"Žádnou celoplošnou akci nepřipravujeme," sdělil iDNES René Zavoral z tiskového oddělení ČRo.
"Český rozhlas se aktivnímu vymáhání koncesionářských poplatků věnuje již třetím rokem. Poplatky vymáháme adresně, vlastními silami a po důkladné kontrole s doložením konkrétních důkazů dlužného období," vysvětlil.
Lidé si podle něj mohou dluh ověřit u pracovnic oddělení pro rozhlasové poplatky na klasické telefonní lince. "Tímto postupem se nám podařilo v roce 2003 získat dlužné částky ve výši 64 milionů a v roce 2004 pak 50 milionů," upřesnil.
Dodal, že ČRo do systému vymáhání dlužných poplatků dosud investoval osm milionů. "Systém sám generuje adresy dlužníků. V oddělení poplatků přitom pracuje jen pár zaměstnanců."
Podle Zavorala tvoří koncesionářské poplatky téměř 90 procent příjmů Českého rozhlasu. "V situaci, kdy se rozhlasový poplatek vyskytuje na úrovni roku 1997, tedy ve výši 37 korun měsíčně, jsou pak samozřejmě dluhy problémem," dodal.
Televize ustoupila nátlaku dlužníků
Česká televize ustoupila koncesionářům, které rozhořčilo, že se podrobnosti o svém dluhu a další informace dozví pouze na telefonu za 38 korun za minutu. - více zde
JAK LZE NYNÍ OVĚŘIT DLUH U ČT |
- poslat dopis se základními údaji včetně variabilního symbolu na adresy: - poslat e-mail se základními údaji včetně variabilního symbolu na poplatky@czech-tv.cz nebo pohledavkyct@bsp.cz zaregistrovat se na www.tvpoplatky.cz a podle variabilního čísla nechat vyjet podrobný stav účtu (nefunguje pro plátce SIPO) - zavolat na infolinku 900 389 037-8 (s tarifem 38 korun za minutu) |
Web zprovozní společnost BSP (takže nebude na doméně czech-tv.cz) do konce týdne. Jeho adresu oznámí, jakmile budou stránky fungovat.
Podle Krafla bude možné na webu ověřit veškeré informace o dluhu po zadání jména, variabilního symbolu a výše dluhu. Bude zde možné také ověřit, zda byla částka už připsána na účet.
ČT vybrala za týden 8,5 milionu
Úspěšnost kampaně si televize pochvaluje i přes nepříznivý ohlas veřejnosti. Od minulého týdne do úterního dopoledne totiž totiž dluh uhradilo už 32 tisíc poplatníků. Televize tak vybrala už 8,5 milionu korun.
I když si lidé zpočátku stěžovali na to, že všechny poplatky řádně platí, televize uznala podle Krafla svou chybu jen u 0,7 procent případů. "Jedná se o několik desítek poplatníků, jimž je Česká televize připravena se omluvit a uhradit případné prokazatelně vynaložené náklady na použití placených linek," uvedl mluvčí.
Kampaň s názvem Normální je platit včas ČT připravovala několik měsíců. A její výsledky si nemůže vynachválit. Podle Krafla totiž ubylo neplatičů. Zatímco do konce minulého roku přestávalo poplatky platit 20 až 30 tisíc domácností ročně, po rozjezdu kampaně na začátku roku televizor přihlásilo 23 tisíc nových poplatníků.