Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kontroly na letišti se možná přeruší

Kontroly britských úředníků na pražském letišti v Ruzyni se možná během srpna přeruší. Vládní meziresortní komise pro záležitosti romské komunity vyzvala vládu, aby zajistila, že při kontrolách nebude docházet k diskriminaci a usilovala o ukončení opatření. Vicepremiér Pavel Rychetský potom uvedl, že česká strana se chce s Brity na zrušení kontrol oboustranně dohodnout tak, aniž by Londýn musel zavést pro ČR víza.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

viv

fotka
tady na idnes to stejne nema cenu resit, protoze nadrzovani cigosum se deje vsude v tomto state...a nahodou nekde neni po jejich jako napr. na letisti a uz je z toho senzece pro zpravy aspon na nekolik tydnu....
0/0
6.8.2001 17:54

janny93

Great Britain Sucks!!!!!!!!!!!
Ministr Kavan by mel odstoupit, dela z nasi zeme druhorady narod!
0/0
4.8.2001 2:05

Art

Re: Great Britain Sucks!!!!!!!!!!!
Druhorady narod delame sami ze sebe v posledni dobe s vydatnym prispenim cikanu. My prece jsme druhorady narod a uz si to proboha priznejme. Az se nebudeme cpat do USA makat nacerno po tisicich a cikani zadat o azyl tam kde se na tom da aspon trochu vydelat, budeme holt ten prvorady narod a budeme mit vsude bezvizovy styk. No a Kavan se chudak jen snazi aby nam asi 250.000cum co cestujeme kazdorocne do VB nezavedli viza kvuli vychcanym 3000cum cikanum.
0/0
6.8.2001 9:47

Lui

Fotka
mimochodem, ta fotka u clanku hovori za vse :))
0/0
3.8.2001 10:30

clovek

Re: Fotka
Jenze , tuto fotku s nejvetsi pravdepodobnosti udelal "bily" a urcite mel jich daleko vice, ale vzal tuto, protoze se mu hodila do kramu !!!!!! Kazdeho cloveka lze vyfotografovat , ze pak vypada jako debil, jen se musi chtit.
0/0
3.8.2001 11:11

Lui

Re: Re: Fotka
No jasne, zase ti zli bily ... http://www.novinky.cz/Index/Politika/8446.html?from=hp ... pekne pocteni
0/0
3.8.2001 16:52

Lui

rasova diskriminace ?
Jen mi docela unika jedna myslenka - pokud vim, tak cikanske zadosti o azil v Anglii, jsou zalozeny na rasove diskriminaci v Ceske republice. Muzete mi nekdo vysvetlit, kdyz jim jde pouze o rasovou diskriminaci, proc cestuji do Anglie, kde je evidentne ceka jeste horsi zachazeni nez u nas. Jenom to dokazuje absurditu tvrzeni cikanskeho hnuti u nas. Nakonec to stejne dopadne tak, ze cikanske hnuti oznaci nasi vladu za rasistickou, protoze povoli Anglii zavadet takova opatreni a my u toho budeme za blbce.
0/0
3.8.2001 10:27

Kahan

Nova
Reportáž Novy se stala hloupou již v době natáčení. Důvod je jednoduchý. Proč nevzaly dvě ženy či muže úplně stejně zajištěné. Jak prací tak penězi a jazykem. Pak by se jednalo o objektivitu. A že pošlou téměř nezaměstnaného, který ani neumí řeč a je cigán. A dívku, která je zajištěná. To bylo jasné již od začátku. To tam mohli poslat rovnou bezdomovce a i bílého a nepustili by jej. Kerel Hanzl Tachov
0/0
3.8.2001 9:12

Pavel Váňa

Re: Nova
Jste trochu mimo - nešlo o Novu, ale tou přihlouplou reportáží nás oblažují "jediní nezávislí novináři na téhle planetě" z ČT1. Proč se nejdřív neseznámíte s fakty? Ale ono je to moc príma plivat tak, kam se to čeká...
0/0
5.8.2001 15:58

Carolyn

Re: Nova
ale prosim Vas, snad nam nechcete namluvit, ze redaktorem CT se muze stat clovek bez vzdelani? Vzdyt ten Rom, ktery tam pracuje, je clovek na urovni. A pochybuji o tom, ze vy mu sahate po paty !!! Vzdyt on nezkresloval, cela reportaz byla natocena velmi objektivne. Ale opravdu byste si mel nejdrive vse prohlednout znova a pote muzete reagovat !!!
0/0
14.8.2001 1:02

Leon

Souhlas
Souhlasím s řešením kontrolovat všechny už na letišti. Nikdo, kdo opravdu často necestuje, neví, co to znamená otravovat se ještě s vízy a navíc ještě nemusíte i přes to, že vízum máte, být do země vpuštěni. A s hrdou hlavou chce o vízum žádat snad jen ten, kdo nebyl dál než v Horní-Dolní. Samozřejmě by nejlepší bylo, kdyby se všichni Romové vystěhovali pryč, ale jak bychom se chovali my, kdyby se k nám houfně stěhovali cizí Romové?
0/0
2.8.2001 17:26

ndavid

Mnoho povyku pro nic
Proč média a politici z toho dělají show? Mně je absolutně jedno, jest-li romové odletí do Anglie nebo ne. Můžou jet autobusem, autem, vlakem, pěšky, stopem. Nebo nemusejí cestovat. Můžou tady zůstat. A britský úředník na našem letišti? Vždyť to nestojí daňového poplatníka ani korunu. Tak o co jde?
0/0
2.8.2001 16:08

Emigrant

Azyl
Realisticky vzato, naprosta vetsina Romu nema sanci dostat azyl kdekoli na svete. To by museli prokazat ze rezim v CR je diskriminacni a to neni pres vsechno spatne co v Cesku existuje. Dokazu si predstavit ze situace Romu muze byt bolestna, ale jejich predstavitele by spis meli tlacit na oblast vzdelavani, protoze jinudy cesta ke zlepseni nevede. Na cele zalezitosti me ale zaujala jina vec. Cetl jsem ze za komunismu Britove kontrolovalui cestujici Cechy jestli meli "Vyjezdni dolozku", coz byl protipravni dokument. Nakonec pry i ta dohoda podle ktere Britove ted na letisti kontroluji byla podepsana nekdy v 1970s. Pamatuji si ze vsech tech Cechu co utekli do Rakouska v ty dobe co jsem tam byl dostal azyl snad jenom jeden nebo dva - jeden byl vojak co dezertoval z armady tim ze preplaval Dunaj a ten druhej jim napovidal hromadu vymyslu o tom jak tady bojoval proti komunistum (to bylo ale riskatni protoze Rakusaci si to overovali!!??). To ze by nejaky Rom dostal nekde azyl protoze ho vyhodili z hospody je absurdni. Jak moc s Romy citim, cela tahle kauza je picovina. Melo by se prestat kvakat o dikriminacnich kontrolach a udelat neco pro to aby Romove dostali vzdelani. Mimochodem, kdyz vas nechteji pustit do Anglie tak se na ne vyserte, Anglicky se muzete naucit jinde a na svete je mnoho hezcich mist.
0/0
2.8.2001 16:05

Anonym

Re: Azyl
Jak myslis to 'aby Romove dostali vzdelani' ? Kdyz nekdo zije jejich zivotnim stylem tzn. bez starosti o budoucnost, tak o zadny vzdelani zajem nema.
0/0
2.8.2001 16:25

Emigrant

Re: Re: Azyl
Meli by se motivovat k tomu aby se vzdelavali. Ty popisujes soucansy stav - ano, asi je pravda ze nemaji zajem o vzdelani, potazmo o uspeni ve vetsinove spolecnosti. To je ale problem, ne? Melo by se to tedy zmenit. Ja si myslim, ze hlavne motivovanim ve vzdelavani. Konstatovani ze neco je spatne nic nevyresi. Mimochodem, problem Romu je take problemem Cechu prislusejicich k vetsinove spolecnosti!
0/0
2.8.2001 18:13

Carolyn

Re: Azyl
Tak jak to, ze ja jsem v Kanade azyl dostala? A zadala jsem z uplne stejnych duvodu, ktere uvadi cesti Romove, kteri zadaji azyl v Anglii. V Cechach je rasismus prokazany. Precti si vyrocni zpravy americkeho kongresu a potom mi das za pravdu. A Kanada taky Romy z Cech uznala za uprchliky z rasovych duvodu. Vsichni jsme tu status uprchlika dostali. Nebo snad chces rict, ze kanadsti immigracni experti, kteri v roce 1997 byli v Cechach a situaci zkoumali, si vymysli?
0/0
3.8.2001 0:38

Lui

Re: Re: Azyl
Ja nechapu co to tu vykladate ? ... v Cechach rasismus je, stejne jako vsude na svete. A americky kongres ? ... me je uplne jedno, co si myslim cely americky kongres a jejich obraceny rassimus, ono se velice rozdilne posuzuje neco z dokumentu tisice mil daleko nebo ze zkusenosti s romskou rodinou v sousedi !. Amerika by si mela zamest pred vlastnim prahem a ne se cpat do jinych statu. A ja vam reknu jedno, pokud tu opravdu rasismus je a jste si jiste ze vsichni dostanou vsude azyl, tak prosim vas seberte vsechny vase pribuzne a odjedte do USA nebo Kanady, urcite budou stastni ze se jim tam vsichni chcete nastehovat. Ja jsem rasista nebyl, ale udelal ho ze me az pristup romu, medii a statnich organu, kdyz totiz romove zmlati bileho cloveka, tak se o tom ani nespitne, ale kdyz nekdo nekde jen oslovi spatne roma, tak je z toho celosvetova kauza. Kdyby se romove o praci snazili a snazili si zvysit kvalifikovanst, jsem si JISTY ze by praci nasli. Jenze jim to takhle evidentne vyhovuje, stat jim da X prispevku kolem, protoze jsou romove a na zbytek si nakradou.
0/0
3.8.2001 11:09

Lui

Re: Re: Azyl
Ja se nesnazim tvrdit ze v Cecham rasismus neni, ale v Kanade, Anglii, USA ... a vsude kam romove prchaji je rasismus take.
0/0
3.8.2001 11:12

Jarda

Kontroly
Musím říct jen tolik.Najsem žádný rasista,ale Romy moc v lásce nemám.To je jedna věc.Ale to co se děje u nás na letišti je opravdu pod ůroveň.Musím říct,že češi jsou opravdu telata!A to platí doslovně.Ten kdo umožnil takovýto zásah do suverenity našeho státu,nemá ve vládě co dělat.A pro ty kteří si myslí,že je to správné,jen toto.Trochu se zamyslete nad tím co obhajujete.Je přece ůplně jedno kdo kam jede a ůplně chápu kontroly na latištích,ale na půdě vlastního státu!To že britové provádějí kontroly na našem ůzemí je víceméně protiprávní a nedůstojné.To raději víza,ale s hlavou vzhůru.
0/0
2.8.2001 16:04

Art

Re: Kontroly
Tele pane jste vy, protoze asi cestujete tak do pr.... a ne do sveta, jinak byste nemohl vymenit falesnou hrdost za viza. Navic ta viza by z vas udelala ve svete pekny pako a mel byste by na co hrdy stat v jedne rade u prepazky "passangers with visa" s ukrajinci, albanci a atp.
0/0
6.8.2001 9:53

Bedřich

Demokracie,rasismus,rómové.
Plně souhlasím s kontrolami na Ruzyňském letišti, je to lepší než mít později problémy na letišti v GB. Nejedná se o žádnou diskriminaci či rasismus. Opět problémový rómové, kteří v mnoha případech se ani nehlásí ke své národnosti chtějí na sebe upozornit, jen proto, že jim někdo bere možnost bezpracného života na státní náklady.Až se budou chovat jako normální slušní lidé, nikdo je nebude diskriminovat.
0/0
2.8.2001 7:44

Markl Lenegan

MEDIÁLNÍ ŠUMY
Vážení, je mi líto, že se téměř všichni necháváte vtáhnou do diskuse, která ale zcela odbíhá od toho, co je v této kauze podstatné. To jest, PROČ vlastně Romové odcházejí. Je to další případ mediální manipulace v duchu "co je podstatné, ale složité, je mediálně nezajímavé, špatně se to prodává." Navíc i pro politiky je tento problém mnohem ožehavější, a pokud by se jí začali opravdu vážně zabývat, na polularitě by jim to nepřidalo. Ovšem stojí-li otázka: diskriminují či nediskriminují imigrační úředníci Romy, pak se velmi rychle najde dost těch, kteří se snaží "vytřískat" politické body. Doporučuji číst méně noviny, méně poslouchat politiky a víc používat zdravý rozum. M.L.
0/0
1.8.2001 18:11

Yaroukh

Re: MEDIÁLNÍ ŠUMY
To, co je podstatne podle Vas, nejspis neni podstatne pro ostatni. Mozna by jste mel opravit svou predstavu o vlastni dulezitosti.
0/0
1.8.2001 20:09

Reakce

Re: MEDIÁLNÍ ŠUMY
Reálný socialismus byl nemorální už jenom tím, že dostal tuto zemi mimo civilizovanou Evropu. Díky reálnému socialismu ČR patří na Balkán a ne tam, kde náhodou geograficky leží.
0/0
2.8.2001 12:41

Reakce

Re: MEDIÁLNÍ ŠUMY
předchozí reakce patří o "patro" níž. K tomuto tvrzení: Romové odcházejí protože vidí lepší budoucnost pro sebe jinde - což si nemyslím. Romové jsou etnikum, které žije spíš dneškem a zítřek je moc nezajímá. V případě romské emigrace do Finska bylo patrno, že se jedná o odčerpávání sociálních podpor po dobu azylového procesu ... tedy dobrý kšeft. Dokud Britové budou něco takového nabízet, nic se nezmění. Proč se automaticky žádosti o azyl občanů ČR neodmítají?
0/0
2.8.2001 12:46

Ivan Vařeka

Medvědí služba demokracii aneb O vytloukání klínu klínem
"Britské kontroly v Ruzyni nejsou namířené proti Romům a odmítnutí bílých dívek není motivováno pokusem demonstrovat nestrannost" Tohle tvrzení spolu s nabídkou odpovědí Ano a Ne by mohlo být použito pro jedinečné referendum o důvěře v demokracii mezi obyvateli České republiky. Pokud toto tvrzení bez uzardění vysloví politici a vysocí úředníci demokratických států (Velké Británie a České republiky), je to tristní důkaz faktu, že základními pilíři demokracie jsou lež a přetvářka. Čím dříve si na tuto skutečnost zvykneme, tím dříve se integrujeme do Evropské unie. V zájmu klidného spánku ale moc nesmíme přemýšlet, v čem je vlastně současný systém morálnější než reálný socialismus.
0/0
1.8.2001 14:46

Ondrej Moravec

K rasisticke diskusi
Netyka se to vsech, ale vskutku nechapu, jak nekdo muze vypustit nasledujici vetu "Normalnimu cloveku je prece uplne jedno jestli kontrolu udelaji v Praze na letisti, na ambasade nebo v Londyne." Art je proste destilovany rasista, ktery deli lidi na normalni a romy. Arte zkus se prihlasit na ambasade jestli by te nenechali delat ty kontroly, urcite by te to bavilo! Sam jsem absolovoval imigracni pohovor v Heathrow pri ceste do Londyna a na tom pohovoru jako takovem nic diskriminujiciho neni.Nicmene to,ze smysleni uredniku na Ruzyni je Romy diskriminujici jednoznacne dokazala Ceska Televize a to nadevsi pochybnost.NICMENE SAMOTNE KONTROLY NEJSOU PRO TUTO ZEMI ZDALEKA TAK ZLE,JAKO PAN KAVAN V MINISTERSKEM KRESLE. Takhle prolhane individum nema mezi slusnymi lidmi co delat.
0/0
1.8.2001 10:47

yldica

Re: K rasisticke diskusi
Jsem normální člověk a ne rasista a je mi jedno, kde se imigrační kontrola provádí. Kontrola v Ruzyni je mi milejší než v Heathrow - šetří to čas a peníze všem zúčastněným stranám a odvrací hrozbu zavedení víz, která by se dotkla všech co chtějí do GB cestovat.Naprosto Brity chápu, že si nechtějí problematické Cikány pouštět do země. To není ani diskriminace, ani rasismus. Oni je tam nepouští ne proto, že mají snědou pleť, ale proto jak se chovají. Jezdí do GB kvůli vysokým sociálním dávkám, které jako žadatelé o azyl pobírají. Vědí, že azyl nedostanou, pak se na náklady letecké společnosti nebo přímo daňových poplatníků vrátí zpět do ČR, kde dostanou další sociální dávky. Nemusí pracovat a dostáva- jí peníze. Proto je převážná část obyvatelstva nemá ráda. Jistěže takto nejednají všichni Cikáni, je mezi nimi dost slušných lidí, kteří ale doplácejí na chování takovýchto "azylantů". Ale neříkejme tomu diskriminace či rasismus, nepleťme si pojmy a nazývejme věci pravými jmény. Samozřejmě, že v naší vlasti existují projevy rasizmu, ale nemyslím si, že jsou důvodem k ekonomickému exodu - vždy do země s většími sociálními dávkami. P.S.Omlouvám se za délku příspěvku.
0/0
1.8.2001 11:52

Včelka Mája

Re: Re: K rasisticke diskusi
Do Anglie jsem odlitala tesne pred zavedenim kontroly na Ruzyni. Na Heathrow jsem cekala dobrou hodinu, hodinu a pul ve fronte; nic prijemneho (a u okenka EU citizen bylo upne volno........). I presto, ze jsem bile pleti a blond vlasu, mela jsem asi pulhodinovy pohovor s imigracni urednici. Nestacil ji zvaci dopis z university s presnou adresou pobytu, zpatecni letenka a ISIC karta (jediny doklad s fotkou o tom, ze jsem student). Pohovor s urednikem neni nic prijemneho, ale na druhe starne anglicany chapu (cizincu tam maji dost a to, jak na sebe Romove upozornuji, je jeste vice odradi). A to, kde se kontrola provadi, je uplne jedno. Mozna v Praze je to rychlejsi nez na Heathrow...
0/0
1.8.2001 21:44

Ondrej Moravec

Re: Re: K rasisticke diskusi
Stale stejna a nesmyslna pohadka o zneuzivani socialnich davek. Proc se tim ohaneji ti, kteri neznaji skutecnost.Jde na me zoufalstvi...
0/0
2.8.2001 16:59

Chaluha

Re: Re: Re: K rasisticke diskusi
a jak to tedy je, poucite nas ? Oni Romove ty penize a poukazky v UK odmitaji, aby nebyli za ekonomicke prizivniky ? ;-)
0/0
2.8.2001 17:28

yldica

Re: Re: Re: K rasisticke diskusi
Zneužívání sociálních dávek není pohádka, ale drsná realita. Pokud nesledujete masmédia, poptejte se na sociálních odborech, jak je to s vyplácením dávek, když občan ČR vyjede do ciziny a pak se vrátí. Zeptejte se na britském vyslanectví, jaké jsou podmínky při čekání na azyl v GB. Stejně je tomu s placením zpátečních cest. To trvá již od první emigrační vlny začátkem 90. let, kdy pro Cikány jezdily na pobřeží kanálu La Manche busy ještě ČSAD. Za oprávněné azylanty považuji ty, jimž bílá chátra zabila někoho z rodiny, házela zápalné láhve do bytu, vyhrožovala jim nebo se vůči nim dopouštěla jiného násilí a dále ty, kteří opakovaně hledali práci a kvůli barvě kůže ji nedostali. Takoví se vskutku mají právo cítit zde rasově diskriminovaní. Ale podle informací z tisku i TV je těchto lidí mezi žadateli o azyl pramálo.
0/0
2.8.2001 17:39

rejpal

Re: K rasisticke diskusi
Jediné, co Česká televize dokázala nadevši pochybnost je, že dokáže dokonale předkládat polopravdy, lži a rovněž neuvádět podstatná (= ČT nehodící se) fakta viz. mnohé příspěvky k tomuto tématu.
0/0
1.8.2001 12:01

rarach

diskriminace Cechu a ne Romu
Kdyz si prectete vysledky scitani lidu, zjistite, ze v Cesku prece zije naprosto zanedbatelne mnozstvi Romu. Oni jsou preci Cesi a ne Romove. Ten, kdo nemel odvahu se prihlasit jako Rom, nemuze prece prohlasovat, ze je jako Rom utiskovan.
0/0
1.8.2001 10:07

Maffet

viza
Predstavte si, ze by zavedli viza do Nemecka. Kazdy den tam jezdi tolik, ze by Nemecka ambasada v pripade viz zesilela nebylo by proste mozne tolik zadatelu uspokojit, prineslo by to obrovske problemy v pohybu osob a melo by to nedozirne nasledky na nasi ekonomiku. Anglie je velice podobny pripad, neni sice tak blizko a neni s nami natolik propojena, ale cestuje do ni kazdy den velke mnozstvi lidi - letadla jsou jen spickou ledovce, dalsi smeruji vlakama a autobusama. Zcela chapu ministerstvo zahranici i britskou ambasadu, ze se vizum brani a bude se jim branit do posledniho dechu. Vaclav Klaus si asi neuvedomuje, co by viza do Britanie znamenala a jeho vyrok byl znacne arogantni. Pokud jde o kontroly, jak uz jsem psala jinde, vzdy byly naprosto stejne a lidi, co jezdi do Britanie je dobre znaji, coz neznamena, ze se s nimi (vzhledem k jejich ponizujicimu vyzneni) smirili. Zavedeni viz jen prinese nenavist vuci romum, ostudu a problemy nasi zemi.
0/0
1.8.2001 10:06

Mário

kontroly/viza
Jednoznačně souhlasím se současným opatřením kontrol na letišti. Je to lepší než odletět, zaplatit letenku a od tam vás vrátí zpět a kromě toho že máte po dovolené, přijdete o peníze za letenku, jak se to stalo známýmu, co letěl do USA. Víza dostal ale to ještě neznamená nic.
0/0
1.8.2001 0:06

Vladik

raději tyhle kontroly než víza
1. Nemám rád socdem politiku a vládu sebevrahů, ale pokud tahle dohoda mezi Kavanem a GB zabrání trapnýmu zajíšťování víz do Anglie tak tleskám a volám bravo. Pana Klausi, víza budou čistý řešení, ale když jedete například z Kanady do US, tak US imigrační jsou na kařdým mezinárodním letišti v Kanadě a v US už jen vylejzáte z letadla...a nijak jsem si nevšim že by kanadani brečeli... 2. truchu mi to připomíná přiběh ze South Parku, kde Chef chce po starostce aby se změnila vlajka SouthParku (žlutá vlajka, uprostřed visí na šibenici černá postavička a okola 4 bílé postavičky) a bouří se že vlajka je rasistická...každýmu doporučuju ten díl vidět a hlavně jak bude nakonec vlajka vypadat...:o))) 3. pokud angláni někoho nechtěj pustit k sobě tak maj na to právo, pokud zavedou víza, chtěl bych seznam lidí s adresama, kteří do anglie jeli žádat o azyl a byli vráceni, aby mi přispěli na starosti a náklady s vyřizováním víz. jen proto že kanada zavedla víza tak mě to stálo přes 200CAD (těch piv co mohlo za to bejt) a mám furt za to že to byly hodně zbytečně vyhozený prachy.
0/0
31.7.2001 20:37

pudlik

Re: raději tyhle kontroly než víza
jen k jedničce - člověče vzpamatuj se! Tohle není jednání rovný s rovným, nebo pokládáš GB za rovnější? mezi rovnými.
0/0
2.8.2001 14:44

Petr

Re: Re: raději tyhle kontroly než víza
Ty uredniky tu muzem mit taky = ale tobe samotnymu by asi bylo divny k cemu by nam byli.
0/0
3.8.2001 14:00

Vykuk

Přesunout kontroly na ambasádu
Každý by pak musel letecké společnosti předložit doporučení z pohovoru, který by se konal na území ambasády. Tím by se dosáhlo toho, že britský úředník by nevykonával autoritu na území ČR.
0/0
31.7.2001 18:45

Pavels

ja teda nevim, asi tomu nerozumim, ale...
nemuzu to posoudit protoze jsem jeste od te doby do anglie necestoval a nevim co ta "pruvodni karta" znamena. ale pokud by to ze me zkontrolujou v praze znamenalo ze potom misto stani fronty mezi cinanama a ukrajincema pridu v heathrow na letisti k vokynku EU CITIZENS kde nikdy neni fronta, ukazu mu papir ze uz sem zkontrolovanej a von mi da stempl do pasu a pusti me dal, tak takovouhle kontrolu jenom vitam. vyrazne mi to urychli nasledne odbaveni v cilove zemi, kde vetsinou funguje jen cca 2-3 okynka na vsechny prilety ze zemi non-eu a pokud chvili pred vama pristalo letadlo z ciny, ukrajiny nebo afriky tak si teda fakt posmaknete - pokud ste to nezazili, neuverite... takze pokud by to fungovalo takhle, tak by se mi naopak libilo kdyby tam zustali ti anglicani na tom letisti nafurt...
0/0
31.7.2001 17:29

frankie

Re: ja teda nevim, asi tomu nerozumim, ale...
Jo jo jo, presne tak to funguje. Po priletu na Heathrow jiz neni zadna dalsi fronta, ale cestujici jdou ke zvlastni prepazce oznacene 'Let z Prahy', odevzdaji potvrzenou pruvodni kartu a je to. Rychle a pohodlne. Zadne cekani. Pokud si snad nekdo myslel, ze predtim se nikdo na nic v Anglii neptal, tak to se hluboce myli. Bylo to vzdy, ted je to jen vice na ocich, protoze je to uz v Praze. Ja to vitam.
0/0
1.8.2001 0:03

John

Re: Re: ja teda nevim, asi tomu nerozumim, ale...
Pokud je pravda, ze pak existuje na Heatrow specialni prepazka "Lety z Prahy" tak si myslim, zemame vyhrano, nebot jsem v breznu v Londyne byl a cekani bylo celkem neprijemne... a jednalo se "jen" o zhruba ctvrthodinku...
0/0
2.8.2001 18:40

Moj Osobny pohlad na praktiky v EU

Britsky CommonWelt
JE to otrasne. A do takejto EU sa zeniete? Nie je lepsie byt slobodni a nezavysly? Ak si myslite ze vstup do EU pomoze Ceskemu narodu tak ste na omyle. Ak chcete vstupit tak vstupte iba ako rovnocenny partner a nedovolte aby nejaky stat praktikoval nejake restrikcne opatrenia voci Vasej suverejnosti ako teraz vykonava Britska Vlada.
0/0
31.7.2001 17:19

Pavel

Re: Britsky CommonWelt
Ty zmiz a zacni se rozmyslet, co udelas s Meciarem. Do nasich starosti se nemotej. Pro nas je nejdulezitejsi, ze jsme se osvobodili od slovaku. Proc se tedy chcete do EU nacpat i vy. Pro koho jste rovnocenym partnerem?
0/0
1.8.2001 7:05

Yaroukh

Re: Re: Britsky CommonWelt
tak nejak :o))
0/0
1.8.2001 20:12

Larkinn

Re: Re: Britsky CommonWelt
Jasne, ty vypadni Slovaku. Za poslednich 10 let jsme udelali jenom malo dobrych veci, ale ta nejlepsi je, ze jsme se od vas odtrhli. Vy jste 20 let za nama, na urovni Ukrajiny a Bulharska. A k tem kontralam. SOUHLASIM!!! A NEJSOU DISKRIMINACNI ANI RASISTICKE. Britove se jenom snazi nepoustet si do zeme povl. Vemte si, kolik bilejch tam za posledni rok odjelo a kolik z nich pozadalo o azyl a kolik tam jelo cikanu a kolik z nich pozadalo o azyl-VSICHNI.
0/0
6.8.2001 15:13

kfe

Poraďte mi prosím, mám v tom zmatek!
Nevím, zda se mám rozčilovat nad tím, že Britové nechtějí Rómy pustit do Británie. (Nejspíš je to rasismus.) Nevím ale, jestli bych se mohl radovat, kdyby Rómové jezdili do Anglie bez omezení, protože pak by to vypadalo, že mám radost, že Rómové ubývají z ČR. (Nejspíš by to byl rasismus.)
0/0
31.7.2001 15:37

Pavel

Víza
Žiji již delší dobu v Japonsku a letos jsem měl navštívit oslavu narozenin svého přítele v USA. Bláhově jsem si myslel , že máme /Česká republika/se Státy bezvízový styk. Když jsem se dověděl o opaku bylo již čtrnáct dní před odletem a já měl i s manželkou rezervovanou letenku. Chtěl jsem proto uředníky na ambasádě po česku "ukecat" ,aby mi vydali vízum rychleji /v létě tato procedura trvá tři i více týdnu !!!/. To jsem ale netušil , že ambasáda USA v Tokiu je nedobytná pevnost. Osobní setkání s uředníky si musíte předem domluvit - /na červenec a pulku srpna byly všechny termíny plné !!! /. Zkusil jsem telefon. Po vytočení čísla se ozval počítač a začal mě příjemným ženským hlasem provádět bludištěm velvyslanectví / " chcete servis v Japonštině stiskněte jedničku , chcete servis v Angličtině ,stiskněte dvojku , chcete oddělení imigrantských víz , stiskněte trojku a jedničku...." atd. atd. /. Zkrátka po dvacetiosmi minutách !!!jsem se dopracoval až k živé uřednici a ta mou prosbu , už ne tak příjemným hlasem jako prve počítač , striktně odmítla. To ještě musím uvést , že za tento vlastně městský hovor se platí 90 jenu za minutu a do České republiky stojí telefon 75 jenu za minutu. Také jsem platil za stornování letenek. Prostě to všechno mě stálo spoustu času , spoustu peněz a hlavně spoustu ideálu o České republice. Myslím si že víza jsou jedním z ukazatelu jak na tom ta která země je. Čím víc víz ,tím víc jsme někde -no řekněme v háji. A z háje se hrozně těžko vycestovává. Kontroly na Ruzyni proto nepovažuji za nic ponižujicího , natožpak rasistického. Stejné kontroly mužete zažít i při cestě z Francie do Anglie nebo z Kanady do USA. Za starého režimu se Československo chlubilo , že nemá dluhy. Tuším , že Bolek Polívka to komentoval slovy : "Dum se rozpadá , do sklepa teče , nábytek je rozbitý , elektrika nejde , ale nemám dluhy !!! Já bych si to dovolil aktualizovat pane Klausi a jiní . Chci jet do USA , potřebuji vízum , chci jet do Anglie potřebuji vízum... , ale jsme suverenní země. Muj názor : Raději dva "bobíky" na Ruzyni než jednoho Klause na Hradě. Pavel Záhorský Fujisawa - Japonsko
0/0
31.7.2001 15:11

Yahya Haroun

Re: Víza
Chapu Vase patalie s vizem do USA (specialne, kdyz o nej zadate ve treti zemi- ve Vasem pripade v Japonsku). Ziju jiz skoro 10 let v USA a jsem jiz nekolik let (zaplatpanbuh) naturalizovany americky obcan. Pomerne casto slychavam nejruznejsi "horror stories" od cizincu, kteri museji mit pro cestu do USA americke vstupni vizum (ktere samo o sobe jeste nezarucuje, ze jim bude vstup do USA skutecne povolen). S vyjimkou clenskych zemi Evropske unie, Singapuru, Bruneje a Japonska(?) pokud vim, musi obcan "zbytku sveta" vstupni vizum mit. Na druhy strane drzitel americkeho pasu potrebuje vizum jen do relativne maleho poctu (rozvojovych) zemi. Spojeny staty jsou obcas prave za tuto "ne-paritu" kritizovany. Je ale fakt, ze zadna jina zeme sveta neni pod takovym imigracnim tlakem, jako jsou USA. Malej priklad: Pocet zadatelu v imigracni loterii pro rok 2001 (50,000 "vyhercu") byl kolem 13 milionu lidi (10 milionu kvalifikovanych a 3 miliony nekvalifikovanych). Takze pokud zajem o imigraci do USA neopadne a pokud podstatne neopadne hlavne ilegalni imigrace, vizova povinnost pro vetsinu sveta pro vstup do USA urcite nezeslabne. Sam jsem se o pataliich a cely ty vizovy byrokracii presvedcil na vlastni kuzi, kdyz jsem loni sluzebne vyjel do lidove Ciny a musel jsem pred tim vyplnovat cinske vizove formulare, obstaravat pasove fotografie, posilat pas na cinsky generalni konzulat do Houstonu, cekat, kdy se mi pas vrati atd.....Mimochodem, vite, ze az do padu Bastilly (1789) zadny pasy ci viza neexistovaly? Tohle vsechno vymysleli panove Marat, Danton a Robespierre a pak se to bleskurychle ujalo skoro vsude.
0/0
31.7.2001 17:58





Najdete na iDNES.cz