Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Několik Romů opět do Británie neodletělo

Britští imigrační úředníci opět znemožnili několika Romům odletět do Velké Británie. Od středy na pražském letišti probíhají kontroly, které mají zabránit přílivu žadatelů o azyl z Česka. Mají rovněž zabránit zavedení víz pro české občany. Romové neodůvodněné zamítání vstupu na britské ostrovy ale považují za rasovou diskriminaci. O zavedení takzvané předběžné kontroly se vlády obou států dohodly v únoru.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

JV

Buahahá
Ti cikáni sami podle článku říkají, že jedou do Británie, protože tady nemají práci, a na cestu se skládá celá rodina. A pak se diví, že je imigrační úředník odmítne. Už ty romské "turisty" vidím, jak fotografují Big Ben a po týdnu jedou domů. :-)))
0/0
27.7.2001 11:02

Separatista

Hej dezirede ty starý kokote!
Je trošku škoda, že rasistická labouristická strana praktikuje politiky NSDAP a nechce romy k sobě domů.Tak si je vezměte co tady s nimi máme dělat? Všechno to zabít nemůžeme na to nemáme žaludek!
0/0
26.7.2001 13:57

Pavel Moravec Praha

Začít něco dělat
Přes hlasité výlevy romských předáků a pana Uhla o porušování lidských práv ve vztahu k Romům , kdy v tomto případě jde o působení britských úředníků na ruzyňském letišti tak i v ostatních kauzách, je třeba hledat zakopaného psa zcela někde jinde.Myslím si ,že majoritní společnost je vůči romům a jejich problémům spíše než nepřátelská lhostejná.Každá minorita , která chce být považována za respektovanou část společnosti musí této společnosti přinést určité positivum , se kterým se majoritní část setkává v každodenním životě a na to jeden festival ročně nestačí. Spousta lidí si zvykla chodit do vietnamských tržnic , navštěvuje čínské , italské a arabské restaurace. Dnes již k tradičnímu prostředí něměckých měst patří turecké kebaby a obchůdky a obyvatel San Franciska nedá dopustit na China Town jako většina obyvatel Prahy považuje židovské staré město za součást svého kulturního dědictví. Romští předáci by ruku v ruce se sociálními požadavky měli prosazovat větší zapojení své menšiny do běžného života společnosti vlastními silami , zatím co momentálně drží většinu svých " klientů " v ukřivděné póze a v očekávání něčeho co přijde bez vlastního přičinění. Majoritní část společnosti zkrátka musí cítit , že ji soužití s tou či onou minoritou něčím obohacuje a zpestřuje ji život jinak se dotčená minorita dostává do gheta společenské lhostejnosti. Nyní si na závěr dovolím jednu řečnickou otázku ,nad kterou by se měli zamyslet zejména romští předáci ; Co by začal příslušník většinové společnosti v Čechách v běžném životě postrádat , kdyby tu nebyli Romové?
0/0
25.7.2001 15:36

Lui

rasismus naruby
Tady neni co resit, Britanie se chova zcela racionalne - proc si sem nechat nalezt tu verbez, zakazeme jim vstup predem a budeme mit pokoj. Jedine co mi opravdu leze krkem je, ze v momente kdy nejake takoveto opatreni udela nase strana proti socialne slabsi vrstve (viz. Maticni), tak toto jednani ta stejna Britanie odsoudi bez znalosti situace, jako rasismus a malem nam brani vstupu do Unie !!! .... Obe tyto opatreni vnimam jako opatreni ne proti romum, ale proti socialne slabsim skupinam, kteri se nesnazi na sve situaci nic zmenit, a kteri doslova vyziraji nas = poctive pracujici lidi !!! ... Bohuzel mi opravdu vadi, proc je diky tomu nas narod povazovan za rasisty, prece nemuzeme za to, ze romska populace se skoro cela do teto skupiny lidi radi .... srovnani romove u nas vs cernosi v americe (jak jsem nekde slysel) je naprosto nesmyslne, dovede si nekdo z vas predstavit roma ve vrcholne pozici, experta na urcity obor, mluviciho plynne nekolika jazyky ??? .... netvrdim ze to neni mozne, ale je to mozne opravdu jen u jedne statisiciny romske populace .... Podotykam ze ja jsem rasista nikdy nebyl, udelal ho ze me, az pristup romu a vsech statnich i zahranicnich politiku k nim .... Nedavno jsem slysel v tv stiznost nejakeho roma, ze na uradech nejsou romsky mluvici urednici a melo by se s tim neco delat .... Ja mam na tuto situaci jiny nazor, pokud opravdu chteji byt pravoplatnymi cleny nasi populace, tak at zacnou pracovat, at zacnou deti davat do skol, at se zacnou ucit cesky a at se povazuji za Cechy a ne za lidi, kteri stoji mimo zakon a kdykoli dojde na soudni rozepri s bilym clovekem vyhraji z duvodu, ze by soudce mohl byt odsouzen za rasismus
0/0
25.7.2001 11:37

ester ben perets

Tam nahore
Vite,musim se smat...kolik je v Cechach Romu...a takova skupina nam dela takove problemy...zavedeni kontrol na ruzynskem letisti jenom potvrzuje neschopnost ceske vlady vyporadat se s timto problemem jednou pro vzdy...cerny,bily,zluty...pokud je to slusny clovek,ma pravo zaradit se do spolecnosti se vsim vsudy...povaleci,kriminalnici atd...patri do ustavu nebo za mrize...mezi Romy i mezi bilymi je spousta takovych zivlu parazitujicich na spolecnosti...to,co tady pisi nekteri z Vas,je vazne rasismus...postavte vedle sebe bileho vraha a romskeho vraha...jaky je mezi nimi rozdil?V barve kuze,tot vse...oba si zaslouzi stejny trest...ten problem je "nahore",odtamtud by se melo objevit nejake reseni...zvolili jsme neschopne politiky,podle toho to u nas vypada...navidenou...
0/0
23.7.2001 20:59

Jarda

Re: Tam nahore
Rozdíl mezi Romským a bílým vrahem je právě ten, že zatímco bílý vrah bude odsouzen a potrestán, Róm bude s velkou publicitou odsouzen, pak se bude všude mluvit o rasismu a o tom jak se nedostaneme do EU či kam, protože procento osouzených Rómů je vyšší než u ostatního obyvatelstva a potom možná dostane milost. A o tom to vše je.
0/0
24.7.2001 6:51

borek

cikáni
Víte co je největší nesmysl? Když cikán studuje při zamestnání...
0/0
20.7.2001 23:22

Roger Young

Proč je nikdo nechce?
A proč by je chtěli? Co ti můžou dát jakékoliv civilizaci. Místo aby se přestali chovat jako prasata jen parazituji na jiných národech. To že chtějí do GB nemá jinou příčinu než to, že by mohli v dalším státě bezpracně přijít k penězům a dál se nerušeně množit. Vždyť je tu nikdo nedrží!!! V Evropě. Ať jdou se vrátí do Indie nebo odkud prišli. Nebo ať se přizpůsobí nám, nevidím nejmenší důvod proč bychom se měli přizpůsobovat my jim. ONI NÁM ABSOLUTNĚ NIC NEPŘINESOU.
0/0
20.7.2001 21:58

Caesar

good Winston Churchill
Takto to funguje vsude v commonwealth a USA. Zakony kazde zeme urcuji postup v danem pripade. Jevi se to jako cosi o diskriminaci. Vemte si ti z druhe strany. Co kdyby z praveho brehu Vltavy zacal vyrustat druhy Beijing. Asi byste zacali vyskakovat radosti, kdyby vyzadovali novy bejvak a zit dalsich 20 let na podpore statu. Ja jsem zazil skutecnou diskriminaci v Ceskoslovensku, kdy ruda knizka byla vstupenkou ke vsemu. Jen jsem se dival, jak soukmenovi pekne postupuji a pritom pracovne varili vodu. Situace v zahranici se mi vubec takto nejevi. Neni to mavnuti protkem, ale hodne prace a snad jsem udelal dobrou karieru. Mejte se pekne soudruzi, Cest.
0/0
20.7.2001 10:00

sluncevsobe

Re: good Winston Churchill
A v tom je ten problém. Desítky let využívali systém a najednou to nejde! Tak zmapujou situaci jinde a vyrazí! Jenže narazili! J.
0/0
20.7.2001 10:10

adolf

Re: Re: good Winston Churchill
nejlepsi kamos ciganu byl Hitler, ten je nechal zplynovat...
0/0
20.7.2001 12:53

Australska Alena

Viza
Tak jsem pred nejakym casem hudrovala proc my z Australie musime zadat o ceske vizum, kdyz temer kdekdo odjinud se muze do Ceska podivat bez obtizi. Vase prispevky mi ledacos objasnily. Uz se na to divam s porozumenim.
0/0
20.7.2001 9:19

sluncevsobe

Re: Viza
Jak s porouzuměním??? Jura
0/0
20.7.2001 9:59

Dezider Slepcik

Demokracie-Ronopravnost
Romove jsou diskriminovani v kazdodenim zivote,ale neco podobneho se zatim neodehralo v zadne zemi v europe.Prima a otevrena diskriminace proti romum,kteri chteji do UK. Vlada CR,uzavzela dohodu,ktera je v rozporu z mezinarodnim pravem,(dodrzovanim lidskych prav a svobod). Co vy nato, zastanci lidskych prav a svobod??
0/0
19.7.2001 23:49

s.t.

Re: Demokracie-Ronopravnost
Je to zcela normalni. Pro prime lety do USA se tak deje denne a na vsech letistich. Kazda zeme na svete si muze urcit sama, koho k sobe vpusti a koho ne. Pokud se chce nekdo do urcite zeme vystehovat, muze postupovat podle jejich zakonu. Nevidim v tom zadnou diskriminaci ani omezeni lidskych prav.
0/0
20.7.2001 0:17

zly

Re: Re: Demokracie-Ronopravnost
Nevidim v tom zadny rasismus a ani dohodu. Pouze zavidim Britum, ze si umeji udelat poradek, ze nesedi ve svych kancelarich v Londyne a dusledne (a neuplatne) pracuji a chrani si svou zem a plneni svych zakonu, protoze ty plateji pro vsechny, na rozdil od nas, kde staci mit zname nekde nebo jinou barvu kuze (to se da take vyuzit, protoze to lze nasroubovat na rasizmus). U nas umeji vymyslet pouze od stolu v kancelari nesmyslne zakony, ktere ztezuji zivot vsech slusnych lidi, ale nic nevyresi, protoze ti lumpove (a myslim tim lumpy vsechny, nejenom Romy, protoze si myslim, ze zde vubec o Romy nejde, jde tu o imigracni poilitiku jako takovou) si vzdycky dokazi najit cesticku, jak vse obejit, uplatit...
0/0
24.7.2001 14:01

m69

Re: Demokracie-Ronopravnost
Romove neboli rovnou receno cikani by beztak nebyli vpusteni do Britanie polehavali by po letistni hale v Stanstedu a Heathrow dokud by je nestrcili do prvniho era a neposlali zpatky odkud pritahli. Takhle je odmitnou hned. Chyba byla, ze tyhle kontroly neudelali Britove az tesne pred nastupem do letadla pred tim chobotem. To uz by bylo docela vtipny, protoze pak uz je skutecne 10kroku od britanie, ale tam je nikdo nechce. A jestli tady nekdo bude pokrikovat ze to je diskriminace a tak, tak by bylo asi uplne nejlepsi aby Britove zavedli viza, ktery i na pockani ZADATELUM prideli taky na letisti pred odletem. Komu ho nedaji at si jde stezovat na lamparnu. Normalni clovek, kterej jede na navstevu Britanie se tam pohodlne dostane i v soucasne situaci, tak o co jde?
0/0
20.7.2001 23:16

Tomas Vesely, York, United Kingdon

Rasove souziti ve Velke Britanii
Jako obcan Ceske republiky zijici a pracujici na uzemi Velke Britanie se chci zapojit do teto zajimave diskuze. Podle meho nazoru jsou v kazde spolecnosti bez vyjimky lide, kteri nehodnoti druhe podle skutku, ale podle barvy pleti. Ve Velke Britanii zije velke mnozstvi rasove a kulturne odlisnych skupin jako dedicstvi kolonialni minulosti. Tyto skupiny ziji ve velke vetsine vedle sebe bez problemu jiz nekolik generaci. Presto i tady dochazi k rasove motivovanemu nasili a to v meritku, ktere je v CR naprosto nepredstavitelne. Nejnovejsim prikladem jsou poulicni boje v Bradfordu. Na druhou stranu barva kuze tady neni prekazkou v pristupu ke vzdelani, socialnim postaveni, pracovni nebo politicke kariere. V tomto kontextu odsuzuji opatreni Britske strany ohledne konroly pristupu nasich obcanu na sve uzemi. Povazuji to za opetovne vytvareni zelezne opony, ktera v konecnem dusledku neresi problem na nasi ani Britske strane. Kratky dovetek. Zivot v cizi zemi bez znalosti jazyka a bez socialniho zazemi neni v zadnem pripade snadny. Pokud vsak chce nekdo tuto zkusenost ziskat, melo by mu to byt umozneno.
0/0
19.7.2001 23:33

s.t.

Re: Rasove souziti ve Velke Britanii
Domnivam se, ze barva pleti neni na prekazku vzdelani ani v CR. Krome toho cesti Romove neodjizdeji do UK studovat. Pokud se podivam na Vas nazor z ciste prakticke stranky, zajimalo by mne, jak byste navrhovala, aby USA, Kanada, zeme EU a mozna par dalsich zemi zvladli naval 5 miliard lidi, kteri chteji ziskat zkusenost ze zivota v cizi zemi bez znalosti jazyka, jak by takova zkouska mela vypadat, jak dlouho atd. Chapu Vas pristup humanisty, ale prakticky si to nedovedu predstavit.
0/0
20.7.2001 0:23

Jirka Olomouc

ad Romové
Ještě dodatečně , vážení diskutující , pročítám Vaše příspěvky: Patrně byste si vesměs dobře rozumněli s Hitlerem,Stalinem,Husajnem a podobnou pakáží . Stydím, že s Vámi žiji v jednom státě /jakoby Miloše a jeho pokrevního bratra Václava nebylo dost/ a přeji Vám vše nejhorší! Dobrou noc a ráno se raději nevzbouzejte.
0/0
19.7.2001 22:26

Lam

Re: ad Romové
Mein Gott, tak to Vam k zivotu zbyva snad jen to Rusko, ne?
0/0
19.7.2001 23:17

Tomáš Marný

Re: ad Romové
Přeji Vám žití s cikány 25 let v jednom baráku, 2x týdně nachc... nebo nasr... na chodbě za vstupními dveřmi do domu, nejméně 1x týdně návštěva Veřejné bezpečnosti v domě, nejméně 2x do měsíce bezesnou noc z důvodu řevu opilých cikánských spolubydlících oslavujících cokoli (nejčastěji návrat někoho z početné rodiny z kriminálu nebo narození dalšího haranta).
0/0
20.7.2001 7:42

Lukas

Re: ad Romové
Tak tohle ne. Mám pocit, že žiješ v jiné zemi. To, co je prezentováno v těchto názorech není rasizmus, ale každodenní zkušenost s touto menšinou. A na rozdíl od Hitlera, my Cikánům málem utíráme zadky po tom, co se Ti vydělaj na hlavu. Možná, že někde skutečně žije slušná cikánská rodina, ale já jsem ji ještě neviděl. Možná, že nějaký Cikán studuje, ale já viděl pár, co umí číst. Takže máš pravdu. Probozet se každé ráno mezi tu zvěř, která by Ti nejraději strčila kudlu mizi žebra pro 20 Kč, to se raději neprobudit vůbec.
0/0
26.7.2001 9:29

Jirka Olomouc

Romové,Británie a EU
Naivně jsem se domníval, že nepřijetím Eura jsou Britové poslední baštou zdravého rozumu a slušnosti: Omyl, jsou to RASISTÉ !. Chtěl jsem se někdy za těžce ušetřený peníz do Anglie podívat - ale proč , jsou stejní hulváti jako zbytek světa a pivko můžu popíjet za dvacku a ne za tři libry. P.S. Ať žije EU , s Rakušáky a Bavoráky nám tam bude blaze. Mají nás totiž strašně rádi - ostatně my je také: To bude manželství! Podobné pakty vždycky končily katastrofami!
0/0
19.7.2001 22:18

Jarda

Re: Romové,Británie a EU
No ono pivko v Británii stojí spíš 5 liber než 3. Pokud máte ušetřeno, rozhodně se tam jeďte podívat, je to nejpohodovější a nejtolerantější země co jsem zažil. Jinak se dost divím, že je takový poprask kvůli posunutí kontroly z britského letiště na pražské. Ve Francii, před vjezdem do Eurotunnelu probíhá totéž opatření (v angličtině a bez tlumočníka) odjakživa a procházejí jím i Britští občané vracející se ze zahraničí.
0/0
20.7.2001 10:05

Milan

To je jen důsledek
Domnívám se, že je ostuda, když naše problémy za nás musí řešit jiné státy. Ano jsou to hlavně naše problémy, a nejen s částí Romů, ale i s nemalou částí "bílé" populace. Sociální systém těmto občanům dává štědré dávky, ale nikoho již nezajímá k čemu je využívají - jestli posílají děti do školy, jestli je neprochlastají a pod. Sociální dávky nad určitou hranici by se neměly vyplácet již přímo žádajícím rodinám, ale přímo jimi uhrazovat za tyto rodiny jejich pravidelné platby - inkaso, nájem apod. Úředníci v této zemi jsou slušně placeni - tak ať výjdou do rodin, ať dělají svoji práci !! Je jednodušší od stolu rozhodovat o dávkách a nedělat si problémy. Pokud např. někdo z Vás podnikáte, kolikrát jste "buzerováni" ze strany ŽÚ, OSSZ, FÚ za maličkosti, ale kdy jste kdo viděl tyto "svědomité" úředníky u vietnamců ? Stát rezignoval v těchto případech na uplatňování práva. Raději rozdává sociální dávky - těm co hodně křičí (havně v médiích)- a raději nechává být napokoji ty co by mohli začít dělat problémy. Tímto "rasizmem naruby" pouze popuzuji zbylou společnost a pak se diví její radikalizaci. Je jenom otázkou času, kdy se začne tento SOCIÁLNÍ problém opravdu řešit. Čím déle to bude, tím to bude horší a dražší - ale jedou to přijít musí.
0/0
19.7.2001 21:43

Martas

Byl bych rad kdyby jste nekdo reagoval na to co jsem napsal
Uz tri roky ziju v USA coz se rika svobodna zene coz neni zdaleka pravda i tady je rasismus jsou tady ctvrti kdy bily nevstoupi hospody apartmanty.Kde pracuji tak jsou sami bili tak slysim jejich nazory a jsou pekne rasisticke.Je tady ,ale jeden velky rozdil.Reknu vam par prikladu zijete v apartnemech a vas soused dela ramus ve tri hodiny rano zavolate rano na kancelar apartmentu ti mu poslou upozorneni a jestli se to bude opakovat donuti vas vystehovat se.A je tady jedno jako mate barvu kuze.Kdyz jsem bydlel doma nasi sousede byli romove ramus kazdy den v 3+1 jich bylo 12 a kdyz jste se odvazil tam zajit at se uklidni tak jste si vyslech nadavky a nakonec perlicka ,ze jste rasista.Zavolal jste policii ta se radeji ani neukazala.Co tim chci rict je ,ze tady v USA s vama zachzeji stejne at jste cerny, bily,zluty nikdo neni pred nikym zvyhodneny.Nikdo nedostane nic zadarno,protoze ma jinou barvu kuze.No a jak to je u nas.Rika se ,ze romove jsou znevyhodneni a diskriminovani ja vidim diskriminaci jen v jednom bode a to jsou vymazani skinhedi ,ale to je vse.Ja si mysli ,ze jsou spis diskriminovani obycejni dane platici bili lide.U nas se nezachzi ze vsema stejne.Jste mlada rodina chcete byt prednostneji ho dostane romska rodina coz se stalo memu kamaradovi a kdyz to tak neni tak vam reknou,ze jste rasista.V praci pro vas nekdo dela beloch vyhodite protoze nedela jak si predstavujete nic se nedela udelate to same romovi a narkne vas ,ze jste ho vyhodil jen proto ze jste rasista coz se stalo dalsimu memu znamemu.No a tak to u nas ted je vy nejste rasista je vam jedno jakou ten clovek ma barvu kuze rekl by jste to same bilemu ,ze v tehle spolecnosti se tak chvat nemuze akorat kdyz to reknete romovi tak jste rasista.Je nekdo diskriminovan kdo pobira ruzne davky a ma skoro vic jak rodina kdy oba pracuji a plati dane?Samozrejme nelze vsechny hazet do jednoho pytle ,ale bouzel je jich drtiva vetsina.Jde tady jak se clvovek chova ve spolecnosti a romove to moc neumi zato umi rvat jak jsou diskriminovani a jak je s nema jednano. Tak se ptam kdo je tady diskriminovam?Mozna se mylim tak by me zajimalo co si o tom myslite?
0/0
19.7.2001 21:37

Milan

Re: Byl bych rad kdyby jste nekdo reagoval na to co jsem napsal
Jsem rád, že jsme se nezávisle na sobě shodli (já jsem si Tvůj příspěvek přečetl, až po odeslání svého). Je to skutečně otázka důsledného a rovného uplatňování práva. Dík za potvzrení z po za "Velké louže".
0/0
19.7.2001 21:52

Dezider Slepcik

Re: Byl bych rad kdyby jste nekdo reagoval na to co jsem napsal
Ahoj Martas, reaguji na tvuj prispevek o rasismu a diskriminaci. Jsem Rom trvale zijici v Canade,za prve; V canade zije vice,nez 150 narodnosti tudiz je to zeme scela totozna z USA.Zapomel jsi podotknout,ze na uradech sedi lide ruznych narodnosti,policie je slozena z lidi ruzneho puvodu od nejnizsiho stupne statni zpravy az po nejvyzsi urad sedi a rozhoduji lide barevne pleti.Existuji zakony,ktere nedovoly zadne skupine utlacovat druhou. Zdel mi prosimte kolik Romu v CR,zastava vyse uvedene funkce? Proc za komunistu 99% ceskych Romu pracovalo? Pokud ti skutecne zalezi na zjisteni pravdy,pak mas moznost ziskat informace.
0/0
20.7.2001 0:11

s.t.

Re: Re: Byl bych rad kdyby jste nekdo reagoval na to co jsem napsal
Ahoj Dezidere. Kdyz uz jsi v Kanade, bylo by dobre se podivat trochu do historie a zjistit, jak dlouho to trvalo, nez se dosahlo stavu, o kterem hovoris. Nevim, jak jsi to myslel s temi 99% pracujicich Romu za komunistu, ale pokud si vzpominam existovalo neco jako povinnost pracovat. Pokud jsi to myslel jako pozitivum komunismu v Cechach, potom si myslim, ze prave nesystematicnost reseni otazky mensin na demokratickem zaklade je pricinou problemu, ktere nyni v Cechach a cele vychodni Evrope jsou (zapadni si nedovoluji hodnotit). Za 10 let, pokud se navic resilo tisice jinych veci, se neda dosahnout stavu v Kanade nebo USA, protoze abys zastaval misto polisty, musis na to mit alespon nejake vzdelani, to same na uradech atd., abys mohl mit vzdelani, musi to nejprve pochopit Tvoji rodice, k cemu je takove vzdelani dobre a tohle chce cas, nejaky vladni program a taky mozna nejakeho Martin L. Kinga. Mam urcitou zkusenost s Romy, krome jineho jsem se s nimi setkal v dobe hlubokeho komunismu na vojne a z tech 3, se kterymi jsem slouzil, se umel podepsat 1. Nevim, kolik je dnes vzdelanych Romu v Cechach, ale zatim se Romove prezentuji spise ignoraci ke statu, emigraci do zapadnich cizin, zlocinnosti atd.
0/0
20.7.2001 0:41

Caesar

Re: Re: Byl bych rad kdyby jste nekdo reagoval na to co jsem napsal
Mily Dezidere, v necem mas pravdu. Taky jsem byl leta v Canade. Vidis to ovsem z jineho pohledu. TI LIDI, co sedi na ouradech na to obvykle maji kvalifikaci. Az se podivas na ty lidi bliz, na ty co nosi kufry na letistich, na ty co umivaji nadobi, na ty, co vybiraji parkovne na parkovistich. Promluv si s nekolika Taxikari (i s temi v turbanech). Mozna by jsi zjistil, ze maji Doktorat z matematiky nebo biologie a cekaji na to, az dostanou nabidku k praci. Ted se ale zpetne zamysli, se jsem videl na Narodnim Vyboru vzdy skupinku 10-15 lidi (rodinu) o neco zadat. Za Husaka jsem videl pracovat Romy (kopat kabely) o sobotach, protoze za svatek byly dvoji priplatky. Az budes pracovat, tak budes muset delat i v Sobotu, ano i v Sobotu, aby se to nekam hejblo a byly vysledky. Takze, snad to ted bude s temi urady jasnejsi. Pocase zjistis, ze stat moc neplati, a tak budes delat na svem. Pak zjistis, jak to je s tou 99% zamestnanosti. Az delat nebudes, tak zjistis ze po asi pul roce vypadnes ze statistiky, ktera uvadi 9% nezamestnanost. Vazim si kazdeho cloveka co neco umi.
0/0
20.7.2001 10:20

xy

Jeste jednou
Doporucuji clanek, ktery je uveden v www.britskelisty, ktery se shoduje s mym postojem Jan Culik co by britsky obcan tvrde kritizuje postoj Britanie, sve dva nazory jsem jiz napsala. Nejhorsi je, ze se malokdo pozastavuje nad tim, ze na nasem uzemi v nasem state nas kontroluji cizi statni prislusnici a se souhlasem nasi vlady. Opravdu si pripadam jako v nove britske kolonii.
0/0
19.7.2001 20:50

Martin

To mě fakt baví
Není to tak dávno, co angličani s otevřenou náručí poskytovali chudákům Romům azyl a nám okázale předhazovali, jak se o ty nebožáky špatně staráme, jak je diskriminujeme a utlačujeme. A podívejme se - rok se sešel s rokem, a najednou je po mentorování. Stačí jen trocha vlastních zkušeností a hned se celý problém jeví v jiném světle... až bych skoro řekl, že teď to sklouzlo do opačného extrému - jestli totiž TOHLE není rasismus a diskriminace, tak co teda?
0/0
19.7.2001 20:12

xy

Nevim II.
Prala bych si, aby to nedopadlo jako s Kanadou a Novym Zelandem osobne tomu, ale moc neverim, protoze s Kanadou to taky puvodne zaclo Romy a nakonec to skoncilo vizy. Osobne to povazuji za diskriminaci, protoze kdyz ma nekdo vsechny dokumenty v poradku a oni ho nepusti ani do letadla tak co to je a je mi jedno jestli je to Rom nebo Cech. Nevim, proc by se slusny Rom nemohl podivat treba do Londyna. Takhle nejak to vidim i s EU na neco jsme jim dobri a na neco si musime pockat. Doporucuji clanek lidovky.cz Britanie zeme zmatku, dovite se treba i to, ze kazdy 5 je v Britanii negramotny a neumi si spocitat drobne. Osobne schvaluji postoj, kdy jsme zavedli vizovou povinnost pro Kanadu.
0/0
19.7.2001 19:18

Kocicak

Romove a socialka
Dovolte mi nyni, abych Vam vsem strucne rekl pribeh, ktery se odehral na socialnim urade - oddeleni pece o nezamestnane. Loni jsem stravil jeden mesic na uradu prace, protoze vysoke skoly maji prazdniny jenom do konce cervence a ja jsem do zamestnani nastupoval od prvniho zari. Pote, co mi na ten jeden mesic priznali podporu, me poslali na socialni urad (nebo jak se to jmenuje), aby mi dorovnali prijmy do zivotniho minima. A protoze jsem takovy ranni vyspavac (typicke pro nas programatory), sel jsem tam tak k polednimu. Uz tam cekala jedna romska rodinka. Za dvermi, kde jsem cekal, se odbavovala pismena K a L. Po chvilce cekani vylezla ze dveri urednice a jako ze jde na obed. Ptala se nas, jak se jmenujeme. Ja teda kdyz zacinam na K, tak ze to je prace pro kolegyni a ze ta tam je. A ti Romove zacinali na L a ze je to jeji prace a ze to udela po obede, at na ni pockaji. No teda v tom okamziku se ten Rom rozcilil, ze uz tu cekaji hodinu, a kdovi, co jeste, a mila urednice si musela vyslechnout nekolik ne zrovna prijemnych oznaceni jako "rasista", "gestapo" a podobne. No a ja jsem na vlastni oci a na vlastni usi poznal, jak to tu vlastne s tim rasismem je. Staci jenom kdyz se clovek nechova podle Romova gusta a uz je jim oznacen za rasistu. A pak se divte, ze takove lidi ti Anglani nechteji.
0/0
19.7.2001 18:10

Jarda

Kontroly na letišti
Není to zrovna nejlepší řešení, ale osobně si myslím, že to je jen jiná forma regulace vstupu než zavedení vízové povinnosti. Nestandardní to taky není, pokud jetete do Británie tunelem pod La Manche, taky vás britští imigrační úředníci kontrolují již na území Francie před nájezdem do vlaku. Nikdo se tomu nediví a je to považováno za normální. Pokud není rómům povoleno letět, je to projev diskriminace a rasizmu. Pokud jenom nedostanou víza, tak je to O.K. Ale jaký je v tom rozdíl?
0/0
19.7.2001 18:02

Dana Wignall

Romove
Chtela bych vzkazat, ze sehnat v Britanii praci neni az tak jednoduche. Samozrejme socialni davky jsou tady ponekud vyssi, to je asi hlavni duvod proc nasi spoluobcane maji zajem o azyl v Britanii. Nevim jestli byl tento vubec nekomu z Cech udelen. Diky, Dana Wignall, Littlehampton, West Sussex
0/0
19.7.2001 17:30

idiot

Já bych vypravil zvláštní letadlo jen pro cikány. Nad kanálem La Manche by se otevřel nákladový prostor a všechen obsah bychom vyprázdnili. A tato linka by byla v provozu úplně zdarma.
0/0
19.7.2001 17:10

abeille

Re:
Děláš čest svému jménu...
0/0
19.7.2001 17:18

Štěpán

Jsme rasisti?
Kazdy na sobe pozna zda je rasista nebo ne. Vadí Vám pouze problemový róm/cikán, který dělá bordel, rozhlíží se kolem sebe, komu by dal přes držku a když jich je tlupa, tak hromadně okrádají v MHD (alespoň takto to v praze chodí) a běda, jak by si jim někdo dovolil něco říct, to by okamžitě byly kudly venku. Cikáni tohoto druhu mi vadí. Jsou ovšem i cikáni jiní, kteří se chovají lépe, než někteří "bílí" čechové, pracují, nekradou a jsou civilizovaní. Tito mi naprosto nevadí, naopak mám je rád. Stejně jako mi nevadí jiní lidé, chovají-li se civilizovaně ať už jsou původu černošského, indického nebo vietnamského. Další skupina ovšem, která mi vadí, a to dost silně, je banda idiotů, kteří si nechávají říkat skinheads. Vypatlaný mozky, kteří se naučili pouze rozeznávat barvu pleti a používat primitivní hrubou sílu a kteří jsou schopni deprimovat jedince s i 2x vyšším IQ než jsou oni sami jenom kvůli jiné barvě kůže - Ti mi tedy vadí a to dost. Ostatních rasistů nepatřící mezi skíny, kteří dostávají kopřivku, při představě, že podali ruku černochovi, je mi spíše líto. Dovoluji si o sobě říkat, že nejsem rasista, pouze některé lidi nemám rád.
0/0
19.7.2001 15:59

Pavel Novák

Re: Jsme rasisti?
Přesně tak!!! Škoda že tohleto se šušká pouze mezi lidmi. Pokud nemám rád konkrétní 90% většinu cikánů, protože pouze příživničejí, jsem prý rasista. Pokud je to takhle, tak jím zřejmě opravdu jsem. Jsem rasista, protože mi vadí, že (i) černí kradou. Mimochodem můžete mrknout sem: http://nejsmerasiste.nazory.cz
0/0
19.7.2001 16:40

boby

hoh
neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee<
0/0
19.7.2001 15:59

bojim se uverejnit jmeno

O romech
At cikani vypadnou! Kde maji bejt, no v Indii, odkud pochazeji. A porad utikaji na zapad. Tam maji belosi sva osidlena mista. Tyto domy, fotbal, lepsi ekonomika, to vse belosi udelali ne cikani. Cikani nechavaji svou zemi, jako je Indie, zaostavat a take nechavaji bidu, chudobu. Proc? My belosi mame pracovite ruce ne ti cerni. Jen nas otravuji.
0/0
19.7.2001 15:54

abeille

Re: O romech
Au, au. Zcela chapu, ze se bojis uverejnit sve jmeno. Jsi jeden z tech rasistu, kterych je mi spise lito.
0/0
19.7.2001 16:01

Holmes Jiří

Re: Re: O romech
A Ty jsi trouba, který se bojí říci co si myslí většina. Řekni nám svůj názor! (Nebo se taky bojíš?)
0/0
19.7.2001 16:39

Michal Ex

Cikáni a Romové
Trošku bych přispěl - znám Cikány a Rómy s jedněma se dá vycházet a s druhejma ne - Cikán je podle mých zkušeností slušmý člověk, někdy trochu víc opálený, nebo mluvící česky s přízvukem, normálně pracuje a nikoho neobtěžuje a totéž očekává od svého okolí. Pokud je označen za Róma, většinou se dost naštve. Róm jest většinou profesionální flákač, který zná velmi dobře svá práva, ale ke svým povinnostem se poněkud nezné. Když se po něm něco chce, má hromadu výmluv proč to on nemůže. Od svého okolí očekává naprostou toleranci svého chování, na oplátku nabízí naprostou netoleranci k ostatním. Věčně si stěžuje, že je diskriminován
0/0
19.7.2001 15:52

PETR

diskriminace ciganu
jen at jdou, at si tech cigosu uzije taky nekdo jiny nez jen my a Slovaci....reakci V. Britanie uplne chapu...
0/0
19.7.2001 15:18

Vráťa

Jak poznám cikána
Dnes se mi od kolegy rady ja k poznám Cikána na první pohled ale nikoliv nádech - to prý ho ani nemusím vidět, zde je : Cikána poznám poměrně snadno s tím bych si hlavu nelámal. Je to obvykle od pohledu méněcenný tvor, tupého výrazu tváře, obvykle "trpící nezaviněnou" obezitou, zanedbaného chrupu, špatných hygienických návyků, hlučného chování, nevhodného až sprostého vyjádřovaní. Jde o osoby bez nároku na spoluexistenci ve společenství občanů které platí daně a chodí do práce a z této společnosti se vědomně i vnějšími projevy vyčleňující. Myslím, že slušný člověk je pozná na dálku a Angličané bývají většinou slušní, jako bývají většinou slušní Češi a jako nejsou většinou slušní Cikáni. Na shora uvedeném jsem chtěl pouze demonstrovat, že mi nejde o barvu kůže,ale o to, že se liší něčím víc.
0/0
19.7.2001 15:06

Lenka

Diskriminace
Milý Arnošte, jestli je tu někdo diskriminován, tak rozhodně ne Romové. Pomalu získávám pocit, že se tu začíná dít diskriminace na nerómské části obyvatel. Nevidím důvod, proč by měli romové být zvýhodněni ( jak se tomu děje ) proti ostatním, jen proto že jsou romové. Já také chodím do práce a vydělávám si na živobytí, platím si byt, platím daně, stejně jako většina dalších lidí. Tak nevidím důvod, proč by se romové neměli chovat stejně. Nebo vy také čekáte na pravidelné sociální dávky a sociální byt, který následně zlikvidujete jen proto, že se Vám prostě nechce do práce? Jste stejně asociální a odmítáte respektovat společenská pravidla? Romové jediné co skutečně umí, je zneužívat i tak chatrný sociální systém a pokud nedostanou to co chtějí, nařknou společnost z rasismu. S radostí očekávám Váš další příspěvek.
0/0
19.7.2001 14:54

Milan

Re: Diskriminace
Zlatá slova! Stručná, jasná a pravdivá. K tomuto příspěvku by mohl mít výhrady jen nebetyčný ignorant.
0/0
19.7.2001 15:02





Najdete na iDNES.cz