Obě dívky nyní leží v kritickém stavu s popáleninami II. a III. stupně ve vinohradské nemocnici.
"Třetí dívku jako zázrakem proud nezasáhl a přivolala jim pomoc," uvedl Petr Drozda z plzeňského inspektorátu bezpečnosti práce železniční dopravy.
Drozda vysvětlil, že dvě popálené dívky seděly na stejném vagonu. Třetí si vybrala sousední vagon a vyvázla bez zranění. Proto mohla přivolat pomoc. Rodiny jsou z neštěstí zdrcené. Událost si vysvětlují tím, že si dívky vylezly na vagony, aby měly pěkný výhled na okolí.
Lidé, kteří dívky znají, jejich jednání nechápou. "Kdyby hledaly na nádraží nějaký kov, který by šel zpeněžit, tak bych tomu třeba rozuměl. Velmi spořádané rodiny obou zraněných dívek dobře znám, takže mně to hlava nebere. U takových mláďat ale člověk nikdy neví, co je může napadnout," řekl starosta Březové u Sokolova Miroslav Bouda.
České dráhy pořádají informační kampaň
"Není v našich silách, abychom lépe zabezpečili odstavené vlaky. To bychom jedině museli ostnatým drátem oplotit všechny vlaková nádraží v České republice a to nejde," řekl iDNES.cz mluvčí Českých drah Ondřej Kubala.
České dráhy se ale dlouhodobě snaží apelovat na rodiče i děti, aby respektovali zákaz vstupu na vlakových nádražích a dodržovali bezpečnostní pokyny.
"Bohužel přes veškeré snahy a preventivní kampaně to není zdaleka jediný případ," doplňuje Robert Drozda. "Zákaz vstupu do prostoru kolejiště porušují lidé velmi často a podceňují nebezpečí, které jim tam hrozí. Nejohroženější jsou přitom děti ve věku 14 až 18 let. V loňském roce takto zahynulo 20 dětí a dalších 19 utrpělo zranění většinou s trvalými následky," konstatoval Drozda.
České dráhy právě za několik dní odstartují preventivní billboardovou kampaň, která se zaměřuje spíše na rodiče dětí.
"Pro děti jsme společně s Českým červeným křížem připravili obrázkovou publikaci o tom, jak se správně chovat na železnici a jak poskytnout kamarádovi první pomoc," řekl iDNES.cz Kubala.
V publikaci jsou základní pravidla bezpečnosti. "Varujeme děti, že se nemají pokoušet otevírat dveře vlaku za jízdy. V publikaci je napsáno, jak se mají správně chovat na přejezdech nebo že mají na nádražích používat podchody," popsal Kubala.