Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pühringer hrozí vetem vstupu ČR do EU

Rakouští odpůrci atomu ostře reagují na páteční závěrečný dokument k temelínské elektrárně, který česká strana předala Rakousku. Podle mluvčího Hornorakouské platformy proti jadernému nebezpečí Josefa Pühringera jde o provokaci, která by mohla dokonce zablokovat vstup České republiky do Evropské unie. Pühringer nevyloučil ani blokády hranic.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pepan

jete
Temelin po proverkach spustit a nackove at nam lezou na hrb i s tou jejich Unii. Taky se bez ni a nich obejdeme. Oni po temelinskem spusteni sami prijdou skemrat o lacinou elektrinu.
0/0
18.7.2001 0:11

Lucinka

Bojkot
Zž se na to nedá koukat - po pradě mne holky zmocnily k následujícímu prohlášení: My, erosenky nočního klubu Dianalove, vyhlašujeme bojkot našich služeb pro rakouské vepře, a to až do ukončení temelínksých aktivit vepřů Puhringera (malého a velkého) a prasnice Kuchtové.
0/0
15.7.2001 12:11

pobos

!!!
Me to ale už přestává bavit. Pokud rozmazlené Rakousko dostane další nezaujatou a objektivní zprávu, stejně budou mít problémy, že je vše zmanipulováno! Pokud se jim něco nezdá, ať si trhnou nohou, vždyť se jim do té jejich unie (výsledky veřejnosti) zase tak nehrneme...No prostě Rakousko a Německo, co vice dodat!
0/0
15.7.2001 10:49

Jarda

Pühringerova velká ústa
Pan Pühringer je křikloun k pohledání. Řídí se jednoduchou logikou pouťových vyvolávačů: čím více rámusu, tím lépe. Jeho výroky jsou nabubřelé a pitomé. Blokády, kterými neustále opruzuje, nasírají obyčejné lidi, ne ČEZ či vládu. Celá "strategie" rakouských aktivistů na mě působí dojmem trucovitého pořvávání nabubřelých fracků, kteří tak v lepším případě činí z blbosti v horším případě na objednávku firem, které by z nespuštění profitovaly. Kdopak tuhle maškarádu platí? Myslím, že to není těžké uhodnout.
0/0
15.7.2001 1:01

Josef

Navrhuji elektrárnu prodat
To není žert. Česká republika má jedinečnou šanci. Navrhnout, že EU zaplatí ČR 50 miliard za to že elektrárnu nespustí, 10 milirad na likvidaci a zapečetění elektrárny a podepsání smlouvy, že následujících 30let bude EU dodávat do ČR energii za cenu, kterou by poskytovala jaderná elektrárna Temelín. To je myslím z naší strany solidní návrh nebo ne?
0/0
15.7.2001 0:30

petr

Odpor proti Temelínu je důsledkem vyšoupnutí Siemens
Rakouští a němečtí představitelé se (potichu a neoficiálně) vyjádřili, že vlna kritiky vůči Temelínu by nebyla zdaleka tak ostrá, kdyby tam místo Westinghouse byl Siemens. Řečeno natvrdo, ti samí pánové, co nás dnes kritizují, by říkali "bezpečnost zvyšuje participace německé firmy, vše je pod kontrolou" a elektrárnu by de facto podporovali. A protože Siemens nemá kšeft, tahají nás nyní blátem.
0/0
14.7.2001 23:45

Smarty

Re: Odpor proti Temelínu je důsledkem vyšoupnutí Siemens
Tak kdyby Temelin ridil Siemens, tak se odstehuju na druhou stranu zemekoule. Jelikoz delam pro nemce, tak vim, jak jsou nemci vyvojari. Tak napr. nedavne vypadky site nase mileho mobilniho operatora Paegas byly zapricineny SW v technologii paegasu. NE Siemens NE
0/0
15.7.2001 11:27

Jiří Kolařík

Spustit
Myslím, že čím dříve se Temelín spustí, tím lépe! O potřebě proudu netřeba diskutovat - kdo má skutečné vědomosti o spotřebě? A ne jedna paní povídala o 3/4... ap. Jediná alternativa by byla, ať nám Rakušáci dodávají 30-40 let (ca. plánovaná životnost Temelína) tolik proudu, co by vyprodukoval! Samozřejmě gratis. Pak nemusíme Temelín spustit.
0/0
14.7.2001 21:21

Pavel Pohorsky

Ja bych to zavrel
Nejsem ani rakusak ani ekoterorista, ale (jako asi jedinej v tyhle diskusi) se domnivam, ze by JETE nemela byt spustena. Neverim ji, neustale se na ni koukam odkudkoliv odkud je rozhled, a myslim si ze bych radsi ozelel miliardy nez nejakou havarku. Nehlede na to ze jsem cetl, ze v soucasne dobe i bez Temelina spotrebujeme pouze 3/4 el. energie kterou vyrobime. Hystericke reakce obo stran konfilktu se mi hnusi a skutecne bych se citim mnohem lepe, kdyby se JETE nespustila.
0/0
14.7.2001 18:33

Malcom

Re: Ja bych to zavrel
popravde receno - kdyz si sesumarizuju mne znamy pozitiva a negativa spusteni, tak bych to nejradej vubec nezkousel zapnout... Taky by nam starej Gregr konecne mohl rict k cemu ta elektrina bude, jestli se rozklepanej Temelin povede nakonec nejak uchodit. Achjo.
0/0
14.7.2001 18:51

dasa

Re: Ja bych to zavrel
Souhlasím,lidstvo už beztak neví coby.Jsou tu daleko větší problémy a civilizace(ta moderní)by měla otočit svou pozornost z výšin na palčivé záležitosti životního prostředí a těch,kteří jsou třeba rádi,že dnes mohou dát najíst svým dětem.
0/0
22.8.2001 9:35

Kamil

Jaderni Rakusaci
Ac nejsem priznivcem odstaveni JETE, rozhodne bych ocenil radne prezkoumani jejiho stavu a bezpecnosti. A "radnym" myslim predevsim nezaujatym a objektivnim. To by obe strany musely odstoupit od urazene a populisticke retoriky a radeji najmout nekoho jineho, kdo veci rozumi a je duveryhodny (Tim nemyslim Ustav pro jadernou bezpecnost, ktery uz prokazal, ze je to sebranka pro-Gregrovcu). Pokud se pak najde sebemensi duvod verit, ze JETE neni bezpecna, mela by se zavrit, ya basta. Protoze, nez riskovat jadernou katastrofu, je lepsi ztratit nekolik set miliard. Co se tyce Rakouska, souhlasim s nazorem, ze se jedna o maleho histerickeho pincla, ktery se boji o svoji misku zradla. Oni Rakusani nejsou tak blbi, aby si neuvedomili, ze maji vsechny duvody k tomu obavat se nasi budouci konkurence. Ja osobne si nemyslim, ze EU na toto slysi. EU to jsou predevsim velke staty, ktere maji sve vlastni zajmy a prosadi si, co budou chtit. (Apropos, vsimli jste si, jak se k nam Nemci chovaji fair v posledni dobe??)
0/0
14.7.2001 17:16

Yaroukh

Veto vstupu do EU? To sotva.
Myslim si, ze zvlaste v posledni dobe neni EU v pozici, kdy by chtela nekoho zrazovat od pokusu pripojit se. Pokud se ma EU dal vyvijet, nemuze si IMHO dovolit podlehat rozmazlenemu frackovi jmenem Rakousko. Rekl bych, ze vic lidi si je u nas jisto tim, ze CHTEJI, aby jel Temelin ... S jistotou obyvatel v otazce vstupu do EU uz to taxlavne neni; takze tady si IMHO "slavna" EU pohravat nebude. Tim, ze by nas odvrhla, by pomohla napr. Rusku (IMHO mimojine prave tim smerem by se naprely veskere obchodni snahy CR) - a nemyslim si, ze by clenove EU chteli prilis sebevedome Rusko.
0/0
14.7.2001 16:30

Aurel

Uzavreni JETE
Ac si nemyslim, ze Temelin predstavuje nebezpeci hodne vlne odporu, ktera se u nasich sousedu zveda, musim se zamyslet nad situaci, ktera by mohla nastat pri uzavreni Temelina. Kdo zaplati zakonzervovani jaderne elektrarny? Kdy muzeme ocekavat, ze si nasi mili sousede vzpomenou, ze se jim opet neco nelibi a zacnou blokovat hranice? Jsou ochotni nabidnout za uzavreni Temelina nejake odpovidajici protihodnoty? Vyjadreni souhlasu s nasim vstupem do EU dle meho nazoru rozhodne neni protihodnota, ktera by mohla pohnout jazyckem vah smerem k rovnovaznemu stavu, nemluve o tom, ze nasi dobri sousede si kladou i jine znacne citlive podminky. Vzhledem k tomu, ze hnacim motorem politiky je neustale reseni nejakych problemu, muj pocit hranici temer s jistotou, ze po vyreseni otazky JETE prijdou dalsi problemy, ktere se budou resit vymenou za nepouziti veta. Mam dojem, ze jako chudi sousede, si nemuzeme dovolit elektrarnu zavrit a nikdo jiny nez my sami naklady nejspise nezaplati, protoze strach z ohrozeni na zivote elektrarnou v tomto pripade zrejme nema vetsi silu nez silu prazdnych slov zastirajicich nechut k nasemu prijeti do EU.
0/0
14.7.2001 15:37

Jonatan

Re: Uzavreni JETE
No, a kdyz uz si tu elektrarnu obhajime, tak nam jeste zbyva vyresit co s ni budeme delat. Jsem nekde cetl, ze i bez Temelina spotrebujeme sotva trictvrte vyrobene elektriny a spotreba stale klesa... Nejradej bych Temelin vymenil za souhlas rakouska a nemecka, ze nam po vstupu do EU nebudou delat potize s pohybem a praci osob... Bylo by zajimavy vedet jestli by to vzali... Na to ze by nam za odstaveni zaplatili zakonzevovani, na to by pristoupili urcite, to bych ani nezkousel zjistovat :-)))
0/0
14.7.2001 16:56

Joko

A
Jadro pudla ja v pudlu samem. Rakousko je relativne chuda zeme v zapadni evrope a mocny nastup ekonomiky jejich souseda ktery byl a zase bude silnejsi je jim trnem v oku. Proc tedy nezapojit vsechny kteri o jaderne energii vi asi jako zeman o slusnem jedani aby bojovali proti ekonomickemu rustu ???
0/0
14.7.2001 15:17

Enge

Nojo, no..
Ja mam pocit ze vic nez samotnej Temelin rakusaky vyprudily ty kecy od Zemana a Gregra. Vzasade se jim ani nedivim ze pritvrdili. Ufff, uz aby socani odesli na vecnost bozi...
0/0
14.7.2001 15:04

Roman

Mílí drazí sousedé
Rakušáci by si konečně měli uvědomit, že se monarchie dávno rozpadla.
0/0
14.7.2001 15:03

vaclav hanus

diky za kazdeho dobreho souseda
Jeste stesti ze mame relativne rozumne sousedy.
0/0
14.7.2001 14:23

apokalypsa

Re: diky za kazdeho dobreho souseda
To je fakt, diky nim mozna ujdeme pasti EU ;-)
0/0
14.7.2001 16:52

Tibet

Re: Re: diky za kazdeho dobreho souseda
No, a zase zacnem obchodovat s neobycejne lukrativnim Ruskem, ktere jiste rado posle do Rakouska dekovny dopis, ze nas EU prenechalo Asii :(
0/0
14.7.2001 17:10





Najdete na iDNES.cz