"Spousta mých kamarádů má s ČEZ zajímavou zkušenost," vysvětlil Hurych, proč si - podobně jako předchozí videoklip občanského sdružení SPONEL - bere na paškál ceny elektřiny a cenovou politiku největší energetické firmy v zemi.
"Na účtech nám prachy míchá, plení les. ČEZ, a. s., působí mi hlasu třes," zpívá Hurych, jinak zpěvák skupiny Dragon. Giganta v klipu Noční můra přejmenoval na "České Eso mezi Zloději". Je to reakce na zdražování elektřiny," vysvětlil muzikant.
Skladba Noční můra vznikla už v létě, ale teprve před pár týdny k ní Hurych dotočil videoklip. "Mám zprávy, že se šíří mezi zaměstnanci ČEZ, řada z nich mi napsala, že se jim líbí," řekl Hurych iDNES.cz.
Pro mluvčího ČEZ Ladislava Kříže to není žádná novinka. "Když někde pracujete a o firmě vznikne klip, je jasné, že ho budete vyhledávat," nabídl Kříž svůj pohled. Jemu osobně se Hurychův klip docela líbí. "Je vtipný," podotkl.
ČEZ: My úder klipem vrátit nemůžeme
Před časem vznikl jiný snímek, který ČEZ, potažmo generálního ředitele Martina Romana, parodoval. Vyobrazoval ho jako vykrmeného boháče užívajícího si za peníze vydělané z prodeje drahé elektřiny.
"Díky vám jsem ve vatě," vzkazovala filmová postavička. Autorem snímku je občanské sdružení SPONEL (neboli Spolek proti nemravným cenám elektřiny), v jehož čele stojí známý podnikatel a lobbista Jiří Chvojka. - čtěte Díky vám jsem ve vatě, vzkazuje boháč v klipu proti firmě ČEZ
Martina Romana snímky podle Kříže nijak nevzrušují, i když radost z nich prý nemá. "Je to dlouhodobý trend," řekl za svého šéfa Ladislav Kříž.
Hurych ve své písni naráží na statisícové odměny Martina Romana, doslova zpívá: "Mluvil jsem s o tom s jejich prvním manažerem. On prej si musí dnes koupit čtvrtej mercedes a to prej leze hodně do peněz." V klipu tento verš doprovází písničkářům vztyčený prostředníček.
Na otázku, zda ČEZ nechystá reakci v podobném duchu, tedy formou vtipného videoklipu, mluvčí energetické firmy odpověděl, že by to bylo kontraproduktivní. "Jsme v jiné pozici než oni, otočilo by se to proti nám, že vyhazujeme peníze," posteskl si Kříž.
Zájem lidové tvořivosti o tuto firmu si Kříž vysvětluje "dobrou značkou ČEZ". Je to podle něj záruka pozornosti. "Když si zvolíte ČEZ ke zviditelnění, je to sázka na jistotu," míní Ladislav Kříž.