"Jsme hodní kluci a holky. Kromě špinavého zisku, který z prodeje alkoholu máme, zároveň neseme společenskou zodpovědnost za alkoholismus dětí," říká s úsměvem Veselý.
Z mezinárodních studií vyplývá, že mladiství Češi patří z hlediska nadměrného pití mezi nejohroženější v celé Evropě.
Jaký recept mají výrobci piva a lihovin na tento závažný problém? Včera spustili internetovou stránku www.pobavme-se-o-alkoholu.cz, na které školákům sdělují, že pít je nezdravé.
"Že to vypadá utopicky? Já bych byl rád, kdybych se v mládí někde dočetl, jak přežít školní pitky a jaké má alkohol účinky na organismus," líčí druhý autor projektu, David Binar ze sdružení Zodpovědní výrobci lihovin.
Naopak vyhranění bojovníci proti alkoholu tvrdí, že hlavní problém je někde úplně jinde. "Výrobci alkoholu by udělali lépe, kdyby zastavili reklamu na alkohol a zvedli ceny. Pivo je to nejlevnější, co si může školák s nízkým kapesným objednat," varuje již dlouhou dobu lékař Karel Nešpor z protialkoholního oddělení psychiatrické léčebny v pražských Bohnicích.
Má k dispozici výzkumy, které prokazují přímou úměru mezi cenou a konzumací alkoholu.
S názorem expertů je pivovarník Veselý rychle hotov. "Kdo tvrdí, že zdražení piva školáky odradí, prostě lže. To samé platí o konci reklamy," zvyšuje hlas. Vzápětí se naváží i do zmiňovaného lékaře. "Nešpor si myslí, že když má funkci, je chytřejší než ostatní!" říká. Čím chce přilákat školáky ke čtení osvětového webu s krkolomnou adresou, Veselý vysvětlit nedokázal.