Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

McVeighovi advokáti obviňují vládu USA

Americký atentátník Timothy McVeigh byl popraven smrtící injekcí ve věznici v Indianě. Třiatřicetiletý McVeigh v neděli zopakoval, že věří tomu, že útok na budovu federální vlády v Oklahoma City, při němž v roce 1995 zahynulo 168 lidí a 600 bylo zraněno, byl legitimní taktikou v boji proti zpupné americké vládě. Atentát byl nejkrvavějším teroristickým činem v historii Spojených států.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Em

12. 6. 2001 13:10
Úhel pohledu
Dle mého názoru se jedná o exemplární příklad rčení ,že zlo plodí zase jen zlo.Pro pozůstalé po obětech při zásahu federální vlády je jeho atentát a pomsta jistě hrdinstvím.
0 0
možnosti

Gotreg

11. 6. 2001 22:02
Vážený Done Antonio
Musím Vás nerad upozornit, že G.W.Bush Jr. není nic jiného než jsem napsal. Možná jsem k tomu zapomněl dodat pokrytecký. Jak jinak nazvat člověka, který má plná ústa Bible a desatera (nemůžu si pomoc, "nezabiješ" tam zůstalo)a zároveň obhajujícím trest smrti. Ba co hůře (feministky mi prominou) trest smrti spáchaný na ženě? Stav, kdy má 80% občanů zbraň považuji za ultranešťastný.... Zajisté, namítnete, co když mě přepadne šílenec s (mimochodem také legálně zakoupeným) mašinkvérem - mám se alespoň čím bránit. Ale obávám se, že pokud k něčemu normální člověk tuto zbraň použije, bude to "vyřešení" manželských či pracovních sporů. Nebo zkrat.... Trestní právo v naší republice není uspokojivé, to v žádném případě. Ale narozdíl od Vás (a zřejmě většiny zde přítomných) si myslím, že absence trestu smrti mu prospívá.... Mimochodem - víte o tom, že i přes aktivní vykonávání trestu smrti počet hrdelních zločinů v USA stoupá? jaksi se strácí odstrašující smysl.... Velmi mě mrzí, že """obhajuji""" McVeigha - pro jehož čin nemám ospravedlnění. Jenže za vraždu vidím jediný adekvátní trest - doživotní vězení bez udělení milosti. A takové vězení, kde si na sebe dotyčný vydělává (a bez TV se taky obejde)... Omlouvám se za určitou splácanost několika odpovědí dohromady. QED
0 0
možnosti

Petr

12. 6. 2001 6:11
Re: Vážený Done Antonio
Jak můžeš mluvit o aktivním vykonávání trestu smrti, znáš vůbec statistiku a poměr mezi hrdelními zločiny v USA a vykonanými tresty smrti? Já ne a z toho důvodu bych to tady netahal.
0 0
možnosti

nemet

11. 6. 2001 21:50
jen ho popravte....
Kdyz Amerika shodila bombu na Cinskou ambasadu v pri letckych utocich v byvale Jugoslavii a zabyla nekolik jejich zamestnancu,akorad rekli "sorry". Kdyz Amerika shodila bombu na nevinny civilisty pri utoku na Bagdat v Iragu a zabila tim nekolik desitek lidi(v cetne zen a deti),akorad rekli "sorry". Kdyz americka atomova ponorka potopila japonskou rybarskou lod a zabyla 9 studentu,akorad rekli "sorry". Ale kdyz nekdo neco provede "jim",uz by chtely popravovat.
0 0
možnosti

Nastenka

12. 6. 2001 21:01
Re: jen ho popravte....
Myslenky jsou to hezky, akorat ten pravopis trosku (trosku vice) pokulhava! Snad to priste bude lepsi...
0 0
možnosti

Petan

11. 6. 2001 21:10
Poprava
Jednoznacne souhlasim. Je tezke se rozhodnout pro smrt nekoho, i kdyz se prizna k cemukoli. Myslim si, ze si na podobnych kauzach prihriva polivcicku hlavne spousta politiku.
0 0
možnosti

Antonio Soprano

11. 6. 2001 19:34
Mily Gotregu!
Jak si dovolujete verejne napsat, ze G. W. Bush je zboznym krveziznivym bastardem??? Co Vy vite o jeho pusobeni v uradu guvernera a o Texasu vubec? State of Texas (jez se pred par lety chtel osamostatnit od U.S.) je -alespon pro mne- "vzorem demokracie". Ne proto, ze 80% obcanu ma legalni zbran, ale proto, ze kdyz dnes dostanu v baru od cowboye do drzky, mam pravo mu to zitra oplatit (ne krumpacem!). TX je jednim z mala spolecenstvi na Zemi, kde plati "oko za oko,...". A to je v dnesnim SICK svete jedina sance jak se ubranit parchantum hrubeho zrna. Jak by bylo na Zemi klidne a bezpecne!!! Nemluve o prelidneni :o) Jo, pokud mel McVeigh neco proti U.S. vlade, mel odpalit Bily Dum se 168 kongresmany, ne civilni budovu. To bych jeho taktiku boje chapal. Jaky nazor byste mel na mne, vazeny Gotregu, pokud bych ze vzteku na Zemany a Klause srovnal se zemi krajsky urad napr. v Brne? No jasne, ma recht chlap, v parlamentu sedi stejne jenom pitomci, tak na ne. Rad bych se v krimu nechal tak max. 25 let Vami zivit, nepracovat a hledet na video. Vsak jak vylezu ja se zmenim! BTW proc nevenujete cas, ktery zabijete chatovanim v IDnes treba tim, ze napisete CZ vlade o CZ justici? 12 let za zabiti policisty (exkamarada), rozparani jeho bricha, nacpani kamenim a vhozenim do reky; "vyjimecny" trest 20 let za zbiti, uskrceni a okradeni 80lete starenky; obvineni policisty, ktery prejel nasmrt zbiteho cikana; obvineni policisty z nehody, ktery se srazil a vyboural s parchantem pri pronasledovani; 8 let pro sprayery... Tomu ja rikam demokracie. Nebo lepe SPRAVEDLNOST. Budte zdrav! A mejte stesti na parchanty.
0 0
možnosti

Black Color

12. 6. 2001 0:12
Re: Mily Gotregu!
Milý Done Antonio, co se mi opravdu na Vašem příspěvku líbí, je to oko za oko. Navrhuji zahájit tuto akci od zítřka. Až do mne vrazíte v tramvaji, místo Sorry Vás nakopnu? Dostanete ode mne v obchodě zelený salám, dáte "mi do drzky"? Omylem Vám přejedu babičku, tak mi ji zítra přejedete taky s tvrzením, že jsem to určitě udělal schválně? Tak jste to myslel? Jo a uvažoval jste o tom, zda náhodou v očích jiných nejste třeba také sám "parchant"? Co když Vás za to odstraní oni? Celá civilizace neustále vymýšlí nějaké báječné právo (byť je to často katastrofa) jen aby moezila "svémoc"... Vy ji chcte zase zavést? Hurá do toho. Ale prosím vynechte aspon pár kilometrů ctverecních, které si obezenu ostnáčem a vezmu si tam třeba i český právní systém (a to bych k vašim 8 letům za sprejery klidně dopsal 50 stran o dalších absudritách českého práva). Protože i ta česká hrůza je lepší než oko za oko. Na rozdíl od Vás Vám popřeji, aby se Vám parchanti vyhýbali (asi byste skončil brzy v nějaké cele za nepřiměřenou obranu).
0 0
možnosti

Oldřich Nový

11. 6. 2001 18:14
Cilevedomej kluk..
Nevite, kde se daji koupit tricka s McVeighem?
0 0
možnosti

ales

11. 6. 2001 17:39
az moc humanni
zlocin a trest je o emocich, prvni chapu velmi tezko, tu druhou cast vidim jako v celku logickou tecku, myslim ze oko za oko tu neplati a ti co prihlizeli zadnou satisfackci nepocitili obzvlast kvuli velmi humannimu zpusobu popravy , mozna by se teroriste mohli poucit a milosrdne sve obeti uspat aby je to nahodou nebolelo, pro odpurce terstu smrti - mate lepsi reseni jak se techto zrud zbavit
0 0
možnosti

Daniel

11. 6. 2001 18:12
Re: az moc humanni
Nechapu, jak je mozne ze v zemi, kde bylo justicne zamerne zavrazdeny desitky lidi se stale najdou lide, kteri schvaluji trest smrti. Wake up - nechate nejaky stat rozhodovat o zivote a smrti?!?!?
0 0
možnosti

Tomáš

11. 6. 2001 17:20
pár myšlekek ke kauze McVeigh a trestu smrti obecně
Vždy se szažím zachovat respekt k cizímu přesvědčení, byť s ním nesouhlasím, ale nemoho se zbavit pocitu, že některé argumentace odpůrců trestu smrti jsou neuvěřitelně zavádějící. 1. Vždy se nahlíží na trest smrti jako na akt pomsty (její oprávněnost může být, jak souhlasím, diskutabilní), ale nikoho nenapadne pohlížet na věc jako na legitimní akt absolutní obrany lidské komunity před někým, kdo jednou provedl něco hrozného, a existuje reálné nebezpečí, že svůj čin zopakuje. Případy útěků vězňů odsouzených na doživotí ukazují, že trest doživotního vězení tuto funkci absolutní obrany nesplňuje. 2. Argument rizika popravy nevinné osoby neobstojí. Stanovením velmi přísných podmínek pro uložení trestu smrti lze takové riziko redukovat na absolutní minimum a zcela bez rizika není ve světě nic. Je např. mnohem pravděpodobnější riziko, že bude automobilem usmrcen člověk (rovněž nevinný) a nikoho nenapadne proto zakazovat automobily. 3. Argument, že trest smrti je nepřijatelný z náboženského hlediska, rovněž neobstojí. Proč je potom mnohem větší všeobecné podpora trestu smrti v USA než v Evropě, přičemž zároveň procento veřících lidí navštěvujících boslužby ve chrámech nebo synagogách je v mnohem větší USA než v Evropě. Jsem přesvědčen, že jednou bude absolutní trest obnoven i v České republice, ale bohužel se napřed budou muset u nás odehrát nějaké otřesné případy podobné oklahomskému, než vznikne tlak veřejného mínění a pohne se mentalita politiků.
0 0
možnosti

Black Color

11. 6. 2001 23:59
Re: pár myšlekek ke kauze McVeigh a trestu smrti obecně
Zdravím, ačkoli nemám bežně potřebu psát do těchto "fór", ale: Ad 1. Co je to "legitimní akt absolutní obrany lidské komunity"? Kdo Vám dává právo společnost bránit a před čím? Kdo stanoví ta kriteria? Někoho zabít ať už v jakémkoli zájmu je prostě a jednoduše vražda a můžete to kamuflovat jak chcete. V daném případě státní vražda. Souhlasím s Vámi v tom, že argumentovat pomstou je poněkud zavádějící. Penitenciární právo opustilo ideu trestu jako pouhého trestu (či pomsty) už dost dávno a moderní trestní právo vychází spíše z ideu "trest a šance k nápravě" (smaozřejmě mi hned namítněte poměry ve vězeních... Prostě trest by měl mít dalko více rovin než jen sofistikovanou formu krevní msty. Nehledě k tomu, že osobně považuji doživotí bez možnosti podmínečného propuštění za daleko šílenější trest než smrt. Ad 2: riziko "justiční vraždy" je NESMÍRNÉ!!! Vaše představa je - promiňte - prostě naivní. Nedovedu si představit Vaši minimalizaci rizika na absolutní minimum. Systém práva v obou světech (anglosaský i evropský) je prostě příliš subjektivizován. A nějaké možnosti minimalizace rizik? jak? Kdo? A za kolik? Je to cynické, ale pro každý stát je levnější občas někoho popravit bez viny, než vybudovat takový systém, který to znemožní. A proč by nakonec takové "výhody" měl požívat jen ten nejtěžší zločinec? Už Vám dali neprávem botičku v Praze? Nebo Vám prodali nějaké zkažené zboží? Chtejte stejně soudní kvalitní systém i na takového prohřešky. 1 měsíc po zavední tajkového systému každý stát vyhlásí bankrot (a to včetně USA). Ad 3: K naboženství: no argumentovat tím je snad legitimní z jediného důvodu: celá naše civilizacve vyrostla na filosofických základech 2 náboženství... Jinak to ani pro mne není argument. Ale také pro mne není argument to, že nějaké procento lidí něco podporuje a z toho něco vyplývá. X procent lidí také kupuje Bold 2 v jenom, ale to ještě neznamená, že je to opravdu superprášek a že si ho já koupím. Doufám, že Vaše vize se nenaplní, už jen kvůli tomu, že bych nikdy nechtěl být v roli advokáta, který bude takového klienta hájit. Trest smrti je pro mne spíše politika, kterou se mává před lidma jako mulletou před býkem. Mává se a většina lidí hned vidí rudě a není ochotna se vůbec bavit o jinýcm možnostech. S úctou za Vaši první větu F. B.
0 0
možnosti

Petr

11. 6. 2001 17:02
Amerika
Spatny je, ze se tady resi pripad McVeigha, protoze to neni jediny popraveny. A zvlast americky soudni system, ktery je zalozen na tom jak draheho pravnika si muzete dovolit by trest smrti nemel obsahovat, protoze omylu uz bylo dost. A protoze pripadu kdy lze vinu dokazat na 100 procent je opravdu minumim, tak by zadna civilizovana zeme trest smrti provadet nemela. Ale popravde USA se kolikrat nechovaji jako civilizovana zeme, ale jako rozmazlenej spratek, kteremu vsechno patri, a ktery rozumi vsemu nejlip.
0 0
možnosti

Tom

11. 6. 2001 16:51
Ať žije Amerika!
Amerika - náš vzor.
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

V Baltimoru obří loď zbořila dálniční most. Selhal motor, kolos byl neovladatelný

26. března 2024  8:17,  aktualizováno  27.3 1:10

Aktualizujeme V Baltimoru na východním pobřeží Spojených států se v pondělí zřítil čtyřproudový silniční most, do...

Střelba, výbuchy a požár. Ozbrojenci zabili na okraji Moskvy přes 62 lidí

22. března 2024  18:41,  aktualizováno  23.3

Přímý přenos Nejméně 62 mrtvých, včetně dětí, a 146 zraněných si vyžádal ozbrojený útok v koncertním centru na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

K útoku u Moskvy se hlásí Islámský stát, teroristé prchli v bílém renaultu

22. března 2024  22:04,  aktualizováno  23.3 7:01

K zodpovědnosti za útok v Krasnogorsku u Moskvy se na ruské sociální síti Telegram přihlásila...

„Ukrajinci to nebyli.“ Islámský stát ukázal video z masakru u Moskvy

24. března 2024  14:47,  aktualizováno  17:17

Islámský stát (IS) prostřednictvím zpravodajské agentury Al-Amaq zveřejnil video z pátečního útoku...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

ANALÝZA: Čtyři Tádžici svlékli Putina do naha. Ten musí něco udělat

25. března 2024

Premium Sotva týden poté, co si Putin zajistil páté prezidentské období, masakr v Moskvě rozbil moderní...

Tajemný pan Pacička z Tábora. Příběh muže, který spojil velké korupční kauzy

29. března 2024

Premium Dlouhá léta byli hlavními tvářemi velkých kauz v Česku kontroverzní podnikatelé z Prahy. Například...

Útok Hamásu byl ozbrojený odpor, řekla ikona feminismu. Ničíte levici, vyčítají jí

29. března 2024

Premium Jedna z nejznámějších feministických autorek, americká filozofka židovského původu z Kalifornské...

Předali si to v Praze. Německý poslanec Bystroň podle BIS přijal peníze od Rusů

28. března 2024  22:03

Německý poslanec strany Alternativa pro Německo Petr Bystroň byl podle české Bezpečnostní...

Vyřizování účtů, nebo ruská vlivová operace? Polské odvolání generála šokuje

28. března 2024  21:10

Varšava náhle odvolala generála Jaroslawa Gromadzińského z prestižní funkce velitele evropského...