Bílá dodávka s naftovým motorem stála ve stodole na dvoře domu v Chrástu. Senior pod ní dal v úterý ráno přímotop, aby teplý vzduch foukal na motor.
"Přímotop fungoval jako fén, jen foukal teplý vzduch. Odešel jsem domů, ale najednou to chytilo," nechápal ještě ve středu důchodce. "Přitom jsem to tak dělal deset let," doplnil z okna svého domu.
Očividně byl z požáru, ke kterému jeli milevští hasiči, překvapen a otřesen.
Hořící vůz majitel stačil ze stodoly vytlačit na dvůr, kde shořela kompletně přední část. Škoda je třicet tisíc korun. Ford Transit mu nyní stojí na dvoře přikrytý plachtou. Brzy zřejmě skončí na vrakovišti.
Sousedé ze vsi se většinou shodují, že pan Zdeněk měl štěstí, že nechytla celá stodola.
Nápad důchodce z Chrástu u Kovářova není rozhodně ojedinělý, jak by se mohlo na první pohled zdát. Majitelé starších vozů s naftovými motory především bez turbodmychadel startovali dříve i tak, že do sání strkali zapálené noviny a startovali, jakmile se dovnitř dostal teplý vzduch. Případně motor polévali vařící vodou.
"Startování pomocí zapálených novin bylo časté dříve, kdy naftové motory ještě nebyly na takové úrovni. Ohřívat motor před startováním není úplně špatný nápad, jen se nesmí stát právě to, co se stalo v tomto případě," doplnil strakonický automechanik Jaroslav Richter.