Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Klaus, a populista?

Přečtěme si následující citáty, pak suďme. "Mně se zdá naprostým omylem dělat evropskou politickou entitu." "Já to považuji za fatální chybu, která se Evropě nevyplatí. Ale současně vím, že tento proces je už natolik rozběhnutý, že nevím, co se s ním dá dělat jiného." "Je zde koncentrovaný zájem skupiny evropských byrokratů, o kterých s úsměvem říkám, že snídají v Benátkách, obědvají v Paříži a večeří v Kodani, a proto nesmírně potřebují jednu měnu, aby nemuseli třikrát za den vyměňovat peníze." "Výroky nacistů, kteří říkali, že jejich cílem je společná Evropa, by mohly být použity v jakémkoli projevu exponenta EU." Můžeme nazvat člověka, který v různých dobách své kariéry pronesl tyto výroky "antievropským populistou"?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Kamil

Klaus populista?
Ja myslim, ze klaus neni populista. Vzdyt on lidi nenavidi, stiti se jich. Lide jsou mu uplne ukradeni. V podstate je az s podivem, ze je v politice a "slouzi tomu plebsu". Jak se tam dostal a udrzel uz jednou pro vzdy bude pro mne zahadou. Stejne jako to, jak vlastne mohl dostat profesuru. To je vysmech vetsine nasich profesoru. Nejzajimavejsi na panu "profesorovi" je vsak to, jak s pribyvajicim vekem zacina byt vice a vice zapskly a frustrovany ze svych neuspechu. Mozna se mu to jen nedari skryvat. Myslim, ze cim vice bude starnout tim to bude horsi, a proto si myslim, ze by mu mel nekdo taktne naznacit, aby zmizel, nez se zacne chovat jako zhrzena milenka.
0/0
28.6.2001 17:05

Milan Novák

Klaus, a populista?
Kaus je jasný populista a je proto schopen udělat cokoliv, jak už mnohokrát dokázal. Do Evropy se mu tedy nechce, tam by už nebyl jednička, tam je pan profesor coby ekonom jen pro smích, bohužel coby politik je velmi vychytralý a schopný oblbovat svou demagogií a laciností, velmi nadaný typ diktátora, tedy pro některé, co jsou schopni využívat svůj rozum, nebezpečný, proto ty obavy. Malý český člověk, zdeformovaný komunistickou ideologií, který se neumí o sebe postarat, potřebující k svému životu všemocný stát, však pány Klause a Zemana opod. chce viz. výsledky voleb. Chtěl bych jen na okraj dodat, že v Čechách neexistuje konzervativní pravicová strana, proto zde není lidský potenciál. Hemží se to tu liberálně sociálními týpky klonovanými komunistama, kteří si chtějí dělat jen to, co jim vyhovuje, bez jakékoliv odpovědnosti, natahovat ruce a čekat, co kdo dá. Jsem asi pesimista, ale národ který nezná svoji minulost, nemá budoucnost.
0/0
28.6.2001 13:29

Ivan

Utopie
O sebeztřednsoti pana Klause, ale i dalších politiků není třeba pochybovat. Nicméně jeho a jejich největší chybou je to, že své názory neumějí vysvětlit občanům. Ve svých funkcích nemohou říci jen "nesouhlasím, je to špatné, nevyýhodné", ale jsou povinni vysvětlit veškeré své výhrady i veškeré své souhlasné postoje. Pokud TOTO neumějí nejsou politici, byť by si to o sobě sebe více mysleli, či to měli napsáno na vizitkách. Stále marně doufám, že někdo předstoupí před voliče, řekne jim svůj program, zdůvodní ho, vyhraje volby a průběžně se sám od sebe bude zpovídat jak ho plní. Utopie.
0/0
28.6.2001 12:59

Alex Levy

Egoismus a ctizadost pana profesora
Dle meho je jedinym duvodem Klausova odporu k EU a jeho reprezentantum (jakkoli spornych kvalit) jeho egocentrismus a nezmerna touha po obdivu.Je to stejne jako v pripade napadani a zpochybno vani schopnosti prezidenta, predsedy senatu, vlady a vsech kdo by snad mohli jakkoli zastinit jeho sameho. EU jakozto vyssi instituce je z tehto duvodu panu profesorovi trnem v oku. Mi osobne je zcela jasne, ze ustrednim cilem veskerych Klausovych aktivit je poukazovat na sveho (dosud bohuzel nerealizovano) ekonomickeho genia, a snaha zviditelnovat se za kazdou cenu "tak trochu" jinymi nazory.
0/0
27.6.2001 14:38

tacud

Re: Egoismus a ctizadost pana profesora
Tak to uz tady delali komunisti, no on nema jine nazory, on se jen snazi zviditelnit a udelat zajimavym. Nejlepe patrne to jeste dlouho po revoluci bylo ve skolach, kdyz nejaky zacek rikal neco jineho nez si myslela soudruzka, pozdeji pani ucitelka, tak nemel jinej nazor ale snazil se upoutat pozornost. Dejme panu Klausovi dvojku z mravu a nechme ho propadnout !!!
0/0
7.7.2001 14:17

Jaroslav Vanecek

Populista - ano !!!
Populista - jednoznačně ano, ale kdo z našich politiků není, je jen pouze dalším v řadě. Holým faktem je, že ho nemám rád umožnil totiž v naší zemi legalizovat zlodějinu. Svými výroky mě často přivádí do pěkného varu, lže jako každý jiný politik, zrovna tak jako p. Verheugen a celá jeho EU která si si myslí, že se budeme chovat podle jejího diktátu a svévolně a neustále mění pravidla dle své potřeby, neboli tak jak se jim to zrovna hodí. Do takové Evropy nechci a jednoznačně jsem pro referendum o vstupu do EU. Ač nemám pana Klause rád musím s ním v některých věcech týkajících se vstupu do EU souhlasit, minimálně se nad nimy zamyslet a vytvořit si svůj vlastní názor, protože ten je v dnešní době nejdůležitější.
0/0
27.6.2001 12:39

vašek

Klaus-Komárek
pane Komárek,již delší dobu vás pozoruji jak v televizi tak na stránkách deníku dnes.Skutečně kdyby tady nebyl Klaus,tak byste se neuživil.Těch výpadů co vytváříte to je děs a navíc jsem si myslel,že jste nějakej frajer ale vaše vystoupení v televizi bylo strašné,ta slovní zásoba,strašné!!!
0/0
25.6.2001 23:37

Láďa

Re: Klaus-Komárek
Tohle hodnocení mi připadá dost tvrdé, hodilo by se tak možná na pana Leschtinu, blahé paměti, ale určitě ne na pana Komárka. Co se týče televize, tak nevím přesně jaké vystoupení máte na mysli. Já jsem viděl pana Komárka v nedělní Prima partii a nijak mě nepopudil. Prostě řekl Klausovi svůj názor, který už napsal v MF a Klaus na něj klidně reagoval. Žádné emoce, jako když Klause oslovoval Leschtina, bylo to zcela k věci.
0/0
27.6.2001 0:11

tacud

Re: Re: Klaus-Komárek
To, ze p. Komarek neni privrzencem Klause je z jeho clanku vic nez patrne, nemyslim si ale ze by zrovna tuten byl nejakym velkym vypadem, mozna spis naopak, i kdyz kdo vi
0/0
7.7.2001 14:30

tacud

Re: Re: Re: Klaus-Komárek
clanku je mnozne cislo, tuten konkretni nemyslim
0/0
7.7.2001 14:33

B.Horak

Václav Klaus
Sleduji politický zivot v CR. Na adresu V.Klause se dá jen ríci: Nestestí ceského národa. Ale bohuzel má kazdý národ takové "vudce", jaké si zaslouzí. Dokud nezmyzí poslední svejk, tak tento národ bude jen pro smích a plác. Horák/Nemecko
0/0
25.6.2001 19:01

Pierre IX.

Re: Václav Klaus
Hlavne ze 'u vas' v Nemecku je vsechno v nejlepsim poradku. Politika vitezi nad ekonomickymi potrebami (strach o hromadne migraci Cechu za praci do Nemecka), korupcni skandaly se vam take nevyhybaji... Pravdu mate v tom, ze kazdy narod ma takove predstavitele, jake si zaslouzi (a zvoli). Nicmene Klaus je porad jeste mnohem lepsi alternativa nez 'vlada sebevrahu' pod taktovkou Zemana a Gregra. A mezi nami - pokud opravdu bude prosazen 7-lety odklad na volny pohyb pracovnich sil smerem z Ceska, zacinaji se vyhody vstupu do Unie nebezpecne zuzovat...
0/0
26.6.2001 16:33

CUBA

Re: Re: Václav Klaus
Hm, výhody se zužují? A proč myslíte, že se nás bojí Irové, Portugalci, atd? Bojí se, že by ty těžké miliardy, které dotávají ze společného, přišly k nám. Ale bát se nemusí, našim politikům (hrdinným bojovníkům proti evropské porobě - alespoň v domácích médiích) se už podaří Čechy přesvědčit, aby zůstali doma na našem českém malém (mírně zatuchlém) písečku. Evropa už od nás dostala všechno co chtěla (trhy jí otevíral i pan premiér Klaus), teď bychom měli dostávat - ale asi se na to sami vykašleme - vskutku mistrná taktika! A ještě jedna: evropská unie funguje neporovnatelně líp nežli náš stát. Cuba
0/0
28.6.2001 11:50

CUBA

Klaus
Nevim nevim, kdyby chtel do Evropy, tak by snad mozna nekdy zminil nejaka jeji pozitiva? Jak ekonom by mel byt pro nas vstup do menove unie (jakozto zeme, která je spjata s ekonomikou eurozony pupeci snurou, vic nez Dansko a Britanie), ale zminil to nekdy? Pokud vím, jedine co rekl o menove unii je, ze neni prinosna (prave na prikladu Danska), ale o nas pomlcel. Podle me bere jako realitu, ze tam nase zeme smeruje, ale dela vsechno pro sanci, ze tam nebudem. A rozhodne tomu vstupu NEPOMAHA. A to proto, ze tam by nebyl No.1. jako tady, kde kazdeho prekrici, ale jednim z 18 u stolu a bez vetsi vaznosti, protoze Klaus ma v zahranici mizivy kredit. A to nesnese. To je muj nazor. Cuba.
0/0
25.6.2001 11:04

tacud

Re: Klaus
s tim kreditem opatrne, u vladnoucich socialistu mozna, ale to se neni cemu divit, to snad uznate i Vy
0/0
7.7.2001 14:32

Z.M.

Klaus, a populista?
Evropa, přesněji řečeno administrativa Evropské unie, začíná ukazovat, že nechce být Evropou pro všechny Evropany ale jen ty socialistické. Sílí snaha diktovat kandidátským zemím, na stávající si zatím netroufá, jaký politický kurs musí zastávat. Z jednání pana Verheugena je cítit, a svými neuváženými slovy dokázal, že útok proti konzervativní a pravicové politice je veden nejen na politických scénách jednotlivých států, ale dnes i v Evropské unii. Začíná být zcela zřejmé, že k přijetí do unie nebude stačit spolknout jen řadu diskriminačních podmínek, ale i nasednout do levicového populistického vlaku. Státy unie jsou si vědomy, že nemáme moc na výběr a všechny Klause s odlišnými názory, arogantním způsobem sobě vlastním, vyhodí z tohoto vlaku za jízdy.
0/0
24.6.2001 6:49

tacud

Re: Klaus, a populista?
To je prave ono, ze uz i na sve clenske zeme si troufnou viz reakce socialistu na Rakousko (Haider...me osobne take neni sympaticky, ale..), Italie (Berlusconi), jinde zatim nehrozilo, ze by zvitezila pravice, ale jen pockejme az se tak stane (ale jestli si troufnou i na velke zeme, to si budeme muset pockat...V Britanii uz volby byly a ve Francii a Nemecku vitezstvi pravice nepredpokladam)
0/0
7.7.2001 14:37

Jiří Kolařík

Klaus?
souhlas s předchozím příspěvkem... jen - "Děkujeme..." ap. není o Klausovi (a jeho výrocích) přesné, jeho charakterizují jiné,lepší výroky a reakce. Zejm. předvolební agitace proti socdem a následné spojení v "opoziční" smlouvě, nebo - (jemu typické) komentování výroků ústavního soudu tohoto týdne! Výrok (o soudci Klokočkovi) je z kategorie absolutní ignorace (či ztráty rozumu?) a přezírání názoru jiných. Měl jinou možnost jak se vyjádřit, hlavně ale NEKOMENTOVAT! Za takové výroky (vč. Klausových "špinavých penězích") se v té Evropě odchází z postů...
0/0
23.6.2001 18:38

jen

Re: Klaus?
s chutí kráčejte do Unie. do té, která vytrvale před volbami v té či které zemi varuje před pravičáky. Nevím, co všechno nám budou chtít diktovat.
0/0
23.6.2001 20:01

Jiří Kolařík

Re: Re: Klaus?
pane Anonym - a Klaus je dle Vás levičák či pravičák?
0/0
23.6.2001 23:06

jen

Re: Re: Re: Klaus?
hranice mezi pravicí a levicí je dost pochybná. To se týká i jednotlivých politiků. Nemám potřebu pátrat po tom, jaký je v tom rozdíl. Blíží se volby a zase budou všichni všechno slibovat. My si někoho vybereme, někdo se s někým domluví a život půjde dál. Jen mi připadá minimálně nevhodné aby nám kdokoli radil, koho máme volit. V té souvislosti by možná bylo zajímavé uspořádat referendum v Rakousku, které bylo první v řadě zemí, kde se na nějaký čas obrací karty. V Itálii to vyznělo podobně, jen ne tak hlasitě.
0/0
27.6.2001 21:17

Jiří Kolařík

Re: Re: Re: Re: Klaus?
zcela určitě mohu souhlasit s první polovinou psaného... Ale - nikdo nám přece neradí, koho volit, na to snad máme vlastní rozum. Ovšem - nemůžeme zakázat různým lidem, ať jsou z Evropy či odkud, říkat i vlastní názory. O popularitě VK venku nemůže být řeč! Bohužel drtivá většina tohoto národa nevládne jinou řečí než vlastní, jinak by si mohli (i na INT.) přečíst názory jiných odjinud. Kritice VK se česká media příliš nevěnují, a když, je dotyčný novinář, politik či občan přímo zostuzen...
0/0
27.6.2001 22:00

jen

Re: Re: Re: Re: Re: Klaus?
Slovo radit je fakt blbost, měl jsem použít slovo doporučovat. Každý si může říkat co chce, když to ale říká politik, který se rozšiřováním Unie zabývá, je to podle mne nevhodné. Já nikomu nic nezakazuji, jen se snažím vyjádřit k obsahu. A co se týče popularity VK, kdo zná populární nebo nepopulární politiky z Nizozemska, Belgie a podobných s námi srovnatelných zemí (velikostí)
0/0
27.6.2001 22:45

Jiří Kolařík

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Klaus?
Je to tak. Jenže VK se např. kupónovkou snažil vyšvihnout mezi uznávané ekonomy (tedy jejím prosazením). Určitě na tom něco bylo a kdoví, možná by i nějaké zasluhy sklidil. Jenže to bychom nemohli být v Česku, aby ihned nechtěli nějací kujóni chytračit. Takže to dopadlo, jak dopadlo až mu to Špidla v televizi řekl naplno (ale toho Špidlu rád nemám, jen jsem se bavil...).
0/0
28.6.2001 20:30

jen

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Klaus?
nevím, jestli se ještě držím tématu, ale Klaus nebude nikdy uznáván v Unii jako ekonom, alespoň ne do té doby, než se tam otočí doprava. Když říkám ekonom, nemyslím politik, v tom je přece jen rozdíl. Politik vždy hraje o kompromisy, kdežto ekonom je povolání. Tím nehodnotím VK jako politika, to je asi na delší debatu. A Špidlovo pohazování miliardami je trapné, pamatuji si podobné pohazování od Zemana a výsledky dneska vidíme (banky, daně apod.). Mimochodem kdo si vzpomene na jména lidí, kteří se začátkem devadesátých let podíleli na vytváření privatizačních zákonů?
0/0
30.6.2001 21:40

tacud

Re: Re: Re: Re: Re: Klaus?
asi zijete v jine zemi, VK je medii nejkritizovanejsi osoba a v nekterych obdobich to temer pripominalo hon na carodejnice (ale to se u nas v urcitych obdobich stava...neobjektivni medialni stvanice jsou u nas bezne vsude, nejen v politice...pamatujete si jak odstupoval Uhrin ? skoro bych rekl ze za chvili to ceka Chovance)
0/0
7.7.2001 14:42

jen

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Klaus?
nepochopil jsem úplně přesně souvislosti, nicméně věřím, že lidé mají hlavně vlastní názory. Pokud věříte novinám, nemůžete to vidět jinak. Je ale jasný, že jinak by se noviny asi neprodávaly.
0/0
7.7.2001 21:16

Jiří Kolařík

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Klaus?
hon na čarodějnice? Kritika VK byla většinou subjektivní a navíc velmi mělká, takže je na každém jednotlivci, aby si sám analyzoval a používal vlastní hlavu...
0/0
9.7.2001 19:32

jen

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Klaus?
s tím lze jen souhlasit, pro mne je velkou škodou, že neumím jiný jazyk, úroveň našich médií je podle mě velmi bídná a nemám možnost srovnání. Fakt se divím, proč si lidi kupují noviny
0/0
10.7.2001 20:36

rudolf

opravdu ?
klausovy nohy nekraceji do evropy, vsichni (i pan klaus) se tam vezeme v socialnedemokratickem vlaku. az tento vlak pristi rok zastavi, kdo vi, jestli se pan klaus neotoci a nepobezi zpatky ? je snad pro referendum ? ja myslim, ze ne. ja myslim, ze kam pan klaus pujde si rozhodne jen pan klaus (kdyz bude mit tu moznost a nepoveze se zrovna v nejakem hromadnem dopravnim prostredku). co volici chteji totiz klause nezajima - vzpominate na 'dekujeme ...' a podobne? takze ten vyrok o zubech a nohach bych poopravil: Klaus skripe zuby a jeho nohy, kdyby mohli, by do evropy nekraceli.
0/0
23.6.2001 12:09

jr

Re: opravdu ?
pokud je proti referendu, tak je to jasne proevropsky postoj;)) never tomu, ze by DNESKA byla vetsina pro unii
0/0
24.6.2001 23:59





Najdete na iDNES.cz