Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Devitalizace nádorů nepomohla všem

Nová metoda léčby rakoviny, takzvaná devitalizace, není samospasitelná ve všech stadiích nemoci. Několik pacientů v poslední fázi choroby navzdory operaci zemřelo. Takový je dílčí závěr dvou ze čtyř pracovišť, která tuto metodu testují. V Praze na Bulovce zemřeli dva ze čtrnácti pacientů, v Masarykově onkologickém ústavu v Brně další dva z dvanácti.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Robert Hermann, Ostrava

18. 6. 2001 19:29
konference o devitalizaci - Praha, středa 20.6.,13:00
K o n f e r e n c e "Devitalizace nádorů - pokrok léčby" Svaz pacientů ČR si Vás dovoluje pozvat na 1. konferenci o Devitalizacích nádorů z 5 konaných v roce 2001. Rámec konferencí: Informovanost o objevu doktora Fortýna z roku 1957 má opravdu velké zpoždění a je nedostatečná i co do systematičnosti a úplnosti. Pravidelnými měsíčními konferencemi (vyjma prázdnin) chceme přispět ke zlepšení tohoto stavu. Cíle konferencí: Konference nemají ani neobjektivně prosazovat ani snižovat metodu Devitalizace, ale zlepšit objektivní informovanost o ní, a tak pomoci uspokojit oprávněný zájem pacientské i odborné veřejnosti. K účasti zveme jak lékaře a zdravotníky, tak veterináře, zástupce státních orgánů, zdravotních pojišťoven, pacientských organizací, novináře, politiky i veřejnost. Texty příspěvků: Budou dle možností zveřejněny na webu http://www.pacienti.cz . Kdy: středa 20. června čtvrtky 6. září, 11. října, 15. listopadu a 13. prosince Čas: od 13:00 s volným koncem (max. do 19:00) Místo: hlavní sál Magistrátu hl.m.P., Mariánské nám. 2 , Praha 1, (1. patro) (u st. Metra A - Staroměstská, proti Klementinu a Městské knihovně - sál pro 300 posluchačů) Speciální poděkování: patří primátorovi hl.města Prahy Ing. Arch. Janu Kaslovi, který velkoryse poskytl sál pro konference. Program 1. konference ve středu 20. června 2001 13:00 - 13:30 Registrace, seznámení se účastníků navzájem a s programem, současně poslední porada vystupujících co, kdo, kdy a jak bude přednášet 13:30 - 14:00 Úvod: MUDr. Jana Fortýnová, CSc. - čestné uvítací slovo Mgr. Vladislav Kvasnička - přehled o informacích novináře 14:00 - Referáty: RNDr. Vratislav Horák, CSc, všeobecný přehled + zákl. výzkum MUDr. Jaroslav Svoboda - role imunologie při Devitalizacích primář MUDr. František Antoš - 1. výsledky z klinických testů primář MUDr. G. Karadžos - nejdelší chirurgická praxe s MUDr. Fortýnem event. ještě veterinář, provádějící Devitalizace ve své praxi, spolužáci MUDr. Fortýna Ing. Roman Honzátko a Ing. Dr. Vladimír Kalina, a další. ------ Hlavní přestávka, ve které si vystupující upřesní Komuniké -------- Přečtení Komuniké, hlavní diskuse/"tisková konference" -------- Čas ukončení VOLNÝ - tak, jak bude potřeba Cena: Účast je ZDARMA. Na místě konání - při registraci - bude ale možnost finančně přispět dobrovolným darem na výdaje vystupujících, a tím pomoci pokračování konferencí v dalších termínech. Je vhodné zaslat akreditaci počtu osob kvůli vyhrazení míst k sezení. E-mail: pacienti@pacienti.cz Fax: +420 2 5721 5757 Pozvání na příště - čtvrtek 6. září Program v dalších termínech bude stejně strukturován a bude vždy obdobně obsahovat příspěvky k veškerým důležitým oborům týkajícím se Devitalizací. Luboš Olejár, v.r. Martin Tlustý, v.r. předseda Svazu pacientů ČR pověřený řízením konferencí ---------------------------------------------------------- Česká verze pozvánky (*.doc) je na adrese http://www.gsmobil.cz/devitalizace/Devit-Konf-SP-200601.rtf anglická zde http://www.gsmobil.cz/devitalizace/Devit-Conf-AP-200601.rtf
0 0
možnosti

Robert Hermann, Ostrava

18. 6. 2001 16:45
informace o nových článcích, pořadech atd na téma devitalizace ...
Pokud najdete nebo mate nějakou novinku (prosim ne diskuse o platech), přispějte prosím do emailove konference devital@pandora.cz) . Je nutno se přihlásit zaslanim mailu na adresu mailman@pandora.cz s textem v tele SUBSCRIBE DEVITAL. Blizsi informace na adrese http://www.pandora.cz/list/devital
0 0
možnosti

Bohumír Fruněk

17. 6. 2001 21:34
Devitalizace nádorů ( Bohumír Fruněk )
Odpověď panu Michaeli ... ( zkuste se podepsat celým jménem ) Především se hodně odchylujete od podstaty devitalizace , ale budiž . Za prvé , vynechme klasiky . Bavíme se totiž o životě a nebo smrti . Co se týká odpovědnosti a odměny za provedenou práci , jste neobjektivní . Chápu , že 7.200 .- Kč za měsíc je pro člověka absolutně málo . Zapoměl jste dodat , jaký je plat lékaře , u kterého Vaše absolventka pracuje . Pokud ji tento lékař neohodnotí za odpovědnou práci vyšším výdělkem , asi to nebude s jejími schopnostmi nic moc . Navíc má jistě šanci jít pracovat jinam , jako každý jiný smrtelník v jiném oboru . Dokonce nemusí zůstat u svého řemesla . Ono totiž zde přece jenom vládne tržní prostředí a všichni " chytří " , co kalkulovaly s tučnými výdělky ve stomatologii ( všeobecně známá zkušenost ), se zřejmě přemnožili . K té odpovědnosti si dovolím Vám napsat , že je obrovské množství profesí , kde ještě menší chyba , než může udělat Vaše sestra , může stát život daleko většího množství lidí . Dám Vám to do snad pochopitelné relace : předpokládám , že řídíte auto ( když ne , tak si to snad umíte představit ) . Jako řidič máte v nečekané situaci zlomek času na zareagování tak , aby nebylo mrtvích hned několik . Vaše sestra se v žádné takové náhlé situaci nenachází a má čas se zeptat pacienta ( a jestli je to opravdu tak vážné , nechat si jeho upozornění , že je epileptik ) nechat podepsat . Navíc si myslím , že toto je především záležitost lékaře , aby vyzpovídal pacienta , jaký je jeho zdravotní stav a podle toho rozhodne o tišících prostředcích . Ano , pokud sestra není schopná si zapamatovat rozhodnutí lékaře , jaké prostředky a postupy zvolil , tak tam nemá co dělat - ona totiž bude stejně neschopná i za dvojnásobný plat . Za práci své sestry je zodpovědný lékař . Pro ilustraci nízkých výdělků u sester jste zvolil opravdu špatný příklad . Kdyby jste napsal , že sestra starající se o nepohyblivé a těžce nemocné pacienty , má nízký výdělek , určitě bych s Vámi za tu dřinu souhlasil . Mám pocit , že preferujete práci zdravotníků a nevíte a nebo záměrně a trapně nechcete připustit , že existují profese , kde odpovědnost za životy lidí je nesrovnatelně daleko větší a bohužel za menší platy a bez halasného vytrubování , jak mají ve srovnání se Západem " málo ". " Málo " má totiž většina obyvatel tohoto státu a já nevidím nejmenší důvod , proč zdravotníci jako celek , by měli mít více . To není rovnostářství . Míním tím minimálně odpovědnost za odvedenou práci . Lékaři přes své odbory a lékařskou komoru prosazují nemorální požadavky ( pomocí stávek a Bůh ví čeho - především bráním si pacientů jako rukojmích ) na výšky platů , zásadně proti Hippokratově přísaze , neboli slibu lékařů při promoci , že při výkonu povolání se budou řídit humánními zásadami .
0 0
možnosti

Bohumír Fruněk

17. 6. 2001 21:23
Devitalizace nádorů ( Bohumír Fruněk )
Odpověď panu Michaeli ... ( zkuste se podepsat celým jménem ) Především se hodně odchylujete od podstaty devitalizace , ale budiž . Za prvé , vynechme klasiky . Bavíme se totiž o životě a nebo smrti . Co se týká odpovědnosti a odměny za provedenou práci , jste neobjektivní . Chápu , že 7.200 .- Kč za měsíc je pro člověka absolutně málo . Zapoměl jste dodat , jaký je plat lékaře , u kterého Vaše absolventka pracuje . Pokud ji tento lékař neohodnotí za odpovědnou práci vyšším výdělkem , asi to nebude s jejími schopnostmi nic moc . Navíc má jistě šanci jít pracovat jinam , jako každý jiný smrtelník v jiném oboru . Dokonce nemusí zůstat u svého řemesla . Ono totiž zde přece jenom vládne tržní prostředí a všichni " chytří " , co kalkulovaly s tučnými výdělky ve stomatologii ( všeobecně známá zkušenost ), se zřejmě přemnožili . K té odpovědnosti si dovolím Vám napsat , že je obrovské množství profesí , kde ještě menší chyba , než může udělat Vaše sestra , může stát život daleko většího množství lidí . Dám Vám to do snad pochopitelné relace : předpokládám , že řídíte auto ( když ne , tak si to snad umíte představit ) . Jako řidič máte v nečekané situaci zlomek času na zareagování tak , aby nebylo mrtvích hned několik . Vaše sestra se v žádné takové náhlé situaci nenachází a má čas se zeptat pacienta ( a jestli je to opravdu tak vážné , nechat si jeho upozornění , že je epileptik ) nechat podepsat . Navíc si myslím , že toto je především záležitost lékaře , aby vyzpovídal pacienta , jaký je jeho zdravotní stav a podle toho rozhodne o tišících prostředcích . Ano , pokud sestra není schopná si zapamatovat rozhodnutí lékaře , jaké prostředky a postupy zvolil , tak tam nemá co dělat - ona totiž bude stejně neschopná i za dvojnásobný plat . Za práci své sestry je zodpovědný lékař . Pro ilustraci nízkých výdělků u sester jste zvolil opravdu špatný příklad . Kdyby jste napsal , že sestra starající se o nepohyblivé a těžce nemocné pacienty , má nízký výdělek , určitě bych s Vámi za tu dřinu souhlasil . Mám pocit , že preferujete práci zdravotníků a nevíte a nebo záměrně a trapně nechcete připustit , že existují profese , kde odpovědnost za životy lidí je nesrovnatelně daleko větší a bohužel za menší platy a bez halasného vytrubování , jak mají ve srovnání se Západem " málo ". " Málo " má totiž většina obyvatel tohoto státu a já nevidím nejmenší důvod , proč zdravotníci jako celek , by měli mít více . To není rovnostářství . Míním tím minimálně odpovědnost za odvedenou práci . Lékaři přes své odbory a lékařskou komoru prosazují nemorální požadavky ( pomocí stávek a Bůh ví čeho - především bráním si pacientů jako rukojmích ) na výšky platů , zásadně proti Hippokratově přísaze , neboli slibu lékařů při promoci , že při výkonu povolání se budou řídit humánními zásadami .
0 0
možnosti

Polášek, Zábřeh

16. 6. 2001 15:49
vitalizace
Vitalizace nádorů naopak úspěšně pomohla většině nemocných - do hrobu.
0 0
možnosti

Igor

16. 6. 2001 14:08
Byrokracie zdravotnictvi nema mezi
Jak si u nas vsichni mohou vsimnout,vse stoji na byrokracii a politikareni.To je hlavni kamen urazu.Tato metoda je prospesna a o tom se uz vsichni mohli presvedcit.Je smutne,ze k presvedceni muselo dojit za takovychto okolnosti a jeste smutnejdi je hazeni klacku pod nohy necemu co se osvedcilo.Chtel bych videt ty chytraky kteri tomu brani,jak by se zachovali v roli pacienta,ktery vi ze mu standartni zpusob nepomuze.Kazdy z nich by prosil at tuto terapii u nej provedou.A jak uz to v zivote byva dokud z nich nekdo takto neskonci, bude sve bludy kazat donekonecna.On je to totiz jeho chleb vezdejsi. Moc drzim palce odvaze lekaru kteri se odhodlali vymknout stredoveke byrokracii a delaji uz neco konecne pro pacienty. Igor Brazda
0 0
možnosti

Marie

15. 6. 2001 14:54
Devitalizace nepomohla všem - PROČ?
Téměř 50 let se Dr Fortýn snažil ( bohužel bezvýsledně ) dokázat, že metoda devitalizace je slučitelná se životem. Pokud vím ( a toto téma sleduji velice pečlivě ) odborníci argumentovali proti hlavně z toho důvodu, že po podvázání nádoru a ponechání jej v těle dojde k celkové sepsi, která člověka za velkého utrpení zabije. Je opravdu trestuhodné, že se nikdo OFICIÁLNĚ nepokusil Fortýnovu metodu vyzkoušet, a když jsem v pořadu Klekánice slyšela některé naše lékařské kapacity hřímat ve stylu středověkých zastánců placaté zeměkoule, že nemohou dovolit zvyšování utrpení lidí, připadala jsem si opravdu jako v dobách, kdy nejlepším doktorem byl kat. Tleskám těm odvážlivcům, kteří se nebojí a bez oficiálního souhlasu pomazaných hlav operují metodou Dr. Fortýna již dlouho a vyzývám novináře, aby nepřestali být dotěrní a donutili tu naši byrokracii k pohybu. Vždyť to byli oni ( televizní reportéři), kteří přispěli k tomu, že první část Fortýnovy teorie, a to sice, že devitalizace J E slučitelná se životem a že sepse nevznikne, se konečně potvrdila i oficiálně. Je smutné, že se to stalo tak pozdě, ale aspoň že tak. Doufám, že se bude dále pokračova a že to půjde rychleji než v tom středověku.
0 0
možnosti

Honza

15. 6. 2001 13:06
Úspěšnost vs. podmínky pro metodu
Myslím si že tyto výsledky znamenají úspěch vzhledem k tomu že metoda nemohla být aplikovaná správně (nebyl podvázán vlastní nádor ale pouze jeho metastáze) a také k faktu že byla provedena pouze na pacientech v "posledním" stádiu nemoci. Myslím si že nikdo rozumný nemohl čekat okamžité a zázračné vyléčení všech velice vážně nemocných pacientů. Doufám že tento výsledek přispěje k povolení úplné aplikace metody, a to i v dřívějších stádiích nemoci. Ale přesto všechno si myslím, že jako svobodný člověk mám nárok a právo na to, abych mohl souhlasit i s provedením nestandardní (rozumněj neschválené státní institucí) lékařské metody na mně samotném. Samozřejmně že musí být stanovena pravidla pro to jak má takový souhlas vypadat a jak má lékař informovat o možných rizicích - a tato pravidla by měla být velice přísná. A to je ten prostor pro státní správu - definovat pravidla, ne říkat NIKDO NESMÍ NIKDY NIKOHO TÍMTO ZPUSOBEM OPEROVAT ANI SE SOUHLASEM PACIENTA.
0 0
možnosti

Miroslav Lakomý

15. 6. 2001 13:03
Morálka bílých plášťů
Nedokáži to tak vyprecizovat jako pan Fruněk ( s jeho názorem jednoznačně souhlasím)tak velmi stručně: výklad problematiky devitalizace ze strany lékařů je účelový, morálně a lidsky neúnosný. Jestliže mám jako pacient právo odmítnout určitý druh léčby (radioterapii, chemoterapii nebo chirurgické řešení), měl bych mít volbu jak se budu léčit. Lékaři v tomto případě zneužívají svého "monopolního" postavení při (ne)poskytnutí léčby. Devitalizaci prostě nedělají.
0 0
možnosti

cassul

15. 6. 2001 10:47
Uspesnost
No, nejsem odbornik, ale nejsou tyhle vysledky spis uspech? Vetsina pacientu zije. Kdyby operace nebyla, byla by vetsina mrtva. Tak jakypak neuspech. Pokud tato metoda prokazatelne pomaha (alespon u nekoho), pak je urcite lepsi ji zkusit, nez nechat pacienta umrit. Tak to alespon chapu ja.
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Rusové ostřelovali Charkov, střely zasáhly obytné domy a zranily dva lidi

24. dubna 2024  8:33

Sledujeme online Rusko útočilo střelami S-300 na východoukrajinský Charkov. Poničené jsou čtyři obytné budovy a...

Policie zadržela mladíka, který v tachovské škole vyhrožoval nožem

23. dubna 2024  15:03,  aktualizováno  24.4 7:53

Policisté zadrželi ve škole v Tachově mladíka, který nožem vyhrožoval zabitím. Při incidentu se...

V březnu by ze Sněmovny vypadla TOP 09. Vyhrává ANO, posilují malé strany

24. dubna 2024  6:22,  aktualizováno  6:32

Podle nejnovějšího volebního modelu Median by se v březnu do Sněmovny dostalo pět stran a hnutí. V...

Balík pomoci pro Ukrajinu či Izrael schválil Senát USA. Zbývá už jen Bidenův podpis

24. dubna 2024  6:24

Americký Senát schválil balík s pomocí pro Ukrajinu, Izrael či Tchaj-wan v hodnotě 95 miliard...