Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

ČD prohrály, obce dostaly trať i vagony

Svazek obcí údolí Desné, který provozuje trať ze Šumperka do Koutů nad Desnou, dostane v privatizaci spolu s tratí i vozy. Rozhodla o tom privatizační komise ministerstva financí. České dráhy mají nyní co nejrychleji dokončit práci na aktualizaci privatizačního projektu trati a její předání včetně vozů maximálně urychlit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Peter Szalay

ČD prohrály, obce dostaly ... ?
Gratuluji! Je to úspěch a jsem tomu ze srdce rád, že obce dostaly trať i vagony. Nechme se všichni překvapit, jak dotáhnou věc ČD. Vlastně je to spíše štěstí! Privatizace této dráhy totiž nese prioritně jasné znaky ztráty koncepce pro řešení železniční dopravy v ČR a koncepce ČD. Vtip je, mimo jíné, v tom, že minulé vlády, pravicové či úřednická, tyto koncepce hledaly, našly je, měly je a začaly je i realizoval. Žel Bohu, vždy v podobách upravených vlivem jejich schopnosti demokraticky se domluvit s opozicí. Potažmo pak, vlivem složení hlasování Parlamentu, v podobách opakovaně měněných, ke škodě věci samé. Dnešní stav, který všichni známe je od července 1998 zcela bez koncepce a prakticky takový bude až do dalších voleb. Ne-li déle! (Zůstanou-li Ti, co jsou tam, kde jsou, tam, kde jsou! Dovolím-li si repliku na výrok Mistra Wericha.) Vtip je rovněž v tom, že ČD se nebudou chovat jinak! Chtějí se zachovat samy pro sebe, ze své podstaty, pro svou "podstatu". Bude to trvat tak dlouho, dokud jim jejich nadřízený "šéf", tedy Vláda ČR svým rozhodnutím a příp. přijatým zákonem (privatizační zákony stále platí!), prostř. MDS ČR a MF ČR, nedá jasný příkaz (lépe ROZKAZ - "dráha" je vždy napůl vojna!), CO a JAK udělá, a to bez výhrady! Tedy jasný příkaz, že např. dopravce XY přebírá od 1.1.2002 dopravu na trati 080, vč. budov, tratí, vozidel, všech náležitostí atd. Proveďte! Vtip je také v tom, že je mnoho těch, kteří ČD vedou nebo řídí, vyrostli a byli vychováni v jiné mentalitě a dělají všechno možné pro to, aby se ČD (doprava na dráze celostátní, regionální a místní tratě) nezprivatizovaly. Je však pravdou, že je řada takových, kteří by dokázali i z ČD udělat "Podnik". Ke smůle ČD a nás, daňových poplatníků, jich však v lůně ČD nezůstalo mnoho a není ani mnoho těch, kteří by se k ČD vrátili a takové angažmá přijali. Vkaždém případě by to byla řádná porce pro krizový management. Je však také pravdou, že by nebylo pravdou tvrdit, že provozovat ekonomicky dopravu na této trati (i jiných) lze jen s železničními vozidly, která jsou na ni dislokována v předchozí vazbě na rozhodnutí ČD. Vědí to velmi dobře všichni Ti, kdož se otázkou provozování dopravy na železnici vážně zabívají! Ví to vedení společnosti JHMD, a.s., ač právě jejich dráhy jsou v ČR specifické, díky svému rozchodu. Ví to vedení společností Viamont, a.s., OKD, a.s. a řada jiných. Věděli to i na začátku minulého století pánové Stern a Hafferl, když postavili trať Velké Březno - Úštěk - Lovečkovice a dodnes jako STERN + HAFFERL Verkehrs, gmbH.,Kuferzeile 32, 4810 Gmunden, 07612/ 795-200, (nejen) provozují místní tratě v Sazburglendu. Peter Szalay Dukelská 4003 760 01 Zlín (Autor je investičnám poradcem. Jednímu z jeho klientů bylo vydáno živnostenské oprávnění k provozu železnic - drah a vleček 10.7.1990.)
0/0
29.7.2001 2:58

lukier

ceske drahy to je pohoda
je to banda neschopnych nafoukanych lidi, kterym je jedno, ze kdyz vam ujede v pet hodin vlak tak se muzete na nejake misto dostat az druhy den. hlavne, ze maji chudacci rezijky a vzdycky, kdyz posunuji, tak je pet posunovacu navesenych na jedne lokotce, ktera jezdi sem a tam
0/0
25.6.2001 16:06

Martin

Desna
Je velice dobre, ze to obce v okolí Desné dostali. Myslim, ze za vsechno mluvi fakt, ze nyni je zeleznice desna ziskova, kdezto CD mely 10 milionu ztratu. Opet se potvrzuje ze "soukromy" majitel se o sve veci stara mnohem pecliveji, nez reditel o "cizi" statni podnik
0/0
25.6.2001 12:44

typan

Re: Desna
Mas pravdu, vetsinou to tak je. Kdyz to tem obcim patri, maji lide na tom cestovani vlakem, vedi, ze je to pro ne. CD jsou velmi zkonstnatela firma, ktera se podle me z toho srabu nikdy nedostane. Neni to prvni pripad, podivejme se na uzkokolejku z Jindrichova Hradce. Holt se musi setrit, a tak kdyz neni na vyhybkare, masinfira holt vyleze ze stroje a prehodi si vyhybku sam. Na lokalni trati je to dle me idealni.
0/0
25.6.2001 13:35

jana

Re: Desna
Ja osobne si myslim, ze CD taji, ktery sektor je ci neni ziskovy. Cisla dle meho nazoru budou silne zkreslena za ucelem ziskani dotace od statu!
0/0
25.6.2001 15:14

marc

Re: Re: Desna
Samozrejmne ze to taji...............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................A nejen to !! |||
0/0
25.6.2001 15:38

dagg@centrum.cz

Re: Desna
Musim potvrtit, co psali vsichni predchozi. Kdysi davno, jeste pred povodnema v 1997 jsem v Koutech cekal na autobus na Cervenohorske sedlo. Mel jsem tedy moznost pozorovat provoz na nadrazi. Pokud vim, tak v te dobe tam byl vypravci, pokladni a minimalne jedna az dve dalsi zeny, ktere mely na starosti nevim co. Bylo to kolem 8me, takze na nadrazi nebyl zadny cestujici, krome nas. Vsichni zamestnanci sedeli v pokladne a vesele se bavili. Jen cas od casu nekdo z nic nekam odesel a hned se zase vratil...opravdu velka produktivita prace. Kdyz rodice, nebo prarodice vzpominaji, jak to bylo driv, tak potvrdi, ze i v tak "velkych" stanicich byl treba jeden clovek, ktery prodaval v pokladne a mezi tim vyrizoval administrativu. Kdyz nastal odjezd vlaku, tak zavrel na chvili pokladnu a sel vypravit vlak. Na CD(a CSD) tohle musi delat 3 lidi.
0/0
25.6.2001 19:21





Najdete na iDNES.cz