British Airways chce tímto testováním dosáhnout toho, aby pasažéři měli co nejdříve možnost opět využít jediné nadzvukové osobní přepravy - a to už na jaře.
Nadzvukové letouny typu Concorde nevzlétly od tragické nehody stejného letadla společnosti Air France, které se zřítilo 25. července nedaleko Paříže. Při pádu letadla tehdy zahynulo všech 109 lidí na palubě a čtyři na zemi.
Příčinou nehody bylo podle posledních zpráv francouzského speciálního vyšetřovatelského týmu právě vznícení nádrže po jejím proražení kovovou částí z jiného letadla, na kterou concorde najel při startu.
Zatímco Air France zastavila lety celé své flotily concordů okamžitě po tragédii, British Airways lety nadále provozovaly až do poloviny srpna.
Vysokorychlostní testy
Práce expertů a mechaniků na vyztužení palivových nádrží concordů British Airways potrvá na základně na letišti Heathrow západně od Londýna několik týdnů.
Společnost Air France začne s testováním svých concordů ve čtvrtek. Jeden ze strojů by měl vzlétnout z letiště Roissy v Paříži a skončit svůj let na vojenské letecké základně nedaleko Marseille v jižní Francii.
Společnost chce později také provádět vysokorychlostní testy concordů na zemi.
Francouzský ministr dopravy Jean-Claude Gayssot v neděli řekl, že doufá v návrat concordů do letecké osobní přepravy co nejdříve to bude možné.
"Zdá se mi velmi pravděpodobné, že to bude ještě v roce 2001," dodal ministr.
Těsně po startu se zřítilo letadlo Concorde společnosti Air France s 110 lidmi na palubě, které směřovalo z Paříže do New Yorku. Přežil pouze jeden člověk, další čtyři byli zabiti po pádu stroje na zem. Cestující byli němečtí turisté, kteří si objednali speciální let do New Yorku. (25. července 2000) |