.
Na kdysi slavnem gymnaziu vladne neschopna reditelka, za jejiz vlady se tato skola stala naprosto prumernou a sedivou vzdelavaci instituci. Obklopila se neschopnymi uciteli vyhozenymi ze zakladnich skol, kteri jsou jejimi kamarady ci kamaradkami vdecne ji drzcimi u moci. Tito ucitele jsou ke studentum arogantni (vyroky typu "jste blbi jak daleko vidite" jsou na beznem poradku), sami jsou neschopni a ze svoji neschopnosti ziskavaji komplexy. (V hodinach anglictiny jsou o dve lekce dopredu a v zivote neslyseli mluvit rodileho anglicana.) Takovi ucitele nemaji zadnou sanci ziskat respekt ani u zaku nizsich rocniku viceleteho gymnazia. (Tito zaci pak do vyssich rocniku radeji ziskavaji jine, alespon trochu schopnejsi ucitele...) A jeste pohled z dalsi strany - kdyz se stredoskolaci nemohou dostat ne vytouzenou vysokou skolu, nakonec jdou aspon na ten pajdak, tam je urcite vezmou..., navic sest hodin prace denne, dva mesice prazdnin, zadna zodpovednost... (zodpovednost je obrovska, ale malokdo si to uvedomuje) Sam si pamatuji na hodiny fyziky ze 4. rocniku gymnazia, kdy ucitelka chodila na hodiny cela nervozni, jelikoz o probirane latce naprosto nemela ani paru a pouze papouskovala, co jsme si mohli precist v ucebnici... .... a pak se divte, ze nemaji u zaku respekt... A posledni vec, kdyz uz jsem u toho - obecne se traduje, ze mame nejlepsi vzdelavaci system a pritom se ohanime Komenskym. Spis bysme meli vykouknout za hranice a mozna bysme se neco taky priucili... zakrneli jsme v komunistickem biflovani nesmyslnych poucek, kterym tehdy nikdo neveril, troufam si tvrdit, ze obecne vzdelani na ceske skole studenta do zivota naprosto nepripravi. Pouze ho zahlti spoustou faktu, ktere za dva tydny muze zapomenout, jelikoz uz se ho na to nikdo nikdy v zivote nebude ptat, ale zkuste se studentu zeptat, ktery cesky spisovatel dostal Nobelovu cenu za literaturu a v cem je jeho dilo tak vyznamne? Kdo vam odpovi?