Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Let Kunovice dluží téměř tři miliardy

Tři miliardy korun dluží věřitelům zkrachovalý výrobce letadel Let Kunovice. Jednoznačně největším věřitelem je Konsolidační banka s pohledávkou více jak dvěma miliardy korun. České správě sociálního zabezpečení kunovický podnik dluží přes sto čtyřicet milionů korun, Finančnímu úřadu pak téměř sto milionů korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

leťák

Klausova chyba?
Jděte už s tím očerňováním Klause do prdele! Ministerstvo privatizace měla ODA, ministerstvo zemědělství a obrany lidovci, školství řídil Pilip, Ruml řídil spravedlnost... Kdo chce, vidí všechny průsery na těchto místech a kdo chce, taky si vzpomene, kdo v těch Klausových vládách dával nůž na krk celé koalici. A kdo chce, tak vidí, kam se všichni přesunuli. Sláva 4K! A k LETu: Nevím, co bránilo lidem v letu v době klausových vlád trochu líp pracovat. Myslím tím manažery. Za královské platy fabriku svou neschopností zlikvidovali. Stačí se podívat, kolik menších firem v regionu UH-ZL-VS-OL vzniklo z bývalých zaměstnanců a které přetáhly zákazníky LETu ať už o zakázky na opravy leťáckých letadel, tak i vlastní přepravu zboží. Všichni si jen mnou ruce, jak za pomoci neoichotného a byrokratického vedení LETu přišli k zajímavým zákazníkům. A ty frázičky o kvalitním lidském potenciálu? Stačí jedna věta bývalé zaměstnankyně aby si každý udělal obraz: "Jak nám bylo v LETu dobře! Jen jsme tak sedělůi a klátili nohama a brali za to jěště peníze." Myslím, že každý, kdo z LETu odešel do jiné fungující firmy musí uznat, že všude se dělá minimálně 3x větší výkon. Jen mi není jasné, proč za naše peníze je tam stále placeno tolik lidí, kteří sedí doma a čekají, jestli si LET někdo koupí. Fabrika už byla jednou za peníze všech oddlužena a podívejte se na dluh nyní. Znám několik firem, které se snažily přetáhnout nepracující zaměstnance LETu. Neuspěly ani jednou. Proč taky. Sedět doma, brát 60 procent a přividělávat si na černo je lepší, než pracovat pod dozorem, na který není nikdo z nich zvyklý. Možná v rámci regionu byla fabrika něco extra a její lidé uměli něco víc, než ostatní, ale ve srovnání s jinými leteckými firmami jde o byrokratického, nepružného a neschpného molocha, který neměl šanci na přežití pod žádnou vládou. Jedině pod novým vedením. A že ho vláda prodala za pakatel americkým albáncům? Vracím se na začátek. Čí úředníci připravili prodej?
0/0
6.6.2001 9:10

Tukevík

Re: Klausova chyba?
V zásadě s Vámi souhlasím, akorát bych chtěl upřesnit některé pasáže z mého prvního příspěvku. Termínem "Klausova chyba" jsem neměl na mysli osobu Václava Klause jako takového, ale celé jeho vlády (nebo v tomto případě několika jeho vlád). To, co měli počátkem 90. let udělat bylo, že měli maximálně lobovat za fabriky typu Letu v zahraničí a říkat : podívejte se na to jakou u nás máme vynikající leteckou výrobu, která však po rozpadu RVHP bohužel ztratila trhy, ne však lidský potenciál. To se však nestalo. Za tím, že v roce 1990 pracoval v Letu kvalitní lidský potenciál, si docela stojím. Akorát vlivem totality ti lidé nemysleli jaksi tržně, ale to v té době nemyslel nikdo. Případný nový vlastník by si tehdejší zaměstnance rychle protřídil a naučil by je i termínu efektivita práce. Proto tvrdím, že to co dnes zbylo z tech 5500 zaměstnanců v roce 1990 (asi 1100 lidí letos), je hrstka "komunisticko-tržně" myslících lidí, kteří nemají šanci NIKDY dostat LET tam kde dřív byl. A ani nemají snahu, protože (jak správně píšete) mají královské platy a ani pořádně neví, jaká je jejich náplň práce. Jisté je, že nejlepší řešení v roce 1998 byl namísto prodeje darebákům z jůesej byl bankrot firmy. Tak daleko tehdejší úřednická vláda z Prahy (já opravdu čtyřkoalici také nemusím) nedohlédla.
0/0
7.6.2001 7:33

Tukevík

Klausova chyba
Ac volic ODS musim bohuzel konstatovat, ze kdyby Klausovy vlady nasly pocatkem 90. let pro LET strategickeho investora, mohli jsme tu dnes mit podnik typu SKODA Mlada Boleslav. Protoze se tak nestalo a podnik byl prodan az v roce 1998 ve zbidacelem stavu firme Ayeres z USA, dychne na Vas na kazdem kroku timto podnikem dech socialismu : skarede haly, spinave kancelare, otraveni lide. Ja bych to nekoupil ani za zlamanou gresli, ten podnik totiz ztratil i to nejcennejsi co mel - kvalitni lidsky potencial.
0/0
6.6.2001 7:14





Najdete na iDNES.cz