Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vláda: Unií se omezovat nedáme

Česká republika se nevzdává a bude v Evropské unii bojovat za stejná privilegia, která mají stávající státy "patnáctky". Vláda na středečním jednání dala najevo, že neustoupí snahám Evropské unie, které se týkají omezení pohybu pracovníků po přistoupení k unii. "Vláda se rozhodla nepřistoupit na společnou pozici EU a neuzavřít s ní kapitolu volný pohyb osob," řekl státní tajemník pro evropské záležitosti Pavel Telička. Praha je však v tomto bodě jednání s EU neúspěšná.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Obcan

hrdine kousani do lejtek
Cesti politici rozehrali vysokou hru. Bez rizika. Hresi na geografickou polohu Ceska . Mysli si , ze EU Cesko vezme i kdyz budou stale kousat do lytek. Tim imponuji domacimu obyvatelstvu, mohou ukazat , ze oni se nikoho neboji. A kdyby se nahodou prepocitali a EU se sprajcla a rekla "tak tedy ne" , pak zahrajou v tuzemsku na city a jeste jim zustane neomezena moc na domacim dvorecku, kde uz ted delaji co chteji a volici s ocima v sloup nevedi co volit. Neni dobre byt v kuzi ceskeho volice.
0/0
20.7.2001 1:28

pavel

pracovni sile, zbozi a kapital je stejne zbozi
Muj komentar je ten, se nelze uvolnit pohyb zbozi a kapitaku bez uvolneni pohybu pracovni sily. Pracovni sila je zbozi jako jake koli jine. Navic predstava EU umoznni pohybu poze kvalifikovane pracovni sliy je zcela nefer jelikoz nas stat, tedy obcane zaplatili za jejich vzdelani adt. Tdy pokud by smela pracovat v zahranici pouze kvalifikovana pracovai sila potom by mela EU refundova nakady na vzdelani, ci cast dani zaplacenych v zahranici by se male prevadet zpet domu.
0/0
19.7.2001 20:32

Kolombo

Re: pracovni sile, zbozi a kapital je stejne zbozi
Možná když se naučíš trochu pst, tak tě taky vemou. Nevzdávej to!!!
0/0
20.7.2001 11:23

Pavel

Re: Re: pracovni sile, zbozi a kapital je stejne zbozi
Ty taky :-)
0/0
22.7.2001 15:01

Ivo

Re: pracovni sile, zbozi a kapital je stejne zbozi
Nesouhlas: realny dopad pritomnosti zahranicni pracovni sily napr. v Nemecku je ten, ze se dotyka konkretnich nemeckych obcanu: kde nastoupil Cech, tam nenastoupil do prace Nemec. S kapitalem, sluzbami a zbozim je to slozitejsi - jejich puvod neni tak jasny a symbolika ve smyslu narodniho patriotismu neni tak osobni. za druhe, je samozrejme, ze zahranicni stat se bude pokouset chtit ziskat predevsim nasi kvalifikovanou pracovni silu - ale oni cesti experti se v posledku samozrejme rozhoduji sami za sebe, zda CR opusti nebo ne! Je to jejich svobodna volba a oni nejsou nasi spolecnosti, ani statu, ani vlade zavazani. Stat nam dava vzdelani predevsim za ucelem sirsi svobodne volby v budoucim zivote. Jakasi refundace ze strany EU by byla absurdnim poprenim smyslu statem hrazeneho vzdelavani. Mimochodem, pokud vezmeme v potaz rovnost kapitalu a pracovni sily: jestlize EU by mela platit za nasi rpacovni silu, pak my bychom se zrejme nikdy nedoplatili za kapital, ktery u nas byl z EU proinvestovan.
0/0
20.7.2001 12:45

Martas

Volny trh pracovnich sil?
Ja souhlasim s EU jestlize bude volny pracovni trh tak velmi mnoho lidi pujde pracovat pryc tak se temto statum nedivim ,ze maji strach.Napriklad jestlize my by jsme byli na urovni Nemecka a vedeli ,ze za tyden vstoupi do UE Rusko a rusove mohou u nas pracovat chtel bych videt kdo z vas by s tim souhlasil.Souhlasil bych pracovni povoleni na nejakou dobu treba mesic pro mlade lidi jako ja kteri chcou cestovat a nemaji na to.Mesic delat vydelat nejake penize projet tu zemi jet do dalsi tak si cestovat a poznavat jine zeme,ale to je jenom muj nazor a nemusite s tim souhlasit. Zdravim vas tam vsechny z USA
0/0
19.7.2001 19:55

Jiri Trcka

EU a my - Volny pohyb pracovni sily
Jestlize jsem nekam prizvan vzdy mam moznost si dobre rozmyslet zda pozvani prijmout ci ne. Jednim z dulezitych faktoru pri takovem rozhodovani pro mne je zaruka, ze se mnou bude jednano jako s rovnocenym partnerem. Nechapu proc bych mel chodit nekam, kde se mnou jednaji jako s mladsim, hloupym bratrickem. Nez takhle chceme zacinat partnerstvi to radeji zustanme out... Mozna se nakonec ukaze, ze cela ta myslenka EU stoji na hlinenych nohach (tak jako stala na hlinenych nohach myslenka cechoslovakismu) a pri prvnim zavanu vetru ci ekonomicke krizi se zborti tak jako se zbortilo nase bratrsvi, v momente kdy se zmenily ekonomicke podminky a prisly "narodni specifika". Jirka
0/0
19.7.2001 15:40

Kolombo

Re: EU a my - Volny pohyb pracovni sily
Správné přirovnání k Česku a Slovensku. Ale: Slovensko bylo za první republiky opravdu tím chudým slabšín bratříčkem. Česko mu dost pomohlo s průmyslem... A kdy si mohlo dovolit se osamostatnit? Až když bylo v Československu... Jasný???
0/0
19.7.2001 17:02

Ivo

Re: EU a my - Volny pohyb pracovni sily
Problem je v tom, ze jsme zkratka maly stat a jedname se staty, ktere maji v mezinarodnim systemu daleko vetsi vahu - z toho prameni (spravny) pocit, ze jsme v pozici menecenne. To je ovsem v mezinarodnich vztazich prirozene: formalne stejne, suverenni postaveni, realne vsak ruzna sila. vse prameni ze systemu narodnich statu vytvorenych v poslednich 2 stoleti. Postupne sjednocovani narodnich statu (napr. v ramci EU) pouze napomaha k postupnemu odstraneni absurdnosti v mezinarodni politice, pri ktere jedna 80ti milionovy stat s 10ti milionovym na stejne urovni. To neni spravne a EU ve sve ceste k federaci a vyslednemu odstraneni suverennich narodnich statu nabizi dobre reseni. Srovnavat EU s Ceskoslovenskem je nesmysl a neznalost: cechoslovakismus nalhaval obcanum vykosntruovanou narodnost. EU narodni specifika nepopira, naopak!
0/0
20.7.2001 13:00

CUBA

Něco za něco
Hm, zajímavá strategie od Teličky, ovšem jen aby EU neřeklo Ano volnému pohybu pracovních sil, ale s tím, že my bychom zase museli okamžitě plnit ekologické podmínky... to by nás asi mrzelo dost vzhlůedem k tomu, že do EU stejně moc lidí nakonec pracovat nepůjde. (Ostatně špičkoví odborníci mohou v pohodě i teď)C.
0/0
19.7.2001 15:38

Dafindo

volny pohyb pracovni sily
Nemuze byt urcita lhuta po vstupu do EU branici volnemu pohybu pracovni sili v EU urcitou ochranou pred temer okamzitym zmizenim kvalitnich pracovniku z Ceska? Kdo v Cesku vlastne jeste zustane pracovat? Smozrejme jen sami schopni a spickovi odbornici...
0/0
19.7.2001 14:34

Costra

největší přínos
Největší přínos pro obyčejné lidi není jen vstup do unie, ale především se zavedení Eura. Jednotná měna a volný pohyb osob, to je to, co dělá z EU magnet. Jelikož na Euro první léta ekonomicky mít nebudeme, neměli-li bych mít možnost ani volně pracovat, pak opravdu pro mě není valný důvod, proč do unie tak spěchat.
0/0
19.7.2001 14:20

JoeBoss

EU x Nemecko x zbohatlici v Cechach ... !
Ziju v Nemecku ... a povim vam , zadny valny pocit z jednotny Evropy nemam ... . Takze, kdo vlastne bude mit z EU uzitek? Prakticky jen majitele nemovitosti a lidi , kteri uz maji v Cechach zainvestovano a potrebuji sjednotit zisky se zisky v EU ... . Takze bezny obcane zadumej a zeptej se co me osobne to prinese ... . Ja si myslim, ze krome toho, ze bychom zustali stranou (hehehe) nic spatnyho. A podivejte se v jakym ekonomickym shitu vegeni ceska vlada a co dela koruna vuci Euru? Neustale stoupa ... . Takze asi opravdu nastal cas rict bud vsechno a nebo nic, vzdyt nam nic neutika. Navic si mysloim, ze uz muze byt aspon EU vyleceny z detskych nemoci pokud vstoupime pozdeji ... . Ale nekdo (kdo asi) uz nechce cekat!
0/0
19.7.2001 13:21

jirka

je EU vůbec přínos?
Nejsem přesvědčen o tom, že členství v EU má nějaké výhody. Proč se tam některé státy západní Evropy(Švýcarsko,Norsko) nehrnou tak jako my? Možná to mělo své výhody v počátku spojení demokratické Evropy ,ale dnes? Máme se stát pouze odbytištěm dotované produkce s minimálními právy? Co to přinese malému a střednímu podnikání? Je schopen někdo vůbec podat vysvětlení jak to bude vypadat třeba rok po sjednocení? Budeme mít jejich ceny a naše platy? Co vlastně přijde? Bez odpovědi na tyto a další otázky nelze v referendu zdvihnout ruku pro.
0/0
19.7.2001 13:00

peter

správný postup
souhlasím s postupem českých vyjednavačů v tomto bodě, se snahou omezení pohybu zrušit, nebo udělat reciproční opatření i s nevyjídáním třešniček. nelíbí se mi interpretace na konci článku "Je to už druhý neúspěch, který česká strana v jednáních o této kapitole utrpěla", protože v žádném případě nepovažuju za neúspěch že jsme nepřistoupili hned napoprvé na podmínky eu nebo na podmínky jaké si vyjednalo slovensko a snažíme se dohodnout co nejlepší podmínky pro čr.
0/0
19.7.2001 11:57

obcan

omezeni
Ano, nenechame se omezit , jsme uz omezeni dost :)))
0/0
19.7.2001 11:29





Najdete na iDNES.cz