Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nekonečná úleva

Je to zdánlivě neřešitelné. Vláda chce zakázat reklamu na léky, které dotuje pojišťovna. Jsou to většinou ty nejběžnější. Acylpyrin si můžete za pár korun koupit. Předepíše-li jej lékař, pojišťovna cenu dotuje. Vláda se domnívá, že pokud jsou pacienti bičováni televizními spoty a billboardy o "nekonečné úlevě", nutí lékaře psát recepty. Pojišťovna je pak dojena na samu dřeň. Naopak výrobci reklam argumentují jinak: Pokud dostatečně masivně propagujeme "nekonečnou úlevu", většina lidí se nebude obtěžovat do mnohahodinové fronty k doktorovi. Koupí si lék sami a pojišťovna ušetří.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Concret

Regulace reklamy ano, zakaz ne
Jasne, zakazeme reklamy. Uplne, protoze kazda reklama je trosku nemoralni, kazda trosku klame, v kazdem oboru male firmy na reklamu ve velkem nemaji (i kdyz je otazka, jestli reklamu ve velkem potrebuji, nechteji-li se ovsem stat stejne velkymi firmami). Dusledky minimalni - napr. jen prudce vzrostou ceny novin, casopisu, radia a televize budou vysilat porady typu Caruso show (jestli vubec preziji). Anebo obsah zustane, ale noviny budou za dvacet, nejlevnejsi casopisy za stovku, koncesionarske poplatky za dvestepadesat a Nova bude placenym kanalem za petistovku mesicne. A vsichni se budeme radovat, ze nedavame v nakupovanych vyrobcich ani halir navic na reklamu... Jan Czempiel, Brno.
0/0
12.8.2001 13:31

Yaroukh

Co nam doktor predepise ...
Asi se najdou i taci, kteri v tomhle nejedou, ale velice casto doktor vybira leky ne podle toho, jak jsou kvalitni, ale podle toho, kolik vyrobce (distributor/reprezentant distributora) mazne bokem. A neni to uz ani moc "bokem" - nekteri doktori jsou tak drzi, ze si o "mazani" uz sami bez dlouheho okecavani reknou ... A vyrobci/distributori si lekare predchazeji ruznymi darecky. Na jejich rekreaci byva vyhrazena pevna castka v rocnim rozpoctu ditributora. Z te potom reprezentant zarizuje vybranym doktorum rekreaci. To, co jsem tu napsal, nemuzu samozrejme dokazat. Proto to neberte vazne - jakoze jsem si to vymyslel.
0/0
11.8.2001 18:57

Tomas Holek

Působení reklamy je často neblahé
Myslim, ze ruzne zakazy reklamy jsou na miste. Myslim tim predevsim reklamu na leky (z 99% je to klamava reklama), reklamu na cigarety. Myslim, ze reklama omezuje lidskou svobudu. Diky reklame se dozvim o nejakem vyrobku. Dovim se jak se jmenuje a k cemu je. Vubec nic se nedovim o jeho kvalite. A nedovim se vubec o vyrobku, ktery je sice kvalitni, ale jeho vyrobce nema na reklamu v masmediich. V dnesni dobe nelze vubec prodavat nektere vyrobky bez reklamy a reklama stoji mnoho penez. Nekteri vyrobci na to nemaji. Kdyby neexistovala reklama, meli by vyrobci stejne podminky a o uspesnem prodeji vyrobku by rozhodovala vice kvalita. Priklad: nasi vyrobci piva nemaji kapital na zaplaceni televizni reklamy v Nemecku. Proto Nemci piji mene dobra nemecka piva, ktera znaji z reklamy. Tim je reklama ochuzuje o kvalitni zbozi.
0/0
7.8.2001 19:05

Ivo Horák

Re: Působení reklamy je často neblahé
Souhlas. Zeptáme-li se lidí, zda jim chutná víc coca cola nebo jablečný mošt z (bývalé) místní moštárny, dostaneme výsledky zásadně nekorespondující s poměrem prodaných lahví. Lidé nebývají nadšeni, když dostávají v restauracích nabídku "kolafantasprajt". Co ale nadělají? Nic. Když si Coca cola a Pepsi cola uzavřou dohody s McDonaldem a KFC, spotřebitel si zas nevybírá. Reklama neslouží spotřebitelům, ale monopolizaci.
0/0
8.8.2001 16:52

Ivo Horák

Zákaz je na místě
Působení reklamy je často neblahé. Zvláště televizního a billboardového masírování. Skutečná soutěž o kvalitu ustupuje boji o maximalizaci a zvěčnění zisků historicky a místně úspěšných firem. V oblasti léků je situace, myslím, jasná. Reklama je nemorální a měla by být zakázána. Samozřejmě, že pojišťovny za dané situace tratí. Stěží přijatelné je však už samo cynické tahání peněz na úlevu od potíží. Podmínky nabízejících (polomonopolní postavení) a poptávajících jsou nerovné. "Skvělý nový lék" (třeba se 100 let známou účinnou látkou) může být prodán za násobky dosavadní ceny. Naši liberálové budou ovšem nejspíš pro to, aby zubaři nabízeli pacientům v křesle skvělé injekce proti bolesti za cenu podle své úvahy a cash.
0/0
7.8.2001 14:08

JV

Re: Zákaz je na místě
Nelíbí se ti reklama? Nekoukej na ni a neřiď se jí. Ale neomezuj svobodu jiných, ty náš socialisto.
0/0
7.8.2001 15:24

Ivo Horák

Re: Re: Zákaz je na místě
To ovšem dělám, ty náš reklamní agente. Blbnout lidi pro prašule, toť vrchol svobody.
0/0
7.8.2001 18:13

Turista

Souhlas
Posledni odstavec vystihuje vse.
0/0
7.8.2001 9:59

JV

Duch socíku
No jo, ale kam bychom došli, kdyby stát neprovozoval veřejné zdravotní pojištění! To bychom snad museli zavést kapitalizmus ...
0/0
7.8.2001 9:26





Najdete na iDNES.cz