Otevření posledního úseku dálnice se tak nejméně o čtvrt roku zdrží, protože původně se počítalo s dubnovým zahájením provozu.
"Jde o rozhodnutí v reakci na polskou žádost", zdůvodnil odklad ministr dopravy Pavel Dobeš. Otevření dálnice je koordinováno s postupem prací v Polsku. Reálné datum pro zprovoznění návazného úseku dálnice A1 mezi Świerklanami a Gorzyczkami je podle polského ministerstva dopravy přelom července a srpna.
ŘSD využije polského prodlení ke kontrole kvality stavby
Stavba D47 mezi Bohumínem a hraničním přechodem je dlouhá přes šest kilometrů, její součástí je 21 mostů a jedna mimoúrovňová křižovatka.
V poslední době je mediálně známý zejména ostravský úsek D1, kde Ředitelství silnic a dálnic reklamuje u zhotovitele, kterým je společnost Eurovia CS, celkem 901 vad. Podle ŘSD firma použila při stavbě nevhodný materiál, kvůli kterému se povrch vozovky na několika místech zvlnil. To ale zhotovitel popírá.
Protože i úsek mezi Bohumínem a státní hranicí stavěla stejná firma, plánuje ŘSD provést důkladné kontrolu prověření technického stavu českého úseku dálnice. "Máme v plánu obrátit se s žádostí o garanci perfektního stavu na francouzského majitele zhotovitele. Očekáváme, že dostaneme jednoznačnou záruku, že je úsek dálnice bez vad," řekl ředitel ŘSD René Poruba.