkratší a bez tohoto zab. zařízení. a že například v Budapešti spolehlivě slouží ještě o něco starší Ev vozy. Jenomže nové vozy = velká zakázka = velké peníze ...Jirka
Re: vozy sice nové, ale nepraktické a drahé
Nevím sice, jak "kvílení" souvisí s návrhem interiéru, ale je nutno říci, že je to bohužel průvodní jev moderních el. pohonů s IGBT tranzistory. Látkové potahy? Proč v autobusech a tramvajích nikomu už nejméně 7 let nevadí? Prodleva dveří je způsobena tím, že dveře ovládá zabezpečovací zařízení Matra (které je dodáváno dopravním podnikem), které nedovolí otevřít dveře dříve, než je ověřeno řídícím systémem, že souprava stojí a je řádně zbržděna. A tlačítka? Svítí-li červeně, jsou dveře ovládány centrálně, jinak si je cestující ovládá sám (to se používá obvykle jen v době slabšího provozu), DP to jaksi pozapoměl cestujícím sdělit např. pomocí piktogramů. To že v Budapěšti slouží ješte starší peká... totiž vozy, to je jako něco pozitivního? Dovedete si představit, jaké úsilí je třeba na udržení stávajících vozů 81-71 v provozu? Vždyť některé už se blíží ke dvěma milionům ujetých kilometrů!plk
Drobny navrh. (Doufam, ze si ho precte nekdo z DP, protoze na jejich webove strance neni kam ho poslat.)
Uvodem chci rict, ze osobne zcela podporuji nakup techto vozu od CKD/Siemens/ADtranz, rad bych je casem videl na vsech linkach. Predevsim se mi velmi libi zakladni design, ani na svych cestach jsem se s tak peknym nesetkal. Samozrejme v lete jsem si taky vsimnul nedokonale fungujiciho vetrani, jsem tedy rad, ze se na nem pracuje. O klimatisaci je mozno uvazovat, ale myslim, ze proste posilene vetrani by to mohlo utahnout samo. (Samozrejme predpokladam, ze se casem zase zkrati intervaly, takze vozy uz nebudou tak nacpane jako v poslednich letech.) "Problem" s kourovymi skly nechapu, osobne mi vubec nevadi. Rozumim ovsem narkum na nedostatecny prostor pro sezeni. Vsiml jsem si, ze ono "single" sedadlo je vzdaleno asi tri centimentry od skla za jeho operkou. Navrhuji tedy toto sedadlo ponekud posunout dozadu. To by slo ostatne udelat jeste dramaticteji, az o nejakych pet centimetru, pokud by se ona sklenena (ci plexisklova, nejsem si jist materialem) prehradka umistila pouze nad operadlo, tak jak jsem to videl letos v lete v Rotterdamu. (Nejsem studentem pribuzneho oboru, jako jeden z nize podepsanych prispevatelu, takze mohu rici jako jen jako laik, ze jsem se s zadnym dramaticky ustupem od pricnych sedadel nesetkal, rekl bych spise naopak.) Navrhuji tedy zachovat pricne sezeni, ovsem posunout samostatne sedadlo o nekolik centimetru zpet.OPTIM
Re: Drobny navrh. (Doufam, ze si ho precte nekdo z DP, protoze na jejich webove strance neni kam ho poslat.)
Ještě bych přidal - to jednotlivé sedadlo bych otočil o 90 stupňů a cestující by se nemuseli vzájemně ohrožovat koleny (většinou se tak stejně sedí, zvláště sejdou-li se proti sobě dlouhonozí)Mates
VOZY NA HOVNO !
Tak teď já. Souhlasím s předchozími komentáři. Jezdit "novými" vozy je opravdu utrpení. Nechápu proč jsou sedadla řazeny v těchto patvarech. Nechápu proč není ve vozech klimatizace. Kouřový skla? To je mi celkem volný (lahůdka pro mimopražský). To jsou kompetentní osoby zkorumpovaní? Nebo hluší a slepí? Bude muset asi proběhnout podpisová akce na protest proti "moderním" vozům...Írán zaútočil na Izrael. Armáda zachytila většinu střel, pomohli spojenci
Sledujeme online Írán vyslal na Izrael desítky bezpilotních letounů a také rakety. Je to odveta za útok na íránský...
Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný
Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Ženu soudí za sex se psem i zneužívání syna a vnuka. Byla to terapie, hájí se
U Krajského soudu v Ústí nad Labem začalo projednávání případu dlouhodobého sexuálního zneužívání,...
Ozbrojenci vtrhli do domu a svázali podnikatele s rodinou, zřejmě šlo o mstu
Policisté z Česka i Německa pátrají na Domažlicku po ozbrojencích, kteří v noci na dnešek přepadli...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Na začátku byl tajný projekt. Jak vypadá stanice metra, kterou nikdy nejel vlak
Premium Nenápadná plechová vrata naproti Úřadu vlády na pražském Klárově skrývají velké tajemství. Praha se...
KLDR otestovala mimořádně velikou hlavici pro střely s plochou dráhou letu
Severní Korea v pátek uskutečnila test mimořádně velké bojové hlavice pro střely s plochou dráhou...
Státu propadly pozemky za pět miliard. Vlastníci se o ně včas nepřihlásili
Premium Česko letos velmi zbohatlo. Získalo do svého majetku rozsáhlé pozemky miliardových hodnot po...
Režim nás zatáhne do války, děsí se Íránci. Ultrakonzervativci v zemi posilují
Premium Zdaleka ne všichni Íránci podporují místní konzervativní islámský režim a jeho válečné choutky....
Rozhazoval výzvy k svržení vlády. Pak se u místa, kde soudí Trumpa, zapálil
Muž se polil se a následně zapálil v New Yorku před soudní budovou, kde se koná proces s americkým...
Pylová sezóna: Jak poznat alergii u svých dětí?
Alergie je nepřiměřená reakce imunitního systému na běžné, obecně neškodné látky v okolním prostředí. Taková látka, která vyvolává alergickou...