Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Philip Morris se kuřákům omlouvá

Společnost Philip Morris, největší světový producent tabákových výrobků, se omluvila za studii, z níž vyplynulo, že Česko má profit z předčasného úmrtí kuřáků. Zpráva vyvolala pobouření nejen v České republice, ale především ve Spojených státech. "Jedna z našich tabákových společností se objednáním této studie dopustila nejen hrozného omylu, ale bylo to nesprávné," cituje Reuters z prohlášení firmy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Sandstorm

Tatíček stát
Tato kauza působí velde keců politiků o odpovědnosti za vlastní osud jak z jiného světa. Ještě jsem neviděl tabákovou reklamu, kde by nebylo varování o škodlivosti kouření, takže jestli někdo hulí (jako třeba já), tak musí počítat se všemi následky. A že je třeba na kuřáka vynaložit prostředky na léčení - no to i na lidi, co se v zimě blbě oblíknou nebo jezdí autem jak dementi. Každý si někdy přivodil úraz nebo nemoc vlastní nedbalostí a taky nechápu, proč se tolik diskutuje o téhle věci, když jsou čekárny u doktorů plné zdravých důchodců, kteří si tam jdou pokecat. A populistické litování pasívních kuřáků mě taky rozčiluje. Schválně, jestli plicím škodí víc v okolí zapálená cigareta nebo tisíce aut, co projedou kolem a jejichž zplodiny se (na rozdíl od cigaretových) drží v atmosféře mnohem déle, ne-li věčně. Takže prase, co kouří "2 krabičky marlborek denně" vysoudí odškodné, zatímco lidi dýchající zplodiny ve městě nikoli. A ti si navíc nemohou zvolit, že s tím přestanou. Takové pokrytectví mě štve.
0/0
18.7.2001 10:01

Jerry

Re: Tatíček stát
Souhlasím s Vámi. Automobilový provoz a kuřáci, to je nesrovnatelné. Např. zákaz kouření na a v okolí zastávky MHD je směšný. Někdo jednou spočítal, kolik by muselo stát na té zastávce kuřáků a současně vypustit kouř, aby se vyrovnaly výfuku přijíždějícího autobusu.
0/0
18.7.2001 13:13

Petr

Re: Re: Tatíček stát
Jerry, pochopte, že někomu cigaretový kouř opravdu smrdí. Tady vůbec nejde o množství zplodin. Když stojím na zastávce, někdo si vedle mne zapálí a labužnicky mi vyfukuje kouř pod nos - to mě fakt dokáže naštvat. Já z toho žádnou slast nemám, cítím jenom ten smrad ... Ale na druhé straně souhlasím s tím, že příspěvek kuřáků na celkovém znečistění ovzduší je ve srovnání s průmyslem a automobilismem minimální. Používání takového argumentu k omezení kouření je směšné.
0/0
18.7.2001 18:02

Jerry

Re: Re: Re: Tatíček stát
Petře, já to chápu, a proto se snažím nedýmit někomu přímo pod nos. V mém příspěvku mi šlo hlavně o často používanou argumentaci v souvislosti s životním prostředím (potažmo pasivním kouřením), na kterou jsem už poněkud háklivá. Jinak děkuji za Váš příspěvek, oceňuji na něm velmi, že ač nekuřák, nestavíte se k tématu stylem osočování a nadávání kuřákům. To se bohužel tady v diskuzích objevuje celkem dost často(v reakcích na různá témata).
0/0
19.7.2001 9:31

čtenář

Diskuse neuvažujících
Bavit se o tom, zda je výhodnjší pro stát, jestli umřít mlád nebo stár a kolik to stojí je diskuse vhodná pro občany s nižším IQ. Tato diskuze nevede nikam. Existuje jediné kritérium. Kuřáci ať si platí své naprůměrné zdravotní výdaje sami a vysokými pokutami ať jsou před nimi chráněni nekuřáci. A pak uvidíte ten fofr.
0/0
18.7.2001 9:05

Sandstorm

Re: Odpověď pro neuvažujícího
OK, beru. Ať si platí vysoké zdravotní výdaje i ti, co se vybourají v autě, jestliže porušili předpisy. Ať tak činí i ti, kteří si způsobili úraz či nemoc vlastní nedbalostí. Ať tak činí každý, za jehož úraz či nemoc může alkohol či nesprávná životospráva. Ať pokuty platí všichni, kteří vlastní automobil. (A vyšší, cigareta tě na přechodu nesrazí.) A pak uvidíš ten fofr.
0/0
18.7.2001 10:06

Michal Schwarz

Re: Re: Odpověď pro neuvažujícího
Proč vlastně ne? Pokud by takzvané zdravotní pojištění (závislé pouze na výši příjmů, takže je to vlastně daň) bylo skutečným pojištěním, pravděpodobně by to takto fungovalo.
0/0
18.7.2001 13:16

Jindrich

Re: Re: Odpověď pro neuvažujícího
Predpis pri rizeni auta porusis jen jednou a jsi na kasi. Kourenim se dlouhodobe a vedome pripravujes na tezky zdravotni problemy a z kuraku ktery to neomezi jimi trpi UPLNE KAZDY. O zavislych na heroinu taky rekneme ze si za to muzou sami tak at si ten detox taky zaplati...
0/0
27.7.2001 18:24

Awe

mne to prijde logicky
Ja tomu celkem verim, akorat nechapu, proc protestuji, tohle je proste vysledek vyzkumu a koneckoncu i celkem pochopitelnej pohled na problem :)) Awe.
0/0
18.7.2001 9:03

MIC

je mi lito nekuraku
jen lituji nekuraku co museli v nejvetsi mode koureni mezi roky 50 az 80 sdilet s kuraky jednu pracovni mistnost..tehdy se normalne na pracovistich kourilo a kdo nekouril, byl povazovan za podivina..takovy pasivni kurak s rakovinou plic zpusobenou kuraky v okoli se bude jen tezko domahat odskodneni od tabakovych firem...
0/0
18.7.2001 8:55

George K.

Philip Moris ma celkem pravdu
Myslim si, ze to byl vzdycky nas stat, kdo tvrdil, ze u kuraku musi vynalozit vice prostredku na jejich leceni. Kdyz se nekdo snazi prokazat opak, je najednou obeti verejne pretvarky... ostatne tak to funguje vzdy, kdyz nekdo zverejni neco, co se nehodi tem "doopravdy moudrym" do kramu. Kurak, ktery tvrdi, ze NEVI, ze si kourenim nici zdravi, nebo ktery si snad mysli, ze ho cigareta nauci jezdit na koni a praskat bicem, je proste blb. Nevidim duvod, proc by tabakove koncerny mely vyplacet odskodneni kurakum, stejne tak by mohly lihovary a pivovary vyplacet bolestne opilcum a taky bychom se mohli snazit premluvit treba Kolumbii, aby prispivala na centra Drop-in. Kazdy ma svoji zodpovednost za svoje zdravi. GK
0/0
18.7.2001 8:27

Dekicky

Správná demkoracie
To je zvláštní, když tady různé světové pseudozdravotnické organizace hlásí jen půl pravdy, tak je nikdo nekritizuje, když to udělá tabáková firma, tak z ní udělají žrouta nemluvňat. Svědčí to o tom, že tahle země je mnohem demokratičtější, než někteří připouštějí, protože na rozdíl od jiných států připouštíme pluralitu názorů.
0/0
18.7.2001 8:17

Mitch

Ekonomie?
Ja teda nejsem ekomom, ale pokud umre clovek jeste v produktivnim veku, je ztrata statu obrovska, pokud zemre duchodce, stejne na tom stat prodela ( i duchodce prece utraci penize a tim roztaci trh :)) A co je nejvetsi problem, clovek s bronchogennim karcinomem plic neumre rychle, ale pomalu a v nemocnici. A v nakladech na lecbu takoveho pacienta litaji statisicove cifry (tohle zase vim velice dobre :)). Zaplati to VZP, potazmo stat ve svych vydajich na zdravotnictvi. Opakuji ze nejsem ekonom, ale tohle je dle meho skromneho nazoru postavene na hlavu a pokud takhle uvazuji i ekonomove ve statni sprave, zacinam chapat kde je problem ceskeho hospodarstvi =o)
0/0
18.7.2001 7:01





Najdete na iDNES.cz