Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Problémy bojových plemen by měl řešit zákon

Měli bychom si dávat vždy pozor na to, co bychom chtěli zakázat, zničit, vymazat, smést z povrchu zemského. Měli bychom v tom být navýsost opatrní, neboť se to dotýká toho nejzákladnějšího, naší svobody. Vždy když člověk slyší něco takového jako se v neděli odehrálo na havířovském dětském hřišti, kde napadl americký stafordšírský teriér hrající si čtyřletou holčičku, má chuť činit radikální řešení - co nejrychleji a co nejefektivněji.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Maria

16. 7. 2001 14:01
Údiv a proč?
Proč je tak šokující, že pes kousne holčičku, když tisíce holčiček denně na tomhle veselém světě utrží šrám, ať už na těle či na duši od příslušníků vlastního druhu? Přese všechny zákony lidé zabíjejí, psi koušou a řeky se rozvodňují. Zvířata nejsou naše hračky ani naši otroci a docela upřímě, mají proti lidské rase velmi mizernou šanci. Nikdo z chovatelů psů není rád, když pes osolí dítě, je to smutné, je to problém, ale z hlediska četnosti i závažnosti následků jistě ne problém zásadní. Kdyby děvčátko zbil člověk, řešili bychom to tolik, a agrese člověka proti člověku je případ mnohem častější. Chápu, že někdo nemusí mít psy rád a někdo je rád má, ale tady nejde o lásku ke psům, jen o bojektivní pohled. A ještě něco. Pes rozhodně není zbraň. Nedokáže většinou ubránit ani sebe. A je lhostejné, jestli je to staford, nebo doga. Proti nám jsou po všechno jen kolouši zatoulaní od laně.
0 0
možnosti

Miroslav Prachař

26. 6. 2001 9:58
Psi
Reaguji na článek z MF Dnes 25.6.2001 pod názvem Báječní lidé pod psa, autor Kobělka. Vážený pane Kobělko a je tu další z řady zasvěcených článků o BOJOVÝCH PSECH. Vysvětlí už konečně někdo z Vás, věci znalých publicistů, nám normálním lidem, pojem "bojová plemena psů"? Je toho třeba, protože i přes zasvěcené články, kterými nás Vaši kolegové častují již několik měsíců, má naše veřejnost neuvěřitelné neznalosti v těchto pojmech. Ale naopak všichni tleskají jakémukoliv útoku proti někomu, něčemu, aniž by znali SOUVISLOSTI A SKUTEČNOSTI. Takový jsme. Vy též. Z vašeho článku: povolování chovu bojových plemen Kdo bude povolovat? Jaká budou kritéria povolování? A výsledek? Úplatky! Ale nejprve si musíme říci co znamená pojem bojový pes? Která plemena k nim patří? A zjistíme, že nevíme. Neznáme základní pojmy se kterými denně s pocitem znalosti věci operujeme. Neznáme psí plemena. Nevíme, čím se které vyznačuje, atd. atd. Jsme omezení v těchto znalostech, ale hlavně, že máme o čem mudrovat. A dále z Vašeho článku: Nadřadit zájmy člověka nad zájmy zvířete. Přemýšlíte člověče vůbec nad tím co píšete!!! MY JSME TO LIDÉ, KTEŘÍ SE MUSÍME NAUČIT DO PŘÍRODY VČLENIT A CO NEJMÉNĚ JI PŘI TOM NIČIT, A NE NADŘAZOVAT SVÉ ZÁJMY. To potom Vážený pane končí těmi BSE kravičkami. Ten havířovský případ napadení psem je velmi smutný. Ale nikdo nám ještě nesdělil jek se to PŘESNĚ stalo! Co pes? Nemohl z pohybu holčičky nabýt dojmu, že holčička chce napadnout chlapce se kterým pes doma vyrůstal? Potom jde o přirozenou vlastnost psů, chránit majetek a své lidi. My chovatelé jsem plně zodpovědní za své psy. Pes žádného plemene by neměl být svým chovatelem volně puštěn na dětském hřišti, v místech větší koncentrace lidí apod. Městské a obecní úřady již dnes mají pravomoc nařídit, ve kterých místech musí mít pes náhubek a vodítko, např. dětská hřiště, obchody, tržnice, místa s větší koncentrací lidí apod. V takovémto duchu postavme SVÉ zákony. O tom je to rčení, že svoboda jednoho končí tam, kde začíná svoboda druhého. A ne o tom aby pod naším jhem byli likvidování ostatní tvorové. Důsledkem této naší tuposti je i to BSE a následné zabíjení krav, které krmíme něčím co by sami nikdy nepozřeli! Tak dopadá to nadřazování našich zájmů. Zájmů omezených, bezohledných a nevědomých lidí.
0 0
možnosti

Martina

25. 6. 2001 20:37
Bojový pes
To,co se stalo té malé holčičce je hrozné a majitel by měl být potrestán. Přesto se mi dělá zle,když si čtu názory některých čtenářů. Žijeme snad v demokratické zemi a nikdo by nikomu neměl nařizovat,jakého psa si může koupit.Ať si každý koupí takového psa,jaký se mu líbí,ale v případě,že ten pes způsobí jakoukoliv "nepříjemnost" ať nese následky.A to i třeba vězení. Stále se ozývá - bojový pes.Před pár lety ve vedlejší ulici pokousal německý ovčák sedmiletou holčičku v obličeji tak,že strávila několik hodin šití na operačním sále a následky má dodnes.Přesto se nikde neobjevila ani zmínka,že se něco takového stalo. Jak chcete tyto psy rozlišit?Podle plemene ? Vždyť to je diskriminace.Nebezpečný může být každý větší pes.To chcete stanovit výšku,váhu,velikost zubů? To by nám tady těch psů za chvíli moc nezbylo.Všechno je v lidech. Pejskaři by měli být ohleduplnější k ostatním lidem a dbát,aby jejich miláčci nikoho neobtěžovali.To se týká i těch psích exkrementů.(Mimochodem,z těchto diskuzí mám pocit,že hromádky vytváří pouze psi "bojových plemen" a ostatní pouze vypouští fialkovou vůni). Ale rozhodně si nemyslím,že něco vyřeší nějaká povolení nebo zákazy. Martina Urbanová
0 0
možnosti

Kateřina a Petr Fridrichovi

24. 6. 2001 0:54
Zodpovědnost a osvěta
Ano, psů přibývá zodpovědnost mnoha majitelů je mizerná. Je to ale i obraz celé naší společnosti a její atmosféry. Jak snadné se začít trefovat do psů, když tu máme mnohem palčivější problémy. Nebo to celé není jen náhoda ? Okurková sezóna je tu, hurá psí problémy ven, ať je o čem psát. Jistě všichni znáte statistiky o obětech dopravních nehod, ba i o obětech pobodání včelami - obětí je vždy více než v případě napadení psem. Pokud začneme rozdělovat psy podle "nebezpečnosti", jsme velice blízko i rozdělování včelařů na bezpečné a nebezpečné, motoristům by jistě slušela celá řada kategorií - úkladní vrazi, opilí zabijáci, nebezpeční hlupáci. Lidi, uvědomte si kam až se tyhle oblíbené diskuse dostaly ! Stav současné legislativy umožňuje všechny psí excesy postihovat, problém je v myslích lidí, jejich zodpovědnosti. Namísto vymýšlení zákonů na všechno bychom raději investovali do osvětových a propagačních akcí, aby se lidé chovali k sobě i psům rozumněji. Petr a Kateřina
0 0
možnosti

Marcela

21. 6. 2001 7:36
Zodpovědnost především!!!
Myslím, že je to docela jednoduché. Odpovědnost musí vždy nést majitel.Hysterie proti "bojovým" psům není na místě! Pokouše i jezevčík, i když, pravda, od amstafa to má jiné následky.Nechápu nezodpovědnost člověka, který pustí tohoto psa mezi děti a navíc mu sejme náhubek!! Pes reaguje přirozeně-popudem mohl být rychlý pohyb apod. a on začal bránit svého malého páníčka. To je přirozená vlastnost každého psa, ne důvod k vyvražďování!S tím se musí počítat a nechávat proto psovi náhubek.Vina za toto zranění nepadá na psa, ale jen a jen na člověka! Tak co?? Utratíme ho za to?? Protože toho psa utratit chtějí! I proto souhlasím s tzv.pasem pro chov podobných psů. Ne pro diskriminaci, ale pro zvýšení zodpovědnosti majitelů!! Musí si být vědomi a musí předvídat, že jejich "miláček" může zareagovat nečekaně a musí nést plnou odpovědnost.Kéž by si konečně uvědomili, že ke strašidelné pověsti svých psů, přispívají svou nezodpovědností a ignorantstvím nejvíce oni sami!!! Marcela
0 0
možnosti

Vladimír Novák

21. 6. 2001 1:37
Clověk a pes
Vše závisí na výcviku psa a odpovědnosti majitele. Je to úplně stejné, jako se střelnou zbraní. Nositel zbraně nesmí nikoho s touto zbraní (mimo sebeobrany) ohrožovat. Zavedl bych něco podobného jako "zbrojní pas na psy". Na vlastnění určitých plemen by musel majitel splnovat určité podmínky - psychologický profil, odborný výcvik apod. Co se týče psů, respektive majitelů, vadí mi ohromné množství psích výkalů, na které mohu narazit, kdekoli na ulici, trávníku, pískovišti etc. Rozhodně by měšští strážníci měli kotrolovat toto důkladněji a hned na místě pokutovat "pejskaře", kteří po svých psích miláčcích neuklidí. Vladimír Novák Kladno
0 0
možnosti

Nárová

20. 6. 2001 14:26
Bojová- nebojová plemena
Nepřipadá Vám směšné, že problém bojových psů řešíme nějak dlouho? Každý měsíc slyšime v televizi a nebo čteme v novinách o zranění a napadení psem, a to je jen zlomek toho co víme. V dnešní době je velmi moderní vlastnit psa, ale málo který chovatel si uvědomuje, že si pořídil "dítě", které musí vychovávat.Výsledkem všech debat jsou: zdevastovaná pískoviště, ulice plné psích výkalů, lesy plné psů bez košíků,v obilí se denně prohání plno" bojových jezevčíků", vlčáků,..., sídlištní byty jsou plné psů bez přihlášení, a probdělé noci, kdy psi nezavřou hubu.Kontroloři všech veřejných institucí mají zřejmě celoroční prázdniny.
0 0
možnosti

jakub.cechura@post.cz

20. 6. 2001 8:57
Vsichni holt psi nemilujeme!!!!
Můj názor na vec je takovy: Kazdy majitel psa mne omezuje mnohem vice nez ja jeho. Nemohu si lehnout do travy, v restauraci slintaji psy, po ulicich chodi lidi se psem bez voditka. Pokud jim jen naznacite ze pes v restauraci nema byt tak Vam reknou, ze kdo nema rad psi nema rad lidi. A za vola jste vzdy vy ne oni. Pokud se nezacne chovani techto bezohlednych lidi trestat, tak si nikdo nemuze byt jisty, ze se na nej nevyriti nejaky pes. Vim, ze toto celou situaci nespasi, ale pokud dostane pejskar pokutu za to, ze nema psa na voditku, ze kadi na chodnik nebo do travy, tak se mozna priste bude chovat jinak. Muj prispevek pokazuje na to, ze proste vsichni lidi nemusi milovat Vaseho milacka stejne jako vy. Mohou z nej mit dokonce strach!!!!
0 0
možnosti

Novotná

20. 6. 2001 8:45
Problémy bojových plemen
Všichni jsme se narodili jako překrásná miminka a také z několika z nás vychovala společnost vrahy, netolerantní lidi, úchyly apod. zrovna tak je to se zvířaty, potažmo psy. I společnost formuje povahy zvířat. Proto bychom mohli také přijmout zákon o vyhlazení celé lidské rasy jen pro to, že několik tisíc možná 100tisíc lidí provedlo zločin na druhém druhu.
0 0
možnosti

Jedlička Jan

20. 6. 2001 0:29
záleží na výchově...
Záleží na výchově psa a ne na rase. Čin pokousání malé holčičky je doopravdy smutný a pes musí nekompromisně být utracen (a majitel sankciován), ale proboha nepaušalizujme !!! V novinách jsem se již dočetl takové věci... A propo termín bojová plemena v odborné kynologii neexistuje, jedná se o výmysl novinářů...a zastánců represe. Znovu opakuji, zabijáka lze vycvičit i z pudla nebo jezevčíka. Vše záleží na způsobu výchovy.
0 0
možnosti

David Coufal

20. 6. 2001 9:24
Re: záleží na výchově...
Vazeny pane, prosim prectete si jeste jednou clanek, ktery se mi zda velice rozumny. Uvedomte se ze jsou v podstate dva extremni modely. 1) Dovolime lidem aby vlastnili co chteji a az po te co se diky jejich nedbalosti (umyslu) neco stane v souvislosti s tim co vlastni (za co maji zodpovednost) tak je potrestame. 2) Omezime obecne pristup k potencialne nebezpecnym objektum (zamerne nerikam vecem) tak aby se riziko zneuziti (umyslneho ci z nedbalosti) omezilo. Jak bude toto omezeni realizovano at resi zakon. Je zrejmne ze v civilizovane spolecnosti se uplatnuje druhy model. Proc si napriklad nemohu (legalne) koupit samopal, pistoli az na zaklade zbrojniho pasu ale nuz ano? Protoze potencialni riziko vyplyvajici z vlastnictvi techto veci je mozne porovnat a v uvedenem poradi se snizuje. S psy je to stejne, pisete ze z jezevcika je mozne vycvicit zabijaka ja s vami souhlasim ale musite uznat ze zabijak jezevcik a zabijak rotvajler je ponekud rozdil. A nenamlouvejme si ze psy nelze rozdelit podle potecialni miry nebezpecnosti. Nakonec bych chtel dodat ze volate po utraceni toho psa. Proc? Kdyz za to muze majitel. Pokud by takovy pes nemohl byt chovan tak by se pak nemusel utracet. s pozdravem David Coufal
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Írán zaútočil na Izrael. Armáda zachytila většinu střel, pomohli spojenci

13. dubna 2024  20:38,  aktualizováno  14.4 8:54

Sledujeme online Írán vyslal na Izrael desítky bezpilotních letounů a také rakety. Je to odveta za útok na íránský...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Ženu soudí za sex se psem i zneužívání syna a vnuka. Byla to terapie, hájí se

15. dubna 2024  12:28,  aktualizováno  13:33

U Krajského soudu v Ústí nad Labem začalo projednávání případu dlouhodobého sexuálního zneužívání,...

Ozbrojenci vtrhli do domu a svázali podnikatele s rodinou, zřejmě šlo o mstu

12. dubna 2024  9:44,  aktualizováno  15:08

Policisté z Česka i Německa pátrají na Domažlicku po ozbrojencích, kteří v noci na dnešek přepadli...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Na začátku byl tajný projekt. Jak vypadá stanice metra, kterou nikdy nejel vlak

14. dubna 2024

Premium Nenápadná plechová vrata naproti Úřadu vlády na pražském Klárově skrývají velké tajemství. Praha se...

V Česku se rozmáhá fentanyl. Drogu horší než heroin lze sehnat přes inzerát

19. dubna 2024

Premium Do Česka se valí droga padesátkrát silnější než heroin. Syntetické narkotikum fentanyl, přezdívané...

Jestli měl někdy Putin zájem ovlivnit volby, tak teď, řekla Gregorová

19. dubna 2024  19:15,  aktualizováno  19:58

Téma dezinformace bylo jedním z klíčových při debatě kandidátů před volbami do Evropského...

Končí šéf rozvědky Jan Beroun, Černochová ho odvolá před koncem smlouvy

19. dubna 2024  19:36

Generál Jan Beroun ještě před týdnem jednal s šéfem CIA Wiliamem Josephem Burnsem přímo v sídle...

Přísně chráněná rezidence prezidentů. Fiala v USA bydlel v ikonickém hotelu

19. dubna 2024  19:36

Český premiér Petr Fiala začátek tohoto týdne strávil ve Washingtonu. Hlavním účelem dvoudenní...

Rodiny bez životního pojištění přicházejí o peníze
Rodiny bez životního pojištění přicházejí o peníze

Řada maminek řeší u dětí odřená kolena, škrábance, neštovice nebo třeba záněty středního ucha. Z těchto příhod se děti většinou velmi rychle...