Tragická událost, která plní stránky čínských noviny, se odehrála v pondělí v provincii Ťi-lin. Zloděj před obchodem ve městě Čchang-čchun ukradl automobil zaparkovaný před obchodem a zamířil s ním na dálnici.
Podle policie záhy zjistil, že na zadním sedadle je dvouměsíční dítě. Uškrtil je a tělíčko zahrabal do sněhu. Policie do pátrání po zloději a vrahovi vyslala 3 500 tisíce lidí a muž jménem Čou Si-ťün se posléze sám vydal.
Smrt malého dítěte podle BBC vyvolala v čínských médiích a na sociálních sítích nevěřícný šok a vlnu rozhořčení. Reakce veřejnosti málem zastínila i zasedání parlamentu, který v současnosti v Pekingu volí nového prezidenta země (o volbě čtěte více zde).
Nevhodná reklama
"Kam to náš svět dospěl? Jak může lidstvo klesnout tak hluboko?" ptá se jeden z uživatelů na síti Sina Weibo, čínské obdobě Twitteru. Uznávaný autor Liu Liu ve svém komentáři napsal, že podobná neúcta k lidskému životu může být vyléčena pouze v případě, že celá společnost pozvedne svoji morální úroveň.
Mnoho Číňanů požaduje pro vraha dítěte trest smrti, někteří však také obviňují nešťastné rodiče, že na své dítě nedokázali dohlédnout. Otec dítěte totiž zřejmě během krádeže nechal otevřené dveře od auta, klíčky v zapalování a odběhl do obchodu, aby zatopil předtím, než dítě odnese dovnitř.
Vlna kritiky se sesypala také na místní zastoupení americké automobilky Buick, které tragédii využilo k nemístné reklamě. Svůj nejnovější model inzerovalo spolu se snímkem mrtvého dítěte a sloganem, že díky zabudovanému GPS systému mohou jejich klienti svůj ukradený vůz kdykoliv na dálku zamknout.