"Na jednu stranu to svědčí i o nárůstu dopravních prostředků bez motoru, což je nepochybně dobře. Ale cyklisté musí dodržovat pravidla stejně jako řidiči či chodci," upozorňuje náměstek ředitele městské policie Ludvík Klema.
Nejčastějším prohřeškem, který také strážníci nejvíce trestají, je jízda po chodníku.
Dalším velmi častým přestupkem je i jízda v protisměru v jednosměrných ulicích. "Projíždějí proti autům a myslí si, že když jsou úzcí a zabírají málo prostoru, že je vše v pořádku. Ale páchají stejný dopravní přestupek, jak kdyby tam projížděl někdo na motorce," vysvětluje Klema.
V Praze se nyní mění značky v jednosměrkách, kam smějí cyklisté vjet z obou stran. Ředitel Technické správy komunikací Luděk Dostál k tomu již dříve uvedl, že podle zkušeností ze zahraničí i podle policistů je tato úprava při průjezdu městem nejbezpečnější.
"Jak řidič, tak cyklista, kteří jedou proti sobě, se velmi dobře vidí. Ulice ale musí být dostatečně široká a s co nejmenším počtem vjezdů," upozornil Dostál.