Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jsou to Češi

Možná bude za chvíli po problému. Romové nám vymřou. K národnosti romské se hlásí čím dál tím míň lidí. Chtějí být Čechy. Až se poslední Rom prohlásí za Čecha, dojde střelný prach hlasatelům tak velemoudrých názorů, jaké nám předkládá na iDNESu Martin Stín. A sice - cikáni by neměli kverulovat a měli by se sebou něco dělat. Ta věta pak bude znít takto: Češi by neměli kverulovat a měli by se sebou něco dělat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Mitch

Rasismus a xenofobie
Jen pro upresneni pojmu: Xenofobie je strach z noveho. Je to jeden ze zakladnich kamenu schopnosti prezit a je vlastni vsem organismum na teto planete. Pokud je neco noveho, apriori k tomu nemam duveru - tu postupem casu bud ziskam, nebo ztratim. Takhle se chova kazde zvire. Rasismus naproti tomu je apriorni odsuzovani cloveka pro jeho puvod a vizaz, aniz by byly znamy jeho objektivni kvality a charakteristiky, ba co vic, i kdyz jsou kvality daneho jedince znamy a jsou nesporne. Tolik Mitchuv Slovnik Naucny :))) Docela me stve, ze se tyto pojmy mixuji a jejich vyznam splyva. Rasismus a xenofobie je souslovi, ktere napsal snad kazdy novinar. Xenofobie je totiz fyziologicka reakce, ktera ale po case mizi (adaptace). S rasismem je to bohuzel jinak.
0/0
10.8.2001 19:12

kamo

Demokratická země? Nikoliv, pokrytci.
Velvyslanec Denis Keefe se nezdráhá v rámci diplomacie lhát, jako když tiskne. Alespoň včera v pořadu Naostro nádherně předvedl rozdíl mezi teorií a praxí. "Samozřejmě vám nemůžeme říct, kolik z odmítnutých bylo Romů, právě proto, že to neděláme podle barvy pleti a tudíž si nepíšeme statistiku dle etnického původu" řekl Dennis. Naproti tomu ještě minulý týden jsem slyšel z úst nějákého anglického úředníka, který omlouval postupy imigračních úředníků, že mají oprávnění více se zaměřit či prověřit některé etnika mezi něž Romové patří. Kdo tedy lže??? Nejsměšněji pak dnes bude působit kontrola Českého helsinského výboru na letišti. Všichni z historie víme, že i ve fašistických koncentračních táborech a židovských getech byli na kontrole pracovníci Červeného kříže a světe div se na nic v rozporu s lidskými právy nepřišli. Klaus byl alespoň natolik slušný, že řekl, to raději víza.
0/0
6.8.2001 13:55

Ram

Nesmyslný komentář,
který ani nemusel být napsán. Pan Komárek se nijak neodlišil od drtivé většiny ostatních žurnalistů. Místo toho napadá jednoho z mála odvážných publicistů, který se odvážil nazvat věci pravými jmény. Takhle tu bitvu o veřejné mínění nevyhrajete, pane Komárku!
0/0
6.8.2001 10:31

Obyvatel

Děkuji
Pokud nejsou v Česku rasisti, mohu vám garantovat, že jich přibude geometrickou řadou, přece jenom do Kanady nebo Nový Zéland tolik lidí nejezdí, ale po Evropě ???????? Tak se všichni, kdo chcete nebo musíte cestovat po Evropě TĚŠTE NA VÍZA, napřed od Britů, později od všech patnácti, (na východě už je máme, tak co?, že) protože jestli jste si nevšimli, Evropa je v tomto zajedno i když Británie není v Shengenu ...... Vyžeňte ty sprosté úředníky, které "porušují" naši suverenitu (jinde, jiným zemím to nevadí ???). Pane Klausi, normálně Vás obdivuji, ale tentokrát jste "ujel" ..... s Vaším diplomatickým pasem si pro víza chodit nebudete muset. Nebo snad ano ? Pokud nejsou v Česku rasisti, mohu vám garantovat, že jich přibude geometrickou řadou, přece jenom do Kanady nebo Nový Zéland tolik lidí nejezdí, ale po Evropě ????????
0/0
6.8.2001 10:19

kamo

Re: Děkuji
Musím Vás opravit, geometrickou řadou počet rasistů nemůže u nás stoupnout a sice z jednoho prostého důvodu: 90% národa už rasistická je. Jenom si to nepřiznává, je to v lidech hluboko zakořeněné, včetně xenofobie a strach z čehokoliv jiného. Tzv. romská problematika je složitá, krásně ji pojednává dvojice autorů v sobotním dlouhém článku v MFdnes. Tzv. romský problém není etnický, nýbrž sociální. Lidé nejsou zlí, ale rasističtí jsou. V pohledu na Romy pak dělají jednu fatální chybu: Romové totiž nekradou, nezneužívají, nevybydlují, proto, že jsou Romové, ale proto, že jsou na sociálním dně a v sociálním bahně a garantuji vám, že vy byste to v tom bahně dělal také tak, i kdyby jste byl bílý jako mlíko. Ale mohu vás uklidnit, jinde v Evropě je to totéž, Evropa není mírumilovná, Evropa je rasistická. Jen je od ní pokrytecké, že to nepřizná! Viz příklad Anglie. A co se týče Klause, s tím chlapem už drahnou řádku let nesouhlasím, tentokrát smekám, po dlouhé době řekl pravdu.
0/0
6.8.2001 13:50

kamo

Opravdu nejsme rasisti?????
Neuvěřitelné!!! Nejsme rasisti, tvrdí mi každý s kým se bavím. 7 příspěvku zde, a všechny více či méně rasistické! Všechny v duchu, nejsme rasisti, ale ty "černé držky" si za to můžou sami. To si za to může i student, studentka nebo slušný člověk s tmavší pleti??? 90% našeho národa o sobě tvrdí, že nejsou rasisti a přitom titéž včetně policistů úředníků zaměstnavatelů i politiků skrytě či otevřeně bere Romy přinejlepším za občany 2. kategorie bez ohledu, jak žijí. I kdybych já byl jediný slušný Rom, nikdo nemá právo ze mě dělat podčlověka! V opačném případě si svět na vyspělou demokratickou společnost jen hraje.
0/0
6.8.2001 9:03

Ram

Re: Opravdu nejsme rasisti?????
Teď už je těch komentářů nejméně 9 :-))). Málokdo má něco proti slušným Rómům, ti jsou naopak největšími oběťmi dnešní situace. Ovšem Vy se svojí "argumentací" zůstáváte odsouzen k tomu být nepochopen.
0/0
6.8.2001 10:36

kamo

Re: Re: Opravdu nejsme rasisti?????
Co jste konkrétně v mém příspěvku nepochopil? :)
0/0
6.8.2001 14:06

Ram

Re: Re: Re: Opravdu nejsme rasisti?????
Váš "Mein Kampf" proti 90% české společnosti. Rasistické jádro může být tak 20-30% obyvatel. Vy (pan Komárek a publicisté s jemu podobným názorem na věc + Vy) zřejmě nedovedete pochopit, že prohráváte boj o průměrné střední vrstvy obyvatelstva. Důvod viz třeba: http://jihlava.idnes.cz/jihl_zpravy.asp?r=jihl_zpravy&c=A010731_204542_jihl_zpravy_max&l=1&t. Já už dříve jmenoval své vlastní negativní zkušenosti - 2x fyzicky napaden, pokus o krádež kola + v poslední době jeden velmi sprostý verbální útok starší ženy. Žádného svého podílu na těchto konfliktech si vědom nejsem. Pokud si nejste ochotni připustit tyto "maličkosti", ten boj o charakter společnosti jste dopředu prohráli. A někdo jako Republikáni se vrátí do parlamentu.
0/0
6.8.2001 15:21

kamo

Re: Re: Re: Re: Opravdu nejsme rasisti?????
To, že jsem napsal, že 90% je více či méně rasistických, tak na tom si trvám. Ale pozor, ono záleží na míře rasismu a s vypořádáním se s tímto fenoménem vlastním rozumem. Já se z těch 90% rovněž nevylučuji, jen se snažím potlačit mou míru rasismu danou často emocemi plynoucími ze strachu a taky ze zkušeností na co možná nejmenší míru. Mě také okradli Romové - ve vlaku, ale byla mezi nimi taky jedna "bílá"! Přišel jsem tehdy o tašku ve vlaku, kde jsem měl mimo jiné také 6 pasů! Bylo to v roce 90 a já jel z Prahy, kde jsem byl pro víza. Těch 6 lidí mělo jet na dovolenou, já měl zaplacenou zahraniční cestu! Jak jsem je tehdy nenáviděl a všechny bez rozdílu! Zloději byli dva Romové a jedna "bílá" žena, jak vyplynulo ze svědecví. Vždy, když tento příběh vyprávím, tak říkám, že mě okradli cikáni. Jsem rasista. Je to prostě zakořeněné v každém z nás, je to věc genetická a je na nás, ale i na Romech, dokázat potlačit tyto emoce a oprostit se od kolektivní viny. To ale neznamená nechat si od Romů (teda těch špatných, vidíte zase jsem paušalizoval) všechno líbit. Navíc souhlasím s názorem, že Romové z pohledu paušalizace jsou mnohem větší rasisti, než my. Jde ale o to najít příčiny tohoto stavu a snažit se je odstranit. Rozhodně je pravda na obou stranách a vina taktéž. Ale pokud jsme my ti vzdělanější, je na nás, oprostit se od předsudků a pomoci této komunitě ke vzdělání. Jedině rozum, čili vzdělání, a to všech, je cestou k potlačení problémů. Líbil se mi jeden výrok v novinách: Když dostanu facku od Roma, neznamená, že mu ji nevrátím, ale nebudu fackovat všechny Romy. Pan Komárek velmi přesně chápe problém, nejen v tomto článku. Domnívám se, že se snaží donutit čtenáře k přemýšlení, nikoliv volat po lynči. PS: S tím Main Kampfem jste to nemyslel vážně, že ano? Asi jsme si nerozuměli a každý vidíme pod pojmem rasista trochu něco jiného. Ale podle mne rasista není jen skin či tvrdé jádro, ale i hodná babička, která zakáže vnoučeti hrát si na písku s romským dítětem a myslí to v dobrém. A z tohoto pohledu jsem mínil mých 90%. Přeji hezký den :)
0/0
7.8.2001 10:05

Robert

Re: Re: Re: Re: Re: Opravdu nejsme rasisti?????
Vazeny pane, doporucil bych Vam bydlet v Ostrave odkud pochazim. Az budete parkrat svedkem okradeni za bileho dne mozna zmenite nazor. Az Vasi partnerku nejaky cikan okradne a bude ji vyhrozovat znasilnenim a smrti mozna zmenite nazor. Pokud navstivite napr. nove sidliste Dubina a spatrite vchody kde bydli i cikani take mozna zmenite nazor. Ziji v Ostrave 35 let. Nemam pocit ze by se meli cikani spatne. Zminka o socialnim bahne mne velmi pobavila. Je videt ze nevite o cem pisete. Nemam take pocit ze by meli strach ze spolecnosti ve ktere ziji. Clovek ktery ma strach se prece chova jinak. Naopak to my se strachem prihlizime radeni cikanskych gangu. Verte ze vim o cem mluvim!!!
0/0
7.8.2001 17:35

kamo

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Opravdu nejsme rasisti?????
Roberte, asi vás překvapím, také já žiji v Ostravě od narození a to o 3 roky déle než vy. Bydlím v Porubě, ale pracuji v centru. Přesto se distancuji od kolektivní viny a nikdy na ní nepřistoupím! I já mám strach z Romů. Ale to neznamená veřejný lynch všech Romů. Gangy, drogy a kriminalitu musí řešit policie a velmi tvrdě. Přece byste nechtěl veřejně pranýřovat Ukrajince a další celé národy, jen proto, že část z nich se živí mafiánským způsobem? Taká vy mi věřte, že vím, o čem mluvím, nejhorší zlo na světě je kolektivní obviňování, to je základ většiny válek, které kdy byly.
0/0
8.8.2001 9:00

Jarda

Naši snědí spoluobčané
Píšete mimo jiné: "Aspoň by si běloši uvědomili, že britští selektoři na Ruzyni nevpouštějí do letadla Čechy, ne nějaké cikány." - To je, pane Komárku, sice efektní slovní ekvilibristika, avšak skutečnost je mnohem prostší. Důvody romské emigrace jsou v drtivé většině případů pohříchu ekonomické. Je příznačné, že politický asyl získali jen ve zcela ojedinělých případech. Britští imigrační úředníci nejsou žádní rasisté ani sektářští oslové, ale profesionálové vykonávající vůli státu. Británie zkrátka nepovažuje za prospěšné přijímání nových "strávníků", kteří kromě dětí nedokáží vyprodukovat téměř nic jiného. Sám jsem Británii navštívil šestkrát a proceduru "povinného pohovoru" důvěrně znám. Otázky úředníků jsou jednoduché a jejich znalost psychologie je nesporná. Patrně jsou dobře vyškolení a navíc mají bohatou praxi. Může se stát, že jednoho krásného dne přijedu k branám Eurotunelu a dozvím se, že za vodu nesmím. Bude mi to velmi líto, ale bohužel s tím nic neudělám. Je to jejich právo. Jaroslav Chuchlík, Praha 1
0/0
6.8.2001 2:14

Mitch

Re: Naši snědí spoluobčané
Tak pozor! Jiste je jejich pravo Vam odmitnout vstup do sve zeme, ale musi pri tom respektovat Vase pravo svobody pohybu dane mezinarodnimi umluvami. A proto Vam MUSI sdelit PROC Vasi zadost o pobyt zamitli - proste a jednoduse sve rozhodnuti zduvodnit. Ale to se nedeje ani v pripade zamitnuti viz, ani pri takovych "pohovorech" jak v Anglii tak v USA apod. Je to hanba a je to nejen nemoralni, ale i (mlcky tolerovane) nezakonne jednani. Zivna puda pro diskriminaci vseho druhu.
0/0
10.8.2001 18:52

Martin24

Už zase se lže.
V této zemi už to asi snad jinak nebude.Vždy se něco nesmělo říkat a dnes už je to tady zase.Tentokrát se to netýká snad ani vládnoucí garnitury,ale aby jsme byli světoví,prohlásili jsme se za národ rasistů.A ti chudáci,úpící pod bičem otrokáře,jsou někdejší cikáni - dnes Romové.Už se nesmí říkat,že se jim nechce pracovat,kradou a posílají krást své děti a vůbec parazitují na většině(bílé,žluté ale i snědé..).Zlí britové vracejí romské rekreanty již z Ruzyně,místo aby je příslušně pohostili a živili ve svém království.A my vesměs pracující většina(bez udání rasy)jsme rasisti,protože jim nechceme dávat byty,peníze a trváme na tom,aby chodili děti do školy-např.Je jasné,že se to netýká všech,vím že jsou i slušní a pracovití. Ti to mají opravdu mnohem težší,než "bílí",ale na vině tomu není majorita.Pomoci se dá totiž pouze někomu kdo pro to sám něco udělá a chce.To bohužel v dnešní romské společnosti není pravidlem.Sebemrskačstvím a pokrytectvím typu UHL,se jim vůbec nepomůže.To oni chápou pouze jako naši slabost,jíž okamžitě neomylně využijí ke svému prospěchu.Tato cesta povede pouze k dočasnému uklidnění.Zásadní konflikt to jen oddálí,ten zákonitě musí přijít.Potom nevím,kdo bude držet "gádžovské hlídky",já bohužel musím denně do práce a mercedes taky nemám...
0/0
5.8.2001 20:56

Ruda

Naše vlastní blbost a předposranost.
Pořád čekáme, že to za nás vyřeší někdo jiný. Američané zvládli negry, které setřepávali ze stromů v Africe, během dvou století, a my jsme podělaní z asociálů pořád. Kdy se naučíme říkat pravdu jinak než do vlastní záchodové mísy?
0/0
5.8.2001 11:23

Yaroukh

Re: Naše vlastní blbost a předposranost.
Omyl. Americane negry nezvladli - mozna tak v televizi a ve filmech.
0/0
15.8.2001 17:58

racio

romove
Je to jedna velka fraska, i kdyz clovek neni rasista obecne, proste existuji skutecnosti, ktere se nedaji poprit. Kdyz jsou vsichni (nebo v takovym procentu, ze se da rici vsichni) zadatele o azyl v Britanii snedi, tak by bylo naprosto racionalni uplne otevrene na letisti kontrolovat jen snede. Nebyl by v tom zadny rasismus ani diskriminace, nebudme pokrytci a nehrajme si na pseudohumanisty. Tvrde postihujme ty, kteri se dopousteji skutecne diskriminace a rasoveho nasili, ale to jak si nekteri prihrivaji svuj image antirasisty v souvislosti s kontrolami je fraska. Je to jako kdyby policie po znasilneni mlade divky musela mezi podezrelymi zkoumat i zeny, aby se muzi necitili byt diskriminovani....
0/0
5.8.2001 11:04

8888

Táhněte!
Táhněte už do Asie odkud jste přišli a nědělejte bordel v naší krásný zemi vy bastardi!!!!!!!!!!Nechcem vás tu!!
0/0
4.8.2001 15:39

observatore

Re: Táhněte!
Pokud vim , pak prisli Cesi taky odnekud od Uralu, sice o nejaky patek drive, ale taky jsou to jen privandrovalci.
0/0
6.8.2001 10:11

anonym

Jsou to Romové
A podle toho se chovají. Podle mých vlastních zkušeností Romové dokážou neuvěřitelně lhát. Pokud se jim to hodí, jsou Romové, ale při sčítání o svoji identitu nestojí. Pokud by byli Čechové, máme vízovou povinnost všichni, ale na druhé straně by skončili všichni Ščukové, Horváthové, Facunové a já nevím, kdo ještě, protože pokud Romové vlastně téměř neexistují, tak na co mít jejich speciální zástupce?
0/0
3.8.2001 10:34

Pavel , Turnov

Jsou To Češi???
Rekl, bych ze ano. Jen by si to meli uvedomovat a jen mala cast se podle toho chova. Meli by se nekdy zamyslet nad tim co pro ne delame mi a co pro nas delaji oni.
0/0
3.8.2001 6:49





Najdete na iDNES.cz