Jako vždy se vlak z amerického Pittsburghu řítí plání maximální, asi padesátikilometrovou rychlostí. Jednoho zářijového dne 1868 však jdou nic netušící cestující do kolen a než se vzpamatují, vlak stojí. Důvodem je muž přes koleje... Takto drastickou zkoušku pneumatické brzdy zinscenoval dvaadvacetiletý vynálezce George Westinghouse a... konečně na ni napřesrok dostane patent.
Výroba papíru je dosud velmi pracná, poněvadž výhradně ruční a kusová. Což ovšem brzdí jak šíření vzdělanosti, tak následně pokroku. 9. září 1798 však N. L. Robert, léta pracující jako dozorce v papírně, píše - poté, co si svůj vynález strojní výroby papíru ověřil ve velkém - samotnému francouzskému "občanu ministru vnitra" o svém vynálezu strojní výroby papíru v nekonečné řadě. "Se zřetelem k ohromnému významu" žádá patent zdarma. Dostává ho a 3000 franků odměny k tomu. Nakonec se však nepohodne se zaměstnavatelem (který z toho chce taky něco mít), zadluží se a jeho vynález vylepší jiní.
I hluboko po první světové válce ještě brázdí - vedle již benzinových osobáků - evropské silnice nákladní parovozy (sentinely). Teprve rozmach naftových (dieselových) motorů dává šanci nákladním autům v dnešním slova smyslu. Z nich první vyjíždí 10. září 1923 z továrny v německém Gagenau. Pětitunka Benzovy konstrukce se už vzhledem příliš neliší od dnešních.