Diskuze

Matiční na Ruzyni

V Matiční ulici postavili zeď. Měla odstínit romskou nepřizpůsobivost a romský způsob života. Stala se populárním symbolem rasismu, známým v celém světě. Kolik duchů proti zdi vystoupilo! Angličané jsou na tom podobně. Nechtějí žít společně s českými Romy. Stavějí kolem nich zeď. Dnes už dokonce i na ruzyňském letišti. Přepážka pro bílé Čechy, cimra pro barevné. (Po této zmínce úřady cimru jistě zruší, aby mohly říci: Před přepážkou jsou si rovni všichni. Nebo lépe: Všichni do cimry!) Opatření klade clonu mezi Romy a britskou říši.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Jarda

24. 7. 2001 23:29
Cikani jsou pekny sraci
At tahnou do haje cikani.Je to lina banda.Jenom by chteli porad vyhody a nemakat hajzlove cikanci.Je to banda linejch sracu.
0 0
možnosti

88

24. 7. 2001 23:50
Re: Cikani jsou pekny sraci
Tak pěkně ať je nás víc joko ty, smrt všem hlavně těm cikánům ty nepotřebujou do Británie , ale do .... už víme každej kam 88.14
0 0
možnosti

Bingo

24. 7. 2001 14:13
Víza
Určitě je lepší, když se do VB nedostane pár vyžírků, než když budou kvůli nim zavedeny víza pro všechny.
0 0
možnosti

Martin

23. 7. 2001 10:35
Selekce je nepřípustná
Odhlédneme-li od problematiky Romských "uprchlíků" je obecně, dle mého přesvědčení, nepřípustné, aby země typu VB, USA apod. praktikovaly současné filtry při vstupu do jejich země. Několikrát jsem byl pracovně ve VB a imigrační úředníci s obecnou školou a povětšinou turbanem na hlavě jsou někdy trochu nepříjemní. Tento přístup má prozatím i vliv na to, že při výběru země pro dovolenou stojí zatím mimo můj zájem USA, jelikož představa toho, co člověk musí podstoupit, aby tam mohl utratit své peníze za dovolenou mě dostatečně odrazuje. Koneckonců jsme tak oba USA i já spokojeni, US ekonomiku asi můj nepříjezd nevytrhne :-). Jsem tedy zásadně proti tomu, aby bylo pouze na libovůli jedné či několika osob, zda mohu vstoupit do jiné země, nebo ne. Měly by být zavedeny jednoznačná pravidla, při jejichž splnění může každý do země vstoupit. Pokud se tam pak chová nelegálně (práce načerno, pobyt bez víza), ať je stíhán podle platných zákonů země, které porušil. Žádnou presumpci viny!
0 0
možnosti

Art

24. 7. 2001 12:55
Re: Selekce je nepřípustná
No, byl jsem nekolikrat v USA i VB a zadne problemy jsem nemel. Zeptali se proc tam jedu, jak dlouho tam budu a dali mi razitko a hotovo. Asi jsem nevypadal ze tam jedu nelegalne pracovat. Vy si asi neuvedomujete, ze kdyby se nebranili, bude to tam vypadat katastrofalne. Prestehuje se tam pul Indie a Afriky a napr. Amerika uz nebude nikdy tou Amerikou, jak ji chteji Americane a myslim ze maji pravo chtit ji takouvou jakou ji maji. Patri prece jim a ne Vam. Kdyz my zvolime reprezentaci, ktera dovoli imigraci vsem kdo sem chteji, je to nase volba a Americanum po tom nic nebude. Art
0 0
možnosti

Jana

23. 7. 2001 10:15
Imigrační úředníci
Kdyby se čeští imigrační úředníci chovali stejně jako britští, možná by ubylo naši zemi dost problémů, např. s Ukrajinci nebo Jugoslávci. Viz článek v dnešní MF Dnes, kdy na ostravské diskotéce začal střílet muž z bývalé Jugoslávie na dva Ukrajince, jednoho zabil a druhého těžce zranil, takže se léčí na JIP. Není to poprvé, kdy si takto cizinci u nás vyřizovali účty, nejhorší na tom je však to, že tito cizinci nemívají zdravotní pojištění a pak na léčení jejich těžkých úrazů doplácejí nemocnice, kam jsou dovezeni, protože účet za poskytnutou léčbu se vyšplhá do statisícových i vyšších částek a je na nich nevymahatelný. Takže na to doplácíme my všichni - nejsou pak peníze na jinou léčbu, např. onkologicky nemocných.
0 0
možnosti

Robos

22. 7. 2001 22:55
Dvojí metr
Nelíbil se mi a nelíbí dvojí metr. Když tě na ulici zmlátí jen tak cikáni, "jsou emotivní", když bílý zmlátí je, "je rasista". Přitom je to pořád jen o tom, že někdo je grázl, zneužívá sociální systém, parazituje na okolí a jiný to nedělá. Ať ochránci lidských práv řeší tenhle problém a nedělají tu z Čechů fašisty, kvůli kterým musí utlačovaní chudáci utíkat.
0 0
možnosti

Ivo Horák

20. 7. 2001 14:41
Matiční v Ústí
Matiční zeď (eufemismus plot se nevžil) byla česká hanba, pokus o separaci Romů a kandidování tehdejšího primátora Hrušky. Zeď padla především proto, že už tak znamenala ohromné nepřímé ztráty pro Ústí. Britská či česká imigrační politika je něco jiného. Stát může a musí omezovat přistěhovalectví (rozdíl oproti vystěhovalectví). Česko ani Británie nejsou povinny přijmout kohokoli, kdo by zde rád žil. Britský systém je zaměřený na povolení vstupu a z letadla se vystoupit, jak známo, nedá... Čeští rasisté by se chtěli Romů zbavit, či je aspoň připravit o mladé a perspektivní lidi. Přes všechny problémy Česka ve vztahu k Romům by na naši zemi mělo být pohlíženo jako na bezpečnou zemi. Systém sociálních dávek pro žadatele o azyl by neměl povzbuzovat ekonomickou emigraci. Mělo by prostě být stejné, zda o azyl požádáte na britské ambasádě nebo v Británii.
0 0
možnosti

Jarda

23. 7. 2001 6:48
Re: Matiční v Ústí
Vy nebydlíte v Ústí, že? Ne vždy je vše tak, jako v televizi.
0 0
možnosti

Tomáš

20. 7. 2001 14:35
Imigrační kontroly
Jestli se kontrola dělá na letišti v Londýně nebo v Praze mi přijde jako naprosto zanedbatelný detail. Sám jsem takovouto kontrolu zažil v roce 1995 v Doveru, proklepávali si mě asi čtvrt hodiny, chtěli vědět, zda jsem finančně zajištěn(přesvědčily je až šeky na jméno), ověřili si pozvání, zkontrolovali, zda nemám zakázaný vstup, nebo nějaký problém s jejich zákony ... a nepřijde mi na tom nic nepatřičného. To jen my pseudodemokraticky pustíme do země každého a pokusy o omezení tohoto stavu jsou nešťastné až děsné. Ono, když by někdo cizí chtěl ke mně domů, také bych sakra zjišťoval, co ho tam táhne, kdy zase odejde, .... A k tomu, že nejsou vpouštěni převážně zástupci jednoho etnika snad jen tolik, že chybami se člověk učí. Pokud s nimi mají špatnou zkušennost, je jen logické, že si dávají větší pozor. Představte si, že přijdete do restaurace, objednáte si jídlo a číšník přinese pokrm, z něhož se vám udělá zle. Šli byste do takové restaurace znovu? Nejsem si jist, ale mám pocit, že o azyl lze požádat i na příslušném zastupitelském úřadu. Proč tedy nocovat na letišti a dělat na vysněné království nátlak? A proč z naší rasistické země neutíkají do Německa? Je to blíž, hned za Rozvadovem je vysněná svoboda... S názorem, že každý může opustit svoji vlast souhlasím. Ale s názorem, že každý má povinnost přijmout někoho, kdo opustil svoji vlast, rozhodně nesouhlasím. Kdo má pocit, že se Británie svým opatřením zařadila mezi nedemokratické a rasistické země, neměl by se pokoušet získat v ní azyl, vyplulo by totiž na povrch, že mu jde o něco jiného! Samozřejmě, pokud se ukáže, že královští úředníci nedodržují zákony (naše i jejich), že bezdůvodně odpírají vstup, atd., tak bych je odtud bez rozpaků vyprovodil. Nemůžu si pomoci, ale pseudohumanisté opět vytvořili problém tam kde není a usilovně ho řeší. Obvinit celou společnost z rasismu je pro ně jednodužší, než si došlápnout na skutečné rasisty, kteří způsobují ty problémy, které si nezpůsobují Cikáni sami.
0 0
možnosti

Markéta T.

20. 7. 2001 14:16
Diskriminace? A čí?
Když jsem si přečetla v MFDNES 18.7. článek Johanny Grohové "Nenašli ráj, ale bezpečí", ani se nebudu divit, jestliže se další zástupy Romů vydají pro změnu zase do Kanady. Skoro mi přišlo líto, že nejsem Romka a že se tam nemůžu vydat také.... Vybírám z článku:"Rodina se třemi dětmi do 12 let dostane měsíčně 1325 dolarů (v přepočtu 33 tis. Kč),ale byt se dvěma ložnicemi přijde na 1000 dolarů.Přesto si Romové dovolí auta, počítače, drahou televizi s příjmem drahých kabelových programů. Např. paní Danihelová, původně z Ostravy, tvrdí: našetřili jsme si. Přitom manžel nepracuje, ona někdy uklízí. Přesto jim v bytě běží velkoplošná televize s placenými filmy. V Kanadě jsou 4 roky, anglicky neumí, ale stejně se s Kanaďany moc nestýkají, jen s lidmi z úřadů kvůli dávkám." No opravdu, Kanada - ráj na zemi! Zrovna jako pro slečnu Červeňákovou (o té se taktéž píše v článku). Po svém příjezdu do Kanady nebyla ve svých 14letech schopna napsat své jméno ani pořádně číst, ale po jednom roce výuky ve škole čte bez problémů česky a zvládá i angličtinu. No opravdu, geniální! A tady by ji strčili do zvláštní školy! Takže Romové - hurá do Kanady! Ale přitom - stačí si zajet v Ostravě do hypermarketů a podívat se do košů nakupujícím Romům, pak si pomyslíte: jsou buď za a) pracující a dobře placení, nebo za b) dá se víc než slušně vyžít i ze sociálních dávek. Pak vyjdete před hypermarket a tam uvidíte, jak Romové z těch plných košů to zboží cpou do taxíků.... No chudáci, vždyť ani nemají na vlastní auto, pomyslíte si. Dále se projděte po ostravských ulicích a všimněte si jejich oblečení, není ani zdaleka ošuntělé, většinou se jedná o značkové oblečení a to včetně slečen nebo malých dětí, ty jsou dost často vozeny i ve značkových kočárcích. Dále se vydejte (během školního roku) v dopoledních hodinách do centra Ostravy, v tramvaji potkáváte rozesmáté romské děti (že by nemusely do školy?), v centru hraje a zpívá jakási romská rodina romské písničky a malé romské děti (školou povinné) natahují ruku k procházejícím chodcům. A vy se jdete hlásit na Úřad práce - to aby vám nevzali podporu v nezaměstnanosti. Je vám nad 40 a víte, že pro vás práce není, možná to není pro ten věk, ale proto, že tady práce vlastně žádná není (až na pár míst svářečů a jeřábníků a pomocných dělníků).Tak co myslíte, měla bych odjet do Kanady, i když nejsem Romka? Můj syn byl taktéž propuštěn (z organizačních důvodů), splácí úvěr ze stavebního spoření (koupil si byt v paneláku), má rodinu, ženu na mateřské a téměř žádnou šanci najít slušně placenou práci. Až jeho rodina projí a probydlí peníze, které dostal na odstupném, co pak? Odejít do Kanady? Může udat jako důvod to, že je u nás jeho rodina diskriminována (nemá práci, jeho žena taktéž nesežene práci, vlastně nikdy nemohla pracovat, protože hned po střední škole byla nezaměstnaná - tehdy neměla praxi, teď má zase malé děti)?
0 0
možnosti

klara

21. 7. 2001 16:51
Re: Diskriminace? A čí?
Marketo musis byt strasny chudak, kdyz se v obchode koukas lidem tedy i Romum do kosiku co nakupuji, to me tedy jeste v zivote nenapadlo!!!!!!!! To uz si Rom nemuze koupit ani neco dobreho!!!!!
0 0
možnosti

George K.

20. 7. 2001 10:53
Čemu se divíte?
Byl jsem vloni ve Velké Británii. Slyšel jsem o imigračních úřednících hodně historek, takže jsem měl: zpáteční lístek na trajekt, potvrzení z banky, že nejsem úplný žebrák, potvrzení o zaměstnání... prostě dost důkazů o tom, že se jim tam nechci usadit natrvalo. Krom toho jsem absolovoval rozhovor (ne pohovor) s úředníkem a bylo to naprosto v pohodě, pustili mě dál. Chápu Velkou Británii, že nechce zatěžovat svůj sociální systém vlnou "uprchlíků" z východu, mají dost svých nemakačenků. Víte, dneska je divná doba. Cikáni jsou Romové, černoši jsou afroameričani, Indiáni jsou "původní obyvatelé" (bohužel si nepamatuji jak se správně říká Eskymákům, ale také je na to odborný výraz), jenom běloch zůstal bělochem. Myslíte, že mě urazí, když na mě budou na ulici řvát "ty bílá držko?". Asi ne. Prostě se nestydím za to, co jsem.
0 0
možnosti

lockay

20. 7. 2001 13:04
Re: Čemu se divíte?
tusim ze eskymaci sou inuite
0 0
možnosti

Petr Zázvorka, Praha 4

20. 7. 2001 10:20
Imigrační kontroly v zahraničí- nic nového pod sluncem !
Nechápu, čemu se všichni diví a odsuzují jako světovou raritu ...... Stejná praxe již existuje v případě INS desítky let z většiny kanadských měst na všech odletech do USA, dále z Bermud a z Baham, několik let také z irského Shannonu do USA. Takže, Britové neobjevili v tomto případě Ameriku, ale využívají již vyzkoušené !
0 0
možnosti