Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Britové odmítli už stovku Čechů

Britští úředníci na pražském letišti v Ruzyni už odmítli vpustit do své země stovku českých občanů. Kvůli situaci na letišti se má zítra sejít ministr zahraničí Jan Kavan s romskými předáky Emilem Ščukou a Štefanem Ličartovským.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pudlik

britové odmítli už stovku Čechů
Jsem jen zvědav, co budou Angláni a další dělat, až Česko bude v EU. S tím bude zajímavé sledovat i reakce USA a Kanady.
0/0
2.8.2001 14:30

Martin Kucera

Azylová politika UK
Líbí se mi dosavadní výměna názorů, přestože s některými ne zcela souhlasím. Mnoho příspěvků také odbíhá od podstaty věci a je vzdáleno jakémukoli návrhu na řešení situace. S jedním se však rozhodně ztotožňuji /příspěvek "azyl (gufo <gufo@atlas.cz>, 30.7.2001 20:58)"/. Jestliže je ČR považována Británií za demokratický stát (snad již a stále ano), jehož občané tedy nemají důvod žádat o azyl (myšleno z důvodů nerovnosti před zákonem, politického pronásledování, válečných útrap apod.), proč takové žádosti a jejich vyřizování neodkázat na britskou ambasádu v Praze? Pokud tam žadatel věrohodně prokáže, že si azyl v UK zaslouží, budiž. No a pokud by chtěl český občan tuto instanci obejít s vidinou podání žádosti v UK, neměl by šanci - nebylo by kde, protože místem podání a vyřízení žádosti by pro českého občana byla britská ambasáda v Praze. Cestující s jediným (tajným) cílem žádat v UK o azyl by si pak cestu pravděpodobně rozmysleli. Kontrolu ostatních nežádoucích účelů cesty za kanál (absence zpáteční letenky/jízdenky či peněz na "přežití" pobytu a cestu dále/zpět mohou být podezřelými průvodními jevy) by jistě zvládli imigrační úředníci na ostrovech, v něčem by jim možná vypomohly ve vlastním zájmu i samotné letecké společnosti. Stručně shrnuto: občané demokratických států uvedených na dynamickém seznamu by a priori nemohli v UK žádat o azyl, vyjímky by řešily ambasády UK v těchto zemích. Martin Kucera Karlovy Vary P.S. Diskriminaci kvůli barvě pleti, vyznání či sexuální orientaci nechápu a odsuzuji. Rozhodně ale chápu a souhlasím s "diskriminací" uplatňovanou vůči těm, kteří svým životním stylem a chováním jakkoli poškozují ostatní (ať již jednotlivě či prostřednictvím obírání státu).
0/0
2.8.2001 14:20

Květoš

Rom do Evropy přišel z Indie
Uvědomte si, že UK byla koloniální velmocí a zkušenosti z Indie jim napověděly co se bude dít, když do UK přijmou velký počet Romů - Indů z nejnižší kasty. Možná bychom měli dát možnost tomuto etniku emigrovat do své pravlasti, kde by neměli problémy s jazykem, kulturou. Problém by byl patrně s výplatou sociálních dávek, ale rozhodně by nebyl problém s rasismem. Nechci Vám říci odejdě, chtěl bych Vám vzkázat: "chovejte se podle standardu země ve které žijete a nebudete mít problémy v žádné zemi".
0/0
1.8.2001 9:30

jastul

Rasismus
Ano souhlasim s Barusem.Poukazování na průšvihy, nechuť pracovat, nechuť chovat se slušně se hned svadi na rasismus.Nedivim se,Angličanů, že si tam tohle líné etnikum nechce pustit.A pan Klau by chtěl zavést vizum pro slušné lidi, kteří tady pracují, chovají se slušn?.To přesně odpovidá jeho pohrdání lidmi.Sam si jezdi jak chce a kam chce, jeho by se vizum netykalo.
0/0
31.7.2001 11:36

Baruse

Rasismus
Mysim, ze cigani si za to, jak se k nim tady lidi chovaji, muzou z velke casti sami. Protoze provokuji, diky tomu, ze se rozhodli emigrovat do Kanady, Finska, Anglie... byla provedena tato nesmyslna opatreni, na ktere doplaci i bily. Navic, kdyz prijde cigan na urad zadat o socialni davky, tak se to s nim resi jinak nez s bilymi, a neni to horsi jednani. Spis naopak. Protoze,kdyby se jim davky odmitly vydat, tak by to byla diskriminace kvuli barve pleti. Tak kde je spravedlnost? A co se tyka Ruzyne, tak mi pripada, ze britsti urednici nechteji poustet do jejich zeme hlavne proto, ze ve svych vlastnich pristehovaleckych zakonech maji bordel. Jinak fandim vsem normalnim, slusnym lidem, kteri leti do Anglie,aby absolvovali tuto frasku na Ruzyni bez problemu.
0/0
31.7.2001 10:18

rejpal

Re: Rasismus
Myslím, že slušný člověk se nemá čeho obávat. Do GB jsem cestoval v poslední době několikrát a s imigrčním úředníkem jsem strávil max. 45 vteřin. A i když jsem třeba čekal, až na mě "dojde řada" naviděl jsem nikoho, kdo by nebyl vpuštěn.
0/0
31.7.2001 15:33

Art

Re: Re: Rasismus
Mam uplne stejnou zkusenost ve VB i USA. Max. 1 minuta. Znam pripad kdy slecna bez prace s umyslem pracovat na cerno v USA zadala 2x o vizum a 2x ji zamitli a vedeli proc. Oni se tak moc nepletou a i o romech vi sve.
0/0
31.7.2001 17:10

Wolf

Nadpis clanku se mi nelibi
Britové odmítli už stovku Čechů???? nechapu ten nadpis clanku Cigani ze jsou cesi??!! Cigani jsou predevsim spinava flakacska a hlavne absolutne neprizpusobiva banda. Potrebujou stale nekde parazitovat a to se Anglii samozrejme nedivim ze tu spinu nechce!!! Kdyby nam do cech stale proudil taky takovej hnus urcite bychom ty kontroly zavedli taky!!!
0/0
31.7.2001 9:53

Kevin Fenton

Nepřesná Fakta ČT
Včera večer jsme měli možnosti vidět dlouho ohlášený pořád Fakta na ČT1, který obsahoval reportáž o pokusu dvou redaktorů ČT dostat se do Velké Británie. Tvrzení ČT, že oba redaktoři měli naprosto stejné podmínky až na barvu pleti, se ukázalo přinejmenším nepřesné. První rozdíl byl, že zatímco slečna Nováková uměla anglicky, pan Samko neuměl, což zásadním způsobem ovlivnilo, jak se imigrační úředník díval na důvod jejich návštěvy. Úředníkovi je jasné, jak slečna Nováková komunikuje se svým anglickým kamarádem – anglicky. Úředník ale nejspíš ví, že jazykové schopnosti jeho krajanů nejsou nijak velké, a naprostá většina Britů česky moc neumí. Proto se snažil nenápadně zjistit, jak komunikují pan Samko se svým kamarádem. Kdyby pan Samko uvedl, že kamarád žil v Praze 4 roky a že byl jeho učitel češtiny, rozhovor byl se mohl odehrát jinak. To, že úředník nemá jasno v tom, jak se spolu domluví, je jednoznačně velice dobrý důvod pro zvýšenou pozornost. Za druhé. Když odpověděla slečna Nováková na otázku, na jak dlouho jede, řekla: „Tentokrát jen na týden“, což naznačuje, že již byla v Anglii (kolikrát vlastně?). Pokud tam již byla, a vrátila se v určeném termínu, riziko, že tam by chtěla zůstat teď je zanedbatelné. Pan Samko nejdříve řekl, že jede na týden, pak na dva, poté změnil názor po druhé, a znovu uvedl, že tam jede na týden – ne zrovna nejpřesvědčivější odpověď. Jestli slečna Nováková již byla v Anglii a pan Samko ne, tak tohle je rozdíl jako prase a celá reportáž ztrácí na objektivitě. Za třetí. Když se úředník zeptal slečny Novákové na kamaráda, ona i dobrovolně přidala nějakou informaci, že ho neviděla dva roky. Pan Samko si ani nepamatoval jeho jméno, a musel lovit v obálce, než se na to vzpomněl! Navíc při prvním pokusu ani nevěděl, kde bydlí. Nikdy se mi nestalo, že bych odletěl za kamarádem, aniž bych znal jeho adresu a telefonní číslo pro případ, že se mineme na letišti. Při druhém pokusu uvedl adresu „Uxbridge Road, Middlesex, London“ – česká obdoba by byla například „Francouzská ulice, západní Čechy, Praha“. Tuto adresu těžko získal od někoho, kdo tam vlastně bydlí. Snad každý, kdo bydlí v západním Londýně, ví, že nebydlí v Middlesexu. Za čtvrté. Ani jejich povolání nebyla stejná. Zatímco ona měla stabilní příjem z práce sekretářky, on byl na volné noze. Kdyby se rozhodla zůstat ve VB a dělat načerno, jistě by přišla o své místo, zatímco jemu by se nic nestalo. Tohle je rozdíl naprosto obrovských rozměrů. Tak kdo je objektivnější: ČT nebo britští úředníci? P.S. Pokud si dobře pamatuji, Čech, který chce studovat rok ve VB potřebuje roční studijní vízum. Razítko, které imigrační úředník dá turistovi do pasu, má platnost, tuším, 3 měsíců. Proto jsou studentky bez studijních víz po právu odmítnuty. Kevin Fenton Praha
0/0
31.7.2001 9:43

Maffet

Re: Nepřesná Fakta ČT
Diky za tyto informace, kdyby novinari byli skutecne objektivni a nevyvolavali zbuhdarma paniku, dost lidi miricich do Anglie by bylo mnohem klidnejsich. Add k vizum. To je naprosta hloupost. Vzhledem k tomu, ze kazdy den odleta nekolik spoju a odjizdi nekolik autobusu, rocne cestuje do Anglie (ktera neni zas tak daleko, jen hodinku a pul letadlem za 5000,-) pres 250 000 tisic lidi, velke mnozstvi neustale pendluje sem a tam ... britska ambasada by asi zkolabovala. Predstavte si ty dopady na obchod, průmysl i turistiku. Nedokazu si to ani predstavit.
0/0
31.7.2001 9:59

Pluton

Re: Nepřesná Fakta ČT
Jiste, ty dva reporteri, to byly nebe a dudy. Samko by mel problemy na kazde ambasade i kdyby nebyl Rom. A ta reporterka by nejspis dostala vizum/povoleni ke vstupu vsude.
0/0
31.7.2001 10:17

Pecan

Re: Nepřesná Fakta ČT
Přesně tak, kdybych se choval tak jako pan. Samko, tak by me do Anglie taky nepustili. Mimo jine, tento rok jsem do Anglie letel asi 8krat a nikdy jsem nemel sebemensi problemy.
0/0
31.7.2001 10:32

pavel sip

Re: Nepřesná Fakta ČT
Naprosto s vámi příteli souhlasím. Pan Samko se záměrně choval tak, aby kontrolou neprošel. Tvrzení české televize, že oba měli stejné odpovědi na otázky imigračních úředníků je lež.
0/0
31.7.2001 11:57

Láďa

Re: Nepřesná Fakta ČT
Jméno přítele, které řekla reportérka, ČT překryla písknutím. Zřejmě to nebyl ten trapný Smith (anglická obdoba Nováka) se kterým se oháněl Samko. ČT není nepřesná, to je prostě demagogická kampaň, za kterou by se nemusel stydět ani Goebbels.
0/0
1.8.2001 2:37

kfe

Necestujte do Británie, jste-li solidární s Cigány.
Památku československých (potažmo českých) občanů bojujících v letecké bitvě o Británii nejlépe nyní, kdy jsou hanobeni poněkud snědší majitelé českých pasů, nejlépe uctíte, když si za destinaci svých cest vyberete kontinentální Evropu. Chovejte se jako v životě. Když mě nějací známí dávají na jevo, že pro ně nejsem dost nóbl, také se přece do jejich přítomnosti nevnucuju! Ale ještě malý dodatek. Jenom nevím, zda se mám rozčilovat nad tím, že nechtějí cikány pustit do Británie, protože vím, že takové jednání vůči nim je rasismus. Nevím ale, jestli bych se mohl radovat, když nějaký cikán pronikne do británie, protože pak by to vypadalo, že mám radost, že z ČR ubude cikán. (A to je rasismus.)
0/0
31.7.2001 9:30

dodorosomák

Dobre vedi,co znamenaji cerni
0/0
31.7.2001 8:09

dodorosomák

Imigracni urednici
Moc dobre vedi,co znamenaji cerni...
0/0
31.7.2001 7:42

Pavel

Britove vzdy mysleli jen na vlastni pohodli.
Cesi si diky kontrolam snad konecne uvedomi, ze pomahat britum, jak to delali nasi pomyleni letci za II.SV je vzdy jen ke skode CR a nasich obcanu. Jenze pro normalni cechy je Britanie daleko, tak si kazdy mysli, ze tam ziji nejaci idealni dobraci, zatimco skutecny zly vlk je Nemecko za rohem. Rusove a nemci si diky podobnym zahranicnepolitickym zajmum jiz davno uvedomovali cynicnost, vypocitavost a sprostotu Albionu. Kdyby nam viza zavedli nemci, byl by to daleko vetsi problem. Nechts i konecne cesi stejne jako nemci a francouzi ci rusove uvedomi, ze nejvetsim nepritelem silne jednotne Evropy a jeji celosvetove moci a prosperity byla vzdy Britanie. Jenze jak se zda, jestli jsou nasi quasipolitici ochotni nekomu podlezat a prodavat budoucnost rozvoje Cech, tak anglicanum a americanum. To je proti Evrope / a musi to byt vykoreneno.
0/0
31.7.2001 3:41

Pluton

Re: Britove vzdy mysleli jen na vlastni pohodli.
To s tema pomylenyma letcema mylite vazne ? Stejne jako ten zbytek ? Vy ceskej intelektualni chudacku...
0/0
31.7.2001 9:44

Jiří Havelka

Re: Re: Britove vzdy mysleli jen na vlastni pohodli.
Na druhé straně však UK souhlasila s naším obsazením a nepamatuji se že by se nám omluvili, případně zaplatili válečné reparace vyplývající z nedodržení mírových smluv s první republikou. Ač nesouhlasím s označením pomýlených letců souhalsím s tím že je nám západ dost dlužen a nechová se knám odpovídajícím způsobem.
0/0
31.7.2001 10:19

Maffet

Re: Britove vzdy mysleli jen na vlastni pohodli.
Nasi letci pomahali britum? ... je smutne, ze to tak vidite. Bojovali prece i za nas!
0/0
31.7.2001 10:08

František Čech

Klausovi se to snadno povídá
Předseda poslanecké sněmovny navrhuje zavedení víz do GB pro nás obyčejné občany jako lepší řešení, protože jeho by se netýkalo; jistě má diplomatický pas. A ona údajná studentka, která nemohla odletět - z vlastní zkušenosti vím, že každý řádný student třeba v Německu, kam nepotřebuje nikdo vizum, má vizovou povinnost a podle druhu studia má nebo nemá možnost při studiu si i přivydělávat.
0/0
30.7.2001 23:11

Re: Klausovi se to snadno povídá
Pokud vím toto opatření se dělalo proto, aby cikáni nezneužívali britský azylový systém. Žasnu, že se pan Klaus diví, že na Ruzyni selektují cikány.
0/0
31.7.2001 8:43

Jiří Havelka

Re: Re: Klausovi se to snadno povídá
Při blbost páně Klause nežasnu nikdy nad ničím.
0/0
31.7.2001 10:16

gufo

azyl
Kdyby anglicani zavedli povinnost zadat o azyl na velvyslanectvi v Praze, vyresilo by se hodne problemu :-))
0/0
30.7.2001 20:58

Pepík

Cerne huby
Jen tak dal, nepoustet pres hranice at nam nedelaji v zahranici ostudu
0/0
30.7.2001 19:43

pozorovatel

Re: Cerne huby
Pepiku, ja taky povazuju Cechy za neslusne , i kdyz maji hubu bilou.
0/0
31.7.2001 2:21

Radek

Re: Re: Cerne huby
Jenže nás gadže do Británie pustí. Asi tu pověst máte o trochu horší. A hloupě se nevymlouvejte, že to je jen vina těch ostatních
0/0
31.7.2001 7:11

pozorovatel

Re: Re: Cerne huby
Vidím, že je nás pozorovatelů více. Nerad bych byl s některými příspěvky zaměňován. Proti tomuto ale nic nemám.
0/0
31.7.2001 7:33

Rochtychrocht

Reciprocita proti nestandardnosti
Reciprocita by odstranila argument nestandardnosti.
0/0
30.7.2001 19:07

Pluton

Re: Reciprocita proti nestandardnosti
No, odchytavali by jsme Brity, kteri k nam jezdi na cerno mit nadobi v hospodach :-))))
0/0
31.7.2001 9:08

Petr

Kontroly
Hlavne by si vsichni meli uvedomit, ze se tim setri penize.Predevsim pan Klaus, ktery prohlasil, ze radsi viza, nez tohleto. Ten, kdo ma vsechno v poradku, tak nema problem a toto opatreni respektuje. A pokud jde o Cikany? Posbiral bych je a poslal na vychod. Tam je nikdo diskriminovat nebude.
0/0
30.7.2001 17:40

Juras

Re: Kontroly
Omyl, zavedením víz by se šetřily peníze. Vízum by zaplatil každý sám sobě (tedy ne státní kasa) a nikdo by nemusel platit vyhoštěným cikánům cestu domů (stát - tedy my všichni).
0/0
30.7.2001 22:33

Pluton

Re: Re: Kontroly
Tak tomu rikam hluboka myslenka... Koukam ze jste asi spravnej cespej paprda, ktery v GB nikdy nebyl a ani po nejakych cestach za hranice netouzi. Zavedeni viz, z ciste ekonomickyho hlediska by znamenalo toliko to, ze by lidi za cestu do Britanie platili. Dopravu Romum zpet by jsme zajistovali pochopitelne dal, pouze z jinych zemi. Ty zeme by se obmenovaly postupne podle toho kdo vsechno by viza zavedl. A je celkem zrejmy ze jakmile by zavedli viza Britove, zavadely by je postupne vsechny dalsi staty kde by se nasi Romove objevili. Ze by bylo omezeny cestovani vsech cechu - chapu, Vas se to nedotkne, proc to nejak zohlednovat....
0/0
31.7.2001 9:14

Juras

Re: Re: Re: Kontroly
Neurážejte mě titulem "Český páprda". Páprda možná su a po cestách za hranice moc netoužím, ale ten přívlastek je pěkně vedle. Dopravu Romům bychom možná zajišťovali z jiných zemí, ale taky ne moc dlouho. Také tam by byla brzo zavedena víza. Mám pocit, že ve vás převládá touha urvat z dostupných prostředků co se dá (uznávám, v přípdě víz do GB je to spíš snaha neplatit "zbytečné" výdaje), jenomže někdy je lepší si zaplatit než doplácet někde jinde - třeba pomluvami od těch, kteří se na vás snaží za každou cenu najít špínu. No a na závěr, kdybych uvažoval podobně, řval bych "rasisti, zrušte kontroly a víza úplně, Romové jsou u nás diskriminováni, dejte všem azyl v GB!". Doufal bych, že mého hasu Britové uposlechnou, mělo by to několik výhod: 1) V ČR by byl vymýcen rasismus, protože by zmizeli cikáni 2) Nebyla by nadměrně zatěžována sociální síť, protože by zmizeli cikáni 3) poklesla by o něco málo kriminalita, protože by zmizeli cikáni. Vidím ale i nevýhodu: 1) do GB by se mi nechtělo už vůbec :) Raději čisté řešení, věřím, že heslo "účel světí prostředky" vždycky přinese více škody než užitku. Zrušme okatý rasismus a nechme Brity, ať se s přívalem Romů vypořádají po svém, třebaže to bude znamenat, že budeme muset platit za víza (koneckonců v poměru k nákladům na celou cestu do GB to není zas tak závratná položka, ne?)
0/0
31.7.2001 22:36

Maffet

Kontroly
Velkou Britanii mám velice ráda a často ji navštěvuji. Kam až mi paměť sahá, stávala jsem v Doveru ve frontě s Indy, Poláky a Pakystanci a připadala jsem si velmi nepřijemně. Rozhovor s celním úředníkem je velmi ponižující, jako když jste předem podezíráni ještě než vlezete do obchodu, že hodláte ukrást plechovku s jahodama a u v obchodu dokazujete, že tam skutečně nechcete nic ukrát a že si jen chcete koupit dva rohlíky, aby vás do něj vůbec pustili. Kde je lidská důstojnost, to má naše země tak špatný jméno, že stojíme v jenom zastupu s cestujícími z třetího světa? Nechce se mi do unie z mnoha ruzných důvodů, ale tohle je jeden duvodu, proč bych zvedla ruku pro. Nic z toho však nezníčilo mojí lásku k Anglii. Není jedno, jestli člověk zodpoví stejné otázky už zde v Praze nebo až v Londyně? Celní úředníci v Ruzyni se mi dokonce zdají výhodnější - při cestování letadlem to není tak patrné, protože letecká společnost vás dříve dopravila zpět a to vše po dlouhých 2 hodinách letu, ale představte si, že sedíte 20 hodin skrčení v tesném prostoru autobusu a poté vás vyloží v Doveru jako nechtěnou osobu. O co je lepší vědět hned, na čem jsem a netrmácet se zbytečně tolik hodin tam a zpět, pro pár anglický slov sorry a no. Škoda že to nejde i u vlaků a autobusů. Selekce romů, ponižující vyslechy, to vše nad čím se teď televize pohoršuje už tu dávno bylo, jen to nikdo neviděl, nikdo si toho nevšímal. Jediné čeho se dosáhlo je, že britští celníci nenechají odlétnout bezdůvodně i pár bílých cestujících, aby se neřeklo, že jsou rasističtí. Ostatně nemusí přece důvod uvádět, s největší pravděpodobností to budou mladí svobodní lidé ve věku od 20 do 30 let u niž je pravděpodobnost, že by rádi pracovali na černo. Stačí zapomenout na jeden z důležitých dokumentů a můžete jet domu jen proto, že se váš celní ůředník špatně vyspal. Jezdím do Anglie dlouho, ale ted mám vážně strach. Proto budu mávat zpáteční jízdenkou, zvacím dopisem, penězmi, mezinárodní kartou, vizitkami z prace, výpisem z banky (že je na účtě dost) a kdoví čím, aby mě pustili na pár dní u moře, jen protože patřím do rizikové skupiny mladých. K čemu to všechno povede? Jen k zlobě vůči romum, kteří budou obviňování z problému, jenž nám britská strana způsobuje. Kdyby neudělali to ... kdyby .. ale kde je kořen všeho zla?
0/0
30.7.2001 16:36

-samotnav-

Re: Kontroly
Tak, tak. Werich napsal ve svých Prázdninách v Itálii, že nikdo není tak příjemný jako když je celník příjemný. Nikdy jsem si nezvykl na povýšenost našich policajtů a různých státních úředníků, což jsem považoval za 'dojezd' té pakárny, která tu byla předtím. Jaké bylo mé překvapení, když jsem v r.91 v 18 letech přijel poprvé do Británie a zažil podobnou povýšenost. Z jaké instance? Musím říci, že jsem nikdy neměl problém vstoupit do Británie, málokdy po mě požadovali pozvání či výpis a - paradoxně - si myslím, že to bylo díky mé plynulé angličtině. Paradoxně proto, že právě díky dobré znalosti angličtiny není ve Spojeném království potíž sehnat zaměstnání. Stejně jako Maffet nejsem velkým přítelem EU, této instituce, které chybí jakákkoliv jiná myšlenka než ekonomická. Ale jestli vstup ČR zamezí tomuto povýšenému chování Britských úředníků, tak budiž. Toto vše se ovšem týká rovněž USA, Kanady, Austrálie. Kde je vaše dřívější otevřenost?
0/0
31.7.2001 11:58

pudlik

Britové na Ruzyni
Víte, on je to velký problém celé západní Evropy. Nezapomeňte, že tato část Evropy je přeplněna jejich vlastními z různých bývalých kolonií atpod. Taková Francie, Holandsko, Británie či Německo - to je světová směs národů. No a teď se západní Evropa v rámci hesla bližší košile než kabát bude samozřejmě bránit další invazi slušně řečeno nepřizpůsobivých, a těch je! A nejen ze střední Evropy, ale dále zejména celá východní a jihovýchodní Evropa, Asie atd. Ono stačí u nás co se děje. A každému musí být hned jasné, že takhle to prostě dál nejde. Jak jsem začal tak končím . Ten problém západní Evropy již postihuje i nás, a to delší dobu. Západoevropské země měly však výhodu, že si ty lidi, co k nim emigrovaly nějak vychovaly k jejich obrazu. U nás je to daleko horší.
0/0
30.7.2001 15:41

Ríša

Abych to shrnul ...
Když tak čtu ty články tady: musím soihlasit s tím, že se Britům příliš nedivím, že Romy nechtějí, stejně tak jako bysme nebyli nadšeni my přílivem Rumunů, Ukrajinců a podobně. "Nebýt nadšen" je ale jedna věc a zasahovat do věcí státu druhého je věc jiná. Sice všichni mluví o tom, že si Britové chrání svoje území atd., atd. Ano, ať si ho chrání, ale NA SVÉM ÚZEMÍ! Nevím co mají co dělat na Ruzyni, to je opravdu vměšování. Nemám rád, když se někdo vtírá do našich věcí a rozkazuje nám co můžeme a co ne, stejně tak jako je tomu třeba s Temelínem. A tak doufám ,že jednou zvítězí zdravý rozum, Temelín se navzdory nesympatickým Rakušákům dostaví, Britové potáhnou do svéých studených pelechů v Anglii a angličany zřejmě dobře placený ministr Kavan odstoupí. A všem ostatním, co se někam nedostanou - je to smutné, ale naše země je taky krásná a ať si tu jejich strčí do p....e. Škoda jen, že až sem pojedou angličtí chuligáni nebude také na jejich letišti stát nějaký český úředník a nezakáže jim cestu.
0/0
30.7.2001 15:17

Karel

Re: Abych to shrnul ...
Kontroly dle meho skromneho nazoru na nasem letisti maji smysl asi ten, ze setri penize leteckych spolecnosti. Kdyby totiz Britanie vracela obcany CR az po priletu na letiste ve VB, tak jejich zpatecni cestu domu by musely platit prave ony spolecnosti. Kdyby k tomu doslo, tak myslim, ze uz letecke spolecnosti by zacaly tridit koho na palubu vezmou a koho ne, i kdyz by to asi bylo znacne problematicke a nevim, jestli by si neco takoveho mohly vubec dovolit.
0/0
30.7.2001 15:45

Ríša

Re: Re: Abych to shrnul ...
Cestu zpátky, by měli platit především Britové, tedy nejspíše imigrační úřad. Když chtějí kontroly, tak ať platí. Každá legrace něco stojí.
0/0
30.7.2001 16:01

Pluton

Re: Re: Re: Abych to shrnul ...
Tady se vazne daji najit neuveritelny moudra.....
0/0
31.7.2001 9:46

Aleš

Re: Re: Re: Abych to shrnul ...
Nechápu proč by měl něco platit imigrační úřad UK, když si někdo vyjede na dovolenou. V případě, že by tomu tak bylo, rád bych se podíval do UK,USA, Kanady ..... Předpokládám, že si necháš svůj názor patentovat na Kubě.
0/0
1.8.2001 9:10

Ríša

Re: Re: Re: Re: Abych to shrnul ...
Asi jsi to špatně četl - myslel jsem to tak, že by měl platit cestu zpátky těm, co jim nepovolí vstup!
0/0
1.8.2001 14:21

Petr

diskrminace??
Já souhlasím s brity a plně je chápu. Romové jedou do VB pouze a jenom za účelem emigrace a vyžírat další stát. Když už se vymlouvají na rasovou diskriminaci u nás v republice, ať táhnou třeba na východ..pžřesně jak tady bylo někým uvedeno, proč nejdou na Slovensko, do Polska, je to přece za rohem a nemají problémy se vpuštěním do státu. Ale ouha, v těchto státech nemají oné výhody, jímž by se jim dostávalo ve VB. Na druhou stranu britové by se měli taky zamyslet a právě oní fotbaloví fandové na které se opravdu všude těší by měli mít vůbec zákaz cestovat ze země. Ještě bych se vrátil k romům. Vždyť romskou ženu pustili do Británie bez nějakých delších cavyků, protože je pro ně věrohodnější (a proto že v Británii byla za svou rofinou už 10x), takže jakýpak rasový podtext. Kdyby k nám emigrovali rumuni, mongolové a jim podobní, byli bychom taky šťastní? Asi těžko...
0/0
30.7.2001 14:33

Radek

kdo koho dikrimunuje
Pritomnost britskych imigracnich uredniku na Ruzyni je v jazyce politiku mirne "netstandartni". Sdelovaci prostredky bouri pouzivajice slovo diskriminace v kazde druhe vete. Ale diskriminace jednim smerem. Pokud by Velka Britanie zavedla viza pro obcany CR, da si nekdo praci s tim aby spocital jak moc byli diskriminovani vetsinovi obyvatele CR tim ze museji na velvyslanectvi zadat o vizum? Kolik je to bude stat casu a prostredku? Ve stejne analogii by se to dalo nazvat take diskriminaci. Vice nez pred rokem zavedla Kanada viza pro obcany CR. V te dobe jsem mel jet pracovne do Kanady a na posledni chvili jsem se musel zacit starat o vizum. Vzhledem k tomu ze studuji v zahranici kde Kanada nema konzularni urad, musel jsem na otocku odletet pro vizum. To vse bylo mozne jenom diky ochote mych nadrizenych, ktere to stalo nekolik desitek tisic korun z projektovych penez. Diskrimance, ale z druhe strany. Je mi lito tech nekolika jedincu, kteri byli postizeni nepravem, ale od toho mame soudy a nase diplomaty. Jsem presvecen o tom, ze vetsina zadatelu o azyl chce nepracovat za vice penez nez dostavaji v CR. Tak proc by kvuli temto jedincum mela byt dikriminovana drtiva vetsina obyvatel CR?
0/0
30.7.2001 13:18

ivan-praha

diskriminace
Všichni se navážejí do UK,že se jedná o rasovou diskriminaci.Samozřejmě,že mají pravdu,je to rasismus jako z učebnice.Ale na druhou stranu,UK si jen do země nevpouští ty lidi,které tam nechce,protože ji využívají a zneužívají,stejně jako to ti lidé dělají u nás.A UK se tím brání.Stejně jako se naše země brání - prostřednictvím nedávno zavedených víz - proti vstupu osob z problémových postsovětských zemí,o které zase nestojíme u nás.Nakolik tato selekce funguje,to už je jiná věc.
0/0
30.7.2001 13:13

petr

Romové mohou požádat o přijetí v první demokratické zemi.
Nemám informace o tom, že by některý ROM emigroval do Polska či Slovenska, ale někteří Romové emigrují do České republiky, z čehož si vyvozuji, že Romové hledají ekonomické výhody. Je logické, že ekonomicky vyspělé státy se imigraci špatně se integrujících Romů brání. EU vždy bude poukazovat na chyby v kandidátských zemích, ale návod na soužití s Romy nemají. Kdy bylo jednoduché řešení, tak by nebyl probrém rasismu. Petr
0/0
30.7.2001 13:06

Karel - Brno

O co jim jde?
Když se nad celou situací zamyslíme, tak každého rozumně uvažujícího člověka napadne, o co v celé záležitosti jde. Anglie prostě jenom chrání své území před nechtěnými návštěvníky. Vždyť proč by si na své území měli pouštět lidi, kteří se svým chováním a jednáním vymykají evropskému standardu a s kterými by měli jenom problémy? Vždyť často mají problémy s lidmi, kteří už tam jsou. A jestli je to diskriminace? Ano je. Je to diskriminace většiny obyvatel České republiky, kteří s těmito občany, kteří se neumějí přizpůsobit, musí žít na jednom území. Angličané i všichni v EU moc dobře vědí co je tato minorita zač a proto všemožně tlačí na vládu ČR, aby byly v ČR vytvořeny takové podmínky, které by této minoritě vyhovovaly a tito občané zůstali v ČR. Jelikož se jedná o vysokou politiku, tak vláda ČR těmto tlakům podléhá a na svém území začíná zavádět tzv. pozitivní rasovou diskriminaci. Proto se nelze divit tomu, že vláda povolila pracovníkům UK provádět kontroly na Pražském letišti. A že se stane, že někdy nepustí i s slušného občana? Bohužel i to se stane, ale je to rozhodnutí země, koho na své území pustí a koho ne.
0/0
30.7.2001 12:43

HRUUCOON, Praha8

Hmmmm....
...to je mi pěkné. Asi přeřadím priority a do UK se podívám jindy. Pokud tedy vůbec. Země, která si dovolí třídit lidi u vstupu dle barvy kůže, mě nějak přestává zajímat, co když u bran hrdého Albionu bude čekat další Mengele, navíc Albionu, jehož zejména fotbaloví fanoušci jsou všude vítáni - ale už slyším ten poprask, kdyby jim český "officer" zakázal na letišti v UK odlet.. A nic na tom nezmění dvě "obětní beránkyně", kterých je mi líto... A líto je mi nás všech, když vidím "našeho" ministra (sic!) "KATO" Kavana, jak neochvějně pokračuje ve svých lhářských výstupech a bere se za republiku, která ho platí. Je mi líto nás všech, když vidím naší neohroženou reprezentaci, která dozajista v zájmu České republiky absolvuje kursy anální speleologie - nejspíš v Anglii a bez fronty+selekce. Radši bych překousnul vízum do UK, než takovouto ubohost. Ubohost, která jednou nedejbože spolu s námi bude začleněna do zapáchajícího lůna skvělé EU. Fuj...
0/0
30.7.2001 11:05





Najdete na iDNES.cz