"Příčinu nehody zjišťujeme. Tatra 815 mohla dostat smyk kvůli rychlosti. Také je možné že řidič měl nějaký zdravotní problém, a proto havaroval," uvedla Ludmila Světláková, mostecká policejní mluvčí.
Policisté přímo na místě uvažovali i o tom, že tatru někdo špatně předjížděl, její řidič se snažil menšímu autu vyhnout. Přitom by se cisterna rozhoupala a stala se neovladatelnou.
Řidič cisterny na místě zemřel. Podle zasahujících hasičů na sobě neměl viditelná zranění elektrickým proudem z přetrhaného trolejového vedení.
"Zda smrt zavinil náraz nebo něco jiného, budeme vědět až po pitvě," upozornila policejní mluvčí.
V době nehody byla silnice prakticky prázdná, naštěstí ani nejela tramvaj, do které by řítící se cisterna mohla vrazit.
Těžký automobil zcela zničil sloup trolejového vedení, zpřetrhal troleje a dokonce přelomil koleje. Od poledne tedy spojení mezi Mostem a Litvínovem zajišťuje náhradní autobusová doprava.
"Aby lidé nemuseli vícekrát přestupovat. Doveze je tramvaj z Mostu na tamní nádraží, odkud dál do Litvínova pojedou autobusem. Po Litvínově tramvaje vůbec jezdit nebudou, dokud se trať neopraví. Zatím to bohužel neumím přesně určit," řekla Yveta Slišková z Dopravního podniku měst Mostu a Litvínova.
Nehoda cisterny způsobila v Mostě dopravní kolaps. Policie silnici I/13 na Chomutov a Litvínov kompletně uzavřela a do obou měst se dalo dostat jen přes malé vesnice v okolí. K nim se ale dalo dostat jen přes Most, kde se tvořily dopravní zácpy.
"Silnici jsme znovu zprůjezdnili ve 14.15. Úsek byl uzavřen kvůli bezpečnosti řidičů. V místě byly zpřetrhané troleje a těžká technika vyprošťující cisternu z trtěn potřebovala k práci dostatek prostoru," vysvětlila Světláková.
Při havárii nedaleko Mostu poničil nákladní vůz nejen tramvajové koleje, ale také sloup, který nesl trolej. Řidič Tatry 815 nehodu nepřežil. (12. ledna 2004) |