Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Uprchlíky přijme dočasně Papua

Drama asi 450 běženců se v sobotu opět zkomplikovalo. Ujmou se jich Nový Zéland a tichomořský ostrov Nauru, oznámil australský premiér. Australský federální soudce Tony North však později zakázal, aby byli uprchlíci vyvezeni z australských výsostných vod. Přesun běženců si nepřejí ani majitelé lodi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

radim

tohle by se u nas nestalo
Ja se nachazim v Australii a situaci peclive sleduji. A mam pocit ze tohle by se u nas nestalo. Mel jsem jinou predstavu o Australanech, ale kdyz 95procent je pro nepristani na australske pude, tak to o necem svedci.
0/0
3.9.2001 7:02

Bodie

Piráti
Jenom kecáte, řešení - potopit!
0/0
1.9.2001 12:17

ryza

pro dobrotu
trochu zavadejici.. australane doplnit zasoby chteji, cekaji pouze na povoleni od kapitana, dale pokud by lod pristala, tak australane uprchliky musi na vlastni naklady prepravit do australie a tak dal a dal, vzhledem k poslednim udalostem, zamitnuti zadatele o azyl zapaluji utecenecke tabory, drzi hladovky atp. . dale je faktem, ze tampa mirila do indonesie a tam take mela v umyslu dorazit i s utecenci, kteri posadku donutili otocit lod .. coz je podle meho nazoru piratstvi.. to, ze meli zadat o azyl treba v indii je take pravda..
0/0
31.8.2001 3:59

Honza

Pro dobrotu na zebrotu
Chudak kapitan, kdyby nechal uprchliky na mori, aby se utopily to by byly clanky. "Kapitan nelida" a podobne. Pravdepodobne by skoncil pred soudem a pes by po nem nestekl. Ale pokud ten stejny pristup aplikuje stat, pak je zrejme vsechno v poradku. Je jasne, ze uprchliky nikde nechteji. Ani u nas o ne nestojime. Ale to, ze Australane neumozni lodi pristat a kdyz ne uprchliky vysadit, tak alepson doplnit zasoby vody, leku, paliva a jinych veci je podle me nehorazne. Australsky premier by mel jit pred soud, za neposkytnuti pomoci. Je jasne, ze sbira hlasy pro nadchazejici volby. Cas od casu je mi z nasi "civilizovane" spolecnosti na bliti. Jde jen o penize a nic neni dulezitejsiho nez penize. Meli bychom se stydet.
0/0
30.8.2001 19:00

kafík

Re: Pro dobrotu na zebrotu
Mezi námi - ani se australanům moc nedivím, že je nenechali přistát v jakémkoli svém přístavu - už vidím jak by milí Avgánci svorně hupsli do vody a hurá ke břehu do vysněné Austrálie. V lepším případě by je tam pochytala připravená policie a pak by je nejspíš šoupli do nějakého toho běženeckého tábora, no a v tom horším by se jednoduše ztratili v davu a bylo by to...
0/0
2.9.2001 21:24

pudlik

uprchlíci
no, jestli to bude takhle pokračovat, tak lidi z vyspělých zemí se budou muset vystěhovat do zaostalých.
0/0
30.8.2001 14:40

san ik

Pěkný příklad lidské vzá - jemnosti
Ten kapitán chce pro ty zachráněné,léky,vodu,potraviny a jiné nadstandartní vymoženosti? - Tak mu pošleme po zuby ozbrojené komando jako projev adekvátní pomoci - nic jiného v našich silách není.A hlavně ať kouká vypadnout z naší vody /to je jen naše voda/- je to opravdu nechutné jak spustil tu kotvu - špindíra jeden. To teda opravdu nechápeme proč bral na tu loď tolik špinavých lidí když má kapacitu jen pro 40 - mělo by se zjistit jestli neporušil nějaké předpisy. No ale hlavně když si je naložil tak ať si to vyřeší.-co si kdo navařil ať si taky sní! - Halelujááááááh! Ti australané to je teda hardcore.
0/0
30.8.2001 10:34

Ram

Nepište nesmysly
Kapitán norské lodi podle všeho udělal tu chybu, že se vydal na přání uprchlíku k australskému pobřeží. Loď byla na cestě Z Austrálie DO Singapuru. Měl je vysadit v Indonésii, ale místo toho se vydal na cestu k Austrálii. To ale zde pohoršené rádobyhumanisty nezajímá.
0/0
30.8.2001 14:46

rob

Re: Pěkný příklad lidské vzá - jemnosti
olsanikl,ty ses teda vul,a to je moc slusne receno.
0/0
30.8.2001 15:01

australia

Re: Pěkný příklad lidské vzá - jemnosti
Nezli jeden kritizuje, mel by se seznamit s fakty. Australie neodmitla poskytnuti lekarske pomoci ani doplneni potreb norske lodi. Co Australie odmita je "blackmail", prinuceni prijmout nekoho pomoci vyderactstvi. Kazda zeme ma pravo odmitnout navstevniky, kteri se mohou zmenit v usezence neproduktivniho typu. Viz vasi Romove v Anglii. Kdyz bezenci byli prijati na palubu, podle mezinarodnich pravidel morske plavby lod zamirila k nejblizsimu pristavu, ktery byl v Indonesii. Bezenci zacali vyhrozovat posadce. Dalsi hrozili ze se vrhnou do more, pokud se pojede do Indonesie. Oznamili posadce, ze pouze Australie je jim prijatelna. Kapitan prohlasil, ze nemel na vybranou. Ac nevedel zda bezenci byli ozbrojeni, lod ma pouzee 23 clenu posadky a bezencu je pres 400, on nechtel riskovat konfrontaci. Takoveto prinuceni lodi aby zmenila kurs,je piratstvi podle definice mezinarodniho prava. Co se tyce australskeho komanda, tym mel 30 clenu prave proto ze lekarsky tym byl soucasti operace. Australske helikoptery dopravily na lod zivotni a lekarske potreby a vsem, kteri to potreboveli byla poskytnuta lekarska pomoc. Sympatizuji s pristehovalectvim, ale musim uznat pravo kazde zeme stanovit si podminky za jakych prijme nove pristehovatale a budouci obcany. Zavisi na tom budoucnost statu a vsech obyvatel. Jen se rozhlednete kolem sebe v Cesku; kolik pristehovalcu tam mate ze byste radeji nemeli? Kolik z vas by si bylo pralo, aby vase zakony umoznily lepsi vyber novych obcanu?
0/0
31.8.2001 2:44

Opicak

Re: Re: Pěkný příklad lidské vzá - jemnosti
To, ze lekarsky tym byl soucasti komanda slysim poprve. Alespon pokud jsem mel moznost po tom prepadeni slyset mluvit zastupce norskeho majitele lodi. Ted uz tam snad nejaky doktori jsou, alespon doufam.
0/0
1.9.2001 11:22

Pavel Johanides

re: Pěkný příklad lidské vzá jemnosti?????? Ale jděte!!
Já bych těm zkurvenejm Afgánskejm učmoudlejm drškám nakopal prdele a všechny svázal a vykopal do moře. Austrálie jedná správně. Kdo by se bavil s piráty? A Norové? Ti si příště rozmyslí pomáhat takovému hnusnému ksindlu. Můžou být rádi, že je ještě nepovraždili. Ale co není, ještě může být. Pro dobrotu na žebrotu platí vždy a všude. Ti co melou hubou o "humanismu" jsou jen tupí omezenci, kteří jsou úplně mimo mísu a svět znají možná jen z novin a na základě toho se rozhodují.
0/0
1.9.2001 15:08

René

Nechme je v Indonesii
Imigraci se musi rict jasne NE ! Kazda zeme v Africe i Asii je problemova a urcita cast jejich obyvatel se muze citit diskriminovana. Neni v silach Evropanu ci nasich australskych soukmenovcu se o tyhle stamiliony ubozaku postarat. p.s Je velky rozdil mezi Cechoslovaky co emigrovali pred rokem 89 na Zapad a bez problemu se zapojily do spolecnosti lidi stejne kultury a mezi napr. Afghanci, kteri pochazeji ze zcela jine kultury a v zemi ktera je prijme casto ziji jen ze socialni podpory. Nepocitam jejich kriminalitu. At jdou do Indonesie, Evropane uz maji starosti dost.
0/0
29.8.2001 13:12

Pavel Kucera

Anglie reaguje pravem
Romove jsou spise kriminalni zivly a dale spise budou zadat o azyl. Statistika je v tomto neuprosna. Proc by to angli mela odskakat? Ma dostatek vlastnich problemu s jinymi narody.
0/0
29.8.2001 12:49

ndavid

Dejte jim zbraně
Milá Austrálie, dejte muslimům a hinduistům na palubu zbraně a máte po problému. Ať žije Džihád.
0/0
29.8.2001 12:09

blak

Vyexpedovat na breh
Ta lod z ktere je zachranili snad odnekud vyplula - tak by melo byt jasny ze je vrati do toho mista odkyd vyjeli a je to.
0/0
29.8.2001 10:34

X

Re: Vyexpedovat na breh
Ctes ty vubec ten clanek? Ta lod nabrala bezence z jine poskozene lodi ... pravdepodobne je asi na lodi pro 40 lidi kde je nahle lidi 450 asi trochu nemozne odplout nejak daleko. Navic odmitnout azyl lidem z Afganistanu je totalni prasarna.
0/0
29.8.2001 10:45

Ram

Re: Re: Vyexpedovat na breh
Plakáte sice hezky, ale na špatném hrobě. V době zachránění se nacházela obě plavidla buď v mezinárodních vodách nebo dokonce v teritoriálních vodách Indonésie a s pravděpodobností hraničící s jistotou uprchlíci vypluli z Indonésie opravdu vypluli. Takže odpovědnost spadá plně na Indonésii. Nehledě na to, že afgánští uprchlíci už museli projít více zeměma (Pákistán, Indie) kde měli žádat o azyl - i to, že nepožádali, vypovídá o jejich motivech. Pak také to, že se mermomocí snaží dostat do Austrálie a Indonésie jim nějak nevoní. Takže komentář, na který reagujete, je pravdivý. Váš nikoliv.
0/0
29.8.2001 10:57

Vartez

Re: Re: Re: Vyexpedovat na breh
No a ajk tech 40 muzu posadky asi melo presvedcit 400 uprchliku ze se jede zpatky do indonesie.Ale oni je spis nemeli vubec zachranovat a nemeli by tyhle problemy,ze jo.
0/0
29.8.2001 20:13

Ram

Re: Re: Re: Re: Vyexpedovat na breh
Nepromítejte svoje osobní frustrace do myšlení ostatních. Mluvil jsem o situaci, kdy je loď zachránila. V té době se nacházela na cestě Z Austrálie DO Singapuru. Tato námořní cesta vede mezi jednotlivými indonéskými ostrovy, jak sám můžete zjistit nahlédnutím do školního atlasu. Že se kapitán rozhodl udělat se zachráněnými uprchlíky na jejich přání výlet k australskému ostrovu je čistě a pouze jeho problém. Tak se z toho nesnažte dělat problém Australanů. Ale to už Vás tak netrápí, že?
0/0
30.8.2001 14:54

Vartez

Re: Re: Re: Re: Re: Vyexpedovat na breh
Jake frustrace?Ja se ptal,jak mela posadka presvedcit tech 400! uprchliku,kteri se zrejme CHCOU dostat do austalie,ze se nikam nejede.
0/0
30.8.2001 19:49

Ram

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vyexpedovat na breh
Ano máte pravdu, ale kdyby ti uprchlíci posádku k něčemu násilně nutili, tak je to práce pro jiné autority (které už na palubě stejně jsou). A zkuste si takhle na US velvyslanectví vynutit vstupní výzum s tím, že jestli vám ho nedají, zabijete se.
0/0
31.8.2001 8:34

rob

Re: Re: Vyexpedovat na breh
Kolik si jich ubytujes doma ty,vole!
0/0
29.8.2001 14:40

Vartez

Re: Re: Re: Vyexpedovat na breh
A kdo ti je cpe do postele mamrde(sorry ale ty sis zacal)?
0/0
30.8.2001 19:56

xxx

Re: Re: Vyexpedovat na breh
Tak si je vem domu ty idiote my je tady nechceme!
0/0
30.8.2001 3:10

Bern

Jiná cesta, stejný cíl..
Měli by to zkusit v Británii. A mohli by se cestou zastavit ještě v Čechách pro další adepty o azyl. Když to nejde letadlem, zkusit to lodí / je myslim dost velká/. ;-)
0/0
29.8.2001 10:00

Jan Vávra, Brno

Diskriminace?
Jen kratce k tomuto tematu. Je mi s podivem, ze ochranci lidskych prav jeste nerozpoutali debatu o diskriminaci techto uprchliku – tak jak to zname z CR (diskriminace romu) po zavedeni britskych kontrol na ruzynskem letisti.
0/0
29.8.2001 9:39

Mike

Jsou to fašisti (austrálie)
Někde sem čet,že před II.svět. válkou jezdila podobná loď, ale s židy. Nikdo je nechtěl. pak se všichni styděli. Tak nevím.Nakonec po Labi do čech to nepujde...
0/0
29.8.2001 9:39

Vartez

Re: Jsou to fašisti (austrálie)
Ta lod doslova nacpana zidy stala v palestinskych pristavech a britske(tehdy) urady nechteli tem lidem povolit vstup do palestiny.Bylo to tesne po valce a mnoho z tech lidi prezilo holocaust.... No zamyslel se nekdo nad tim ze ta posadka se zrejme ocitla v nebezpeci a australani ji odmitali pomoci?Kdyby snad nad nasim uzemim nejakej silenec unesl australsky letadlo,doporucuju vyexpedovat nad mezinarodni vody baltu a trvat na tom,aby to vyresila ta zeme,z ktere vzletli.A mezi tim cekat a cekat....
0/0
29.8.2001 20:07

xxx

Re: Jsou to fašisti (austrálie)
Ty nas nazyvas fasisty? My tady mame klid a poradek a ta pakaz nam ho muze znicit. Priste to budou cigani? Jen si je tam nechte!
0/0
30.8.2001 3:19

adolf hitler

Treblinka
Je treba znovu zavest koncentracni tabory pro lidi podobneho charakteru.Polska treblinka a pod.CISTA RASA
0/0
28.8.2001 19:40

Yaroukh

Prachsprosti pirati
posadku evakuovat, lod torpedovat, o zbytek se postaraji zraloci
0/0
28.8.2001 8:06

kemar

Re: Prachsprosti pirati
To doufám není myšleno vážně... není to tak dlouho co jsme odsud utíkali také a také se našli lidé, kteří v nové zemi byli problémoví. Měli pak Němci (Britové, Američané atd..) začít na Čechoslováky střílet, hned jak se objevili na jejich hranicích?
0/0
29.8.2001 9:41

Martin

Re: Re: Prachsprosti pirati
Nerikam, aby nas zacali hned strilet, ale jak si vysvetlit to, co se deje Ruzynskem letisti???? To se nejak neslucuje s vasi reakci!!!!
0/0
29.8.2001 10:19

Pavel Johanides

Re: Re: Prachsprosti pirati
jenže se jedná o jinou mentalitu a jiné náboženství. Ti lidé tu opravdu nemají co dělat. Jsou nepřizpůsobiví a neustálým zrojem obtíží, které svádí na všechny okolo v této zemi, jen ne na sebe. Pomáhat jim nemá smysl, nikdy se neodvděčí a vrazí vám kudlu do zad. Budu vždycky proti nim. Jinak, když si tu nataháme, budeme se ještě divit, co s náma provedou.
0/0
1.9.2001 15:19

Inuyasha

Re: Prachsprosti pirati
Mozna je to nadosah. Rano v TV rikali, ze uz tam miri nejake vojenske plavidlo a snad chteji tu lod obsadit nebo tak neco. Kazdopadne rikaji, ze ji do svych vod nepusti a udelaji vse pro to, aby se tam nedostala, takze mozna kdyz tam pod natlakem vpluje, tak skutecne dojde na torpeda. je to ale smutny pripad intolerance...
0/0
29.8.2001 10:03

Jirka Vanek

Poslat je zpet
Konecne se australska vlada probudila a zastavila muslimy na ceste k ilegalnimu vstupu do Australie. Trvalo to dlouho, ale po udalostech nekolika poslednich mesicu, kdy gangy muslimskych vyrostku znasilnovaly nemuslimske divky( vetsinou skolniho veku) padlo spravne rozhodnuti.
0/0
28.8.2001 7:19

Tomas M.

Re: Poslat je zpet
Naprosty souhlas. Hodne lidi v CR totiz tohle nevi. Ani o vzpourach v detencnich centrech...Ale stacilo by aby se sli podivat treba do Zastavky u Brna. Opravdu neni uprchlik jako uprchlik. A jenom "dojit" cizi socialni system je sprosta svinarna. Existuji "emergency" druhy viz, emigracni viza... Staci si zazadat. A co se tyce Ruzyne - Anglani maj pravo si do zeme pustit koho chteji a do toho jim nema CR co kecat. Blbost je, ze se dohodli takhle a ne na vizech. Ted na to doplatili ty dve holky - aby se nereklo ze je to jen o ciganech. Tomas M. Sydney
0/0
29.8.2001 11:21

Ivan Hromek

Australie nechce azylanty
Australie chce azylanty, kteri jsou opravdovi azylanti, kteri potrebuji pomoc.Ve sve vlastni zemi jim hrozi vezeni nebo i smrt za politickou cinost. Ktera zemne chce prijmout za obcany lidi, kteri nikdy obcany nebudou.Lidi kteri veri ze kdys jiny obcan neni jejich viry tak neni zlocin ho zavrazdit, a je li to divka, bez vycitek svedomi znasilnit.(Rozsudek Australskeho soudu minuli tyden) Ceska republika o takove co by "budouci obcany" jiste taky nestoji. Je nacase,aby Australska vlada zaujala stanovisko na ktere ma podle mezinarodniho prava narok.Vratit "Emigranty" do zemne se ktere prisli, tedy do Indonesie.To se Indonesii nebude jiste libit.Specielne,kdys to bude platit!
0/0
28.8.2001 6:49

Vitek

Re: Australie nechce azylanty
Nemohu nereagovat, ale ve Vasem komentari slucujete veci, ktere bohuzel nelze michat a deje-li se tak, je to rasismus. 1/Neni to tak davno co se cely svet zhrozil ze Taliban bude nicit stare sochy na svem uzemi a vsichni se snazili tomu zabranit.V pripade moznosti by i zaplatili a sochy odvezli.Ale lidi - to je jen povl, at si dal trpi a umira na mistech, ktere nejlepe obehnat dratem aby se odtamtud nikdo nedostal. 2/Je jasne ze se skupinou lidi hledajicich novou zemi pro normalni zivot,praci i placeni dani se najde cast, ktera se nebude chovat jak se ocekava tj.poklidne zacleneni do stavajici spolecnosti, ale ze bude problemova.Jenze to budou konkretni osoby a ne ta skupina (nazyvana zemi puvodu,barvou kuze,postavenim oci apod) a je na statni sprave potazmo policii aby je od zlocinu odradila ci trestala. Problemem jsou azylove zakony,jejich praxe a tvrde uplatnovani prava i azylovych skupinach. Verite snad ze Ti lide odchazeji do azylovych taboru protoze se doma meli lepe? Smirme se konecne s tim ze cast lidi vypada jinak i jinak smysli. Trestejme rychle a rozhodne ty, kteri prisli do nove zeme (kterou si koneckoncu vybrali) a necti jeji pravidla a tady Vam nemohu nedat za pravdu, imigranti jsou Ti kdoz jsou povinni se prizpusobit a ctiti zakony sve nove vlasti. Jenze nechat ty lidi jako skupinu nekde vedome pomrit asi bych klidne nespal!
0/0
28.8.2001 9:32

Ram

Re: Re: Australie nechce azylanty
Pane Vitku, já myslím, že je konečně za prvé třeba rozlišovat mezi politickými azylanty a ekonomickými azylanty a za druhé zároveň se přidržovat konceptu první bezpečné země. Afghánští běženci mají patrnně nárok na to být řazeni do kategorie politických utečenců, ale i v tomto případě je pochybné, že je pro ně první bezpečnou zemí Austrálie. Spiše na své cestě prošli nejdříve Pákistánem a Indii a tam by také měli být přijati, respektive žádat o azyl. Mimochodem, největší podíl utečenců z Afgánistánu žije v Pákistánu a Íránu. Jestliže ale uznáme právo na azyl i pro ekonomické běžence a zároveň zrušíme princip první bezpečné země, mají nárok na to být přijati jako azylanti v průmyslových zemích prakticky všichni Indové a Číňané, což je bratru asi 2,5 miliardy (!) lidí. Vzhledem k tomu, že se norská nákladní loď pohybovala nejdříve v indonéských teritoriálních vodách (pravděpodobně, není to ze zprávy zřejmé) by se v našem konkrétním případě utečenců po "objevení" skupiny opravdu měla ujmout Indonésie.
0/0
28.8.2001 9:51

Vitek

Re: Re: Re: Australie nechce azylanty
Souhlasim s argumenty jez uvadite. Ma reakce byla vsak odpovedi ne na princip prijimani ayzlantu ale jako odpoved na idee v tuto chvili prevazujicich v teto diskusi.Mate pravdu i v rozlisovani ekonomickych a politickych bezencu, jenze jak uvadite, v pripade Afganistanu se jedna dle meho nazoru v prevazne vetsine o politicke uprchliky ale jsa presvedcen o nesmyslnosti celkoveho hodnoceni skupin i zde je vhodne zkoumat kazdy pripad. S vasi poznamkou o Cinskych ekonomickych bezencich nemohu zcela souhlasit protoze i z teto MOH poverene zeme k poradani OH lze prijmout jako politicke bezence takrka vsechny Tibetany a nemalou cast Cinanu. Dovolte mi Vam podekovat za strucny,jasny ale hlavne vyvazeny komentar.
0/0
28.8.2001 10:58





Najdete na iDNES.cz